Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش ريدوميل (متالاكسيل) چیست و چه کاربردی دارد؟

ريدوميل (Ridomil)  سمی سیستمیک با اثرات حفاظتی – درمانی از گروه آسیل آلانین ها است. این سم پس از محلول پاشی از طریق برگ، ساقه و ریشه جذب شده و در کل گیاه پخش می شود و با قارچ های پاتوژن مقابله می کند.

استفاده از این سم برای کنترل بیماری های بوته میری جالیز، سفیدک داخلی خیار و مرگ گیاهچه گیاهان زینتی توصیه می شود. متالاكسيل با جلوگیری از سنتز RNA اعمال اثر کرده و قارچ های بیماریزا را از بین می برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش ريدوميل (متالاكسيل)

این سم در بسته بندی های ۱ کیلوگرمی در بازار موجود است و می توانید به صورت اینترنتی یا حضوری آن را خریداری کنید. زمان استفاده از این قارچ کش باید طبق دستورالعمل روی بسته بندی آنرا با آب مخلوط کرده و سپس مورد مصرف قرار دهید.

کاربرد سم قارچ کش ريدوميل (متالاكسيل)

اين قارچ کش علاوه بر کنترل بوته میری جالیز، سفیدک داخلی خیار و مرگ گیاهچه گیاهان زینتی برای ضد عفونی بذرها، ضد عفونی خاک ، فروبردن ريشه در محلول قارچ ‌كش و سمپاشی شاخ و برگ درخت ها استفاده می شود. از دیگر مصارف ریدومیل می ‌توان به کنترل فيتوفترا، پی ‌تيوم، سفيدک ‌های داخلی و زنگ سفيد خاجيان اشاره کرد.

نحوه و زمان مصرف سم قارچ کش ريدوميل (متالاكسيل)

قارچ کش متالاكسيل برای کنترل بیماری بوته میری جالیز به میزان ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم در هکتار و برای کنترل بیماری سفیدک داخلی جالیز با دیدن علائم بیماری ۲۰-۲۵ کیلوگرم در هکتار استفاده شده  و تکرار آن به فاصله ۱۵ روز توصیه می شود.

از دیگر مصارف این سم کنترل قارچ پیتیوم است که یکی از عوامل بیماری زای بسیار رایج در خاک است که بر روی بسیاری از محصولات مانند خیار، کدو، توت فرنگی، سیب زمینی، سویا، گیاهان زینتی تاثیر گذاشته و آنها را دچار بیماری می کند.

عوارض سم قارچ کش ريدوميل (متالاكسيل)

میزان سمیت این قارچ کش برای پستانداران ۶۶۳ میلی گرم بر کیلوگرم ، برای پرندگان ۹۲۳ ميلی ‌گرم بر کيلوگرم ، برای ماهی ها۱۰۰ ميلی ‌گرم بر ليتر ، برای دافنيا ۲۸ ميلی گرم بر ليتر و برای زنبور عسل ۲۰۰ميکروگرم بر وزن زنبور است.

این سم برای ماهی ها و سایر آبزیان خطرناک می باشد بنابراین باید از سمپاشی در اطراف رودخانه ها و همچنین شستشوی ظروف آلوده به سم در آبهای جاری خودداری کرد.

همچنین در زمان استفاده این سم جهت محلول پاشی حتما باید از تجهیزات حفاظت شخصی مانند دستکش ، ماسک ، عینک و غیره استفاده کرده و در صورت مشاهده علائم مسمومیت با در دست داشتن برچسب سم به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا