Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

تجارت مواد شیمیایی و چالش های آن

تجارت مواد شیمیایی یکی از بزرگترین تجارت های جهان است و جایگاه ویژه ای در اقتصاد جهانی دارد. با توجه به اینکه حجم بازار جهانی مواد شیمیایی در دو دهه آینده با افزایش تقریبی در حجم فروش به طور قابل توجهی رشد خواهد کرد ، بهترین زمان برای تجارت مواد شیمیایی حال حاضر است.

تجارت مواد شیمیایی روشی ایمن و کارآمد برای تامین مواد اولیه صنعتی است. برای یک شرکت آسان است که هنگام کار با شرکتی که در این بازار سرآمد است ، مخارج کلی را به یک درآمد عالی تبدیل کند.

اقتصاد جهانی مدرن در حال حاضر مواد اولیه (نفت ، گاز طبیعی ، هوا ، آب ، فلزات و مواد معدنی) را به بیش از ۷۰،۰۰۰ محصول مختلف تبدیل می کند. صنعت پلاستیک و پتروشیمی در این بین جایگاه ویژه ای دارند و به سرعت در حال گسترش هستند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

مزایای تجارت مواد شیمیایی

استفاده مجدد از زباله های صنعتی برای شرکت های صنایع شیمیایی بسیار مهم است. برداشتن گام های مناسب در استفاده مجدد از مواد شیمیایی نیاز به مدیریت مداوم و کارآمد زباله دارد که هم زباله ها را از بین می برد و هم درآمد کسب می کند. تجارت مواد شیمیایی از آنجا که هزینه مواد شیمیایی آلوده یا زائد را پرداخت می کند ، برای برخی صنایع خاص به گزینه ای مناسب تبدیل شده است.

چالش ها در تجارت مواد شیمیایی

صنایع شیمیایی با تغییرات ساختاری روبرو است. در حالی که رقبا در سراسر جهان شرکت های شیمیایی صنعتی را تحت فشار قرار می دهند ، فشارهای بازار سرمایه باعث می شود که شرکت های بزرگ به واحدهای کوچکتر و متمرکز تقسیم شوند که در کاربردهای خاص تخصص دارند.

هزینه های مواد اولیه ، نرخ ارز و تعرفه ها چنان بی ثبات است که تجارت مواد شیمیایی به سطحی از انعطاف پذیری و سرعت در رسیدگی به قراردادهای تجاری و مدیریت قیمت نیاز دارد. تاجرانی که ابزار لازم را ندارند ، در بازار ضرر می کنند.

در حال حاضر زمان چالش برانگیزی برای معامله گران مواد شیمیایی است زیرا تجارت محصولات شیمیایی به طور فزاینده توسط تعداد انگشت شماری از شرکت های بزرگ کنترل می شود. با نفوذ در بخش تولید بسیاری از محصولات در کنار آنها ، موقعیت چانه زنی که کسب و کارهای بزرگ در اختیار دارد ، مشاغل کوچک را در شرایط سختی قرار داده است. کسانی که برای زنده ماندن می جنگند متوجه می شوند که حاشیه ها با هر معامله کمتر می شوند. از آنجا که نمی توانند “آنها را شکست دهند” دیگران مجبور شده اند به شرکت های بزرگ بپیوندند.

تجارت مواد شیمیایی و چالش های آن
تجارت مواد شیمیایی و چالش های آن

روند تجارت مواد شیمیایی

اکثر محصولات مصرفی در جهان حاوی مواد شیمیایی است. لباس ها ، لوازم بهداشتی حمام ، وسایل نقلیه ای که با آنها مسافرت می کنیم ، ساختمانهایی که در آنها زندگی می کنیم و حتی غذایی که آنها را می خوریم. مواد شیمیایی برای مراقبت های بهداشتی ، مراقبت های خانگی و شخصی ، صنعت هوا فضا ، ساخت خودرو بسیار مهم هستند . در اصل ، بخش شیمیایی بخشی حیاتی از اقتصاد جهانی است.

از آنجا که بیشتر مواد مصرفی بشر از ماده شیمیایی تشکیل شده است و جمعیت جهان در حال افزایش است ، می توان تقاضای محصولات شیمیایی در آینده را پیش بینی کرد. با توجه به این مسئله احتمالاً معاملات شیمیایی در مناطق زیر متمرکز شده است:

  • محصولات فرموله شده و مراقبت های بهداشتی.
  • مواد کامپوزیت
  • مواد مورد نیاز برای تولید انرژی ، از جمله فتوولتائیک و مواد برای ذخیره انرژی

اگرچه انتظارات از رشد فروش در آینده خوب است ، اما مهم است که معامله گران بازارهای این معاملات را ارزیابی کنند. در آینده ، با توجه به اینکه شرکتهای بیشتری برای کسب بصیرت اضافی در بازار ، به دنبال بازاریابی گسترده خواهند بود ، در آینده می توان درآمد را از طریق استراتژیهای کسب درآمد هوشمند بیشتر کرد.

نرم افزار تجارت شیمیایی و زنجیره تأمین دسته ای از نرم افزارها هستند که به تأمین کنندگان و طرفین اجازه می دهد تا از طریق یک سیستم یکپارچه اطلاعات لجستیکی را مبادله و به اشتراک بگذارند. برای صنایع شیمیایی ، این محصولات معمولاً مواد اولیه ای مانند بنزن ، پروپیلن و انواع مختلفی از پلیمرها هستند.

رشد تجارت مواد شیمیایی در جهان

جالب است بدانید بزرگترین گروه کالایی در تجارت مواد شیمیایی “محصولات پزشکی و دارویی” است که در صادرات سهم آن ۵۰٪ و در واردات ۴۰٪ است. تنها گروه دیگر با سهم بالای ۱۰٪ “مواد شیمیایی آلی” با ۱۲٪ صادرات و ۲۲٪ واردات است.

طبق آمار منتشر شده واردات مواد شیمیایی در اتحادیه اروپا از ۱۲۹ میلیارد یورو در سال ۲۰۰۹ به ۱۹۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. این رشد در کل دوره با کاهش واردات در سال های ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ سازگار نیست. با این حال ، رشد در سال های دیگر قوی تر بوده و متوسط رشد سالانه واردات در کل دوره ۴.۲ بوده است.

اتحادیه اروپا در طول دوره ۲۰۰۹-۲۰۱۹ دارای مازاد تجاری رو به رشد مواد شیمیایی بوده است. این مازاد از ۷۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۰۹ به ۱۳۸ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۹ رسید ، که معادل رشد متوسط سالانه ۶.۳ درصدی است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا