Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید اتانول صنعتی | کاربرد الکل صنعتی چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اتانول صنعتی و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اتانول صنعتی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اتانول صنعتی در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اتانول صنعتی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اتانول صنعتی نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اتانول صنعتی به روزرسانی می‌شود.

اتانول صنعتی (الکل صنعتی) از واکنش افزایشی و کاتالیزوری آب با اتیلن تولید می شود که از نظر اقتصادی‌ مقرون به صرفه تر از تولید آن با مخمر است. اتانول صنعتی برای مصرف انسان نامناسب است زیرا معمولا در فرایند تولید آن مقادیر کمی متانول و مواد سمی دیگر به آن اضافه می ‌شود که می تواند سلامت افراد را به خطر بیاندازد. امروزه برای تولید تجاری­‌ اتانول صنعتی از تخمیر مواد آلی زائد مانند خرده چوب و خاک­‌ اره نیز استفاده می شود.

اتانول یک ترکیب بسیار پرکاربرد است که به دلیل نقطه ذوب پائین در صنعت ضد یخ‌ سازی استفاده می‌شود. این الکل حلال بسیار خوبی است و در عطرسازی، رنگسازی و تولید محلول ضدعفونی کننده %۸۵ – ۷۰ کاربرد دارد.

مراکز خرید و قیمت فروش اتانول صنعتی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اتانول صنعتی و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اتانول صنعتی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اتانول صنعتی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اتانول صنعتی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اتانول صنعتی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

اتانول مورد استفاده در نوشابه‌های الکلی با فرایند تخمیر از گلوکز و قندهای دیگر توسط برخی مخمرها در غیاب اکسیژن تولید می ‌شود و در پایان فرایند غلظت اتانول را با تقطیر افزایش می دهند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد.

قیمت خرید و فروش اتانول صنعتی

صنعت اتانول در زمینه اقتصادی کشورها و استراتژی های امنیت انرژی آنها نقش مهمی دارد. سهم این مشارکت در بازار جهانی بیش از ۵۵ میلیارد دلار است. علاوه بر صنعت نسل اول سوخت های زیستی مبتنی بر غلات، چغندر و نیشکر (اتانول و بیودیزل)، در حال حاضر در سراسر دنیا سرمایه گذاری هایی برای تولید سوخت های زیستی نسل دوم (به عنوان مثال اتانول سلولزی) و مواد شیمیایی بیوشیمیایی (به عنوان مثال، فارنسن، پروپندیول) در حال انجام است.

بر اساس گزارش های بازار، مطالعات دانشگاهی و اطلاعات عمومی انجمن ها و شرکت های صنعتی، این کار تجارت پویای اتانول سلولزی را به عنوان یک گزینه مناسب برای افزایش تولید جهانی اتانول نشان می دهد. به دلیل کاربرد گسترده قیمت خرید و فروش اتانول صنعتی تقریبا بالاست و بازار خرید و فروش پر رونقی در سراسر دنیا دارد.

 

 

الکل اتانول صنعتی چیست

اتانول صنعتی الکل اتیلیک تقطیر شده (C2H5OH) است که به طور معمول دارای خلوص بالا است. این ماده معمولاً به شکل الکل اتیلیک خالص، الکل کاملاً دناتوره شده، الکل مخصوص دناتوره شده و مخلوط های حلال اختصاصی فروخته می شود.

از الكل اتیلیک خالص به دلیل خاصیت ضدعفونی كننده، تمیز كننده و حلال در آزمایشگاه ها و صنایع استفاده می شود. بسیاری از داروها، محصولات غذایی، طعم دهنده ها و مواد آرایشی بدون آن تولید نمی شوند. این الکل برای پردازش واکسن ها، شربت، تنتور، مواد مغذی و ضد عفونی کننده ها و همچنین در ساخت داروها یی مانند کلروفرم، آتابرین و باربیتورات ها بسیار حیاتی است.

قیمت اتانول صنعتی

قیمت اتانول صنعتی با توجه به کیفیت، خلوص و حجم آن تعیین می شود و همچنین به صورت سفارشی تولید و به مشتریان عرضه می شود. اتانول صنعتی یک مایع شفاف و قابل اشتعال است که بوی تندی دارد و اغلب در صنعت به عنوان یک حلال و همچنین ماده واسطه برای تولید مواد آلی استفاده می شود. اتانول صنعتی می تواند هم خاصیت اسیدی و هم خاصیت قلیایی از خود نشان دهد. دلیل این قابلیت هم این است که خاصیت قلیایی آن تنها به دلیل وجود یک جفت اکسیژن است. خاصیت اسیدی آن نیز به دلیل پیوند هیدروژن موجود در آن است.

خرید اتانول صنعتی

اتانول صنعتی به عنوان یک ماده پرکاربرد توسط تولید کنندگان صنایع با توجه به خلوص و حجم با قیمت های مختلفی خریداری می شود. اتانول صنعتی به شدت قابل اشتعال است و به صورت یک مایع شفاف با بوی بسیار تند دیده می شود. این الکل قابلیت انحلال در آب را دارد. نسبت به سایر الکل ها وزن مولکولی بالاتری دارد و به راحتی می تواند با فلزات وارد واکنش شود. اتانول صنعتی در طیف گسترده ای از صنایع مانند صنعت تولید پاک کننده ها، جلادهنده ها، صنعت رنگ و حتی به عنوان سوخت نیز استفاده می شود. علاوه بر این به عنوان حلال و مواد پاک کننده خانگی و همچنین برای ضدعفونی کردن روزانه دست و سطوح نیز اغلب استفاده می شود.

قیمت اتانول صنعتی بشکه ای

اتانول صنعتی بشکه ای در حجم ها و خلوص مختلفی به فروش می رسد. این ماده صنعتی اغلب برای تولید ضد یخ استفاده می شود زیرا یکی از قابلیت های اتانول صنعتی این است که نقطه انجماد بسیار پایینی دارد. همچنین در صنعت عطرسازی نیز استفاده می شود. در واقع صنعت عطرسازی حدود ۹۵ از اتانول تولیدی را به خود اختصاص داده است. بنابراین ادامه فعالیت این صنعت یه وجود اتانول وابسته است زیرا برای منتشر شدن قطرات عطر و بهتر پراکنده شدن رایحه آن وجود الکل لازم است. البته در هنگام استفاده از اتانول صنعتی برای تولید عطر کاملا بوی تیز آن را از بین می برند.

اتانول خالص

اتانول خالص اغلب حاوی مواد شیمیایی به نام دناتوره کننده است که باعث بد بو و بد مزه شدن این ماده می شود بنابراین فقط باشد برای مصارف صنعتی استفاده شود. این اتانول گاهی حاوی مقدار کمی آب حدود ۱% است که از روش تقطیر آزئوتروپیک قابل حذف شدن است. اتانول خالص برای استفاده آزمایشگاهی و صنعتی مناسب است و به همین دلیل به عنوان ماده حلال در طیف سنج مرئی و ماوراء بنفش استفاده می شود. علاوه بر این برای تخلیص مولکول های زیستی و ساخت معرف های رنگ آمیزی در بافت شناسی نیز به کار برده می شود.

انواع الکل صنعتی

انواع الکل صنعتی به سه دسته تقسیم می شود:

الکل اتیلیک یا اتانول یک نوع الکل بسیار خالص و فرار با قابلیت اشتعال بالاست که با اتر و آب قابل اختلاط است. اغلب در صنعت داروسازی به عنوان عامل استریل کننده، حلال و نگهدارنده استفاده می شود.

الکل متلیک نوعی الکل صنعتی است که به الکل چوب معروف است و از تقطیر چوب تولید می شود. الکل متلیک بی رنگ و یک مایع شفاف است و ظاهر آن شبیه آب است اما بسیار سمی است.

الکل طبی ۹۶% الکل مورد استفاده در بیمارستان ها و مراکز درمانی است که برای تزریق آمپول و یا سرم استفاده می شود. پدهای الکلی نیز از این نوع الکل تهیه شده اند. این الکل فاقد رنگ و بوی خاصی است و برای استفاده بر روی پوست ایمن در نظر گرفته شده است.

قیمت اتانول ۹۶ درصد

قیمت اتانول ۹۶ درصد به دلیل اینکه این ماده شیمیایی در ظروف مختلف به بازار عرضه می شود، متفاوت است. این ماده اغلب در صنعت پزشکی به عنوان ضدعفونی کننده و همچنین پادزهر مسمومیت با متانول به کار برده می شود. اتانول ۹۶ درصد یک مایع شفاف و با بوی تند است که به راحتی آتش می گیرد و نسبت به سایر مواد مشابه وزن مولکولی بالاتری دارد. این ماده همچنین بعد از آب به عنوان حلال ترین ماده شناخته می شود و برای ضدعفونی کردن دست و سطوح قابل استفاده است و تاثیر مخربی بر روی بافت پوست ندارد.

قیمت روز جهانی اتانول به پارامترهای مختلفی از جمله درجه خلوص و همچنین وزن بسته بندی بستگی دارد و در کشورهای مختلف به قیمت های مختلف خرید و فروش می شود.

خرید اتانول صنعتی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اتانول صنعتی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اتانول صنعتی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اتانول صنعتی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اتانول صنعتی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا