Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

علت بوی بد آب چاه چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟

بسیاری از عوامل محیطی باعث می شوند که آب چاه شما بوی نامطبوعی پیدا کند. در حالی که برخی از دلایل می توانند بر سلامت شما تأثیر بگذارند، بسیاری از مسائل دیگر خطری برای سلامتی ایجاد نمی کنند اما همچنان آب را برای نوشیدن یا حمام کردن ناخوشایند می کنند.

صرف نظر از علت، گزینه های درمانی برای همه بوهای مختلف آب چاه وجود دارد. در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک لیستی از رایج ترین بوها و علل آنها را برای شناسایی و رفع مشکل بوی آب بررسی می کنیم لطفا همراه ما باشید.

علل مختلف بوی بد آب چاه

بوهای شبیه ماهی

بوی ماهی که از آب چاه شما خارج می شود معمولا توسط فلزات آلی مانند باریم و کادمیوم ایجاد می شود. این فلزات از تکه های سنگ معدن مدفون مخلوط شده در خاک خارج می شوند. اگرچه بوی ماهی ممکن است خوش طعمی آب را تحت تاثیر قرار دهد اما خوردن آن مضر نیست.

گاهی اوقات کلر و آمونیاک نیز می توانند با هم ترکیب شوند و کلرامین با بوی مشابه ماهی تولید کنند. از آنجایی که این ماده شیمیایی در مقادیر کم در آب وجود دارد، معمول مضر تلقی نمی شود. در واقع، کلرامین اغلب توسط تصفیه خانه های آب شهری برای سالم سازی آب استفاده می شود.

بوی تخم مرغ های فاسد

بوی بد تخم مرغ فاسد نشانه قطعی گاز سولفید هیدروژن است. این گاز به دلیل باکتری های ساطع کننده گوگرد یا مواد شیمیایی است که در واکنش به آب در چاه ایجاد می شود.

برخی از باکتری ها و واکنش های شیمیایی تولید کننده گوگرد بی ضرر هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است پس از مصرف طولانی مدت بر سلامت شما تأثیر بگذارند. برای تامین آب آشامیدنی سالم‌ تر و ایمن ‌تر، چاه را با کلر از جمله کلر پارس شوک بزنید تا کلنی‌ های باکتری را از بین ببرید و برای رد هرگونه آلودگی احتمالی فاضلاب بررسی کنید.

بوی کپک و خاکی

اگر بوی کپک زدگی یا خاکی در یک لیوان آب تازه حس می شود، احتمالا مواد معدنی حل شده ای مانند آهن، مس یا سرب را در آب دارید. بو در واقع از این مواد معدنی نیست، بلکه از باکتری هایی است که از آنها تغذیه می کنند.

این بو همچنین ممکن است از گوگرد ایجاد شده توسط باکتری های موجود در آب باشد. گوگرد مستقیما مضر نیست، اما اغلب نشان دهنده ورود فاضلاب یا آلودگی های دیگر به منبع آب آشامیدنی شما است که قطعا برای سلامتی شما مضر است. در این شرایط آب را آزمایش کنید زیرا این موارد آب را برای آشامیدن نا امن می کند.

رایحه های کلر

بوی کلر از آب چاه به دلیل استفاده از یک سیستم تصفیه مداوم یا شوک با کلر از جمله کلر پارس یکباره ایجاد می شود. تجهیزات درمان ممکن است توسط مالک قبلی نصب شده باشد و برای شما ناشناخته باشد تا زمانی که یک روز متوجه بو شوید.

ترکیبات آلی موجود در آب چاه ممکن است باعث ماندگاری و تشدید بو به جای از بین رفتن آن شود. این وضعیت معمولا برای مصرف کوتاه مدت مشکلی ایجاد نمی کند، اما اگر شما را آزار می دهد، آب را آزمایش کنید و تجهیزات تصفیه آب را به درستی تنظیم کنید.

بوی گازوئیل و نفت

اگر متوجه بوی گاز، گازوئیل، نفت یا نوع دیگری از بوی سوخت از آب خود شدید، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید. این بوها نشان دهنده نشتی نادر از یک مخزن زیرزمینی است. همه این آلاینده ها برای سلامتی شما بسیار خطرناک هستند. چاه پس از شناسایی و توقف نشتی نیاز به یک پوشش جدید نصب و درمان خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا