Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

روغن معادل کره کاکائو (CBE) چیست و چه کاربردی دارد؟

روغن معادل کره کاکائو (CBE) یکی از افزودنی های غذایی است که به ویژه در صنعت تولید شکلات مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

روغن معادل کره کاکائو (CBE) به طور خاص از روغن پالم ، شی باتر ، ایلیپ و دیگر چربی ها به منظور شباهت به کره کاکائو از نظر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی تهیه شده است.

کره کاکائو یک چربی طبیعی و گیاهی است که از دانه کاکائو گرفته شده و برای ایجاد رایحه و لطافت خامه ای در مواد غذایی خصوصا انواع شکلات و کیک های شکلاتی مورد استفاده قرار می گیرد. این چربی نقطه ذوب پایین و رایحه شکلاتی دارد و فاقد قند و کاملا گیاهی است. کره کاکائو به دلیل هزینه های بالای تولید معمولا با روغن جانشین کره کاکائو یا روغن جایگزین کره کاکائو به نسبت های مختلف ترکیب و مورد استفاده قرار می گیرد.

CBE بطور کامل از چربی های گیاهی و از طریق فرآیندهای پیچیده فراکشنه کردن ساخته می شود و از نظر طعم و مزه ، نرم و ملایم است. قیمت خرید و فروش روغن معادل کره کاکائو (CBE) برحسب چربی که از آن گرفته می شود متفاوت است و کاربرد گسترده ای در صنعت شکلات سازی دارد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاربرد CBE هستید در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید.

روغن معادل کره کاکائو (CBE) چیست ؟

کره کاکائو و شی باتر از چربی های گیاهی هستند که در مواد غذایی و آرایشی استفاده می شوند. آنها اغلب به ترتیب به عنوان کره کاکائو و معادل کره کاکائو (CBE) توصیف می شوند. CBE ها شامل کره شی و سایر کره های کمتر رایج مانند کره انبه و کره خرما هستند. کره کاکائو از دانه های درخت کاکائو تهیه می شود که در مناطق گرمسیری رشد می کند ، در حالی که کره شی بیشتر از دانه های روغنی درخت شی در آفریقا تهیه می شود.

استفاده از کره کاکائو به ویژه برای تولید شکلات مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که شی و سایر کره ها علاوه بر استفاده در مواد غذایی، بیشتر در مواد آرایشی به عنوان مرطوب کننده استفاده می شوند.

روغن معادل کره کاکائو (CBE) چیست و چه کاربردی دارد؟
روغن معادل کره کاکائو (CBE) چیست و چه کاربردی دارد؟

معادل کره کاکائو (Cocoa Butter Equivalents) از نظر خصوصیات شیمیایی و فیزیکی بسیار شبیه کره کاکائو است و سازگاری بسیار خوبی با کره کاکائو دارد و می تواند به هر نسبتی جایگزین کره کاکائو شود. این ترکیب ویژگی های ذوب شدید و مقاومت در برابر حرارت قوی در محصولات شکلات ایجاد می کند. علاوه بر این باعث حفظ عالی براقیت و مقاومت در برابر شکوفه زنی چربی می شود.

CBE از نظر خصوصيات فيزيکی شباهت بسيار زيادی به کره کاکائو دارد ولی بر روی طعم فراورده نهایی بی تاثير است و می تواند جايگزين کره کاکائو شود. CBE غير هيدروژنه  و فاقد اسيدهای چرب ترانس است این ترکیب دقيقا مانند کره کاکائو است يعنی نياز به تمپرينگ یا عمل آوری دارد.

روش نگهداری روغن معادل کره کاکائو (CBE)

عمر مفید روغن معادل کره کاکائو ۱۲ ماه از تاریخ تولید است به شرطی که محصول در بسته بندی اصلی باز نشده در یک منطقه خنک ، خشک و بدون بو با دمای محیط بالاتر از ۲۰ درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی کمتر از ۶۰٪ ذخیره شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا