Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیعمومی

از کاربرد و ویژگیهای استئاریل الکل چه می دانید؟

استئاریل الکل یک الکل چرب با فرمول شیمیایی CH3 (CH2) 16CH2OH است که همچنین به عنوان الکل اکتادسیل یا ۱- اکتادکانول شناخته می شود. استئاریل الکل یک ترکیب آلی است که به شکل گرانول یا پولک های سفید موجود است که در آب نامحلول است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

این ماده به عنوان متابولیت گیاهی ، انسانی و متابولیت جلبکی نقش های مختلفی دارد و یک الکل اولیه چرب با زنجیره طولانی ۱۸: ۰ است. این ماده از یک هیدرید اکتادکان حاصل می شود.

این الکل از طریق اسید استئاریک یا برخی از چربی ها با فرآیند هیدروژناسیون کاتالیزوری تهیه می شود و  سمیت پائینی دارد. این ترکیب در طیف گسترده ای از محصولات مانند نرم کننده های مو ، فونداسیون ، آرایش چشم ، مرطوب کننده های پوست ، پاک کننده های پوست و سایر محصولات مراقبت از پوست یافت می شوند.

الکل استئاریل به طور طبیعی در بافتهای مختلف پستانداران یافت می شود. این ماده در بیوسنتز لیپیدها و سایر ترکیبات سلولی که به طور طبیعی وجود دارند، استفاده می شود و برای تولید انرژی وارد مسیرهای متابولیکی می شود.

کاربردهای استئاریل الکل

الکل های چرب به هیچ وجه با تصورات شما از الکل پترو یا حتی الکل حاصل از تقطیر طبیعی غلات که باعث خشک شدن پوست می شوند ، یکسان نیستند.  برعکس این الکل و سایر الکل های چرب برای پوست بسیار مرطوب کننده هستند و به ابقاء سطح رطوبت طبیعی پوست کمک می کنند و به پوست لطافت می بخشند.

استئاریل الکل کاربردهای بسیار وسیعی  به عنوان ماده سازنده روان کننده ها ، رزین ها ، عطر و مواد آرایشی دارد . این ترکیب به عنوان نرم کننده ، امولسیون کننده و غلیظ کننده در پمادها مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان پوشش مو در شامپوها و نرم کننده های مو کاربرد زیادی دارد.

استئاریل هپتانوات ، استر الکل استئاریل و هپتانوئیک اسید است که در بیشتر خط چشم های آرایشی یافت می شود. این الکل همچنین هنگامی که روی سطح آب قرار می گیرد به عنوان یک لایه سرکوب کننده تبخیر عمل می کند.

این ترکیب در محصولاتی مانند دئودورانت ها و ضد تعریق ها ، به امولسیون ماده فعال و رایحه در پایه موم کمک می کند. همچنین به اصلاح بافت فیزیکی پایه مومی کمک می کند.

از کاربرد و ویژگیهای استئاریل الکل چه می دانید؟
از کاربرد و ویژگیهای استئاریل الکل چه می دانید؟

نحوه تولید استئاریل الکل

در حال حاضر این الکل برای حفاظت از محیط زیست  از روغن نارگیل و هسته خرما گرفته می شود. بدین ترتیب که روغن ها به الکل تبدیل می شوند ، تقطیر شده و هیدروژنه می شوند و به الکل استئاریل تبدیل می شوند. از دیگر موادی که می توان برای این منظور در محصول استفاده کرد واکس های مصنوعی ، موم های نفتی ، سیلیکون ها و روغن های اصلاح شده دیگر هستند.

این ترکیب یکی از پرمصرف ترین الکل های چرب طبیعی است که اغلب به عنوان تنها ماده نرم کننده در کرم های طبیعی یا نرم کننده های طبیعی مو استفاده می شود ، زیرا باعث رطوبت  رسانی و بهبود شانه خوری موهای خیس و خشک می شود. این ترکیب یک اصلاح کننده رئولوژیکی طبیعی و آسان برای استفاده است  که باعث بهبود بافت فرمول های حاوی یک فاز روغن می شود.

در صنایع دارویی و آرایشی از الکل استریل می توان به عنوان تثبیت کننده امولسیون ، ماده معطر ، سورفاکتانت / ماده امولسیون کننده ، تقویت کننده کف و به عنوان ماده افزایش دهنده ویسکوزیته استفاده کرد. این الکل به عنوان ماده اولیه در پمادهای آب دوست و روغن های نفتی یافت می شود و همچنین در تهیه کرم ها نیز استفاده می شود. به نظر می رسد استئاریل الکل از دستگاه گوارش به میزان کمی جذب می شود.

قیمت خرید و فروش  استئاریل الکل

این الکل پر مصرف برحسب منبع اولیه به قیمت های متفاوتی خرید و فروش می شود و کاربرد گسترده ای خصوصا در تولید مواد آرایشی – بهداشتی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا