Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش تبوکونازول (راکسیل) چیست؟

تبوکونازول یک قارچ کش سیستمیک از خانواده تری آزول ها با خاصیت حفاظتی، درمانی و ریشه کنی است. این سم که با نام های تجاری راکسیل و فولیکور نیز در بازار خرید و فروش می شود برای ضدعفونی بذرها مورد استفاده قرار می گیرد و البته می توان از آن برای سم پاشی گیاهان مختلف نیز استفاده کرد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش تبوکونازول (راکسیل) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش تبوکونازول (راکسیل) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش تبوکونازول (راکسیل) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم قارچ کش تبوکونازول (راکسیل) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش تبوکونازول (راکسیل) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش تبوکونازول (راکسیل) به روزرسانی می‌شود.

این قارچ کش با جلوگیری از سنتز ارگوسترول و ژیبرلین در قارچ های بیماریزا اثر خود را اعمال می کند و با نفوذ به داخل بافت گیاه و بذر اثرات حفاظتی داشته و از بیماریزایی پاتوژن ها جلوگیری می کند.

تبوکونازول پس از سم پاشی اندام های هوایی گیاهان از طریق برگ ها جذب شده و در کل گیاه پخش می شود و عوامل بیماریزا را از بین می برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این سم در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش تبوکونازول

سم قارچ کش تبوکونازول در بسته های نیم و یک کیلوگرمی در بازار خرید و فروش می شود و زمان مصرف باید آنرا طبق دستور موجود بر روی برچسب رقیق سازی کرد و مورد استفاده قرار داد.

کاربرد سم قارچ کش تبوکونازول

این سم با ۳ فرمولاسیون مختلف موجود است. تبوکونازول پودری ۲%، مایع ۶% و ۲۵% امولسیون روغن در آب که به ترتیب برای کنترل بیماری سیاهک آشکار و پنهان گندم و جو و زنگ غلات مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر مصارف این قارچ کش در ایران می توان به کنترل سیاهک هندی گندم، سیاهک آشکار جو و زنگ های غلات اشاره کرد.

راکسیل سازگاری بالایی دارد و می توان آنرا با قارچ کش ها و حشره کش های دیگر مانند کاربندازیم، مانب، کربوکسین تیرام، مانکوزب و غیره مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

این سم مقاومت خوبی در دمای بالا، در خاک و روی بذرها دارد که به قدرت حفاظتی آن کمک می کند. نیمه عمر تبوکونازول در خاک ۱۲ روز است و به کندی در خاک های زراعی تجزیه می شود و می تواند ۳- ۵ سال در خاک فعال باشد.

سم قارچ کش تبوکونازول (راکسیل) چیست؟
سم قارچ کش تبوکونازول (راکسیل) چیست؟

مقدار و نحوه استفاده از سم قارچ کش تبوکونازول

برای کنترل سیاهک هندی گندم این قارچ کش به صورت محلول پاشی با فرمولاسیون EW به نسبت یک لیتر در هکتار مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین فرمولاسیون EW این سم برای کنترل زنگ زرد به نسبت یک لیتر در هکتار جهت محلول پاشی استفاده می شود.

همچنین می توان برای کنترل سیاهک پنهان و آشکار گندم و ضد عفونی بذر ۵۰ میلی لیتر FS برای ۱۰۰ کیلوگرم بذر (۰٫۵ در هزار) یا ۱۵ گرم معادل ۱٫۵ در هزار DS از این سم را مورد استفاده قرار داد.

عوارض سم قارچ کش تبوکونازول

سمیت تبوکونازول برای پستانداران ۴۰۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم اعلام شده است. این قارچ کش برای ماهی ها و سایر آبزیان خطرناک است و بنابراین نباید آب های سطحی و نهرها با این سم آلوده شوند و از شستن ظروف آلوده و سمپاشی در اطراف منابع آبی پرهیز کرد. این سم برای زنبور عسل هم خطرناک است بنابراین هنگام سمپاشی باید به این مسئله توجه کنید.

برای پیشگیری از عوارض این سم در زمان استفاده از کلاه، عینک، ماسک، چکمه و دستکش پلاستیکی استفاده کنید و پس از اتمام سمپاشی لباس ها را شسته و استحمام کنید.

تحريک چشم ها، بينی، گلو و پوست برخی از عوارض این سم است که در صورت مشاهده این علائم باید به پزشک مراجعه کنید و برچسب سم را به پزشک نشان دهید.

شرایط نگهداری سم قارچ کش تبوکونازول

تبوکونازول را مانند هر سم دیگری دور از دسترس اطفال و حیوانات در بسته بندی اصلی، به دور از آفتاب، رطوبت و مواد غذایی انسان و دام نگهداری کنید. بهترین دما برای نگهداری این سم بین صفر تا ۳۵ درجه سانتی گراد است و باز شدن درب سم زمان و دوام آنرا کاهش خواهد داد.

تبکونازول

تبوکونازول یک سم قارچ کش پرکاربرد در کشاورزی و از خانواده تری آزول ها با اثرات سیستمیک است. این سم به داخل بافت گیاه و بذرها نفوذ کرده و قارچ های بیماریزا و آسیب رسان را از بین می برد.

تبوکونازول ۲۵ درصد

این سم با درصدهای مختلفی در بازار عرضه می شود که بسته به اهداف کاربردی می توانید از آن استفاده نمایید. تبوکونازول ۲۵ درصد معمولا برای کنترل زنگ زرد و سیاهک هندی گندم کاربرد دارد.

تبوکونازول ۶ درصد

تبوکونازول ۶ درصد یکی دیگر از انواع سموم موجود در بازار است که برای مقابله با سیاهک پنهان، معمولی و سیاهک آشکار گندم مورد استفاده قرار می گیرد.

سم تبوکونازول پودری

سم تبوکونازول پودری ۲% در بسته های یک کیلویی در بازار خرید و فروش می شود و می توان پس از رقیق سازی از آن برای مقابله با قارچ های مختلف استفاده کرد.

سم ضد قارچ گندم

سموم قارچ کش مختلفی در بازار برای گندم وجود دارد شما می توانید با مشورت کارشناسان کشاورزی بهترین سم ضد قارچ گندم را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

قیمت سم راکسیل

قیمت سم راکسیل بسته به نوع سم و درصد آن متفاوت است. برای آگاهی از قیمت این سموم می توانید به فروشگاه های سموم کشاورزی مراجعه نمایید.

قیمت سم قارچ کش گندم

قیمت سم قارچ کش گندم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. شما می توانید این سموم را به راحتی تهیه کرده و مورد مصرف قرار دهید.

قیمت قارچ کش تبوکونازول

قارچ کش تبوکونازول بسته به نوع سم و درصد آن با قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شود. شما بر اساس اهداف کاربردی خود می توانید هریک از آنها را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا