Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

اتانول ۷۰ درصد ( الکل ۷۰%) چه کاربردهایی دارد؟

اتانول ۷۰ درصد ( الکل ۷۰%) محلولی پرکاربرد است که بیشتر برای ضدعفونی کردن دست و سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و غلظت آن کمتر از اتانول ۹۶% است. اتانول ۷۰ درصد ( الکل ۷۰%) یک ماده فرار ، بی رنگ و قابل اشتعال با بوی الکلی مشخص است.

اتانول به طور طبیعی با تخمیر قندها توسط مخمرها یا از طریق فرآیندهای پتروشیمی مانند هیدراتاسیون اتیلن تولید می شود. این الکل به عنوان یک ضد عفونی کننده کاربرد پزشکی دارد و به عنوان یک حلال شیمیایی و در ترکیب با مواد آلی استفاده می شود.

اتانول در ۳ غلظت ۷۰% ، ۹۵% و ۱۰۰% وجود دارد ولی رایج ترین شکل آن خصوصا برای اهداف ضد عفونی کننده الکل ۷۰% است. الکل ۱۰۰% به سختی بدست می آید و فقط برای اهداف خاص علمی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر مایلید اطلاعات بیشتری در رابطه با اتانول بدست بیاورید در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید.

قیمت خرید و فروش الکل اتانول ۷۰ درصد

الکل اتانول ۷۰ درصد به دلیل ویژگی ضدعفونی کنندگی  که دارد خصوصا در این روزها با شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان با قیمت بسیار بالایی خرید و فروش می شود و حتی در برخی کشورها به مرز نایابی نیز رسید. اما با افزایش ظرفیت کارخانه ها و تدابیر دیگر تولید این الکل برای رفع نیازهای مراکز بهداشتی و همچنین واحدهای تولید مواد ضد عفونی کننده افزایش یافت.

قیمت خرید و فروش الکل اتانول ۷۰ درصد  در ایران مانند سایر اقلام موجود در بازار با نوسانات دلار تغییر می کند و برای خرید آن باید در پی  قیمت روزانه آن باشید از مراکز تولیدی باشید. این الکل در ظروفی با اندازه مختلف خرید و فروش می شود که بر اساس اندازه ظرف قیمت آن افزایش خواهد یافت.

اتانول 70 درصد ( الکل 70%) چه کاربردهایی دارد؟
اتانول ۷۰ درصد ( الکل ۷۰%) چه کاربردهایی دارد؟

الکل ۷۰ درصد و بیماری کرونا

بیماری کرونا کمتر از یکسال است که تمام دنیا را درگیر خود کرده است و برای از بین بردن این ویروس ضدعفونی کردن دست ها و سطوح با الکل بسیار حائز اهمیت است. تحقیقات مختلف نشان داده است که علیرغم تصورات همه ما اثربخشی الکل ۷۰ درصد برای از بین بردن همه میکروارگانیسم های بیماری زا از جمله کرونا بیشتر از اتانول ۹۵% است.

محلول اتانول ۷۰٪ موثرتر از اتانول خالص است زیرا اتانول برای فعالیت بهینه ضد میکروبی به مولکول های آب متکی است. اتانول مطلق ممکن است میکروب ها را بدون از بین بردن غیرفعال کند زیرا الکل قادر به نفوذ کامل به غشا سلولی میکروب نیست. اتانول همچنین می تواند به عنوان ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار گیرد زیرا با از بین بردن تعادل اسمزی در غشای سلول باعث کم شدن آب سلول می شود ، بنابراین آب از سلول خارج می شود و منجر به مرگ میکروارگانیسم هایی از قبیل ویروس ها و باکتریها می شود.

برای از بین بردن ویروس کرونا نیز الکل ۷۰ درصد نسبت به الکل ۹۰% موثرتر است و در مدت زمان کوتاهتری  ساختار دیواره ویروس را از بین می برد.

مطالعات نشان داده است وقتی اتانول ۷۰٪ بر روی ارگانیسم تک سلولی ریخته می شود باعث لخته شدن پروتئین آن می شود اما این امر با سرعت بسیار کندتری  نسبت به الکل ۹۶% اتفاق افتاد. در واقع این مسئله باعث می شود که اتانول قبل از اینکه فرصتی برای انعقاد در آن ایجاد کند ، در کل سلول نفوذ کند. سپس کل سلول منعقد می شود و باعث مرگ سلول خواهد شد.

 

 

الکل ۷۰ درصد یا الکل ۷۰ درجه چیست؟

الکل ۷۰ درصد یا الکل ۷۰ درجه همان اتانول با محتوای آب بیشتر است. یک روش سریع برای ایجاد اتانول رقیق تر از غلظت قوی تر بدون نیاز به انجام هیچ گونه محاسبه ، گرفتن حجم معادل غلظت مورد نظر و افزودن آب به حجم معادل غلظت قوی تر استفاده شده است. به عنوان مثال ، برای تولید اتانول ۷۰٪ از اتانول ۹۵٪ ، ۷۰ میلی لیتر اتانول ۹۵٪ را بگیرید و آب کافی اضافه کنید تا حجم آن به ۹۵ میلی لیتر برسد. سپس ۹۵ میلی لیتر اتانول ۷۰٪ خواهید داشت. این برای هر رقتی مناسب است و تمام آنچه لازم است یک استوانه مدرج به اندازه کافی بزرگ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا