Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییغذایی و داروییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید زانتان گام | کاربرد زانتان گام چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد زانتان گام و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید زانتان گام دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش زانتان گام در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان زانتان گام در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت زانتان گام نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش زانتان گام به روزرسانی می‌شود.

زانتان گام یا صمغ زانتان یک پلی ساکارید بوده که با عمل تخمیر گونه های مختلفی از باکتری های زانتوموناس تولید می شود. این صمغ از قند هایی همچون گلوکز، مانوز و ترکیبی به نام دی گلوکورونیک اسید تشکیل شده و به طور کلی به عنوان یک قند برون سلولی شناخته می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش زانتان گام در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش زانتان گام و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان زانتان گام در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده زانتان گام در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید زانتان گام در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش زانتان گام را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

این ترکیب در صنعت و به ویژه صنایع غذایی کاربرد های زیادی داشته و عمدتاً آن را به عنوان یک عامل غلیظ کننده و استبیلایزر غذایی به کار می برند.گرچه این ماده در صنایع غذایی بیشترین کاربرد را دارد و اغلب افراد نیز به همین واسطه آن را می شناسند اما شاید جالب باشد بدانید همانگونه که این ماده در تولید خوراک ما استفاده می شود در چسب کاغذ دیواری اتاق تان نیز حضور دارد!

برای پیدا کردن جواب تمام سوال هایتان درباره زانتان گام تا انتهای این مطلب با نشریه جهان شیمی فیزیک همراه بمانید.

کاربرد زانتان گام در صنایع غذایی

همانطور که گفته شد، زاتان گام که با نام گزانتان گام نیز در بازار به خرید و فروش می رسد در صنایع غذایی کاربرد های مختلفی دارد. این ماده از سوی هیأت سلامت غذا اروپا یا همان EFSA کد E415 را دریافت کرده و بنابراین استفاده از آن در فرآورده های غذایی خطری را متوجه سلامت بدن ما نمی سازد.

صمغ زانتان به واسطه داشتن ویژگی هایی ذاتی اش قادر است، ویسکوزیته مواد را بالا ببرد و طعم، قوام، ماندگاری و بافت آن ها را بهبود بخشد. این ماده همچنین به دلیل داشتن خاصیت استبیلایزری و امولسیفایری به فرآورده های غذایی کمک می کند تا در دما و سطوح PH مختلف مقاومت کرده و پایداری بهتری داشته باشند.

این صمغ به علت توانایی اش در افزایش ویسکوزیته و قابلیت حجم دهندگی اش در بسیاری از خوراکی های فاقد گلوتن مورد استفاده قرار می گیرد و در محصولات پخت شده جایگزین مناسبی برای گلوتن می باشد.

شما می توانید زانتان گام را در لیست مواد اولیه فرآورده هایی همچون انواع سس، محصولات پخت شده، آب میوه، سوپ های آماده، بستنی، انواع سیروپ و شربت، محصولات فاقد گلوتن و خوراکی های رژیمی بیابید.

تحقیقات انجام شده نشان داده اند که زانتان گام دارای خواص متعددی برای سلامت انسان بوده و مصرف فراورده های غذایی حاوی این ترکیب مزایای زیر را به دنبال دارد:

  • کاهش کلسترول خون
  • کاهش وزن
  • جلوگیری از بروز سرطان
  • بهبود وضعیت مزاج
  • جلوگیری از خشکی دهان
زانتان گام و کاربردهایی که از آن ها بی خبرید
زانتان گام و کاربردهایی که از آن ها بی خبرید

کاربرد زانتان گام 

به غیر از فرآورده های غذایی، صنعت گران از گزانتان گام در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می کنند. این ماده باعث می گردد تا محصولات بهداشتی قوام و غلظت مناسبی پیدا کنند و در عین حال به راحتی از ظرف خود خارج گردند. زانتان گام در تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی مثل خمیردندان، انواع کرم، لوسیون بدن، شامپو، ژل مو و… مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد های این ماده به این جا ختم نمی شوند! این صمغ در صنعت نیز کاربرد های فراوانی دارد و به دلیل مقاومت خوبش در برابر دما و PH های مختلف برای تولید محصولات صنعتی همچون قارچ کش، علف کش، حشره کش، مواد شوینده ویژه کاشی و اجاق گاز، انواع رنگ، چسب و… نیز به کار می رود.

علاوه بر این موارد از زانتان گام به عنوان عاملی غلیظ کننده در صنعت داروسازی نیز استفاده می شود و طبق تحقیقات انجام شده این ماده علاوه بر افزایش ویسکوزیته در بهبود دیابت، خشکی چشم، مشکل بلع و چربی خون نیز مؤثر می باشد.

خرید زانتان گام

خرید زانتان گام به عنوان یک ماده پرمصرف در صنعت غذا اغلب توسط تولید کنندگان صنایع غذایی انجام می گیرد. زیرا این ماده در سال های اخیر کاربرد فراوانی در تولید انواع مواد غذایی داشته است. زانتان گام به شکل یک پودر سفید برای استفاده در صنایع به فروش می رسد. این ماده سفید رنگ می تواند در آب حل شود و پس از انحلال به یک ماده پایدار تبدیل می شود و حالت ژله ای پیدا می کند. چون خاصیت الاستیک پیدا می کند، می تواند در هنگام ترکیب شدن با هر ماده دیگر ویسکوزیته و غلظت آن ماده را افزایش دهد.

فرمول شیمیایی زانتان گام

فرمول شیمیایی زانتان گام به عنوان یک پلیمر سنگین C35H49O29 است که به دلیل ویژگی مهمی که دارد یعنی قابلیت انحلال در آب به عنوان یک محصول کاربردی در صنعت استفاده می شود. این ماده به عنوان یک کربوهیدرات بر پایه الیاف به وسیله انسان قابل هضم نیست. بنابراین هنگامی که در مواد غذایی استفاده شود کالری و خاصیتی برای بدن ندارد. علاوه بر این به دلیل اینکه فاقد گلوتن است به عنوان یک ماده مجاز در صنایع غذایی محبوبیت فراوانی پیدا کرده است و برای افراد حساس به گلوتن به عنوان گزینه مناسب قابل استفاده است.

زانتان گام چیست

زانتان گام یک ماده با وزن مولکولی بالا است که به دو صورت محلول و یا پودر می توان آن را تولید کرد. با توجه به قدرت انحلال بالا در آب اغلب در کاربردهایی که بر پایه آب هستند، استفاده می شود. این ماده در حالت محلول ویسکوزیته بالایی دارد و در دمای بالا و محیط های آنزیمی نیز خاصیت پایداری خود را کاملا حفظ می کند. زانتان گام به عنوان یک ماده شیمیایی به عنوان یک عامل نگهدارنده و حجیم کننده در بسیاری از صنایع استفاده می شود. به عنوان مثال در صنعت تولید مواد غذایی در محصولاتی مانند غذاهای فرآورده و کنسروی، غذاهای یخ زده و چاشنی ها و محصولات نانوایی و در تولید انواع کیک و شیرینی به کار برده می شود.

روش تولید زانتان گام

زانتان گام به عنوان یک ماده با مقدار ویسکوزیته ثابت در دماهای بالا و به عنوان یک عامل حجیم کننده با قابلیت تثبیت کنندگی در صنایع غذایی استفاده می شود. برای تولید این ماده در مخازن تولید می توان از موادی مانند گلوکز و مواد معدنی مغذی به عنوان مواد اولیه استفاده کرد. در ادامه به این مخازن هیدروژن و باکتری های فعال برای ایجاد تخمیر اضافه می شود. سپس مخزن را حرارت می دهند. حرارت باعث ایجاد واکنش بین مواد داخل مخزن می شود که ایزوپروپیل و زانتان گام تولید می شود که با گذشت زمان الکل تبخیر شده و زانتان گام به صورت خمیر در ظرف باقی می ماند.

زانتان گام برای پوست

زانتان گام به عنوان یک ماده ایمن در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود و می تواند به عنوان یک ماده طبیعی باعث افزایش حجم در تولید این محصولات شود. این ماده در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان یک عامل امولسیون کننده و متصل کننده و همچنین افزایش دهنده ویسکوزیته محصولات عمل می کند.

معمولا در صنعت لوازم آرایشی و مراقبت از پوست از مقدار بسیار کمی زانتان گام برای افزایش قوام و غلظت کرم ها و لوسیون ها استفاده می شود. این ماده طبیعی در محصولات مراقبت از پوست به عنوان آبرسان عمل می کند و با ایجاد رطوبت کافی در پوست کمک می کند که پوست نرم و لطیف باشد. علاوه بر این زانتان گام کمک می کند محصولات به آسانی از ظرف خارج شوند. همچنین این ماده هیچ گونه عوارضی برای بدن ایجاد نخواهد کرد.

زانتان گام دارویی

زانتان گام در صنعت پزشکی و داروسازی نیز به کار برده می شود زیرا این ماده طبیعی می تواند باعث کاهش کلسترول شود. علاوه بر این به دلیل اینکه فاقد کالری و گلوتن و دارای مقادیر فراوانی فیبر است در محصولات رژیمی و دارویی برای افرادی که نسبت به گلوتن حساسیت دارند، استفاده می شود. این ماده در داروهای مخصوص که به منظور جلوگیری از رشد تومورها تهیه می شود نیز استفاده می شود. همچنین برای افرادی که به دلیل اختلالات عصبی دچار مشکلات بلع هستند از این ماده برای برطرف کردن خشکی دهان و راحتی در بلع استفاده می شود.

زانتان گام خوراکی

زانتان گام خوراکی محصولی است که توسط سازمان غذا و دارو به عنوان یک ماده ایمن خوراکی تایید شده است. در صنعت غذا و دارو از این ماده طبیعی استفاده می شود. بیشترین مقدار استفاده این ماده در تولید محصولات غذایی است. اغلب در محصولاتی مانند سس ها، بستنی، نان ها و غذاهای کم چرب و بدون گلوتن و موارد دیگر به کار برده می شود. این ماده به عنوان یک عامل نگهدارنده و تثبیت کننده هنگامی که به مواد اولیه اضافه می شود به دلیل قابلیت انحلال بالا کمک می کند که مواد تشکیل دهنده به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند و یک بافت یکنواخت را به وجود آورند. علاوه بر این زانتان گام فاقد کالری است بنابراین کالری اضافی را به محصولات اضافه نمی کند.

مضرات احتمالی زانتان گام

گرچه سازمان غذا و دارو آمریکا یا همان FDA سلامت این صمغ را تأیید کرده، با این وجود گستردگی کاربرد این ماده در صنایع غذایی ایجاب می کند تا احتمالات را در خصوص مضرات آن جدی بگیریم.

مصرف بیش از حد زانتان گام می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی و درد های شکمی گردد؛ گرچه از طرف دیگر این ترکیب می تواند رشد باکتری های پری بیوتیک و به طور کلی باکتری های خوب روده را افزایش می دهد.

طبق تحقیقات صورت گرفته به نظر می آید افرادی که به گندم، ذرت، سویا و لبنیات حساسیت نشان می دهند باید مقدار زانتان گام مصرفی خود را تحت کنترل داشته باشند.

خرید زانتان گام

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید زانتان گام از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید زانتان گام، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان زانتان گام را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید زانتان گام با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا