Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش تیلت چیست و چه کاربردی دارد؟

سم قارچ کش تیلت یک آفت کش سیستمیک با ماده موثره  پروپیکونازول است که برای پیشگیری و درمان بیماریهای قارچی در گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. سم تیلت در ایران برای کنترل بیماریهایی مانند سیاهک هندی گندم، فوزاریوم سنبله گندم، سپتوریوز گندم، سیاهک آشکار نیشکر، سوختگی غلاف برنج و زنگ های غلات مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین نتیجه مصرف قارچ کش تیلت در مراحل اولیه بیماری حاصل می شود. تیامتوکسام (thiamethoxam) یک حشره کش غیر اختصاصی با اثرات سیستمیک و گوارشی است که برای مقابله با آفات پنبه، برنج، جالیز، میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در بسته های ۲۵۰ و ۵۰۰ گرمی موجود است و در بازار با نام تجاری مموری، آکتارا و کروزر خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش تیلت  است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش تیلت دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش تیلت در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم قارچ کش تیلت در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش تیلت نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش تیلت به روزرسانی می‌شود.

لازم به ذکر است که تیلت نام تجاری قارچ کش پروپیکونازول است که متعلق به گروه تری آزول ها بوده و با جلوگیری از بیوسنتز ارگوسترول قارچ های مضر را از بین می برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قارچ کش پروپیکونازول در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربرد سم قارچ کش تیلت

سم تیلت از گروه تريازول‌ها است و به صورت سیستمیک از ريشه به برگ و برعكس منتشر شده و اثر پيشگيری و درمانی کننده برای آسكوميست‌ها و بازيديوميست‌ها دارد. مکانیسم اثر اين سم جلوگیری از بيوسنتز ارگوسترول در قارچ‌ها و در نتیجه جلوگیری از تشكيل غشاء سلولی است.

از دیگر مصارف  قارچ کش تیلت كنترل طيف وسيعی از بيماری های  قارچی از جمله زنگ‌ غلات، سفيدک پودری ، لكه‌ قهوه‌ ای، لكه چشمی، سپتوريوز و كپک دوده‌ ای در غلات، لكه ‌برگی رامولاريايی، زنگ و سفيدک پودری در چغندرقند، لكه قهوه‌ ای و سوختگی غلاف در برنج، زنگ سير و تره و بسیاری از بیماریهای دیگر است.

مقدار و زمان استفاده سم قارچ کش تیلت

زمان مصرف سم  تیلت برای سیاهک هندی گندم زمانی که ۸۰% بوته ها به سنبله رفته باشند نیم لیتر درهکتار است.

برای کنترل بیماری فوزاریوم سنبله گندم، این سم حداقل یک نوبت در مرحله گلدهی استفاده می شود و می توان آنرا پس از ۷ روز تکرار کرد. مقدار مصرف این سم برای فوزاریوم سنبله گندم یک لیتر در هکتار به صورت محلول پاشی می باشد.

مقدار مصرف سم تیلت برای بیماری سوختگی غلاف برنج  یک لیتر در هکتار است و می توان برای کنترل سیاهک آشکار نیشکر قبل از کاشت قلمه ها آنها را در سم فرو برد.

عوارض سم قارچ کش تیلت

یکی از عوارض اصلی سم پروپیکونازول احتمال حساسیت زایی آن است. LD50 تیلت برای پستانداران ۱۵۱۷ میلی گرم بر کیلوگرم است و برای ماهی ها و سایر آبزیان نیز خطرناک است اما برای زنبور عسل غیرسمی است. به همین دلیل باید از شستشوی ظروف سم پاشی در رودخانه ها و نهرها خودداری کرد.

قیمت سم قارچ کش تیلت

قارچ کش تیلت در ظروف نیم لیتری عرضه می شود و می توان با رقیق کردن آن به نسبت ذکر شده بر روی ظرف آنرا برای بیماریهای قارچی مختلف مورد استفاده قرار داد. قیمت خرید و فروش سم قارچ کش تیلت برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم قارچ کش تیلت مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم قارچ کش تیلت

برای اطلاع از قیمت فروش سم قارچ کش تیلت از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم قارچ کش تیلت در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم قارچ کش تیلت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا