Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش الیت چیست و چگونه استفاده می شود؟

سم قارچ کش الیت که با نام تجاری فوزتیل آلومینیوم نیز خرید و فروش می شود  از مشتقات اسید فسفونیک است و به صورت سیستمیک عمل می کند.

سم الیت برای پیشگیری و درمان بیماریهای گیاهی بکار می رود و با فعال کردن سیستم دفاعی گیاهان به مقاومت آنها در برابر بیماریها کمک می کند. تیامتوکسام (thiamethoxam) یک حشره کش غیر اختصاصی با اثرات سیستمیک و گوارشی است که برای مقابله با آفات پنبه، برنج، جالیز، میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در بسته های ۲۵۰ و ۵۰۰ گرمی موجود است و در بازار با نام تجاری مموری، آکتارا و کروزر خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش الیت است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش الیت دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش الیت در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم قارچ کش الیت در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش الیت نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش الیت به روزرسانی می‌شود.

سم الیت یک باکتری کش هم هست و با از بین بردن باکتریهای پاتوژن نقش موثری در پیشگیری و کاهش بیماریهای گیاهی دارد و یک سم بسیار مهم برای حفظ  باغ های پسته از آفت های مختلف است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سم الیت در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید.

مکانیسم اثر سم قارچ کش الیت

همانطور که گفتیم الیت یک سم سیستمیک است بنابراین پس از سم پاشی از طریق برگ ها ریشه گیاه جذب شده و با حرکت رو به بالا و رو به پایین در کل گیاه منتشر شده و با اثرات طولانی مدت باعث حفظ گیاهان از عوامل بیماریزا می شود.

یکی از ویژگی های فوزتیل آلومینیوم این است که پس از جذب در گیاه سیستم ایمنی گیاه را تقویت کرده و از اسپورزایی و جوانه زنی اسپور قارچ ها جلوگیری می کند.

سم قارچ کش الیت چیست و چگونه استفاده می شود؟
سم قارچ کش الیت چیست و چگونه استفاده می شود؟

کاربرد سم قارچ کش الیت

مصرف قارچ کش الیت برای بیماریهای ریشه  و طوقه گیاه، سفیدک دروغی انگور، بیماری های باکتریایی، گموز مرکبات، آتشک سیب و گلابی، شانکر باکتریایی درختان هسته دار موثر است و از طریق برگ و ریشه جذب شده و گیاه را برای مدت طولانی از عوامل بیماری زا مصون نگه می دارد.

از دیگر مصارف سم الیت در ایران در زمینه بیماری گموز پسته است. همچنین این سم  بر روی نماتدها نیز موثر است و آن ها را به میزان زیادی مهار می کند. نکته مهم در رابطه سم الیت این است که بر روی امیست ها چندان موثر نیست اما از طریق تولید فیتوالکسین ها، از شدت این بیماری می کاهد.

 بهترین زمان استفاده سم قارچ کش الیت

بهترین زمان مصرف سم الیت جهت پیشگیری از بیماری حدود یک هفته قبل از آلوده شدن گیاه، تا ۲ هفته بعد از کاهش رشد جوانه ها به صورت محلول پاشی است. برای درمان درختان آلوده با توجه به میزان آلودگی هر چه زودتر باید سم پاشی را برای از بین بردن عوامل بیماریزا انجام داد.

توجه داشته باشید که فاصله تکرار سم پاشی در مناطق مرطوب کوتاه تر و در مناطق خشک بیشتر می باشد. علاوه بر این سم پاشی درختان در باغات با آلودگی کم و یا بدون آلودگی با تقویت سیستم دفاعی آن ها از آلودگی های احتمالی درختان در آینده جلوگیری می کند.

از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هیچگاه سم قارچ کش الیت را با ترکیبات مسی، فلوبل و یا سوسپانسیون غلیظ مخلوط نکنید.همچنین از مصرف کودهای شاخ و برگ و مواد غذایی محلول بطور همزمان خودداری کرده و در موارد ضروری باید از مجاز بودن مصرف آنها با یکدیگر اطمینان حاصل کنید.

عوارض سم قارچ کش الیت 

این سم با اکثر سموم کشاورزی قابل اختلال است ولی از اختلاط سم الیت با سمومی با ماهیت اسیدی خودداری کنید و آنرا نباید با سوسپانسیون های غلیظ ترکیب کنید.

از آنجاییکه مصرف سم الیت برای ماهی ها و آبزیان خطرناک است باید از رها کردن آن در منابع آبی و رودخانه ها خودداری کنید و از شستشوی دستگاه های سمپاشی در رودخانه و آب های جاری پرهیز نمائید.

قبل از سمپاشی باید دام و طیور را از محل دور نمایید و از چرای دام در نواحی تازه سمپاشی شده جلوگیری کنید. سوزش خفیف چشم از علائم مسمومیت ناشی از این قارچ کش است که ممکن است پس از سمپاشی رخ دهد. سم الیت را باید در ظرف اصلی و به دور از نور خورشید در بین دمای ۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

نحوه مصرف سم الیت

قارچ‌ ها می ‌توانند آسیب ‌های جدی در کشاورزی ایجاد کنند و در نتیجه زیان‌ های مهمی در عملکرد، کیفیت و سود ایجاد کنند.  بدیهی است که کاربرد قارچ کش ها کلید محافظت از محصول شما در برابر مواردی مانند سوختگی برگ، لکه قهوه ای برگی و آنتراکنوز است، اما فواید آنها بسیار فراتر از این است. کاربردهای قارچ کش به موقع به شما کمک می کند از پتانسیل بازدهی محصول و سرمایه گذاری ورودی خود محافظت کنید.

محافظت از سلامت گیاه در مقابله با بیماری های موجود در محصول تقریباً اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. در حالی که یک قارچ کش ممکن است بیماری گیاهان شما را درمان نکند، مطمئناً می تواند به کاهش اثرات کمک کند. تنش خشکی و گرمایی نیز می تواند عملکرد گیاه را مختل کند. از این گذشته، برای انجام فعالیت فتوسنتز بهینه به مواد گیاهی سالم و سبز نیاز دارید. یک قارچ کش را برای اقدامات پیشگیرانه در نظر بگیرید.

قارچ کش ها را می توان به راحتی با حشره کش ها و همچنین محصولات ریز مغذی مخلوط کرد. آسیب های بیماری و حشرات تمایل به ضعیف کردن ساقه ها دارند و گیاهان شما را در برابر مواردی مانند خوابیدن و ضربه های سبز آسیب پذیرتر می کند. یک قارچ کش خوب انتخاب کنید تا گیاهان خود را تا زمان برداشت سرپا نگه دارید.

مصرف سم الیت را می توانید طبق دستورالعمل انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. این سم برای طیف گسترده ای از گیاهان و درختان قابل استفاده است ولی روش مصرف آن بسته به نوع گیاه متفاوت است. بنابراین آن را طبق بروشور مصرف کنید یا از کارشناسان کشاورزی برای مصرف آن مشورت نمایید. استفاده از قارچ کش در زمان درست کمک می کند محصولی سالم و با کیفیت داشته باشید و بازدهی را نیز افزایش می دهد.

قیمت سم قارچ کش الیت

سم الیت در بسته بندی هایی با وزن های مختلف خرید و فروش می شود و به راحتی می توانید آنرا تهیه نمایید و پس از رقیق کردن در آب با نسبت های مختلف مورد استفاده قرار دهید. قیمت خرید و فروش سم قارچ کش الیت برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم قارچ کش الیت مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم قارچ کش الیت

برای اطلاع از قیمت فروش سم قارچ کش الیت از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم قارچ کش الیت در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم قارچ کش الیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا