Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

مصرف قرص ال آرژنین در بدنسازی

قرص ال آرژنین به‌عنوان یکی از بهترین مکمل‌های ورزشی بخصوص در دو دهه اخیر شناخته می شود. کاربرد ال آرژنین در بدنسازی صورت گرفته و موجب بهبود عملکرد بدن می شود. ال آرژنین در بدنسازی تأثیری مثبت و بی نظیر بر عملکرد بدنی فرد داشته و به عنوان بهترین مکمل ها شناخته می شود. بهترین زمان مصرف ال آرژنین در بدنسازی قبل از تمرین بوده و قرص ال آرژنین در بدنسازی می تواند به کاهش وزن کمک کند. انواع مکمل ال آرژنین در بدنسازی توسط شرکت های مختلف خارجی و ایرانی تولید و در بازار عرضه می‌شوند. قیمت ال آرژنین در بدنسازی با توجه به برند تجاری محصول و شرکت تولید کننده آن متفاوت است. خرید ال آرژنین در بدنسازی را می‌توان از سایت‌ها و مراکز معتبر فروش انجام داد.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد ال آرژنین در بدنسازی و نحوه خرید و فروش آن در بازار می پردازیم.

قرص ال آرژنین در بدنسازی برای لاغری

ال آرژنین برای سنتز کراتین در بدن استفاده می‌شود. این ماده به انقباض ماهیچه‌ها و تامین انرژی سلول‌های بدن کمک کرده و موجب بهبود عملکرد ورزشی می‌شود. از دیگر مزایا ال آرژنین در بدنسازی تحریک ترشح هورمون رشد و کاهش احساس خستگی در تمرینات ورزشی است. قرص ال آرژنین برای زنان به کاهش وزن آن‌ها کمک خواهد نمود. ال آرژنین تعادل نیتروژن در بدن را بهبود بخشیده و موجب کاهش چربی‌ها می‌شود. مصرف این مکمل ها به دلیل افزایش متابولیسم و تبدیل پروتئین به توده عضلانی محبوبیت بالایی دارد.

بهترین زمان مصرف ال آرژنین در بدنسازی

ال آرژنین از آمینو اسیدهای نیمه ضروری بدن محسوب می شود. این آمینو اسید در بدن ساخته می شود، اما ورزشکاران و بدنسازان نیاز بیشتری به آن دارند. به همین دلیل استفاده از قرص ال آرژنین در بدنسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین میزان مصرف ال آرژنین در بدنسازی حدود ۶ گرم در نظر گرفته شده است و طبق تحقیقات آزمایشگاهی و عملی محدوده ۵ تا ۷ برای مصرف آن تعیین شده است. مصرف ال آرژنین کمتر از ۳ گرم بی فایده بوده و مصرف بیش از ۱۰ گرم نیز موجب مشکلات گوارشی خواهد شد. بهترین میزان مصرف قرص  ۶ گرم ال آرژینین خواهد بود.

زمان بندی مصرف ال آرژنین بسیار حائز اهمیت است. بهترین زمان مصرف ال آرژنین در بدنسازی قبل از شروع تمرین بوده و مصرف این مکمل تا ۳۰ دقیقه قبل از شروع تمرین می تواند به بهبود عملکرد بدن کمک کند.

مصرف قرص ال آرژنین در بدنسازی
مصرف قرص ال آرژنین در بدنسازی

عوارض ال آرژنین برای زنان

ال آرژنین از ۲۰ اسید آمینه ای است که در بدن تولید شده و در ساخت پروتئین استفاده می شود. ال آرژنین آمینو اسیدی نیمه ضروری ب.ده و بدن انسان به اندازه کافی آن را تولید می‌کند. البته سطح تولید ال آرژنین با افزایش سن و شرایط خاص مانند استرس کاهش می‌یابد.

ال آرژنین برای زنان جهت باردار شدن، مفید است. قرص ال آرژنین برای مردان با تعداد اسپرم پایین نیز می تواند کمک کننده بوده و تعداد اسپرم‌ها را افزایش دهد. ال آرژنین به رفع اختلال نعوظ در آقایان نیز کمک می‌کند. به‌طور کلی ال آرژنین قادر است تا به رفع مشکلات جنسی در زنان کمک کند.

مقدار مصرف ال آرژنین در بدنسازی

مقدار مصرف ال آرژنین برای تمامی افراد یکسان نیست. درواقع مقدار مصرف ال آرژنین در بدنسازی یا توجه به سن، جنسیت و سابقه پزشکی افراد متفاوت خواهد بود. این قرص پیش از تمرین ورزشی و به مدت ۲ یا ۳ ماه پشت سر هم مصرف می شود. مقدار مصرف قرص ۲ تا ۳ وعده در طول روز است. بعد از اتمام یک دوره ۲ تا ۳ ماهه نیز باید مصرف قرص قطع گردد. البته پس از گذشت ۲ تا ۳ ماه و با توجه به تشخیص مربی یا پزشک می‌توان دوباره مصرف دوره‌ای مقدار مصرف ال آرژنین در بدنسازی را آغاز نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا