Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید باریت | کاربرد باریت چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد باریت و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید باریت دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش باریت در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان باریت در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت باریت نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش باریت به روزرسانی می‌شود.

باریت یک ماده معدنی است که از سولفات باریم (BaSO4) تشکیل شده است و نام خود را از کلمه یونانی “barys” دریافت می کند که به معنی “سنگین” است، این نام در پاسخ به وزن مخصوص بالای باریت یعنی ۴.۵ است که برای یک ماده معدنی غیر فلزی استثنایی است. باریت به دلیل وزن مخصوص بالایی که دارد برای طیف گسترده ای از مصارف صنعتی، پزشکی و ساختمانی مناسب است و همچنین به عنوان سنگ معدن اصلی باریم عمل می کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

باریت اغلب به صورت سفت شدگی ها و بلورهای پر کننده خلا در رسوبات و سنگ های رسوبی وجود دارد و به خصوص به عنوان پر کننده رگه ها در سنگ آهک و دولوستون معمول است. در جاهایی که این سنگ های کربناته به شدت هوازده شده اند، گاهی اوقات در تماس خاک و بستر تجمع زیادی از این ترکیب وجود دارد. بسیاری از معادن باریت تجاری از این ذخایر باقیمانده تولید می شوند.

این ماده همچنین در ماسه و سنگ های ریگی یافت می شود. بعضی اوقات بلورهای آن در ماسه به شکل های جالبی در می آیند. این سازه ها به “گل باریت” معروف هستند و طول آنها می تواند تا چندین اینچ باشد و تعداد زیادی دانه شن را در خود جای می دهد.

 

مراکز خرید و قیمت فروش باریت در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش باریت و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان باریت در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده باریت در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید باریت در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش باریت را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

خصوصیات فیزیکی باریت

تشخیص این ماده معدنی معمولاً آسان است زیرا یکی از معدود مواد معدنی غیر فلزی است که وزن مخصوص آن چهار یا بیشتر است. در کلاس، دانش آموزان اغلب در شناسایی نمونه های باریت عظیم با بلورهای ریز دانه مشکل دارند. آنها به نمونه نگاه می کنند، شکل ظاهری قند را می بینند، آن را به درستی نسبت می دهند و قطره ای از اسید کلریدریک رقیق را استفاده می کنند ولی مواد معدنی جوش می خورد و آنها فکر می کنند که کلسیت یا یک تکه سنگ مرمر دارند. مسئله این است که جوشش ناشی از آلودگی است. این ترکیب همچنین ماده معدنی خوبی برای استفاده در هنگام آموزش وزن مخصوص است.

باریت چیست و چه کاربردی در صنایع دارد؟
باریت چیست و چه کاربردی در صنایع دارد؟

کاربرد باریت

این ترکیب بیشترین استفاده را به عنوان عامل توزین در لجن های حفاری دارد. این همان چیزی است که ۹۹٪ باریت در ایالات متحده برای آن استفاده می شود.

این ماده معدنی همچنین به عنوان رنگدانه در رنگها و به عنوان پرکننده وزن برای کاغذ، پارچه و لاستیک استفاده می شود. کاغذی که برای ساخت برخی از کارت های بازی استفاده می شود بین الیاف کاغذی خود حاوی این ترکیب است. این ماده تراکم بسیار بالایی به کاغذ می دهد که به شما اجازه می دهد کارت ها به راحتی به بازیکنان اطراف یک میز منتقل کنید . از این ماده به عنوان پرکننده وزن در لاستیک و برای ساخت چادرهای ضد باد برای کامیون استفاده می شود.

این ترکیب سنگ معدن اولیه باریم است که برای ساخت طیف گسترده ای از ترکیبات باریم استفاده می شود. برخی از این موارد برای محافظت در برابر اشعه ایکس استفاده می شود. باریت توانایی جلوگیری از انتشار اشعه ایکس و اشعه گاما را دارد و از آن برای ساخت بتن با چگالی بالا برای جلوگیری از انتشار اشعه ایکس در بیمارستان ها، نیروگاه ها و آزمایشگاه ها استفاده می شود.

از ترکیبات باریت در آزمایش های پزشکی تشخیصی نیز استفاده می شود. اگر بیمار یک فنجان مایع کوچک که حاوی پودر باریم با قوام میلک شیک بنوشد، این مایع مری بیمار را می پوشاند. با اشعه ایکس بلافاصله پس از “بلع باریم” از بافت نرم مری (که معمولاً در برابر اشعه ایکس شفاف است) تصویر گرفته می شود زیرا باریم در برابر اشعه ایکس مات است و راه عبور آنها را مسدود می کند. از “انما باریم” می توان به روشی مشابه برای تصویربرداری از روده بزرگ استفاده کرد.

روش تولید باریت + قیمت فروش باریت

صنعت نفت و گاز مصرف کننده اصلی این ترکیب در سراسر جهان است. در آنجا از آن به عنوان عامل وزنی در حفاری گل استفاده می شود. این یک صنعت در حال رشد است، زیرا تقاضای جهانی نفت و گاز طبیعی در دراز مدت افزایش یافته است.

این امر باعث افزایش قیمت خرید و فروش باریت شده است. سطح قیمت ها در سال ۲۰۱۲ در بسیاری از بازارهای مهم بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از ۲۰۱۱ بود. قیمت معمول گل باریت حفاری حدود ۱۵۰ دلار برای هر تن در معدن است.

جایگزین های این ترکیب در گل حفاری شامل سلستیت، ایلمنیت، سنگ آهن و هماتیت مصنوعی هستند هیچ یک از این مواد جایگزین موثری نبوده اند زیرا بسیار بسیار گران هستند یا عملکرد رقابتی ندارند.

چین و هند تولید کنندگان برجسته این ماده معدنی هستند و همچنین بیشترین ذخایر را در اختیار دارند. ایالات متحده برای تأمین نیازهای داخلی خود باریت کافی تولید نمی کند. در سال ۲۰۱۱ ایالات متحده حدود ۷۰۰۰۰۰ تن از این ترکیب را تولید كرد و حدود ۲،۳۰۰،۰۰۰ تن از آن را وارد كرد.

خرید باریت حفاری

باریت طبیعی (سولفات باریم) سالهاست که به عنوان یک عامل وزن دهنده در سیالات حفاری استفاده می شود. باریت درجه حفاری اغلب از سنگ معدنی حاوی سولفات باریم یا از یک منبع واحد یا با مخلوط کردن مواد از چندین منبع تولید می شود. این ماده ممکن است حاوی مواد دیگری غیر از ماده معدنی سولفات باریم باشد به همین دلیل ممکن است رنگ آن از سفید مایل به خاکستری یا قهوه ای قرمز متفاوت باشد.

استفاده از باریت در صنعت حفاری موجب می شود گل‌ های با چگالی بالا که حاوی باریت هستند به سمت پایین ساقه مته پمپ ‌شوند، از طریق مته خارج ‌شوند و به سطح بین ساقه مته و دیواره چاه بازگردند.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های باریت

نام ماده باریتین (Baryte)
فرمول مولکولی SO₄
شفافیت شفاف – نیمه شفاف
چگالی (دانسیته) ۴.۴۸ g/cm3
جلا شیشه‌ای – صدفی
رنگ بیرنگ – سفید – خاکستری – زرد – آبی – قرمز – قهوه ای
رنگ خاکه سفیدl

خرید باریت سفید

باریت سفید یک ماده معدنی حاوی سولفات باریم است که معمولا به صورت بلورهای بزرگ یا به صورت سنگدانه های روزت شکل می گیرد. با توجه به فراوانی باریت سفید در اکثر نقاط جهان و همچنین ویژگی های خاص آن، این ترکیب در صنایع مختلف کاربرد فراوانی داشته است.

سیالات حفاری حدود ۸۵ درصد از کل باریت مصرفی جهان را مصرف می کنند. این ماده به عنوان سنگ معدن باریم، رنگ درجه متوسط ​​و بالا، ترکیبات شیمیایی دارویی، صنعت لاستیک و کوزه گری اغلب مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت باریت کریستال

باریت‌کریستال به دلیل طیف رنگ ها و ظاهر کریستالی متنوعش به دلیل وزن سنگینی که دارد به راحتی قابل شناسایی است زیرا اکثر مواد معدنی مشابه بسیار سبک تر هستند. این شکل از باریت یک ماده معدنی محبوب و بسیار رایج در بین کلکسیونرها است.

باریت در ساخت کاغذ و لاستیک اهمیت دارد، همچنین در رادیولوژی برای عکس برداری با اشعه ایکس از دستگاه گوارش استفاده می شود. وقتی خرد می شود به گل اضافه می شود تا گل باریم تشکیل شود که در حین حفاری در چاه های نفت ریخته می شود. در گذشته یک رنگدانه غنی و سفید از باریت خرد شده ساخته می شد.

قیمت باریت کلوخه

باریت‌کلوخه یک کانی غیرفلزی است که بطور غیرعادی وزن بالایی دارد. این نوع باریت با توجه به میزان ناخالصی های موجود می تواند تقریبا هر رنگی باشد. باریت کلوخه با وزن مخصوص بالا در صنایع لاستیک و چسب به عنوان یک تقویت کننده چگالی بی اثر در سیستم های کاهش نویز و لرزش استفاده می شود.

سطوح پسوند تا ۸۰ درصد قابل دستیابی است بنابراین یک ماده عالی برای استفاده در چسب ها، ترکیبات ماستیک، خمیرهای اندازه رزین اپوکسی، پلی استر غیر اشباع و سیستم های پلی اورتان و همچنین در لعاب ها و عوامل اشباع، خمیرهای آسیاب، روان کننده ها و عامل جداکننده است. در فرمولاسیون چسب یا درزگیر، سولفات باریم یک انتخاب پرکننده عالی در کاربردهای تخصصی است که جذب اشعه ایکس یا مقاومت شیمیایی یک ضرورت است.

پرسش های رایج در مورد باریت

خرید باریت در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان باریت متصل می ‌کند. برای خرید باریت تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

معدن سنگ باریت

باریت یک کانی غیرفلزی است که از لایه‌ هایی از سنگ‌ های رسوبی استخراج می‌ شود که با رسوب باریت در کف اقیانوس به وجود می‌ آیند. برخی از معادن کوچک تر از باریت از رگه‌ها استفاده می ‌کنند که با رسوب سولفات باریم از آب‌های گرم زیرزمینی به وجود می ‌آیند.

در برخی موارد، باریت محصول جانبی استخراج سرب، روی، نقره یا سایر سنگ‌های فلزی به‌ ویژه در رگه‌ های گرمابی است. تشکیل رسوب باریت نتیجه اختلاط آب حاوی باریم و آب حاوی سولفات بالا (مانند آب دریا) در طول عملیات سیلابی یا در نتیجه اختلاط آب نمک از یک منطقه پر باریم با آب نمک از یک منطقه با سولفات بالا است.

باریت حفاری چیست

باریت حفاری یک کانی معدنی بسیار متراکم (وزن مخصوص بالایی دارد) و نسبتا نرم است. این ویژگی ها آن را به یک عامل وزنی عالی در گل حفاری چاه های نفت تبدیل می کند. باریت فشار هیدرواستاتیک گل حفاری را افزایش می دهد و به آن اجازه می دهد مناطق پرفشار تجربه شده در حین حفاری را جبران کند. نرمی این ماده معدنی همچنین از آسیب رساندن به ابزارهای حفاری در حین کار جلوگیری می کند و آن را قادر می سازد تا به عنوان روان کننده عمل کند.

خرید باریت

برای خرید باریت می توانید به صورت حضوری و اینترنتی اقدام نمایید. این ترکیب شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی به بازار عرضه می شود.

فروش باریت

دفاتر فروش مواد شیمیایی مهمترین مراکزی هستند که اقدام به فروش باریت می کنند. شما می توانید این ترکیب کاربردی را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

قیمت باریت

قیمت باریت به فاکتورهای مختلفی از جمله خلوص و شرکت تولید کننده آن بستگی دارد و شما می توانید بر اساس نیاز این ماده شیمیایی را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

کاربرد باریت

باریت به دلیل داشتن وزن مخصوص بالا برای طیف وسیعی از مصارف صنعتی، پزشکی و تولیدی و در طیف گسترده ای از کاربردهای دیگر از جمله پلاستیک، لنت کلاچ ، گلگیر لاستیکی، ترکیبات آزادکننده قالب، محافظ تشعشع، مانیتورهای تلویزیون و کامپیوتر، مواد کاهش دهنده صدا در خودروها، مخروط های ترافیکی، لنت های ترمز، رنگ و توپ های گلف مورد استفاده قرار می گیرد. از سولفات باریم با عیار بالا به عنوان یک ماده افزودنی وزنی سیال حفاری استفاده می شود.

خرید پودر باریت

پودر باریت یک پودر نرم، غیر ساینده، حاوی ناخالصی های کمی است که با سایر اجزای سیال حفاری تعامل ندارد.از این پودر در تمام سیالات حفاری به منظور افزایش چگالی استفاده می شود، به منظور کنترل فشار سازند و تثبیت گمانه، چگالی گل را تا ۲۱ پوند در گال (۲.۵ گرم بر سانتی متر مکعب) افزایش دهید. باریت از طریق تعدادی از فرآیندها از جمله هیدروترمال، بیوژنیک و تبخیر تشکیل می شود و علاوه بر رسوبات باقیمانده در رگه ها، بسترهای چینه ای شکل نیز یافت می شود.

سختی باریت

باریت معمولا سفید یا خاکستری است اما به دلیل ناخالصی ‌ها رنگ آن می ‌تواند از زرد، قهوه‌ ای، قرمز و حتی سیاه متفاوت باشد. سختی Mohs باریت ۳.۰ تا ۳.۵ است که آن را به یک ماده معدنی نسبتا نرم تبدیل می کند. این ماده از نظر شیمیایی بی اثر و نامحلول است که در کنار چگالی بالای آن، کاربردهای مختلفی دارد. این کانی متعلق به گروه کانی باریت می باشد. ظاهر بسیار زیبایی دارد و در محیط‌ های رسوبی مختلف از طریق تعدادی فرآیند مانند گرمابی، بیوژنیک و تبخیر تشکیل می شود.

قیمت سنگ باریت

باریت یا سولفات باریم (BaSO4) یکی از سنگ های معدنی پرکاربرد است. قیمت سنگ باریت بر اساس خلوص و نوع آن متفاوت است و توسط شرکت های مختلف عرضه می شود. برای آگاهی از قیمت این سنگ می توانید در سایت های اینترنتی و بین فروشندگان مختلف جستجو کنید.

قیمت انواع باریت

باریت انواع مختلفی دارد و برای طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد. باریت کریستال، کلوخه، سفید و حفاری انواع مختلف باریت موجود دربازار هستند. آنها با قیمت های مختلف برای کاربردهای گوناگون در دسترس هستند.

خواص باریت

باریت به طور کلی به دلیل رنگ روشن و وزنی مخصوص بالایی که دارد به راحتی قابل شناسایی است. در واقع یکی از کانی های غیرفلزی است که وزن مخصوص آن چهار یا بیشتر است. این سنگ را می توان با حل کردن در اسید برای اصل بودن مورد بررسی قرار داد. باریت اصل در اسید حل نمی شود. این سنگ در آب حل نمی شود و دارای شکستگی های نامنظم است.

فروش کانی باریت

کانی باریت یک ماده معدنی سنگین و سفید متشکل از سولفات باریم است. باریت در سراسر جهان از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا (کاستیل، اندلس)، انگلستان، کانادا (انتاریو، نوا اسکوشیا، بریتیش کلمبیا) و ایالات متحده (نیویورک، کانکتیکات، پنسیلوانیا، ویرجینیا، میشیگان، میسوری) وجود دارد. این سنگ شفاف تا نیمه شفاف می تواند بوی گوگرد مانندی ایجاد کند وقتی که دو قطعه به هم مالیده شوند. باریت آسیاب می شود تا شکل طبیعی رنگدانه سفید سولفات باریم به نام باریم سفید را تولید کند که اغلب به عنوان اکستندر استفاده می شود.

خرید باریت

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید باریت از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید باریت، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان باریت را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید باریت با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

 




نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. درود‌. درباره انواع باریت، خصوصا سه نوع کلوخه، کریستال و سفید و کاربرد آنها توضیحات بیشتری در مقاله قرار دهید. همچنین قیمت چند برند معروف از انواع باریت را برای معرفی به خریداران اعلام کنید.

  2. درود. چند فروشنده منصف معرفی کنید که هم بشه با اطمینان از اونها خرید کرد و هم قیمت سنگ باریت اونها مناسب و مقرون به صرفه باشه. پیشنهاد می کنم برای برخی از مواد شیمیایی مثل باریت به جای یک فروشنده چند فروشنده معرفی کنید.

  3. فرمول شیمیایی باریت در ابتدای مقاله درج شده ولی ساختار مولکولی و عکسی از باریت به شکل دقیق و سه بعدی در مقاله نیست. لطفا در صورت امکان شکل و ساختار مولکولی باریت را به مقاله اضافه کنید.

  4. در مورد کاربرد باریت حفاری اجمالا بفرمایید که وضعیت شرکت های ایرانی در حوزه چگونه است؟ آیا شرکت های دانش بنیان در خصوص محصولات مرتبط با باریت در چند سال اخیر توفیقی داشته اند یا ورود کرده اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا