Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

بهترین زمان مصرف کود سولفات پتاسیم چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف کود سولفات پتاسیم برای محصولات کشاورزی از مسایل بسیار مهم است تا بیشترین بهره را داشته باشیم. گیاهان جذب پتاسیم را در ابتدای رشد خود دارند، به همین دلیل برای این که بهترین سود از کود سولفات پتاسیم حاصل شود، بهتر است در این مرحله اضافه شود. اما در درختان میوه، بهترین زمان مصرف کود سولفات پتاسیم زمانی است که درخت گل داده و منتظر تبدیل شدن به میوه است. با توجه به کاربرد این کود برای گیاهان و درختان مختلف، قیمت سولفات پتاسیم به صورت کود نیز متناسب با میزان تقاضا خواهد بود. در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک به بهترین زمان مصرف کود سولفات پتاسیم و خواص این کود می پردازیم.

کود سولفات پتاسیم چیست؟

سولفات پتاسیم کودی از دو عنصر پتاسیم و گوگرد که از عناصر مورد نیاز برای رشد گیاهان هستند، تشکیل شده است. سولو پتاس نام تجاری این کود بوده و برای رفع کمبود عناصر غذایی در گیاهان به کار برده می شود. مصرف کود سولفات پتاسیم به هر دو حالت جامد و مایع انجام پذیر است.

پتاسیم موجود در این کود برای فعال کردن برخی از واکنش های آنزیمی گیاه ضروری بوده و همچنین نقش مهمی در فتوسنتز گیاه دارد. این عنصر نقش اصلی در تولید قندها، نشاسته و سنتز پروتئین ها دارد. گوگرد نیز از عناصر مهم در سنتز پروتئین گیاه و ویتامین ها بوده و با خاصیت قارچ کشی از گیاه در برابر آفات و بیماری های محافظت می کند.

کود سولفات پتاسیم چیست؟
کود سولفات پتاسیم چیست؟

خواص کود سولفات پتاسیم

قیمت سولفات پتاسیم در برندهای مختلف متفاوت بوده و کیفیت، یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت این کود است. خرید و فروش کود سولفات پتاسیم برای گیاهان و مصرف آن به جهت جذب بالای عناصر ریزمغذی و فسفات در گیاهان است. همچنین این کود رشد گیاه را زیاد کرده و مقاومت گیاه در برابر بیماری ها را بالا می برد. عملکرد و کیفیت گیاه با این کود بالا رفته، طعم میوه بهتر شده و تعداد زیادی از آنزیم ها فعال می شود. در نتیجه به سنتز پروتئین ها کمک می کند.

از خواص کود سولفات پتاسیم برای گیاه، زیاد کردن مقاومت گیاهان در برابر شوری، سرما و خشکی، تنظیم فشار اسمزی و جریان آب، انتقال شیره پرورده، افزایش جذب عنصر آهن، بالا بردن بهره وری آب در گیاه و تحریک تقسیم سلول ها و رشد گیاه است.

بهترین زمان مصرف کود سولفات پتاسیم

زمان افزودن همه انواع کودها، به نوع، نیاز و همچنین مرحله رشد گیاه بستگی دارد. به همین جهت ابتدا اطلاعات کافی درباره رشد گیاه و نیاز آن به دست آورده، سپس کودها را اضافه کنید. اگر کودها در زمان مناسبی به گیاه اضافه نشوند، تاثیر عکس داشته و می تواند صدمات زیادی به گیاهان وارد کنند. همان طور که در بالا نیز گفته شد، با توجه به جذب پتاسیم در ابتدای رشد گیاه توسط آن، سولفات پتاسیم را در ابتدای رشد گیاهان اضافه می کنند.

نحوه مصرف کود سولفات پتاسیم

با توجه به حلالیت خوب کود سولفات پتاسیم در آب، می توان این کود را از طریق سیستم آبیاری به گیاه اضافه کرد. از آبیاری قطره ای، آبیاری غرق آبی و یا محلول پاشی، برای این منظور استفاده می شود. در روش آخری، رشد گل و میوه گیاه تقویت می شود. با توجه به این که کود سولفات پتاسیم حاوی مقدار کمی نمک است، نباید در زمان جوانه زنی اضافه شود.

روش اضافه کردن کود سولفات پتاسیم به صورت پاشیدن، قبل از شخم زدن باشد تا با مخلوط شدن در خاک، در دسترس گیاه قرار گیرد. نوع خاک در میزان مصرف کود تاثیر دارد، به طوری که در خاک های شنی، تعداد دفعات بیشتر ولی با مقدار کم کود اضافه می شود. بافت سنگین تر خاک های رسی باعث می شود تا تعداد دفعات کمتر ولی با مقدار بیشتر کود اضافه شود.

برای خرید کود به شرکت های معتبر مراجعه کنید تا محصولی باکیفیت را برای مزارع خود تهیه کنید. همچنین قیمت سولفات پتاسیم را می توانید از این مراکز به صورت غیر حضوری استعلام کرده و حتی غیرحضوری نیز خرید کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا