Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید گلوکز | کاربرد گلوکز چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد گلوکز و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید گلوکز دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش گلوکز در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان گلوکز در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت گلوکز نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش گلوکز به روزرسانی می‌شود.

گلوکز که با نام دکستروز نیز شناخته شده است، دارای فرمول مولکولی C6H12O6 بوده و در دسته ساده ترین نوع قند ها یا همان مونوساکارید ها قرار می گیرد. این قند ساده و ۶ کربنه، اصلی ترین قند موجود در خون است به طور مستقیم به مصرف سلول های بدن ما می رسد.

این ماده شیمیایی از ضروری ترین مواد مورد نیاز بدن به حساب می آید که ۵ گروه هیدروکسیل را در ساختار خود جای داده است. گلوکز منبع تأمین انرژی سلول های بدن ما بوده و تمام قند های دیگر مثل ساکارز، فروکتوز، لاکتوز و گالاکتوز نیز در نهایت در بدنمان به گلوکز تبدیل می شوند تا به مصرف سلول برسند. در حقیقت عبارت “قند خون” که همه ما به خوبی با آن آشنایی داریم، نشان دهنده غلظت گلوکز موجود در خون ما می باشد.

مراکز خرید و قیمت فروش گلوکز در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش گلوکز و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان گلوکز در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده گلوکز در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید گلوکز در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش گلوکز را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بیشتر این قند ساده و بیان نکات جالب و کاربردی در خصوص آن بپردازیم؛ تا انتها با نشریه جهان شیمی فیزیک همراه بمانید.

 

 

ویژگی های ساختاری گلوکز

همانطور که گفته شد، گلوکز یک قند ۶ کربنه بوده که ۵ گروه هیدروکسیل و یک گروه آلدهیدی به کربن های آن متصل شده اند. گلوکز به طور طبیعی به دو شکل مختلف وجود دارد که ایزومر یکدیگر هستند و به صورت L-Glucose و D-Glucose نشان داده می شوند.

این مولکول ها از نظر اتم های تشکیل دهنده و تعداد گروه های عاملی متصل به کربن ها، کاملاً مشابه می باشند و تنها تفاوت موجود در ظاهر کلی آن ها است. به عبارت دیگر این دو ترکیب فرم آینه ای یکدیگر اند و تنها تفاوت آن ها در جهت پلاریزه کردن نور می باشد. به این صورت که فرم D-Glucose نور را در جهت عقربه های ساعت پلاریزه و قطبیده می سازد و این در حالی است که ترکیب L-Glucose نور را در خلاف جهت عقربه های ساعت پلاریزه می کند.

با وجود آن که گلوکز نوع L در گیاهان موجود است، در بدن ما به مصرف نمی رسد؛ چرا که این نوع از گلوکز، توسط آنزیم های سلول تجزیه نمی گردد.

نقش گلوکز در بدن ما چیست

گرچه کمی پیش تر به این نکته اشاره شد که گلوکز منبعی برای تأمین انرژی بدن ما است؛ اما در اینجا قصد داریم تا مکانیسم عمل این قند و اهمیت حضور مقدار کافی از آن در خون را بررسی کنیم.

بدن ما به گونه ای طراحی شده است تا غلظت گلوکز موجود در خون را ثابت نگه دارد. سلول های بتای پانکراس وظیفه کنترل سطح قند خون در هر لحظه را به عهده دارند. این سلول ها با تشخیص بالا رفتن میزان گلوکز موجود در خون پس از غذا خوردن، هورمون انسلین را تولید کرده و در جریان خون آزاد می کنند. انسلین همانند یک کلید برای ورود قند به سلول ها عمل کرده و به گلوکز اجازه ورود می دهد.

بسیاری از سلول های بدن گلوکز را به همراه ترکیباتی همچون آمینو اسید ها و چربی ها مورد استفاده خود قرار می دهند و این در حالی است که سلول های مغز یا همان سلول های عصبی، گلوکز را به عنوان منبع غذایی اصلی خود می شناسند.

پس از آنکه سلول های بدن گلوکز مورد نیاز خود را مصرف کردند، گلوکز باقی مانده به صورت بسته های کوچکی به نام گلیکوژن در کبد و عضلات بدن ذخیره می شود. به این ترتیب بدن ما می تواند میزان گلوکز لازم خود را ذخیره کرده و در طی یک روز مصرف کند.

گلوکز و حقایقی که از آن ها بی خبرید
گلوکز و حقایقی که از آن ها بی خبرید

دکستروز که نام دیگری از گلوکز می باشد، به صورت طبیعی در خوراکی هایی همچون، ذرت، میوه ها و عسل حضور دارد. با وجود آنکه قند هایی همچون ساکارز و فروکتوز همانند دکستروز قندی ساده به حساب می آیند، اما هیچ کدام از آن ها نمی تواند به اندازه دکستروز باعث افزایش سطح قند خون گردد.

دکستروز به دلیل ویژگی های خاص مولکولی اش دارای شاخص گلیسمی ۱۰۰ بوده و به همین دلیل نیز می تواند به سرعت میزان قند خون را بالا ببرد. این در حالی است که ساکارز و فروکتوز به ترتیب دارای شاخص گلیسمی برابر ۶۵ و ۱۹ می باشند.

کاربرد گلوکز

اصلی ترین کاربرد دکستروز در دنیای پزشکی می باشد. این ترکیب شیمیایی برای افرادی که با هیپوگلیسمی یا همان افت شدید قند خون مواجه می شوند (مبتلایان به دیابت) بسیار مفید بوده و به سرعت میزان قند خون را افزایش می دهد.

افرادی که به دلایل شرایط پزشکی خود قادر به مصرف غذا نیستند، می توانند با مصرف دکستروز به شکل دارویی، نیاز به کربوهیدرات و کالری بدن خود را تأمین کنند. پزشکان معتقدند مصرف این ترکیب برای درمان سطح بالای پتاسیم خون یا همان هایپرکالمی نیز بسیار مفید می باشد.

شربت گلوکز، سیروپی است که از هیدرولیز نشاسته تهیه می شود و حاوی ۹۰ درصد گلوکز می باشد، از این ماده در صنایع غذایی به عنوان شیرین کننده و غلیظ کننده برای تهیه انواع نان و شیرینی و نوشیدنی استفاده می شود. به غیر از این مورد، برخی از شیرین کننده های رژیمی و کم کالری از جمله سوربیتول نیز از گلوکز مشتق شده و تولید می شوند.

گلوکز با حل کردن نشاسته در آب و هیدرولیز با اسیدها، آنزیم ها یا ترکیبی از اسید و آنزیم ها تولید می شود. منبع نشاسته می تواند از غذاهایی مانند ذرت، گندم، دانه تاپیوکا و دانه سورگوم باشد. شربت گلوکز خشک شده در خلاء یا اسپری خشک می شود و یک پودر دانه ای و نیمه کریستالی است.

اگرچه دلیل اصلی استفاده از گلوکز طعم شیرین آن است، اما کارکردهای بسیار دیگری در فرآوری مواد غذایی دارد. مهمترین آنها این است که گلوکز افزوده شده در غذاها به عنوان شیرین کننده، نگهدارنده، اصلاح کننده بافت، بستر تخمیر، طعم دهنده و رنگ دهنده و عامل حجیم کننده عمل می کند.

روش های مختلف استفاده از گلوکز بر اساس خواص فیزیکی و شیمیایی آن است. جایگزینی گلوکز با شیرین کننده های تازه موجود در صورتی که ارزش شیرینی یا خواص فیزیکی و شیمیایی جایگزین ها بسیار متفاوت از ساکارز باشد، دشوار است.

گلوکز مایع که شربت ذرت نیز نامیده می شود، در صنعت شیرینی و نانوایی به عنوان شیرین کننده استفاده می شود. گلوکز مایع به حفظ نرمی مواد غذایی مانند نان، پودینگ و کیک کمک می کند. همچنین در تولید نوشیدنی های سرد استفاده می شود.

خرید گلوکز قنادی

شربت گلوکز به عنوان گلوکز شیرینی پزی یا قنادی شناخته می شود و کاربرد گسترده ای در قنادی ها دارد. از آنجایی که گلوکز مایع یک قند است، معمولاً همراه با هر قند دیگری در کیک ها و شیرینی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب در دستور پخت کیک معمولی زمانی که کره و شکر و خامه با هم مخلوط می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش گلوکزخانگی

برای تهیه گلوکز خانگی شما می توانید شکر را با آب مخلوط کرده و روی شعله بگذارید. شربت را مدام بهم بزنید تا شکر کاملا حل شود وقتی محلول شروع به ریزجوش کرد همزدن را متوقف کرده و حرارت شعله را کم کنید تا زمانی که حالت شیره ای به خود بگیرد. سپس آن را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید و موقع استفاده آن را روی حرارت غیر مستقیم نرم کنید.

قیمت خرید گلوکز خوراکی چیست

گلوکز خوراکی یک ماده شفاف و شیرین است که به صورت مایع (شربت گلوکز) و پودر تولید و در بازار موجود است. این ماده که از هیدرولیز ذرت در یک محیط کنترل شده تهیه می شود به عنوان یک جایگزین شکر در صنایع غذایی و صنعت داروسازی قابل استفاده است. این شیرین کننده به عنوان یک محصول شیرین که شیرینی آن مشابه با شکر است بیشترین کاربرد را در تهیه انواع شیرینی و کیک دارد و همچنین به عنوان یه محلول براق کننده برای رویه شیرینی و شکلات نیز قابل استفاده است. علاوه بر این می توان از آن در تهیه خمیر فوندانت و شهدبار برای برخی از شیرینی ها مانند زولبیا و بامیه نیز استفاده کرد.

گلوکز چیست و چه کاربردی دارد

گلوکز یک منبع انرژی و مهمترین قند آزاد در گردش خون است که به عنوان منبع متابولسیم بدن به انرژی مورد نیاز بدن تبدیل می شود. بنابراین می توان گفت این ماده بطور طبیعی در بدن موجودات زنده وجود دارد و از طریق راه های متعدد و در بسیاری از غذاها تولید و در بدن ذخیره می شود. نوع خوراکی یا مایع این ماده به عنوان یک شیرین کننده اغلب در محصولات تولیدی و نان ها به منظور بهبود کیفیت بافت و طعم و بالا بردن مدت ماندگاری و همچنین نگهداری رطوبت به کار برده می شود.

خرید گلوکز طبیعی

گلوکز به عنوان یک ماده طبیعی توسط بدن بطور خودکار از مواد غذایی که توسط انسان ها مصرف می شود، تولید می شود. این ماده در بسیاری از مواد خوراکی طبیعی مانند میوه های با طعم شیرین و بسیاری از دانه ها و آجیل ها و حتی حبوبات بطور طبیعی وجود دارد. بطور کلی هر ماده ای که مزه شیرین داشته باشد حاوی گلوکز است. گلوکز خوراکی که به طور صنعتی تهیه می شود نیز از نشاسته ذرت تهیه می شود بنابراین به عنوان یک گلوکز طبیعی و ماده خوراکی شیرین در نظر گرفته می شود و بدون نگرانی و بطور ایمن در صنعت غذا و دارو مورد استفاده قرار می گیرد.

فرمول گلوکز و فروکتوز

گلوکز به عنوان یک ترکیب شیمیایی دارای فرمول C6H12O6 است که در ساختار آن شش اتم کربن و یک گروه عاملی آلدهید (-CHO) وجود دارد که می توانند به شکل حلقوی و غیر حلقوی در کنار یکدیگر قرار بگیرند که اغلب ساختار حلقوی به عنوان شکل غالب قند در نظر گرفته می شود. اما فروکتوز نیز که فرمول مشابه با گلوکز دارد به عنوان یکی از سوخت های مهم بدن و در میوه های طبیعی یافت می شود. این شیرین کننده هم مانند گلوکز به عنوان یک ماده طبیعی در صنعت غذا و دارو برای تولید محصولات استفاده می شود.

فروش گلوکز مایع خوراکی

گلوکز مایع خوراکی یک ماده شیرین و یک افزودنی مجاز است که به منظور حفظ و نگهداری رطوبت و برای تهیه بافت مناسب و همچنین جلوگیری از کریستالی شدن و پایین آوردن نقطه انجماد و همچنین به عنوان یک عامل تعدیل کننده شیرینی در صنعت غذا و دارو استفاده می شود. این محصول همچنین برای تثبیت طعم و رنگ و به عنوان یک ماده افزودنی خوراکی ارزشمند برای ترکیب با ویتامین هایی که خواص انرژی زایی دارند به کار برده می شود. علاوه بر این گلوکز مایع خوراکی یک طعم دهنده و چاشنی شیرین برای تهیه انواع شیرینی و بیسکوئیت و مربا و محصولات خانگی است.

از سوختن گلوکز در بدن چه موادی تولید میشود

گلوکز به عنوان یک منبع انرژی و سوخت بدن به صورت گلیکوژن ذخیره می شود. این ترکیب در حضور آنزیم ها به عنوان یک کاتالیزگر و از طریق ترکیب شدن با اکسیژن موجود در بدن، انرژی مورد نیاز بدن را آزاد و تامین می کند و در کنار تامین انرژی به دی اکسید کربن و آب تبدیل می شود. البته اکسیژن نیز به عنوان یکی از مواد بدست آمده از سوختن گلوکز در نظر گرفته می شود. انرژی حاصل از گلوکز سوخت لازم برای انجام فعالیت های روزانه و حتی فعالیت های ورزشی تامین می شود. علاوه بر این بدن برای بهبود عملکرد اندام هایی مانند قلب، مغز و سایر اندام های حیاتی خود از این ماده استفاده می کند.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های گلوکز

نام انگلیسی Glucose
فرمول مولکولی C₆H₁₂O₆
جرم مولی ۱۸۰.۱۵۶ g/mol
چگالی ۱.۵۶ g/cm³
نقطه ذوب ۱۴۶ °C

گلوکز چیست علوم ششم

گلوکز به عنوان یکی از انواع قندهای ساده و منبع سوخت و ساز برای موجودات و به عنوان یکی از اصلی ترین محصولات فتوسنتز شناخته می شود. این مولکول همچنین در حفظ قند خون نقش بسیار مهمی در بدن ایفا می کند. مقدار این ماده در خون به وسیله هورمون ها تنظیم می شود و هورمون انسولین گلوکز موجود در خون را به کبد و سپس به ماهیچه ها هدایت می کند و با افزایش تولید گلیکوژن به تامین انرژی مورد نیاز بدن کمک می کند. گلوکز بطور طبیعی در همه کربوهیدرات ها وجود دارد بنابراین مواد غذایی که ما بطور روزانه مصرف می کنیم حاوی مقادیر متفاوتی از این ماده است. مبحث گلوکز چیست علوم ششم بطور کامل به این قند ساده می پردازد.

فروش گلوکز مایع

گلوکز مایع که شکل تجاری گلوکز است بطور صنعتی به عنوان یک ماده افزودنی خوراکی در طی فرآیند کنترل شده تولید و به بازار عرضه می شود. این ماده شیرین به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند بهبود کیفیت و بالا بردن مدت زمان نگهداری محصولات، افزایش فشار اسمزی، نگهداری رطوبت و همچنین تثبیت سیستم کلوئیدی در صنعت غذا و تولید محصولات خوراکی استفاده می شود. گلوکز مایع همچنین در فرآوردهای گوشتی نیز قابل استفاده است و به عنوان منبع آنتی اکسیدان در مرحله آخر پروسه تولید به این محصولات اضافه می شود و از تغییر رنگ آنها جلوگیری می کند.

قیمت گلوکز

گلوکز مایع از نشاسته ذرت با کیفیت بالا ساخته شده است. به صورت یک مایع شفاف غلیظ ظاهر می شود. کاربرد عمده آن در غذاهای تجاری به عنوان غلیظ کننده، شیرین کننده و مرطوب نگه داشتن غذاها است. اغلب در آب نبات ها، نوشابه ها، نوشیدنی های میوه ای و غیره استفاده می شود. قیمت گلوکز مایع به کیفیت و مارک آن بستگی دارد و به راحتی قابل خریداری است.

پرسش های رایج در مورد گلوکز

چطور می توانم بهترین فروشنده گلوکز را پیدا کنم؟
برای پیدا کردن بهترین فروشنده گلوکز، شما می ‌توانید از فروشندگان منتخبی که پیشنهاد کرده‌ایم؛ استفاده نمایید. این فروشندگان به لحاظ تجربه و سابقه فروش، مورد تایید جهان شیمی هستند و صلاحیت آنها برای خرید و فروش گلوکز به طور مرتب بررسی می‌ شود.

فروش گلوکز

شربت گلوکز یک شیرین کننده، غلیظ کننده و ماده نگهدارنده رطوبت است که معمولاً در تولید مواد غذایی صنعتی استفاده می شود. از آن برای تولید آب نبات، آبجو، فوندانت و چندین غذای پخته شده کنسرو شده و بسته بندی شده استفاده می شود زیرا کریستال نمی شود.

شربت گلوکز را نباید با گلوکز، یک کربوهیدرات ساده که منبع اصلی انرژی بدن و مغز شماست، اشتباه گرفت. در عوض، شربت از طریق هیدرولیز تولید می شود که مولکول های گلوکز را در وعده های غذایی نشاسته ای تجزیه می کند. یک ماده غلیظ و شیرین با محتوای گلوکز بالا از این فرآیند شیمیایی حاصل می شود. خرید و فروش گلوکز مایع بازار بسیار گسترده ای در سراسر جهان دارد.

خریدار گلوکز

گلوکز مایع شیرین کننده ای است که از منابع مختلفی از جمله نیشکر، ذرت و سایر گیاهان تهیه می شود. قندهای طبیعی مفید هستند زیرا به ایجاد قند اضافی که می تواند منجر به افزایش قند خون و افزایش وزن شود، کمک نمی کنند. برای خرید گلوکز مایع می توانید از طریق اینترنت و سفارش آنلاین نیز اقدام نمایید.

خرید گلوکز

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید گلوکز از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید گلوکز، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان گلوکز را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید گلوکز با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام و شب بخیر.

    اولا آیا شرکت زر ماکارون تولیدکننده گلوکز مایع خوراکی است؟

    دوما هر چی مقاله رو خوندم نتونستم فروشنده ای برای خرید گلوکز در غرب کشور پیدا کنم . امکان داره معرفی کنید و کمک بزرگی به بنده کنید.

  2. یک سوال بسیار مهمی توی ذهنم هست؛
    اصلی ترین کاربرد گلوکز چیست؟ و اگر درصدی بخوایم حساب کنیم، چند درصد از صنایع غذایی شامل کیک، شکلات و بیسکوئیت یا آبمیوه ها از گلوکز استفاده می کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا