Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیکشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش کولیس چیست و چگونه مصرف می شود؟

سم کولیس (Collis) یک قارچ کش سیستمیک است که برای پیشگیری و درمان سفیدک سطحی هلو و شلیل مورد استفاده قرار می گیرد. کولیس یک سم ترکیبی و حاوی  ۲۰۰ گرم بوسکالید + ۱۰۰ گرم کرزوکسیم متیل است که با اختلال در سیستم تنفسی قارچ های بیماریزا عمل می کند. تیامتوکسام (thiamethoxam) یک حشره کش غیر اختصاصی با اثرات سیستمیک و گوارشی است که برای مقابله با آفات پنبه، برنج، جالیز، میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در بسته های ۲۵۰ و ۵۰۰ گرمی موجود است و در بازار با نام تجاری مموری، آکتارا و کروزر خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش الیت است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش الیت دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش الیت در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم قارچ کش الیتز در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش الیت نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش الیت به روزرسانی می‌شود.

اگرچه سم های ترکیبی مانند کولیس کمتر از سایر قارچ کش ها باعث بروز مقاومت می شوند اما برای پیشگیری از مقاومت احتمالی باید آنرا بطور متناوب با سموم دیگر استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این قارچ کش در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربرد سم کولیس

کولیس یک قارچ کش جدید است که به محض سم پاشی به سرعت وارد برگ ها گیاه شده و قارچ های مضر داخل برگ گیاه از بین می برد. علاوه بر این مقداری از سم داخل برگ باقی مانده و مانع ورود قارچ های بیماریزا به برگ می شود بنابراین اثرات پیشگیری کننده و درمانی را بطور همزمان ارائه می دهد.

این سم از ترکیب دو ماده قارچ کش قوی ساخته شده است که هر یک با عملکرد ویژه ای با قارچ های بیماریزا مقابله می کنند. این سم با اختلال در زنجیره انتقال الکترون در کمپلکس های II و III میتوکندری ،  تنفس سلولی را تحت تاثیر قرار داده و با کاهش انرژی سلولی،  توانایی رشد و تقسیم سلولی را قارچ گرفته و آنرا نابود می کند.

این سم برای مقابله با بیماری سفیدک سطحی هلو و شلیل در دو نوبت مصرف می شود. اولین نوبت سمپاشی در زمان تورم جوانه های برگی و قبل از باز شدن آن ها و نوبت دوم بعد از ریختن گلبرگ ها و تشکیل میوه می باشد. لزوم تکرار سم پاشی را کارشناسان کشاورزی مشخص خواهند کرد.

از دیگر مصارف قارچ کش کولیس علاوه بر سفیدک های پودری کنترل آلترناریا، زنگ و کپک خاکستری رز و دیگر گیاهان زینتی است.

سم قارچ کش کولیس چیست و چگونه مصرف می شود؟
سم قارچ کش کولیس چیست و چگونه مصرف می شود؟

بهترین زمان استفاده از سم کولیس

این قارچ کش در هر دوره رویشی حداکثر تا سه بار و در تناوب با سموم دیگر برای جلوگیری از مقاومت مورد مصرف قرار می گیرد. با توجه به میزان آلودگی می توانید سمپاشی را هر ۷ تا ۱۰ روز یکبار تا از بین رفتن کامل بیماری قارچی تکرار نمایید.

به منظور کسب بهترین نتیجه و کنترل و پیشگیری از بیماریها بهتر است این سم  پیش از بروز نشانه های بیماری مورد استفاده قرار بگیرد. دو  ساعت بعد از سمپاشی با این قارچ کش اگر بارشی رخ دهد تاثیری بر کارایی سم نخواهد داشت و نیازی به تکرار نیست.

عوارض سم کولیس

کولیس جزء سم های بی خطر است و بر روی زنبور عسل، پرندگان، ماهی ها و سایر حیوانات تاثیری ندارد. این سم برای محیط زیست نیز بی خطر است زیرا به سرعت در خاک تجزیه می شود. با اینحال موقع سم پاشی باید از تجهیزات ایمنی مثل ماسک و دستکش استفاده کنید.

دوره کارنس این سم برای هلو و شلیل ۷ روز و برای خیار ۳ روز است و بعد از آن سمیت کاملا از بین رفته و هیچ بقایایی در میوه ها به جا نمی گذارد.

شرایط نگهداری سم کولیس

مانند تمام سموم دفع آفات باید کولیس را دور از دسترس کودکان و حیوانات، به دور از آفتاب، رطوبت و مواد غذایی انسان و دام و در دمای بین ۳۵-۰ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

قیمت قارچ کش سم کولیس

کولیس یک قارچ کش آلمانی است که به صورت مایع عرضه شده است. قیمت خرید و فروش سم کولیس برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم کولیس مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌قارچ کش سم کولیس

برای اطلاع از قیمت فروش سم کولیس از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم کولیس در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید قارچ کش سم کولیس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا