Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش لونا چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟

سم لونا یک قارچ کش جدید با اثرات سیستمیک است که برای کنترل سفیدک پودری بسیار موثر است. در فرمولاسیون قارچ کش لونا دو ماده موثره تری فلوکسی استروبین و فلوپیرام است که به ترتیب از خانواده استروبیلورین ها و بنزامید هستند. مصرف قارچ کش لونا برای کنترل تمام بیماری های لکه برگی و پوسیدگی های میوه موثر است. تیامتوکسام (thiamethoxam) یک حشره کش غیر اختصاصی با اثرات سیستمیک و گوارشی است که برای مقابله با آفات پنبه، برنج، جالیز، میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در بسته های ۲۵۰ و ۵۰۰ گرمی موجود است و در بازار با نام تجاری مموری، آکتارا و کروزر خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم لونا است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم لونا دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم لونا در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم و آفت کش لونا در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم لونا نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم لونا به روزرسانی می‌شود.

از مزایای مصرف سم لونا کاربرد آن در مدیریت مقاومت و تلفیقی محصول است زیرا این سم به صورت ترکیبی ساخته شده است و می تواند ایجاد مقاومت نسبت به این آفت کش را کاهش دهد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با این سم ارائه می شود.

کاربرد سم لونا

قارچ کش لونا یک سم سیستمیک نفوذی است که از طریق برگ ها پس از محلول پاشی وارد گیاه شده و در کل ساختار گیاه پخش می شود. این سم در پیشگیری و درمان طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله تمام بیماری های لکه برگی، پوسیدگی های میوه، سفیدک های پودری  انگور، لکه های سیاه سیب، سفیدک های سطحی گوجه و خیار مفید است.

استفاده از لونا کیفیت و عمر مفید میوه را افزایش داده و با کاهش خسارت و خرابی بازدهی محصولات را افزایش می دهد.

بهترین زمان مصرف سم لونا

برای جلوگیری از پوسیدگی میوه ، قارچ کش لونا باید به عنوان یک روش محافظتی از زمان اولین شکوفه دهی توت فرنگی تا برداشت محصول استفاده شده و یک روز قبل از برداشت مصرف آن قطع شود.

در بیماری برگ میوه نرم، بهترین زمان استفاده از قارچ کش لونا برای کسب بهترین نتیجه، اقدام به سمپاشی با دیدن اولین علامت بیماری است.  برای استفاده از این سم باید آنرا به صورت ۰.۸ لیتر بر هکتار در ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ لیتر آب حل کرده و مورد مصرف قرار دهید.

عوارض سم لونا

برای استفاده از این قارچ کش مانند تمام سموم دفع آفت دیگر باید از تجهیزات حفاظتی مانند ماسک و دستکش استفاده کنید تا دچار عوارض نشوید. در صورت مسمومیت با این سم باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

همچنین توجه داشته باشید که ظروف مورد استفاده در سمپاشی را نباید در آب های جاری ، نهرها و رودخانه بشوئید زیرا به عنوان یک ماده شیمیایی ممکن است برای محیط زیست خطرناک باشد.

قیمت سم لونا

قارچ کش لونا جزء سم های خارجی و وارداتی است بنابراین قیمت خرید و فروش آن با نوسانات قیمت دلار تغییر می کند. این سم در ظروف ۱۰ ، ۵ ، ۱ لیتری و ۲۵۰  سی سی خرید و فروش می شود و باید قبل از مصرف آنرا طبق دستورالعمل رقیق کرد و مورد استفاده قرار داد. قیمت خرید و فروش سم لونا برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم آفت لونا مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم لونا

برای اطلاع از قیمت فروش سم لونا از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش آفت کش لونا در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم لونا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا