Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

کامپاند پ پ کربنات کلسیم چیست؟ – خواص و مزایا

کامپاند پ پ کربنات کلسیم ماده ای است که از ترکیب پلی پروپیلن هموپلیمر با مقداری مناسب از گچ و با درجه ای مناسب پردازش در شرایط تثبیت شده گرما و آنتی اکسیدان به دست می آید. این ماده بر پایه ی پلی اتیلن و پلی پروپیلن بوده و به شکل پودری بدون بو بوده و به شکل ذره های بلوری بدون رنگ یافت می شوند. واردات مواد شیمیایی مانند این ترکیب، توسط شرکت های مختلف در ایران صورت می گیرد.

در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک به معرفی کامپاند پ پ کربنات کلسیم، ویژگی ها و کاربردهای آن می پردازیم.

ویژگی های کامپاند پ پ کربنات کلسیم

همان طور که گفته شد این ماده یا به شکل پودر بی بو و یا به شکل ذرات بلوری بدون رنگ موجود است.

درجه خلوص بالا، دانه بندی ریز، محدود بودن پراکندگی ذرات، جذب نکردن رطوبت و عدم ایجاد گرد و غبار در تولید، می تواند از ویژگی های این کامپاند باشد.

داشتن امتیاز بالای مدول یانگ به معنی بالا رفتن مقاومت ماده در مقابل نیروی کششی و فشارهای خارجی وارده بر آن، یکی از مزایای کامپاند مورد بحث است. کربنات کلسیم با دارا بودن این مزیت باعث افزایش کیفیت محصول تولید شده از آن می شود.

ویژگی های کامپاند پ پ کربنات کلسیم
ویژگی های کامپاند پ پ کربنات کلسیم

صدمات فیزیکی نیز از جمله ی صدماتی ست که بر بهبود کیفیت کالا موثر است. این ترکیب با دارا بودن چقرمگی بالا قادر به ارائه محصولی با کیفیت به بازار است.

در مقایسه با سایر محصولات پلیمری، این ماده به سبب سازگاری با محیط زیست می تواند مناسب باشد و صدمات به مراتب کم تری متوجه محیط زیست کند. تقویت خاصیت هدایت دما و به صرفه بودن از دیگر مزایای این کامپاند است.

واردات مواد شیمیایی با مزیت های بالا، در روند رشد اقتصاد کشور بسیار موثر است.

خواص کامپاند پ پ کربنات کلسیم

تقویت عملکرد

با اضافه کردن ۱۸ درصد کربنات کلسیم به ورق پلی پروپیلن عملکرد پلاستیک را می توان به میزان قابل توجهی تقویت کرد. کربنات کلسیم می تواند باعث افزایش مقاومت در برابر ضربات، تقویت دمای انکسار شود. همچنین بالا بردن هماهنگی در ترکیب ساختارها و قابلیت چاپ مناسب روی نایلون ها و نایلکس ها نیز از مزایای آن است.

صرفه جویی در هزینه ها

عدم ثبات در بازار رزین با افزودن کربنات کلسیم می تواند نوسانات موجود را فروکش کند. می توان با جایگزینی رزین با ۴۰ درصد پلاستیک آمیخته شده با کربنات کلسیم در هزینه ی مواد اولیه صرفه جویی کرد.

بسته بندی ها

با تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، کامپاند پ پ کربنات کلسیم به عنوان افزودنی پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین جهت از این ماده برای بسته بندی مواد غذایی و بسته بندی وسایل پزشکی استفاده می شود.

پایداری کامپاند پ پ کربنات کلسیم

پلاستیک علی رغم همه مزیت هایی که دارد به دلیل عدم پایداری بسته بندی ها می تواند باعث نارضایتی هایی در تولید کنندگان و مصرف کنندگان شده است. از این رو به کار بردن ۴۰ درصد پلی پروپیلن پر شده با کربنات کلسیم، گازهای گلخانه ای را تا ۲۳ درصد کاهش می دهد.

کامپاند مورد نظر در صنعت خودروسازی، لوازم خانگی، لوازم الکتریکی، لوله های آب و فاضلاب، قطعات صنعتی و صنعت کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از این ماده می تواند هزینه ی تولید را کاهش دهد و منجر به ارائه کالایی با قیمت مناسب به بازار شود. همچنین قیمت این ماده وابسته به کاربرد مواد اولیه ی مصرف شده و کیفیت پایه ی مواد پلیمری است.

بهتر است قبل از خرید کامپاند کربنات کلسیم با کارشناس این امر مشورت کنید تا محصولی با درجه خلوص بالا و ریز دانه نصیب تان شود. با واردات مواد شیمیایی با کیفیت توسط شرکت های معتبر، می توان به این اهداف دست یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا