Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش متالاكسيل (ريدوميل) چیست و چه کاربردی دارد؟

متالاكسيل که با نام تجاری ريدوميل نیز شناخته می شود یک سم قارچ کش سیستمیک با اثر حفاظتی و درمانی است. این سم از طريق برگ‌ها جذب شده و برای کنترل بوته میری جالیز و سفیدک داخلی جالیز استفاده می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش متالاكسيل (ريدوميل) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش متالاكسيل (ريدوميل) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش متالاكسيل (ريدوميل) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان قارچ کش متالاكسيل (ريدوميل) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش متالاكسيل (ريدوميل) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش متالاكسيل (ريدوميل) به روزرسانی می‌شود.

این قارچ کش را همچنین می­ توان برای ضد عفونی بذر، خیساندن خاک، فرو بردن ریشه در محلول قارچ کش و سم پاشی اندام­ های هوایی مورد استفاده قرار داد. ريدوميل قارچ کشی از گروه آسیل آلانین است که با جلوگیری از سنتز پروتئین در قارچ ها رشد آنها را مهار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قارچ کش در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش متالاكسيل

این سم به صورت گرانول در بسته بندی های مختلف در دسترس است و در زمان مصرف باید با آب رقیق شده و به صورت محلول پاشی مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر امکان خرید متالاکسیل به صورت حضوری و اینترنتی وجود دارد ولی قبل از مصرف بهتر است با یک کارشناس حفظ نباتات مشورت کنید.

کاربرد سم قارچ کش متالاكسيل

این قارچ کش از طريق ريشه، ساقه و برگ جذب گیاه شده و از رشد قارچ های بیماریزا جلوگیری می کند. اين سم را می توان با خاک مخلوط کرد به این منظور باید قبل از كاشت گیاهان سم را با خاک بستر مخلوط کرد و يا پس از كاشت گیاه آنرا در اطراف بوته پاشيد تا قارچ های خاکزی را از بین ببرد. شایان ذکر است که این سم ممکن است در خاک­های غنی از مواد آلی خیلی اثربخش نباشد و بهترین اثرگذاری را در خاک مرطوب دارد.

از دیگر مصارف سم قارچ کش متالاكسيل می توان به پیشگیری و درمان پوسيدگی طوقه در گیاهان زینتی، بوته ‌ميری در خیار و سایر محصولات جالیزی، پوسيدگی ريشه و طوقه در فلفل، سفيدک دروغی و بوته ‌ميری (پيتيوم) و ساق سياه در توتون و تنباکو خزانه، پوسيدگی طوقه (گموز) در مرکبات و پوسيدگی ريشه طوقه و تنه بوته ميری در سیب، گلابی، پسته و انار اشاره کرد.

در مورد کاربرد این سم برای درختان ميوه ابتدا لازم است علف ­های هرز سطح سايه‌ انداز را از بین برده و سپس متالاکسیل را بطور يكنواخت روی سطح خاک قسمت سايه‌ انداز استفاده کنید.

مقدار و زمان مصرف سم قارچ کش متالاكسيل

این قارچ کش برای بیماریهای قارچی گیاهان به نسبت های مختلف طبق نظر کارشناسان کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال برای بوته‌ ميری جاليز ۲۵-۲۰ كيلوگرم قارچ‌ كش در هكتار و برای از بین بردن سفيدک داخلی جاليز به صورت محلول ‌پاشی به ميزان ۲۵-۲۰ كيلوگرم در هكتار در صورت بروز اولین نشانه‌ های بيماری استفاده شده و به فاصله ۱۵ روز تکرار می شود.

مصرف این قارچ کش در موارد و مقادیر ذکر شده هیچ اثر سويی روی گياهان نداشته و با اکثر قارچ‌ كش ­ها، حشره‌ كش ­ها، كنه ‌كش­ ها و سموم دیگر قابل اختلاط است.

عوارض سم قارچ کش متالاكسيل

لازم به ذکر است که این سم برای ماهی ‌ها و ساير آبزيان خطرناک است بنابراین نباید با شستشوی ظروف آلوده به سم یا سمپاشی در کنار آب‌های سطحی و نهرها محیط زیست این جانداران را آلوده کرد.

علاوه بر این زمان استفاده از این سم برای جلوگیری از عوارض احتمالی و مسمومیت حتما از تجهیزات حفاظتی مانند ماسک ، دستکش و عینک استفاده کنید.

سم ریدومیل چیست

سم ریدومیل یک سم قارچ کش بسیار پرکاربرد با اثر سیستمیک یا تماسی است. کشاورزان از این آفت کش برای دفع طیف وسیعی از قارچ ها استفاده می کنند. سم ریدومیل جذب گیاه شده و در تمام قسمت های گیاه پخش می شود. این سم از حمله قارچ ها به گیاه جلوگیری کرده و این آفات مضر را از بین می برد.

سم قارچ کش ریشه

قارچ ها ممکن است به ریشه گیاه حمله کنند و گیاه را از بین ببرند. سموم قارچ کش متنوعی برای از بین بردن این آفات وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. برای استفاده از سم قارچ کش ریشه، ابتدا باید نوع قارچ را مشخص کنید. زیرا برخی از قارچ کش ها بر روی طیف خاصی از این آفات موثر هستند. برای انتخاب مناسب بهتر است با متخصصین سموم کشاورزی مشورت کنید.

سم قارچ کش متالاکسیل گرانول

سم قارچ کش متالاکسیل گرانول، یک قارچ کش محبوب از گروه فنیل آمید است. این سم قارچ کش به صورت گرانول برای دفع و از بین بردن قارچ ها استفاده می شود. شما می توانید این قارچ کش را از  بازار خریداری کنید.

موارد مصرف قارچ کش ریدومیل

کشاورزان از سم قارچ کش ریدومیل برای از بین بردن و کنترل بیماری های که در اثر حملات قارچ ها ایجاد می شوند، استفاده می کنند. قارچ کش ریدومیل برای کنترل بیماری های از جمله سفیدک داخلی خیار و بوته میری جالیز مفید است.

قیمت قارچ کش ریدومیل

قیمت قارچ کش ریدومیل در بازار بسیار متنوع است. قیمت این قارچ کش به عوامل زیادی از جمله نوسانات بازار ارز بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت سم قارچ کش ریدومیل شما می توانید به سایت های اینترنتی فروش مواد شیمیایی مراجعه کنید.

قیمت قارچ کش متالاکسیل

قیمت قارچ کش متالاکسیل به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این قارچ کش می توانید به فروشگاه های سموم کشاورزی یا سایت های اینترنتی مراجعه کنید.

قارچ کش ریدومیل سینجنتا

قارچ کش ریدومیل به دلیل محبوبیت بسیار زیاد در بین کشاورزان توسط بسیاری از شرکت های تولید سموم شیمیایی تولید و به بازار عرضه می شود. سینجنتا یکی از برندهای معروف این قارچ کش است که محصول یک شرکت تولیدی سموم شیمیایی در کشور ترکیه است. قارچ کش ریدومیل سینجنتا کیفیت بسیار خوبی دارد و نیاز کشاورزان را به خوبی برآورده کرده است.

قارچ کش ریدومیل mz

قارچ کش ریدومیل mz یک قارچ کش بسیار قوی محصول کشور ترکیه است. کشاورزان از این قارچ کش بیشتر برای دفع و از بین بردن بیماری  های مانند کبک مرغی استفاده می کنند. قارچ کش ریدومیل mz توسط بسیاری از شرکت های وارد کننده سموم شیمیایی وارد و به بازار ایران عرضه می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا