Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش دومارک چیست و در چه مواردی مصرف می شود؟

سم دومارک یک قارچ کش سیستمیک است که برای کنترل بیماری های سطحی سیب و محصولات جالیزی و سبزیجات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ماده موثره این قارچ کش تتراکونازول است و به خصوص برای درمان سفیدک پودری سیب درختی که یکی از مشکلات اساسی و مهم تولید این محصول است مورد استفاده قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قارچ کش معروف در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید. تیامتوکسام (thiamethoxam) یک حشره کش غیر اختصاصی با اثرات سیستمیک و گوارشی است که برای مقابله با آفات پنبه، برنج، جالیز، میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در بسته های ۲۵۰ و ۵۰۰ گرمی موجود است و در بازار با نام تجاری مموری، آکتارا و کروزر خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش دومارک است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش دومارک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش دومارک در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگانسم قارچ کش دومارک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش دومارک نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش دومارک به روزرسانی می‌شود.

قارچ کش ها، علف کش ها و حشره کش ها همه جزء سموم دفع آفات هستند که در محافظت از گیاهان استفاده می شوند. قارچ کش نوع خاصی از سموم دفع آفات است که با مهار یا از بین بردن قارچ های بیماری زا، بیماری قارچی را کنترل می کند. همه بیماری های ناشی از قارچ ها به اندازه کافی توسط قارچ کش ها قابل کنترل نیستند. بیماری های ناشی از انواع دیگر ارگانیسم ها، اختلالات ناشی از عوامل غیر زنده و آسیب حشرات نیز توسط قارچ کش ها کنترل نمی شود. بنابراین ضروری است که قبل از استفاده از قارچ کش، ابتدا علت بیماری و علائم آن مشخص شود.

کاربرد سم قارچ کش دومارک

طریقه کاربرد و مصرف سم قارچ کش دومارک برای پوشش مناسب محصولات کشاورزی معمولاً از ۲۰ تا ۱۵۰ گالن در هکتار (۲۰۰ تا ۱۴۰۰ لیتر در هکتار) برای اسپری های رقیق و ۵ تا ۱۰ گالن در هکتار (۵۰ تا ۱۰۰ لیتر در هکتار) برای اسپری های زمینی کنسانتره و با هواپیما است.

تتراکونازول بکار رفته در این سم مسیر متابولیکی تولید ارگوسترول را در قارچ مهار می کند. این امر باعث اختلال در عملکرد غشای سلولی شده و منجر به مرگ قارچ می شود. تتراكونازول به عنوان روش پیشگیری و درمان در محصولات زراعی استفاده می شود.

عوارض حاصل از کاربرد سم قارچ کش دومارک چیست؟

در صورت بلع تصادفی این ماده یک لیوان آب بنوشید ولی استفراغ را القا نکنید مگر اینکه توسط مرکز کنترل سم یا پزشک توصیه شود.

در صورت تماس این ترکیب با پوست لباسهای آلوده را در بیاورید و پوست را بلافاصله به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه با آب فراوان بشویید.

در صورت تماس با چشم آنها را باز نگه دارید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه به آرامی با آب بشویید. لنزهای تماسی را در صورت وجود پس از ۵ دقیقه اول برداشته و سپس شستشوی چشم را ادامه دهید.

این محصول ممکن است برای ماهیان و بی مهرگان آبزی سمی باشد بنابراین به طور مستقیم آنرا در آب یا در مناطقی که آب سطحی وجود دارد، استفاده نکنید.

دومارک برای انگور

انگور توسط بسیاری از آفات از جمله قارچ ها مورد حمله قرار می گیرد. سم دومارک نوعی سم قارچ کش سیستمیک است که برای دفع و از بین بردن طیف وسیعی از قارچ ها استفاده می شود. ماده موثره سم دومارک تتراکونازول است که برای از بین بردن طیف وسیعی از قارچ ها استفاده می شود

قیمت قارچ کش دومارک

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش دومارک برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم قارچ کش دومارک مورد نظر خود را خریداری نمایید. قارچ کش دومارک توسط بسیاری از کشاورزان برای از بین بردن آفات استفاده می شود. این قارچ کش در بازار در حجم های مختلف با کیفیت های متنوع یافت می شود.

.قارچ کش ها اغلب یک بخش حیاتی از مدیریت بیماری های گیاهی هستند و بسیاری از بیماری ها را به طور رضایت بخشی کنترل می کنند. اسپری کردن روش مصرف قارچ کش دومارک و اکثر قارچ کش ها است. این سم بر روی سطح محصولات برای محافظت در برابر بیماری قارچی اسپری می شود. قارچ کش ها به صورت گرد و غبار، گرانول، گاز و یا مایع مصرف می شوند.

فروش ‌سم قارچ کش دومارک

برای اطلاع از قیمت فروش سم قارچ کش دومارک از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم قارچ کش دومارک در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید. سم دوماک در میان کشاورزان بسیار شناخته شده است.

 

خرید سم قارچ کش دومارک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا