Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش اکسی کلرور مس چیست و چه کاربردی دارد؟

اکسی کلرور مس (Copper Oxychloride) یک سم قارچ کش – باکتری کش  سیستمیک با اثرات حفاظتی است که برای کنترل طیف وسیعی از بیماری های درختان میوه سرد سیری، هسته دار، سبزی و صیفی جات، مرکبات، نخل ها و گردو مورد استفاده قرار می گیرد.

ادیفنفوس (Edifenphos) یک قارچ کش حفاظتی- درمانی است که متعلق به گروه ترکیبات آلی فسفره است. این سم با ممانعت از سنتز فسفاتیدیل کولین و در نتیجه اختلال در بیوسنتز گلیسرو فسفولیپیدها از رشد قارچ های پاتوژن جلوگیری می کند. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم قارچ کش اکسی کلرور مس است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم قارچ کش اکسی کلرور مس دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم قارچ کش اکسی کلرور مس در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم قارچ کش اکسی کلرور مس در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم قارچ کش اکسی کلرور مس نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم قارچ کش اکسی کلرور مس به روزرسانی می‌شود.

این سم که با نام تجاری کوپراکسی کلراید و کوپراویت نیز شناخته می شود از طریق اتصال به گروه کربوکسیل و آمین پروتئین ها عمل کرده و با مهار آنزیم ها و اختلال در متابولیسم سلولی از رشد قارچ های پاتوژن جلوگیری می کند. این قارچ کش همچنین جذب اسپورهای در حال جوانه زنی شده و با تجمع در غلظت بالا باعث از بین رفتن آنها می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این سم قارچ کش در ادامه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش اکسی کلرور مس

این سم در بسته های ۱ کیلوگرمی در بازار خرید و فروش می شود و زمان استفاده باید آنرا به نسبت های درج شده بر روی برچسب با آب رقیق کرد و مورد استفاده قرار داد. این قارچ کش در آب و حلال های آلی انحلال پذیری کمی دارد ولی در اسیدهای قوی معدنی به راحتی حل شده و نمک تولید می کند. دوره کارنس این سم ۱۴ روز می باشد.

کاربرد سم قارچ کش اکسی کلرور مس

کوپراکسی کلراید در زمان محلول پاشی توسط شاخ و برگ ها و ریشه جذب شده و از طریق آوندها به تمام قسمت ‌های گیاه منتقل می‌ شود.

این سم برای کنترل بیماری های  آتشک درختان میوه دانه دار ، کنترل بیماری هایی نظیر بلایت و سفیدک دروغی ،  زنگ و انواع لکه بر روی برگ های محصولات کشاورزی همچون انگور، زیتون، چغندر، گوجه فرنگی وغیره مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر مصارف کوپراکسی کلراید جلوگیری از بیماری گموز در مرکبات ، پسته و جلوگیری از پوسیدگی فیتوفترا طوقه در درختان هسته دار است.

سم قارچ کش اکسی کلرور مس چیست و چه کاربردی دارد؟
سم قارچ کش اکسی کلرور مس چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه و زمان مصرف سم قارچ کش اکسی کلرور مس

این سم برای کنترل آتشک درختان میوه دانه‌ دار به نسبت ۲ در هزار طی ۴ نوبت محلول پاشی می شود که نوبت اول در مرحله تورم جوانه، نوبت دوم زمان باز شدن ۵ درصد شکوفه‌ ها، نوبت سوم زمان باز شدن ۵۰ درصد شکوفه ‌ها و نوبت چهارم زمان باز شدن کامل شکوفه‌ ها می باشد.

محلول پاشی به نسبت۳-۵ در هزار، در پائیز موقع ریزش برگ ها یا در بهار هنگام تورم جوانه ها برای کنترل پیچیدگی برگ هلو توصیه می شود.
علاوه بر این برای کنترل لکه غربالی درختان میوه هسته دار محلول پاشی به نسبت ۳-۵ در هزار،  برای کنترل لکه آجری بادام محلول پاشی به نسبت ۳ در هزار، برای کنترل آنتراکنوز گردو محلول پاشی به نسبت ۳-۵ در هزار ، برای سفیدک داخلی جالیز محلول پاشی به میزان ۱-۲ کیلو گرم در هکتار به محض دیدن نشانه های بیماری توصیه می شود.

عوارض سم قارچ کش اکسی کلرور مس

برای استفاده از تمام سموم کشاورزی و پیشگیری از عوارض ناخواسته هنگام مصرف باید از تجهیزات حفاظت شخصی مانند ماسک و دستکش استفاده کرده و در صورت بروز مسمومیت فورا به مراکز درمانی مراجعه نمائید.

اکسی کلرور مس هنگام ترکیب با سموم قارچ کش خنثی و قلیایی تجزیه شده و سپس اکسید تولید می کند. این قارچ کش در انسان ها و پستانداران مسمومیت ضعیف ایجاد کرده و برای ماهی ها و زنبورها بی خطر است.

شرایط نگهداری سم قارچ کش اکسی کلرور مس

این قارچ کش را باید در جای خشک، خنک، دور از تابش مستقیم آفتاب ، در بسته‌ بندی اصلی و به دور از مواد غذایی انسان و دام نگهداری کنید.

بهترین دما جهت نگهداری اکسی کلرور مس بین صفر تا ۲۵+ درجه سانتی ‌گراد است و در شرایط مناسب انبار این سم تا دو سال قابل نگهداری است.

اکسی کلرور مس برای گیاهان آپارتمانی

اکسی کلرور مس یکی از سموم موجود در بازار برای مقابله با آفات گیاهی و مشکلات گیاهان آپارتمانی است. با استفاده از این سم به راحتی می توانید از شر آفات، باکتری ها، قارچ ها و بیماری های گیاهان خود جلوگیری کنید. در حال حاضر از این سموم بطور گسترده ای برای افزایش محصولات کشاورزی استفاده می شود و می توان با استفاده درست از آنها بطور قابل توجهی بازدهی محصولات کشاورزی را افزایش داد.

اکسی کلرور مس برای گیاهان آپارتمانی نیز در حجم های رقیق تر قابل استفاده است. برای استفاده از این سم برای گیاهان آپارتمانی شما باید به خوبی سم را رقیق کنید تا باعث سوختگی گیاهان شما نشود. این سم دارای خاصیت باکتری کشی و قارچ کشی است و از گروه ترکیبات مس می باشد که کاملا شناخته شده است. با این سم سفیدک، بلایت و آتشک را می توان در گیاهان به راحتی کنترل کرد.

سم اکسی کلرور مس را می توانید در بسته بندی های مختلف به راحتی تهیه کرده و پس از رقیق کردن برای رفع مشکلات گیاهان مورد استفاده قرار دهید. این سم کمک می کند گیاهان آپارتمانی شما سرحال و شاداب باقی بمانند و دچار بیماری های قارچی و باکتریایی نشوند. استفاده از سموم آفت کش در حال حاضر بسیار ضروری است و بدون استفاده از آنها بسیاری از محصولات کشاورزی از دست خواهد رفت. برای کسب بهترین نتیجه از مصرف سم اکسی کلرور مس باید بر اساس نوع گیاه و درختان سم را رقیق کرده و در نوبت های گفته شده مورد استفاده قرار دهید. قبل از استفاده از سموم کشاورزی حتما باید دستورالعمل های روی بسته بندی را بطور کامل مطالعه کرده و بعد اقدام به استفاده نمایید. در حین استفاده نیز ماسک و دستکش را هرگز فراموش نکنید تا احتمال مسمومیت به حداقل برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا