Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید پتاسیم یدات | کاربرد پتاسیم یدات چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد پتاسیم یدات و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید پتاسیم یدات دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش پتاسیم یدات در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان پتاسیم یدات در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت پتاسیم یدات نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش پتاسیم یدات به روزرسانی می‌شود.

پتاسیم یدات که با نماد شیمیایی KIO3 نمایش داده می شود، یک ترکیب یونی بوده که در صنعت به صورت پودری سفید رنگ تولید می شود. این ترکیب یک عامل اکسید کننده به حساب می آید و همین دلیل نیز در صورت تماس با مواد قابل احتراق یا عوامل احیا کننده، می تواند باعث ایجاد آتش سوزی شود.

این ترکیب را می توان به روش های مختلفی سنتز نمود، اما یکی از ساده ترین راه های تهیه آن ترکیب پتاسیم هیدروکسید با یدیک اسید می باشد. پتاسیم یدات در زمینه یددار کردن نمک خوراکی، تهیه مکمل های غذایی، ساخت شیر خشک و به عنوان یک ماده افزودنی برای پخت نان و شیرینی کاربرد دارد.

در ادامه این مطلب قصد داریم روش تهیه و همچنین کاربرد های این ترکیب در دنیای صنعتی را به صورت اجمالی برایتان شرح دهیم؛ تا انتها با نشریه جهان شیمی فیزیک همراهی کنید.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش پتاسیم یدات در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش پتاسیم یدات و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان پتاسیم یدات در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده پتاسیم یدات در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید پتاسیم یدات در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش پتاسیم یدات را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

روش های تولید پتاسیم یدات + قیمت فروش

همانطور که اشاره شد ساده ترین راه برای دستیابی به پتاسیم یدات، ترکیب یدیک اسید و پتاسیم هیدروکسید می باشد. به غیر از این راه، روش های دیگری نیز وجود دارد که از جمله آن ها می توان به اضافه کردن عنصر ید به شکل مولکولی به محلول غلیظ و داغ پتاسیم هیدروکسید اشاره کرد.

ذوب کردن پتاسیم یدید با کلرات پتاسیم، برومات یا پرکلرات نیز باعث ایجاد ماده ای مذاب به همراه آب می شود که در نهایت با انجام عملیات کریستالیزاسیون می توان پتاسیم یدات را از آن جدا نمود.

مواردی که باید به هنگام تهیه KIO3 از آن ها اجتناب نمود عبارت اند از: حرارت دادن مستقیم، شوک، تماس ترکیب با مواد قابل احتراق، مواد احیا کننده، آلومینیوم، ترکیبات آلی، کربن، پراکسید هیدروژن و همچنین سولفید ها.

کاربرد پتاسیم یدات

خرید پتاسیم یدات برای مصارف پزشکی

KIO3 در حوزه پزشکی به عنوان یک عامل دارویی به کاربرده می شود و از این جهت توسط سازمان سلامت جهانی مورد تأیید قرار گرفته است. افرادی که با بیماری پرکاری تیروئید دست و پنجه نرم می کنند، توسط اشعه ید رادیواکتیو تحت درمان قرار می گیرند که این موضوع باعث می شود تا ید رادیواکتیو ایزوتوپی که برای بدن مضر است، توسط غده تیروئید جذب شده و مصمویت ایجاد گردد.

پزشکان برای جلوگیری از بروز چنین مسئله ای پس از درمان با ید رادیواکتیو، از قرص پتاسیم یدید و پتاسیم یدات استفاده می کنند که شکل بی ضرر از عنصر ید هستند و جذب آن ها توسط غده تیروئید خطری را متوجه بدن نمی سازد. گرچه استفاده از پتاسیم یدید به صورت قرص رایج تر است؛ اما پتاسیم یدات در گرما و محیط های مرطوب طول عمر بالاتری را از خود نشان می دهد.

فروش پتاسیم یدات برای تهیه نمک یددار

یکی دیگر از کاربرد های KIO3 در صنایع غذایی و در حوزه تهیه نمک های یددار می باشد. استفاده از نمک یددار و حضور آن در رژیم غذایی هر فردی ضروری است و تولید کنندگان فرآورده های غذایی نیز به همین منظور موظفند تا مقادیر مشخصی از ید خوراکی را به نمک مصرفی مردم بیافزایند. هر دو ترکیب پتاسیم یدات و پتاسیم یدید برای ساخت نمک های یددار مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با پتاسیم یدات و کاربرد های آن
آشنایی با پتاسیم یدات و کاربرد های آن

قیمت خرید پتاسیم یدات برای تهیه نان و شیرینی

پتاسیم یدات به عنوان یک ماده افزودنی قادر است تا پیوند های پروتئین گلوتن را در خمیر نان اکسید کرده و قوی تر سازد. این مسئله باعث می شود تا واکنش هایی که به افزایش حجم نان منجر می شوند، بیشتر و با سرعت بالاتری انجام گردند.

به طور کلی این ترکیب همانند سایر عوامل اکسید کننده می تواند قابلیت ارتجاعی و تحمل خمیر را بالا برده و با ایجاد پل های دی سولفید بین مولکول های گلوتن، خمیر با کیفیت تری را ایجاد کند.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های پتاسیم یدات

نام ماده پتاسیم یدات (Potassium iodate)
فرمول مولکولی KIO3
جرم مولکولی ۲۱۴.۰۰۱ g/mol
چگالی (دانسیته) ۳.۸۹ g/cm3
نقطه ذوب ۵۶۰ °C decomp.
انحلال‌پذیری در آب ۴.۷۴ g/100 mL (0 °C) | 9.16 g/100 mL (25 °C) | 32.3 g/100 mL (100 °C)
دیگر نام ها Iodic acid potassium salt

سایر موارد کاربرد پتاسیم یدات

KIO3 به غیر از موارد گفته شده در تهیه شیر خشک کودک نیز به کاربرده می شود؛ چرا که وجود ید در تغذیه کودکان در سنین پایین از اهمیت بالایی برخوردار است. این ترکیب برای آنالیز و آزمایش بر روی عناصری همچون روی و آرسنیک نیز به کاربرده می شود. از آنجایی که ید در دنیای شیمی یک معرف مهم و کاربردی است، KIO3 را نیز می توان به همین منظور و برای سنجش ترکیبات مختلف مورد استفاده قرار داد.

قیمت خرید یدات پتاسیم خوراکی

یدات پتاسیم خوراکی یک عامل اکسید کننده موثر است که در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد، به عنوان مثال، به عنوان یک تسریع کننده واکنش های تخمیر در خمیر نان که باعث می شود نان در هنگام پخت بالا بیاید و برای جلوگیری از کمبود ید در نمک خوراکی استفاده می شود. همچنین به دلیل اینکه پایداری خوبی دارد اغلب به عنوان مکمل ید به کار برده می شود.

خرید یدات پتاسیم

خرید یدات پتاسیم به راحتی از طریق فروشگاه های اینترنتی مواد شیمیایی امکان پذیر است. شما می توانید آن را در اندازه های مورد نیاز خریداری کنید و برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار دهید.

فروش یدات پتاسیم

فروش یدات پتاسیم توسط فروشگاه های تولید و توزیع مواد شیمیایی در اندازه های مختلف صورت می گیرد. یدات پتاسیم در گریدهای مختلف در دسترس است.

پرسش های رایج در مورد پتاسیم یدات

چطور می توانم بهترین فروشنده پتاسیم یدات را پیدا کنم؟
برای پیدا کردن بهترین فروشنده پتاسیم یدات، شما می ‌توانید از فروشندگان منتخبی که پیشنهاد کرده‌ایم؛ استفاده نمایید. این فروشندگان به لحاظ تجربه و سابقه فروش، مورد تایید جهان شیمی هستند و صلاحیت آنها برای خرید و فروش پتاسیم یدات به طور مرتب بررسی می‌ شود.

قیمت یدات پتاسیم

قیمت یدات پتاسیم به فاکتورهای مختلفی از جمله قیمت ارز و ایرانی یا خارجی بودن محصول بستگی دارد. برای آگاهی از قیمت این ماده شیمیایی می توانید به فروشگاه های مواد شیمیایی مراجعه کنید.

کاربرد یدات پتاسیم

یدات پتاسیم اصلی ترین ترکیب شیمیایی است که برای یددار کردن نمک های خوراکی استفاده می شود. در مواد شیمیایی الکترونیکی مانند فیلترهای پلاریزاسیون، در مواد افزودنی غذایی، به عنوان منبع ید، در پردازش مواد شیمیایی برای سنتز مشتقات ید استفاده می شود.همچنین در یدومتری در تولید دارو و در تجزیه و تحلیل آزمایش آرسنیک و روی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

پتاسیم یدات چه نوع ترکیبی است + قیمت خرید و فروش

پتاسیم یدید یک ترکیب یونی و یک نمک سفید است که از یون های پتاسیم و ید تولید می شود. این ماده شیمیایی در ساختار کلرید سدیم متبلور می شود و به صورت صنعتی با تصفیه KOH با ید تولید می شود. پتاسیم یدید به صورت بلورهای مکعبی یا پودر یا دانه های سفید دیده می شود و اغلب طعم بسیار تلخ و شوری دارد. این ماده یکی از موثرترین و بی خطرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی است.

خرید و مضرات یدات پتاسیم

مصرف بیش از اندازه این ترکیب شیمیایی باعث به وجود آمدن واکنش های آلرژیک مانند بثورات پوستی، تورم غدد بزاقی که بیشتر در اطراف صورت و گردن قرار دارند، سردرد، خس خس سینه یا سرفه می شود. همچنین ناراحتی معده، احساس ضعف، اختلال در چشایی از جمله طعم فلزی در دهان و تداخل در عملکرد غده تیروئید که می تواند منجر به فعالیت بیش از حد یا کم کاری شود از عوارض و مضرات یدات پتاسیم است.

 تفاوت پتاسیم یدید و پتاسیم یدات + قیمت فروش

این دو ماده هردو نمک های پتاسیم هستند که اغلب به عنوان مکمل های غذایی به کار برده می شوند. یکی از کاربردهای مهم و همچنین تفاوت اصلی این دو ترکیب در فرآیند مسدود کردن تشعشعات است. برای این کاربرد پتاسیم یدات موثرتر از پتاسیم یدید است زیرا پتاسیم یدید ماندگاری ضعیفی در آب و هوای گرم و مرطوب دارد. پتاسیم یدات معمولا به دلیل توانایی این ماده در جلوگیری از تشعشات در مواقع کاملا ضروری شناخته شده است.

قیمت خرید + پتاسیم یدید چه خاصیتی دارد و قیمت خرید و فروش پتاسیم یدات

پتاسیم یدید یک نمک کریستالی است که رطوبت کمتری نسبت به یدید سدیم دارد. بنابراین کار کردن با این ماده بسیار آسانتر است. در پتاسیم یدید، یون یدید به عنوان یک کاهنده ملایم استفاده می شود بنابراین I- به راحتی توسط عوامل اکسید کننده قوی مانند کلر به I-2 اکسید می شود که این واکنش در جداسازی ید از منابع طبیعی به کار می رود. زمانی که KI با دی کلرومتان شستشو داده می شود، حتی هوا یدید را اکسید می کند.

پتاسیم یدید رسانا است

پتاسیم یدید یک ترکیب شیمیایی است که در آن یون های آنیون یدید و کاتیون پتاسیم حاوی بارالکتریکی هستند و به دلیل داشتن خاصیت جابه جایی و تحرک به عنوان یک ماده رسانا درنظر گرفته می شود.بنابراین می توان گفت که این ماده به دلیل داشتن یون متحرک می تواند جریان برق را عبور دهد.محلول پتاسیم یدید به دلیل توانایی عبور الکتریسته به عنوان یک ماده رسانا اغلب به کار برده می شود.

واکنش تیوسولفات سدیم با یدات پتاسیم به همراه قیمت

واکنش بین یدات پتاسیم و تیوسولفیت سدیم به طور غیر مستقیم شامل تشکیل یون های یدید اکسید شده در محیط اسیدی است. از واکنش بین تیوسولفات سدیم با یدات پتاسیم (KIO 3) برای تعیین تیتر Na2S2O3 به صورت پتانسیومتری استفاده می شود.

KIO 3 + 6Na2S2O 3 + 6H + → ۳S4O6 2- + I – + K + + 12Na + + 3H2O

ید تکامل یافته با محلول نشاسته رنگ آبی تولید می کند. به این واکنش، واکنش ساعتی نیز می گویند.

خرید و تهیه پتاسیم یدات از پتاسیم یدید

برای تهیه پتاسیم یدات از پتاسیم یدید، ابتدا ۲ گرم پتاسیم یدید را در ۲۰ سی سی آب مقطر حل می کنیم. در ظرف دیگری ۳ گرم پرمنگنات پتاسیم را در ۸۰ سی سی آب مقطر حل می کنیم. حالا محلول اول را در ظرف محلول دوم خالی می کنیم. رنگ محلول از بنفش تیره به قهوه ای تیره تبدیل می شود. حالا ظرف حاوی محلول حرارت داده و فیلتر می کنیم تا پتاسیم یدات جدا شود.

کاربرد پتاسیم یدات + واکنش تهیه پتاسیم یدات

تهیه پتاسیم یدات از چندین راه امکان پذیر است که یکی از آنها ترکیب یدیک اسید و پتاسیم هیدروکسید است. روش های دیگر شامل ذوب کردن پتاسیم یدید با کلرات پتاسیم، برومات یا پرکلرات است که در برخی شرایط مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد پتاسیم یدات + واکنش پتاسیم پرمنگنات با پتاسیم یدید

واکنش پتاسیم پرمنگنات با پتاسیم یدید برای تهیه پتاسیم یدات صورت می گیرد. در این واکنش ابتدا ۲ گرم پتاسیم یدید را با ۳۰ میلی لیتر آب مقطر مخلوط می کنیم. در یک ظرف آزمایش دیگر ۳ گرم پرمنگنات پتاسیم را با ۸۰ میلی لیتر آب مقطر حل می کنیم که یک محلول بنفش رنگ ایجاد می شود. حالا دو محلول را مخلوط می کنیم و آن را صاف می کنیم تا پتاسیم یدات به دست بیاید.

قیمت فروش و آزمایش تهیه پتاسیم یدات

آزمایش تهیه پتاسیم یدات باید با احتیاط انجام شود زیرا این ماده خاصیت اکسید کنندگی دارد و در تماس با مواد قابل اشتعال منجر به آتش سوزی می شود. بنابراین در حین آزمایش باید آن را از ترکیبات شیمیایی مختلف دور نگه داشت. همچنین نباید آن را تحت حرارت مستقیم، عوامل کننده و ترکیبات آتش زا قرار داد.

جرم مولی ki

پتاسیم یدات یک ترکیب شیمیایی پودری و سفید رنگ با جرم مولی ۲۱۴٫۰۰۱ g/mol است. این ترکیب شیمیایی جزء ترکیبات یونی طبقه بندی می شود و از یون‌های K+ و IO3− با نسبت ۱:۱ تشکیل شده است.

خرید Msds پتاسیم یدات

Msds پتاسیم یدات در واقع برگه ایمنی و احتیاط استفاده از این ماده شیمیایی است. برای استفاده از این ماده شیمیایی دستکش مناسب بپوشید. دستکش های محافظ شیمیایی مناسب هستند که طبق EN 374 تست شده اند. در صورت تماس با بدن حتما موضع را با آب فراوان شستشو دهید. از بلع آن خودداری کنید و در صورت استنشاق بخارات حتما به هوای آزاد بروید. سایر موارد درج شده در برگه ایمنی پتاسیم یدات عبارتند از:

چشم: باعث تحریک خفیف چشم می شود.

پوست: ممکن است باعث تحریک پوست شود. اگر از طریق پوست جذب شود ممکن است مضر باشد. ممکن است در افراد خاصی باعث ایجاد حساسیت آلرژیک شود.

بلع: ممکن است باعث تحریک دستگاه گوارش شود. در صورت قورت دادن ممکن است آسیب زننده باشد.

استنشاق: ممکن است باعث تحریک مجاری تنفسی شود. استنشاق آن مضر است و ممکن است باعث ایجاد حساسیت تنفسی شود.

ممکن است در جذب ید از غده تیروئید اختلال ایجاد کند و آن را بزرگ کند. برخی منابع می ‌گویند که ید و ترکیبات ید حساس‌ کننده‌ های قوی هستند و تماس مکرر ممکن است باعث درماتیت حساسیتی، ادم حنجره، بیماری سرم همراه با بزرگ شدن غدد لنفاوی، درد و تورم مفاصل شود.

خرید یدات پتاسیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید پتاسیم یدات از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید پتاسیم یدات، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان پتاسیم یدات را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید یدات پتاسیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

 




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا