Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

مستربچ رنگی چیست؟

مستربچ رنگی برای افزودن رنگ به پلاستیک استفاده می‌شود. درواقع بسیاری از گرید های تولید شده پلاستیک بی رنگ هستند. بنابراین برای ایجاد رنگ در آن ها از انواع مستربچ رنگی استفاده می شود. مستربچ رنگی حاوی ترکیبات رنگ زا بوده و به عنوان افزودنی در صنایع تولید پلاستیک کاربرد دارند. مصرف مستربچ رنگی برای ایجاد رنگ در پلاستیک و پلیمر در دمای بالا صورت می گیرد. نکته مهم در مصرف مستربچ رنگی مقدار استفاده از آن است. تولید مستربچ رنگی توسط بسیاری از تولید کنندگان ایرانی و خارجی صورت می پذیرد. برای خرید مستربچ رنگی و برلیانت بلو در صنایع غذایی به سایت ها و مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد مستربچ رنگی پی وی سی و نحوه خرید و فروش مستربچ مشکی می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این ماده صنعتی آشنا شوید.

مستربچ رنگی چیست

مستر بچ رنگی محصولی پرکاربرد در صنایع پلیمر و پلاستیک محسوب می شود. استفاده از مستر بچ رنگی در تولید قطعات پلاستیکی رنگی به عنوان متداول ترین روش‌ها شناخته می شود. مستربچ رنگی یک افزودنی رنگ برای پلاستیک نامیده شده و از دو بخش اصلی یعنی رنگ اصلی و رزین پلیمر حامل تشکیل یافته است. البته مواد افزودنی نیز در مستربچ‌های رنگی وجود دارند. برخی از انواع مستر بچ های رنگی علاوه بر ایجاد رنگ، موجب بهبود و اصلاح خواص فیزیکی در محصولات تولید شده نیز می شوند. مستر بچ، برلیانت بلو و… از ترکیباتی هستند که در صنایع غذایی کاربرد دارند.

انواع مستربچ رنگی

مستر بچ ترکیبی از نوعی پودر و ماده ترموپلاستیک است. تولید مستر بچ رنگی به صورت گرانول نیز صورت می پذیرد. استفاده از پودر موجب می شود تا محیط تولید با غبار حاصل از آن آلوده شود. به همین دلیل است که در این مواقع از مستربچ گرانول استفاده می‌شود. برای تولید قطعات پلاستیکی رنگی، استفاده از مستربچ رنگی گزینه مناسبی است. کاربرد رنگ‌ در تولید پلاستیک بسیار صورت گرفته و مستر بچ های رنگی در این کاربرد حضور دارند. از مستر بچ رنگی و ترکیباتی مانند برلیانت بلو در صنایع غذایی استفاده می شود.

مستربچ رنگی چیست
مستربچ رنگی چیست

مزایا مستربچ رنگی

حضور رنگ در محصول موجب برجسته شدن طراحی شده و محصول زیباتری تولید می شود. ظاهر محصولات تجاری همچون پلاستیک بسیار مهم بوده و به همین دلیل صنایع تولید پلاستیک این ماده را بسیار مورد استفاده قرار می دهند. مستر بچ رنگی در صنعت پلاستیک با ایجاد رنگ دلخواه در محصولات موجب فروش بیشتر آن ها می شود. استفاده از گرانول مستر بچ رنگی در این صنعت بسیار انجام گرفته و موجب افزایش کیفیت تولیدات می شود. در ادامه به برخی از مزایا مصرف مستربچ رنگی اشاره شده است.

  • مقاومت در برابر حرارت
  • کیفیت مطلوب
  • پراکندگی عالی رنگ
  • مقاومت مناسب در برابر نور
  • و…

مستربچ رنگی پی وی سی

از پرکاربردترین پلیمر های سازگار با محیط زیست، می توان به مستربچ رنگی پلی کربنات اشاره کرد. این محصول تجاری در گروه پلاستیک های پلی استری قرار داشته و به همراه مستربچ مشکی در تولید قطعات ماشین استفاده شده و رنگ آن نسبت به رنگ خودرو انتخاب می شود. استحکام  بالا در برابر حرارت موجب کاربرد گسترده این محصول شده است. استفاده از مستربچ پی وی سی رونق صنعتی بالایی داشته و محصولی پرمصرف در صنایع تولید پلاستیک است.

مستربچ های صنعتی قدرت و استحکام بالایی داشته و می توان از آن ها در ساخت و تولید خودروها استفاده کرد. مستربچ در مقابل شرایط جوی و عوامل فیزیکی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

تولید مستربچ رنگی

تولید مستر بچ رنگی به دو شکل پیوسته و بچ صورت می پذیرد. مستر بچ رنگی بر طبق مراحل زیر تولید می شود.

  1. فرمولاسیون
  2. خوراک دهی
  3. اختلاط
  4. الک‌ زنی

انتخاب روش تولید با توجه به میزان اتوماسیون و مقیاس تولید صورت می پذیرد. فرآیند تولید با کمترین دخالت دست پیش رفته و صورت می پذیرد. روش بچ، میزان اتوماسیون کمتری داشته و نیروی انسانی بیشتری لازم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا