Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

وکس پلی اتیلن چیست؟ وکس پلی اتیلن پرک

وکس پلی اتیلن محصولی بر پایه پلی‌اتیلن است. این محصول به‌عنوان متداول ترین روان کننده های PVC شناخته می شود. وکس پلی اتیلن بی رنگ و بی بو بوده و به شکل جامدی کریستالی قابل تهیه است. وکس پلی اتیلن از انعطاف پذیری و مقاومت کمتری نسبت به سایر پلی‌اتیلن‌ها برخوردار است، اما مقاومت شیمیایی بالایی دارد. خلوص و نقطه ذوب بالا و همین طور داشتن مقاومت بالا موجب عملکرد مطلوب وکس پلی اتیلن شده است. تولید کنندگان وکس پلی اتیلن انواع این محصول را به صورت وکس پلی اتیلن پرک و… در بازار عرضه می کنند. برای خرید این محصول صنعتی به سایت ها و مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

از وکس پلی اتیلن در خودروسازی به عنوان یک ترموپلاستیک استفاده می شود. برای خرید واکس پلی اتیلن و هاردنر می توانید به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

وکس پلی اتیلن چیست

از پلیمریزاسیون اتیلن، پلی اتلن تولید می گردد. این محصول از رزین های پلی الیفین بوده و به شکل جامدی بی بو و کریستالی است. خواص فیزیکی و شیمیایی زیادی برای این ماده معرفی شده است. این خواص آن را برای استفاده در طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی مناسب می کند.

پلی اتیلن وکس درواقع یک ترموپلاستیک است. این محصول مانند سایر ترکیبات مشابه در دمای ۱۱۰ درجه سانتی گراد ذوب شده و دوباره می تواند سرد شود. این چرخه چنین بار می تواند تکرار شود. از دیگر قابلیت‌های این محصول مقاومت بالای شیمیایی آن است.

مزایا وکس پلی اتیلن

  1. دارای انعطاف پذیری مناسبی است.
  2. مقاومت شیمیایی بالایی دارد.
  3. با وکس‌های دیگر سازگار است.
  4. دارای خواص روان کنندگی است.
  5. در مقابل حرارت پایدار است.

تولید کنندگان وکس پلی اتیلن

از محصولات جانبی فرآیند تولید پلی اتیلن می توان به پلی اتیلن وکس اشاره کرد. برای تولید این محصول گاز اتیلن در هگزان حل شده و همراه با کاتالیزور در راکتور سه فازی، پلیمریزاسیون انجام می شود.

روش دیگر تولید، استفاده از روش شکست زنجیر مولکولی پلی اتیلن سبک خطی است. در این روش بعد از تولید وکس گروه‌های قطبی با زنجیرهای وکس واکنش داده و تولید وکس قطبی می‌کنند. این وکس در صنایع مختلف رنگ خودرو، پلیمر و روکش کاربرد داشته و با ترکیبات دیگر نظیر هاردنر سازگار است.

پلی‌اتیلن واکس دارای ترکیبات بسیار پیچیده‌ای است و از منابع مهم تولید آن می‌توان به منابع نفتی اشاره کرد. پلی اتلین واکس یک از یا چند مولکول مشابه ساخته شده است که وزن مولکولی آن‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. این محصول با کاهش دما منقبض و با افزایش دما انبساط می یابد. تولید کنندگان پلی‌اتیلن وکس و در ایران و خارج از کشور اقدام به تولید این محصول می کنند.

وکس پلی اتیلن پرک
وکس پلی اتیلن پرک

وکس پلی اتیلن اصفهان

پلی‌اتیلن وکس از روان کننده های پر کاربرد در صنایع ذوب فلزات محسوب می شود. این محصول براق است و در صورت حل شدن با فلزات در دمای بسیار بالایی ذوب خواهد شد. رنگ سفید و شکل پرک از ویژگی های پلی اتیلن وکس اصفهان است. این محصول از نفت مشتق شده و شکل ظاهری خود را در دمای محیط حفظ می‌کند. قرار گرفتن این ماده در معرض حرارت موجب تبدیل آن به فرم مایع می‌شود.

وکس پلی اتیلن پرک

پلی اتیلن واکس پرک محصولی جامد و کریستالی است که یه صورت پرک عرضه می‌شود. در صورتی که واکس پلی اتیلن برای پوشش دهی سطح به کار رود، موجب روان کنندگی شده و جدا شدن مذاب از فلز و پی وی سی را تسهیل می‌کند.

دو نوع واکس پلی اتیلن تولید و در بازار عرضه می‌شود که تفاوت این انواع وکس در جرم مولکولی آن هاست.

  • پلی اتیلن واکس امولسیونی
  • پلی اتیلن واکس غیر امولسیونی

از وکس پلی ‌اتیلن به عنوان یک ماده ترموپلاستیک در صنایع رنگ استفاده می شود. این محصول با ترکیبات دیگر مانند هاردنر سازگار است. برای خرید واکس پلی اتیلن به سایت ها و مراکز معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا