Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

قیمت خرید و فروش کره کاکائو (CB) و خواص بی نظیر آن

کره کاکائو (CB) که روغن تئوبروما نیز نامیده می شود  یک چربی خوراکی به رنگ زرد کم رنگ است که از دانه کاکائو استخراج می شود.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

کره کاکائو (CB)  برای تهیه شکلات و همچنین برخی از پمادها ، مواد آرایشی و دارویی استفاده می شود و طعم و رایحه کاکائو دارد و نقطه ذوب آن درست زیر دمای بدن انسان است.

کره کاکائو یک چربی خالص و پایدار است که احتمالاً به دلیل وجود آن در لوسیون های بدن و صورت بیشتر شناخته شده است. با این حال ، در آشپزی در هر دو دستور العمل شیرین و شور استفاده می شود. CB دارای طعم و رایحه کاکائو است و به عنوان یک چربی گیاهی در نظر گرفته می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

کره کاکائو (CB) چیست؟

دانه های کاکائو از گیاه کاکائو Theobroma ، برای تهیه کره کاکائو و پودر کاکائو استفاده می شوند. این فرآیند با تفت دادن دانه های کاکائو  و از بین بردن پوست آنها آغاز می شود. به این منظور کاکائو ها به صورت خمیری در می آیند و سپس تحت فشار قرار می گیرند تا چربی آنها آزاد شود. این چربی که روغن تئوبروما نامیده می شود کره کاکائو است که از مواد جامد جدا شده است.

CB عطر و طعم شکلاتی ملایمی دارد و به لطف عناصر مغذی موجود در شکلات ، فواید زیادی برای سلامتی دارد و تردی ایده آل نوار آب نبات را فراهم می کند. در ایالات متحده ، شکلات فقط باید با کره کاکائو تهیه شود  در حالی که در اروپا  انواع دیگر چربی ها می توانند استفاده شوند.

این ترکیب علی رغم استفاده از کلمه “کره” در نام آن یک وگان است و هیچ نوع لبنیاتی ندارد. کره کاکائو زرد کم رنگ است و به صورت جامد فروخته می شود و لازم است قبل از پخت ذوب شود. از آن برای تهیه شکلات سفید و شکلات های دیگر استفاده می شود و در دهان طعم شیرینی نرم و ابریشمی می بخشد. CB به دلیل بافت و ماندگاری طولانی در محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده می شود.

فواید تغذیه ای کره کاکائو (CB)

کره کاکائو نیروگاهی از چربی ها و آنتی اکسیدان های سالم ، مشابه روغن زیتون است. آنتی اکسیدان ها می توانند به بهبود سیستم ایمنی بدن ، ارتقا سلامت قلب و کاهش التهاب کمک کنند. چربی های سالم از سلامت مغز حمایت می کنند و باعث تقویت خلق و خو می شوند و به کنترل اشتها و به تولید هورمون کمک می کنند.

مشابه شکلات تلخ ، CB همچنین سرشار از مواد معدنی مانند مس ، منیزیم و منگنز است که به جذب آهن ، کنترل قند خون ، بهبود سلامت استخوان ، حمایت از سلامت تیروئید و تنظیم عملکرد عضلات و عصب آن کمک می کند. علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است که کره کاکائو می تواند فشار خون را کاهش دهد و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند

کره خام کاکائو بیشتر مواد مغذی خود را حفظ می کند زیرا با گرما تیمار نشده است که باعث از بین رفتن برخی از خواص سلامتی چربی می شود. کره کاکائو فقط مقدار کمی کافئین دارد. از آنجا که کره کاکائو یک چربی سالم است ، کربوهیدرات و قند زیادی ندارد و برای کسانی که رژیم کتو دارند ، ایده آل است. با این حال ، از آنجا که کره کاکائو یک چربی اشباع شده است  برای جلوگیری از افزایش وزن و کلسترول بالا  نباید به مقدار زیاد مصرف شود.

قیمت خرید و فروش کره کاکائو (CB) و خواص بی نظیر آن
قیمت خرید و فروش کره کاکائو (CB) و خواص بی نظیر آن

فواید کره کاکائو (CB) برای پوست

کره کاکائو سرشار از اسیدهای چرب است  به همین دلیل اغلب به دلیل توانایی آبرسانی و تغذیه پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی ، مورد توجه قرار می گیرد. چربی موجود در کره کاکائو برای نگه داشتن رطوبت یک مانع محافظتی در برابر پوست ایجاد می کند.

CB همچنین سرشار از ترکیبات گیاهی طبیعی به نام فیتوکمیکال است. این مواد با محافظت در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش خورشید ممکن است جریان خون در پوست را بهبود بخشیده و پیری پوست را کند کنند.

یکی از کاربردهای رایج CB جهت صاف کردن جای زخم ، چین و چروک و سایر علائم روی پوست است. بسیاری از زنان معتقدند که می توان از کرم ها و لوسیون های کره کاکائو در دوران بارداری و پس از آن برای جلوگیری و به حداقل رساندن علائم استرچ مارک یا ترک پوستی استفاده کرد. کره کاکائو همچنین برای بهبود بثورات ناشی از بیماری مانند اگزما و درماتیت بسیار مفید است.

CB را وقتی روی بدن خود می مالید ممکن است بوی خوبی داشته باشد و احساس لوکس بودن داشته باشد ، اما ثابت نشده که این ترکیب می تواند ظاهر پوست شما را بهبود می بخشد. وقتی نوبت به درمان جای زخم و علائم کشیدگی می رسد ، تاکنون تحقیقات خیلی قانع کننده ای انجام نشده است.

مقایسه کره کاکائو (CB) و شی باتر

برخی تحقیقات نشان می دهد CB توانایی پیشگیری و درمان بیماری های پوستی را دارد. همچنین ممکن است از پوست در برابر آسیب هایی که منجر به پیری زودرس می شود، محافظت کند. این تأثیرات هنوز هم باید توسط مطالعات بیشتر تأیید شود.

به دلیل محتوای چربی زیادی که دارد ، احساس غنی تری نسبت به بسیاری از مرطوب کننده های دیگر دارد. این ترکیب اغلب با کره شی مقایسه می شود  که از دانه های درخت شی که در آفریقای غربی و مرکزی یافت می شود ، بدست می آید.

شی باتر نیز دارای اسیدهای چرب زیادی است اگرچه بوی کره کاکائو را ندارد. برخلاف CB ، کره شی حاوی ویتامین هایی است که تصور می شود به ترمیم آسیب پوست و بهبود سریع آن کمک می کند.

چگونه با کره کاکائو (CB) آشپزی کنیم؟

این ترکیب را می توان به غذاهای شیرین و ترش اضافه کرد. این ترکیب می تواند کمی خامه به نوشیدنی ها و دسرها اضافه کند. شما می توانید از آن به جای کره یا روغن نارگیل و به عنوان جایگزین کره در دستور العمل های وگان یا بدون لبنیات استفاده کنید.  CB به دلیل نقطه دود بالا هنگام پخت و پز در دمای بالا ایده آل است زیرا به راحتی نمی سوزد. همچنین لازم نیست به اندازه سایر چربی ها استفاده شود. این چربی از آنجا که جامد است قبل از استفاده باید ذوب شود.

خطرات و هشدارها در رابطه با کره کاکائو (CB)

این چربی برای استفاده در پوست شما بی خطر تلقی می شود. سازندگان کرم های کره کاکائو می گویند استفاده از آن در دوران بارداری بی خطر است. برای افرادی که به CB یا سایر مواد موجود در محصولات آن حساس هستند این ترکیب ممکن است باعث ایجاد بثورات یا واکنش های آلرژیک دیگری شود.

برخی از تحقیقات تأثیر مواد افزوده شده به محصولات CB را زیر سوال برده اند. یک مطالعه در ۲۰۲۰ Trust Source نشان داد که محصولات حاوی این ترکیب دارای اثرات ضد استروژنی هستند. این بدان معنی است که اثرات هورمون زنانه ، استروژن  بر بدن را کاهش یا مسدود می کند. قرار گرفتن در معرض محصولاتی با اثرات ضد استروژنی ممکن است بر رشد نوجوانان در دوران بلوغ تأثیر بگذارد. با این حال این شواهد هنوز جدید هستند و اثبات نشده است که این ترکیب بر رشد کودکان تأثیر می گذارد.

روش نگهداری از کره کاکائو (CB)

از آنجا که CB به راحتی ذوب می شود باید آن را به دور از نور و گرما در یک محل خشک و خنک نگهداری کنید. همچنین می توان آن را در یخچال نگهداری کرد. این ماده در صورت ذخیره مناسب چندین سال دوام خواهد آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا