Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

صابون مول ۶ چیست و چه ویژگیهایی دارد؟

صابون مول ۶ که با نام اختصاری NPE6 نیز شناخته می شود یک سورفاکتانت غیر یونی است که حاوی شش مولکول اکسید اتیلن است. این ترکیب به دلیل پایداری و قدرت مرطوب کنندگی بالا در فرمولاسیون انواع شوینده ها مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی اصلی صابون مول ۶ خواص امولسیون کنندگی عالی آن است. این ترکیب مایعی شفاف است که در گالن ها و بشکه هایی با ظرفیت های مختلف خرید و فروش می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

نونیل فنل اتوکسیلات ها (NPE) سورفاکتانت های غیر یونی هستند که قبلاً به طور گسترده در فرمولاسیون دترجنت ها استفاده می شدند. نونیل فنل (NP) در محیط های آبی پایدار است ، به صورت متوسط تجمع یافته و برای موجودات آبزی بسیار سمی است. این ماده در تولید دترجنت‌ها و مواد صنعتی شیمیایی کاربرد دارد.

صابون مول ۶ یکی از انواع نونیل فنل اتوکسیلات هاست که در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی و محصولات مصرفی استفاده می شوند.

کاربردهای صابون مول ۶

این ترکیب در نظافت صنعتی و سازمانی و پاک کننده های خانگی بطورگسترده مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از کاربردهای صابون مول ۶ در منسوجات و پردازش چرم و همچنین امولسیفایرهای مورد استفاده در کشاورزی است. این ترکیب در فلزکاری ، تولید کاغذ و خمیر کاغذ ، محصولات آرایشی و سایر محصولات مراقبت شخصی نیز یافت می شود.

نونیل فنل اتوکسیلات ها مواد ترکیبی مشترک در سموم دفع آفات و مواد حشره کش هستند که به دلیل اثرات زیست محیطی استفاده از آنها اکنون به مقدار زیادی محدود شده است.

علاوه بر موارد فوق این ترکیب در پاک ‌کننده‌ها و چربی ‌گیری‌ها و شوینده‌های خشک ، ترکیبات شوینده، امولسیون و روان‌ کننده در صنایع مختلف و تولید مواد شیمیایی و در کشاورزی، لاتکس و واکس، رنگ و لاک‌ها و روغن  ها مورد استفاده قرار می گیرد.

روش نگهداری صابون مول ۶

این ترکیب باید در جای خشک و خنک و به دور از گرما و مواد احتراق زا نگهداری شود. در صورت احتراق می توانید از دی اکسید کربن و پودر شیمیایی خشک برای خاموش کردن آن استفاده کرد.

نونیل فنل اتوکسیلات ها بطور کلی باید در  مخازنی از جنس PVC ، ظروف استیل ضد زنگ و فولاد های کربنی ، فولاد گالوانیزه و ضد زنگ نگهداری شوند و در این شرایط تا دو سال قابل ذخیره سازی هستند.

نکات ایمنی هنگام کار با صابون مول ۶

برای کار کردن با این ترکیب شیمیایی حتما باید از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش ، روپوش و عینک استفاده کنید و در صورت تماس با پوست یا چشم محل را با آب فراوان شستشو داده و به پزشک مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا