Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

آشنایی با فواید عالی پودر وی ۸۰% پروتئین

پودر وی ۸۰% پروتئین ( کنستانتره پودر آب پنیر)  یکی از انواع پروتئین های وی موجود در بازار است که به خصوص ورزشکاران از آن برای تقویت قدرت عضلانی خودشان استفاده می کنند.

بیشتر پروتئین موجود در  نوشیدنی ها و پودرها از شیر حاصل می شوند. وقتی شیر برای تشکیل پنیر یا ماست فرآوری شود ، مایعات باقیمانده را آب پنیر می نامند. این مایع حاوی پروتئین های زود هضم است که معمولاً پروتئین آب پنیر نامیده می شود.

قبل از فرآوری ، حدود ۲۰٪ پروتئین شیر آب پنیر است و ۸۰٪ دیگر از پروتئین های کازئین با هضم کندتر تشکیل شده است. آب پنیر و کازئین هر دو از پروتئین های با کیفیت محسوب می شوند زیرا حاوی تمام آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن شما هستند .

پودر وی به ویژه برای افزایش تولید پروتئین در عضلات مفید است. چندین نوع مختلف از پروتئین وی در مکمل ها استفاده می شود. دو مورد از رایج ترین اشکال ، آب پنیر ایزوله و کنسانتره است. این فرم ها با استفاده از تکنیک های مختلف فرآوری تولید می شوند و از نظر محتوای تغذیه ای کمی متفاوت هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مزایای استفاده از پودر وی ۸۰% پروتئین ( کنستانتره پودر آب پنیر)

یکی از دلایلی که بدنسازان و ورزشکاران پودر وی ۸۰% پروتئین ( کنستانتره  آب پنیر)  را دوست دارند این است که برای رشد و ترمیم عضلات عالی است. اما کنسانتره پروتئین آب پنیر خواص بسیار بیشتری برای بدن دارد که در ادامه شرح داده می شود:

کاهش چربی بدن

می خواهید چند پوند وزن کم کنید؟ سعی کنید پودر وی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این پودر شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد ، قند خون شما را تثبیت می کند و از سلول های شما در برابر استرس محافظت می کند ، همه اینها به طور مداوم باعث کاهش چربی  بدن می شوند. افرادی که ۵۰ گرم در روز از کنسانتره پروتئین آب پنیر استفاده می کردند ، طی ۶ ماه کاهش تدریجی و مداوم چربی را مشاهده خواهند کرد.

کاهش  مصرف خوراکیها

آیا برای جلوگیری از مصرف شیرینی و تنقلات در تلاش هستید؟ پودر وی می تواند به شما کمک کند. وی کنسانتره می تواند پس از یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات ، میزان قند خون را تا حدود ۲۰٪ کاهش دهد. قند خون پایدار احتمال اشتیاق به غذای ناسالم را بسیار کمتر می کند.

کاهش استرس و تقویت ایمنی

پودر وی حاوی آنزیم ها و فاکتورهای گرانبهایی است که باعث افزایش گلوتاتیون ، قوی ترین آنتی اکسیدان بدن شما می شود. گلوتاتیون از سلولهای شما در برابر استرس محافظت می کند. این پودر همچنین سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند  و از شما در شرایط سخت حمایت می کند. وقتی احساس خستگی یا کسالت می کنید از پودر وی ۸۰% پروتئین ( کنستانتره پودر آب پنیر) استفاده کنید ممکن است به رفع کسالت شما کمک کند.

فراهمی زیستی و هضم آسان

همه پروتئین ها برابر نیستند – بعضی از آنها در برابر هضم مقاومت می کنند و در واقع فواید غذایی زیادی ندارند. محققان مقیاسی به نام نمره آمینو اسید اصلاح شده برای هضم پروتئین (PDCAAS) ایجاد کردها اند تا تفاوت های موجود در هضم را حساب کند و مقدار واقعی پروتئین ها را نشان دهد. در حالی که شماره ۱ در دسترس ترین پروتئین با بالاترین ارزش است پروتئین وی یکی از معدود پروتئین هایی است که نمره ۱ را به خود اختصاص می دهد. به عنوان یک امتیاز اضافی ، هضم آسان آن باعث می شود که برای افرادی که روده های حساس دارند یا با جذب ناقص مواد مغذی دست و پنجه نرم می کنند مفید باشد.

مصرف پودر وی کنسانتره یک روش عالی برای دریافت پروتئین است ، چه بعد از تمرین از آن استفاده کنید و چه به عنوان یک میان وعده مناسب.

ویژگیها و کاربرد پودر وی 80% پروتئین
ویژگیها و کاربرد پودر وی ۸۰% پروتئین

پودر وی ۸۰% پروتئین ( کنستانتره پودر آب پنیر) چیست؟

پودر وی محصول جانبی پنیر سازی است . پنیر سازها شیر را گرم می کنند و سپس یک اسید (غالباً آب لیمو یا سرکه) به آن اضافه می کنند. این اسید باعث تشکیل دلمه می شود. هنگامی که آنها برداشته می شوند ، مایعی که باقی می ماند آب پنیر است. کنسانتره پروتئین آب پنیر همین مایع است که به صورت پودر خشک عرضه می شود.

کنستانتره پودر آب پنیر بیشترین پروتئین با حداقل چربی و کربوهیدرات را دارا است. این خاصیت به دلیل دارا بودن ترکیبات فعال زیستی گرانبهاست که خاصیت تقویت کننده ایمنی و آنتی اکسیدانی دارند.

گزینه دیگر ، ایزوله پروتئین آب پنیر است که برای افزایش میزان پروتئین فیلتر می شود (اگرچه برخی از ترکیبات خاص خود را از دست می دهد).

نحوه استفاده از پودر وی ۸۰% پروتئین ( کنستانتره پودر آب پنیر)

کنسانتره آب پنیر همه کاره است و  در اسموتی ها ، شیک ها ، فراستینگ ها (به خوبی ضخیم می شود) و کوکی ها و دسرهای بدون پخت استفاده می شود. به خاطر داشته باشید ، بهتر است آب پنیر خود را گرم نکنید ، بنابراین اگر می خواهید به پنکیک یا محصولات پخته شده پروتئین اضافه کنید ، ما به جای آن پروتئین کلاژن را پیشنهاد می کنیم – کلاژن در برابر حرارت پایدار است.

از آنجا که پروتئین آب پنیر شما را سیر  نگه می دارد می توانید در موارد زیر آنرا در دسترس داشته باشید:

  • صبح های شلوغ
  • کار کردن تا هنگام ناهار
  • روزهای سفر فوری
  • یک وعده غذایی سریع بعد از تمرینات عضله سازی
  • یک میان وعده غنی از پروتئین در بین وعده های غذایی
  • شب ، برای جلوگیری از گرسنگی و هوس

برای یک تغذیه ساده و قوی در حین تمرینات مقداری پودر پروتئین را در بطری ریخته و با آب مخلوط کنید و بنوشید. این روشی آسان است که می توانید یک تغذیه کامل داشته باشید و انرژی خود را بالا نگه دارید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا