Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش آرتیا چیست و چگونه استفاده می شود؟

آرتیا (Artea) سم قارچ كشی از گروه تريازول ها و مخلوطی از دو سم پروپيكونازول و سايپروكونازول است. سم آرتیا به صورت سیستمیک عمل کرده و هنگام سمپاشی از طريق برگ ها جذب شده  و منجر به توقف توسعه بیماری های قارچی می شود.

این قارچ کش قادر است انواع بیماری های مهم گندم و جو را هم زمان از بین ببرد و در صورت مصرف در زمان مناسب پیشگیری کننده نیز می باشد. این سم برای انواع زنگ غلات، سپتوریوز، سفیدک سطحی و لکه قهوه ای نواری جو موثر است.

آرتیا بر روی اکثر قارچ های آسکومیست ها، بازیدیومیست ها، دوترومیست ها موثر است و با ممانعت از سنتز ارگوسترول در قارچ ها و جلوگیری از جوانه زنی اسپور مانع از رشد هیف بیماریزا می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سم قارچ کش در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربرد سم قارچ کش آرتیا

سم آرتئا یک ساعت پس از سمپاشی جذب اندام های هوایی گیاه شده و با جلوگیری از سنتز دیمتیل آمین از تشکیل هوستوریوم قارچ ها در همان مراحل اولیه مانع بیماریزایی آنها می شود. این قارچ کش حاوی ۲۵۰ گرم پروپیکونازول + ۸۰  گرم سیپروکونازول در لیتر است که از بیماری زنگ غلات و سپتوریوز پیشگیری کرده و آنها را بطور قطعی درمان می کند.

خرید و فروش سم قارچ کش آرتیا

سم قارچ کش آرتئا یک سم مایع است که در ظروف ۱ لیتری در بازار خرید و فروش می شود. آرتئا یک سم کم مصرف است بطوریکه ۳۰۰  میلی لیتر در هکتار برای زنگ گندم و ۴۰۰ میلی لیتر در هکتار برای سایر بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

زمان استفاده از سم قارچ کش آرتیا

نحوه مصرف آرتیا به این صورت است که برای درمان زنگ زرد گندم ۳۰۰ سی سی در هکتار در مرحله تورم خوشه مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر مصارف این قارچ کش برای بیماری هایی مانند سپتوریوز گندم ۴۰۰ سی سی در هکتار در مرحله تورم خوشه و با مشاهده اولین علائم بیماری قارچی به صورت محلول پاشی است.

عوارض سم قارچ کش آرتیا

این قارچ کش مانند تمام سموم ، حاوی ترکیبات شیمیایی است بنابراین برای پیشگیری از عوارض و ایجاد مسمومیت باید هنگام محلول پاشی از تجهیزات حفاظتی مانند ماسک ، دستکش و عینک استفاده کنید.

در صورت تماس این سم با پوست به سرعت موضع را با آب و صابون شستشو داده و لباس های آلوده را عوض کنید. این سم در برابر باران مقاوم است و زمان مصرف آخرین سمپاشی ۴۲ روز قبل از برداشت محصول است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا