Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش ارتیواتاپ چیست و از کاربرد آن چه می دانید؟

ارتیواتاپ (Ortiva Top) یک سم قارچ کش سیستمیک مایع است که از ۲۰۰  گرم آزوکسی استروبین و ۱۲۵ گرم دیفنوکونازول تشکیل شده است. ارتیواتاپ یک سم پیشگیری و درمان کننده است و به جلوگیری از تکثیر اسپور بیماری های قارچی سفیدک پودری، آلترناریا و ریزوکتونیا در گیاهان کمک می کند. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش ارتیواتاپ است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش ارتیواتاپ دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش ارتیواتاپ در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم قارچ کش ارتیواتاپ در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش ارتیواتاپ نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش ارتیواتاپ به روزرسانی می‌شود.

ترکیب دو قارچ کش با اثرات هم افزایی و عملکرد تماسی و سیستمیک باعث افزایش تاثیرگذاری این سم می شود. آزوکسی استروبین موجود در این سم یک قارچ کش نفوذی و سیستمیک است که زنجیره انتقال الکترون را بین سیتوکروم b و c تحت تاثیر قرار داده و تنفس سلولی را متوقف می کند. دیفنوکونازول نیز از سنتز ارگسترول در غشا سلولی قارچ ها جلوگیری کرده و باعث از بین رفتن قارچ های بیماریزا می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش ارتیواتاپ

قارچ کش ارتیواتاپ ساخت سوئیس است و یک سم وارداتی محسوب می شود بنابراین قیمت خرید و فروش آن با نوسانات قیمت دلار در ایران تغییر خواهد بود. این سم در بطری های ۲۵۰ سی سی عرضه می شود و زمان استفاده از آن باید طبق دستورالعمل روی برچسب جهت محلول پاشی آنرا رقیق کرد.

کاربرد سم قارچ کش ارتیواتاپ

این سم یک قارچ کشی انتخابی برای پیشگیری ، درمان و جلوگیری از تکثیر اسپور قارچ های بیماریزا در گیاهان است و در واقع یکی از پر فروش ترین قارچ کش های جهان می باشد.

این قارچ کش با عملکرد تماسی و سیستمیک از سطح زیرین برگ و همچنین از برگ های نو در مقابل عوامل بیماریزا محفاظت می کند. ارتیوا تاپ سم جدیدی است که به صورت ضربه ای عمل کرده و با اثری طولانی از آلودگی و یا گسترش بیماری سفیدک پودری، آلترناریا و ریزوکتونیا (شانکر ساقه یا مرگ گیاهچه) در چغندر قند ، گوجه فرنگی، خیار، سیب زمینی و سایر انواع سبزی و صیفی جلوگیری می کند.

سم قارچ کش ارتیواتاپ چیست و از کاربرد آن چه می دانید؟
سم قارچ کش ارتیواتاپ چیست و از کاربرد آن چه می دانید؟

 

از دیگر مصارف سم قارچ کش ارتیواتاپ تاثیر آن روی قارچ های گروه آسکومیست ها ، بازیدیو میست ها ، فایکومیست و قارچهای ناقص است که باعث بیماری های مختلفی در گیاهان می شوند.

لازم به ذکر است که ترکیب ازوکسی استروبین موجود در این سم  باعث اثر Greening در مزارع شده و بازدهی محصولات را افزایش می دهد. دوره کارنس این سم برای محصولات جاليز مانند خيار، خربزه و هندوانه ۳ روز و برای مو و هلو  ۱۴ روز می باشد.

مقدار و زمان مصرف قارچ کش ارتیواتاپ

مقدار مصرف این سم ۱ لیتر در هکتار مزرعه یا ۷۵۰ میلی لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب برای محصولات گلخانه ای به محض دیدن اولین علائم بیماری در برگ ها است. بهترین نتیجه با مصرف این سم وقتی حاصل می شود که آنرا در مراحل اولیه ظهور بیماری استفاده کنید.

عوارض سم قارچ کش ارتیواتاپ

مانند هر سم آفت کش دیگری برای جلوگیری از عوارض باید زمان استفاده از آن از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش و ماسک استفاده کرد و در صورت بروز علائم مسمومیت پس از سمپاشی حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که از این سم بر روی درختان سیب و یا در محل هایی که احتمال باد بردگی قارچ کش به سمت باغات سیب وجود دارد ، استفاده نکنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا