Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییکشاورزی و دامپروری

سم ایمیدازول چیست و به عنوان حشره کش چه کاربردی دارد؟

سم قارچ کش ایمیدازول یک ترکیب آلی حلقوی با فرمول شیمیایی C۳N۲H۴ بوده که به صورت ماده ای جامد، بی رنگ و حلال در آب سنتز می گردد. این ترکیب که با انحلالش در آب، محلولی قلیایی ایجاد می شود، یک ترکیب آروماتیک هتروسیکل است که در دسته دیازول ها قرار می گیرد. تیامتوکسام (thiamethoxam) یک حشره کش غیر اختصاصی با اثرات سیستمیک و گوارشی است که برای مقابله با آفات پنبه، برنج، جالیز، میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در بسته های ۲۵۰ و ۵۰۰ گرمی موجود است و در بازار با نام تجاری مموری، آکتارا و کروزر خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم ایمیدازول و سموم آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم ایمیدازول دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم آفت ایمیدازول در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم و آفت کش ایمیدازول در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت آفت کش و سم ایمیدازول نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم ایمیدازول به روزرسانی می‌شود.

قارچ کش ایمیدازول در بسیاری از ترکیبات طبیعی مثل آلکالوئید ها و حتی در ساختار ترکیبات زیستی همچون هیستیدین و هیستامین وجود دارد. به غیر از این موارد، ایمیدازول در ساختار بسیاری از دارو ها به ویژه دارو های ضد قارچ و آنتی بیوتیک های سری نیتروایمیدازول و آرام بخشی چون میدازولام نیز حضور دارد.

در حال حاضر با تحقیقات تخصصی انجام شده، مشخص شده است که ایمیدازول به دلیل خواص و ویژگی های منحصر به فردش به عنوان سم حشره کش نیز کاربرد دارد.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش ایمیدازول بر اساس اندازه بسته بندی آن در بازار متفاوت است در این مقاله قصد داریم تا شما را با این ترکیب و نحوه تولید آن آشنا کرده و کاربرد های آن را نیز بررسی کنیم؛ تا انتها با نشریه جهان شیمی فیزیک همراهی کنید.

آشنایی با روش های سنتز ایمیدازول

سم ایمیدازول اولین بار در سال ۱۸۵۸ توسط یک شیمیست آلمانی به نام دبوس تهیه شد. این شیمیست با آزمایشات خود نشان داد که این ترکیب را می توان از واکنش تراکمی ترکیباتی چون گلیوکسال، فرمالدهید و آمونیاک بوجود آورد. گرچه این واکنش بازده زیادی ندارد؛ اما همچنان از آن برای سنتز ترکیبات ایمیدازول دار استفاده می شود.

به غیر از روش دبوس، ایمیدازول را می توان با روش های دیگری نیز سنتز نمود. بسیاری از این واکنش ها را می توان با تغییر دادن گروه های عاملی موجود بر روی واکنشگر ها نیز صورت داد. این واکنش ها معمولاً بر اساس تعداد اجزای واکنش دهنده طبقه بندی می شوند.

یکی از رایج ترین راه های تولید این ترکیب روشی است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. در این روش با استفاده از کاتالیزور نیکل از ترکیب ایمیدازولین هیدروژن زدایی می شود. گاهی اوقات این کاتالیزور در کنار یک کاتالیزور دیگر که حاوی ترکیباتی چون مس یا کروم و یا هر دو است نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این واکنش در دمایی بین ۱۶۰ تا ۲۵۰ درجه سیلسیوس انجام می شود.

ایمیدازول چیست و به عنوان حشره کش چه کاربردی دارد؟
ایمیدازول چیست و به عنوان حشره کش چه کاربردی دارد؟

آشنایی با نقش سم ایمیدازول به عنوان سم حشره کش

محققان طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که سم ایمیدازل که در برابر هیستامین و نیکوتینیک اسید خاصیت آنتی متابولیتی نشان می دهد یک سم حشره کش و آفت کش مناسب نیز می باشد. زمانی که ایمیدازول با اسید بوریک ترکیب می شود تا حدود قابل توجهی سطوح پارچه ای را در برابر حشره ها و آفت های مختلف مقاوم می سازد.

هنگامی سم ایمیدازول با ۲-آمینو پیریدین و یک روغن پایه ترکیب گردد، ترکیبی حاصل می شود که قادر است به خوبی از رشد و تکثیر حشرات و بندپایان مختلف جلوگیری کند. جالب است بدانید افزودن دو سورفاکتانت به روغن پایه مورد استفاده می تواند اثر ایمیدازول را به طور چشمگیری افزایش دهد.

ایمیدازول ها دارای اثرگذار سریعی اند و قادرند حشرات زیادی چون کک، سوسک، موریانه، مگس سفید گلخانه، حشرات خاکی، شپشک و حتی پروانه ها را نیز ریشه کن کنند. استفاده از حشره کش ها و آفت کش های حاوی ایمیدازول ها برای مرکبات، درختان میوه، پسته و پنبه بسیار مناسب می باشد. یکی از رایج ترین سم های افت کش موجود در بازار ایمیداکلوپراید نام دارد که البته برای زنبور های عسل ایجاد مسمومیت کرده و آن ها را از بین می برد.

نیترات سولکونازول یکی دیگر از حشره کش های مشتق شده از ایمیدازول است که تأثیر ضد تغذیه ای بسیار قوی بر لارو سوسک و حشرات موذی موجود در فرش دارد.

کاربرد سم قارچ کش ایمیدازول چیست؟

همانطور که گفته شد سم قارج کش ایمیدازول دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچی می باشد و به همین جهت نیز در دنیای پزشکی از مشتقات این ترکیب برای درمان عفونت قارچی استفاده می شود. از جمله دارو های ضد قارچی که حاوی ایمیدازول ها هستند می توان به کتوکونازول، میکونازول و کلوتریمازول اشاره کرد.

قیمت سم ایمیدازول

قیمت خرید و فروش سم ایمیدازول برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم آفت ایمیدازول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم قارچ کش ایمیدازول

برای اطلاع از قیمت فروش سم ایمیدازول از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش قارچ کش ایمیدازول در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم ایمیدازول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا