Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید مونو پروپیلن گلیکول | کاربرد مونو پروپیلن گلیکول

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد مونو پروپیلن گلیکول و موارد مصرف گوناگون آن است.

واردات و فروش رزین رزین سختی گیر پرولایت
واردات و فروش رزین رزین سختی گیر پرولایت

همچنین اگر تصمیم به خرید مونو پروپیلن گلیکول دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش مونو پروپیلن گلیکول در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مونو پروپیلن گلیکول در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت مونو پروپیلن گلیکول نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش مونو پروپیلن گلیکول به روزرسانی می‌شود.

مراکز خرید و قیمت فروش مونو پروپیلن گلیکول در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش مونو پروپیلن گلیکول و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان مونو پروپیلن گلیکول در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده مونو پروپیلن گلیکول در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید مونو پروپیلن گلیکول در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مونو پروپیلن گلیکول را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

مونو پروپیلن گلیکول (Propylene glycol Mono) یک ماده سنتتیک جاذب آب با فرمول شیمیایی CH۳CH(OH)CH۲OH است که به اختصار MPG نامیده می شود. نام آیوپاک این ماده پروپان ۱، ۲ دی اُل یک ترکیب آلی چسبناک، بی رنگ، تقریباً بدون بو اما دارای طعم و مزه شیرین است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک
نامهای دیگر مونو پروپیلن گلیکول عبارتند از: پروپیلن گلیکول، منو پروپیلن گلیکول، ۱،۲-دی هیدروکسی پروپان، ۱،۲-پروپان دی یول، متیل گلیکول و تری متیل گلیکول.

 

آشنایی با مونو پروپیلن گلیکول

این ترکیب به دلیل داشتن دو گروه الکلی در ساختار خود جزء ترکیبات دی اُل طبقه بندی می شود و با طیف گسترده ای از حلال ها از جمله آب ، استون و کلروفرم قابل اختلاط است. این ترکیب در مقیاس بالا در درجه اول برای تولید پلیمرها مورد استفاده قرار می گیرد.

MPG در اتحادیه اروپا با شماره E1520 در صنایع غذایی و با شماره E490 در لوازم آرایشی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

مونو پروپیلن گلیکول ترکیبی است که به طور کلی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ایمن شناخته می شود و برای موارد خاص به عنوان یک افزودنی غذایی غیرمستقیم تأیید می شود. این ماده برای کاربرد در داروهای موضعی ، خوراکی و داروهای داخل وریدی در ایالات متحده و اروپا مورد تأیید است.

کاربرد مونو پروپیلن گلیکول

کاربرد مونو پروپیلن گلیکول در ساخت ترکیبات پلی استر و همچنین به عنوان پایه ای برای محلول های ضد یخ است. این ترکیب در صنایع شیمیایی، مواد غذایی و دارویی به عنوان ضد یخ کاربرد دارد.
MPG برای جذب آب اضافی و حفظ رطوبت در برخی داروها ، مواد آرایشی یا محصولات غذایی استفاده می شود و یک حلال برای رنگ ها و طعم های مواد غذایی و صنایع رنگ و پلاستیک است.
این ترکیب شیمیایی همچنین برای ایجاد دود مصنوعی یا مه در تمرینات آتش نشانی و تئاتر استفاده می شود.
چهل و پنج درصد MPG تولید شده به عنوان ماده اولیه شیمیایی برای تولید رزین های پلی استر اشباع نشده استفاده می شود.
برای این منظور مونو پروپیلن گلیکول با مخلوطی از انهیدرید مالئیک غیر اشباع و اسید ایزوفتالیک واکنش نشان می دهد و یک کوپلیمر تولید می کند. این پلیمر تا حدی اشباع نشده است و با پیوندهای متقاطع بیشتر به پلاستیک های ترموست تبدیل می شود.
مونو پروپیلن گلیکول همچنین با پروپیلن اکسید واکنش نشان می دهد تا الیگومرها و پلیمرهایی که برای تولید پلی اورتان ها استفاده می شود را تشکیل دهد.

توجه 
MPG در رنگهای آکریلیک با پایه آب استفاده می شود تا زمان خشک شدن رنگ را بر روی سطوح به تعویق بیاندازد زیرا سرعت تبخیر آن از آب آهسته تر است.
مونو پروپیلن گلیکول همچنین در خوراکیهایی مانند نوشیدنی های مبتنی بر قهوه ، شیرین کننده های مایع ، بستنی ، لبنیات و نوشابه نیز استفاده می شود.
محصولات مراقبت شخصی نیز اغلب حاوی MPGدر بین مواد تشکیل دهنده خود هستند. در مواد ضدعفونی کننده مبتنی بر الکل ، از این ماده به عنوان مرطوب کننده برای جلوگیری از خشک شدن پوست استفاده می شود.
MPG هنگام ترکیب شدن با آب نقطه انجماد آب را کاهش می دهد و به همین جهت کاربرد گسترده ای به عنوان ضد یخ دارد. این ترکیب در هواپیما و اتومبیل ها به عنوان ضد یخ استفاده می شود.
مونو پروپیلن گلایکول اغلب به عنوان جایگزین اتیلن گلیکول استفاده می شود زیرا سمیت کمتری دارد و به عنوان ضد یخ خودرو با محیط زیست سازگارتر است.

آشنایی با مونو پروپیلن گلیکول و کاربردهای آن

 

مواد شیمیایی مشابه مونوپروپیلن گلیکول

 

موارد کاربرد مونوپروپیلن گلیکول در صنایع غذایی

منو پروپیلن گلیکول معمولا به عنوان یک افزودنی برای کمک به فرآوری مواد غذایی و بهبود بافت ، طعم ، ظاهر و ماندگاری مورد استفاده قرار می گیرد. کاربردهای این ترکیب در مواد غذایی شامل موارد زیر است:

استفاده از مونو پروپیلن گلیکول به عنوان ماده آنتی کیک 
به جلوگیری از چسبیدن اجزای مواد غذایی به یکدیگر و ایجاد توده در سوپ های خشک یا پنیر رنده شده کمک می کند.

استفاده از مونو پروپیلن گلیکول به عنوان  آنتی اکسیدان
محافظت از مواد غذایی در برابر اکسیداسیون ناشی از اکسیژن که ماندگاری مواد غذایی را افزایش می دهد.

استفاده از مونو پروپیلن گلیکول به عنوان ماده ناقل 
سایر مواد افزودنی غذایی یا مواد مغذی مورد استفاده در فرآوری مانند رنگ ها ، طعم دهنده ها یا آنتی اکسیدان ها را حل می کند.

استفاده از مونو پروپیلن گلیکول به عنوان تقویت کننده خمیر
باعث تقویت نشاسته و گلوتن در خمیر می شود تا ثبات آن بیشتر شود.

استفاده از مونو پروپیلن گلیکول به عنوان امولسیفایر
از جدا شدن مواد غذایی مانند روغن و سرکه در سس سالاد جلوگیری می کند.

استفاده از مونو پروپیلن گلیکول به عنوان نگهدارنده رطوبت
به مواد غذایی کمک می کند تا سطح پایداری از رطوبت را حفظ کنند و از خشک شدن آنها جلوگیری می کند.

استفاده از مونو پروپیلن گلیکول به عنوان کمک پردازش
برای تقویت جذابیت یا ترغیب مصرف مواد غذایی به عنوان مثال برای روشن تر شدن رنگ مایعات خوراکی استفاده می شود.

استفاده از مونو پروپیلن گلیکول به عنوان تثبیت کننده و ضخیم کننده
می توان از آن برای نگه داشتن اجزای مواد غذایی در کنار هم و یا ضخیم شدن آنها در طول و بعد از پردازش استفاده کرد.

استفاده از مونو پروپیلن گلیکول برای تقویت بافت
این ماده می تواند ظاهر مواد غذایی را تغییر داده و حالت آنها را برای مصرف خوراکی بهبود ببخشد.
مونو پروپیلن گلیکول معمولاً در بسیاری از غذاهای بسته بندی شده ، مانند نوشیدنی های مخلوط ، دسرها ، سوپ خشک ، مخلوط کیک ، نوشابه ، پاپ کورن ، رنگ غذا ، غذاهای فوری ، نان و لبنیات یافت می شود.
MPG همچنین در داروهای تزریقی مانند لورازپام و در بعضی از کرم ها و پمادهایی که بر روی پوست استعمال می شود از جمله کورتیکواستروئیدها استفاده می شود.

عوارض و خطرات منو پروپیلن گلیکول

با اینکه احتمال نشت این ماده از بسته بندی مواد غذایی به داخل ماده غذایی وجود دارد ولی این ماده برای سلامتی مضر و خطرناک در نظر گرفته نمی شود.
پروپیلن گلایکول از طریق تنفس در هوای آلوده ، استفاده از مواد آرایشی و برخی داروها نیز وارد بدن می شود. مطالعات نشان داده است که این ترکیب شیمیایی طی ۲۴ ساعت در بدن تجزیه و دفع می شود با اینحال تکرار مواجهه با این ماده از هر طریقی ممکن است باعث تحریک پوست ، چشم و بینی شود و عوارض خفیفی برای سلامتی داشته باشد.
این ماده به هر دلیلی که وارد محیط زیست شود به سرعت تجزیه می شود و خطری برای محیط زیست ایجاد نخواهد کرد.
در صورت تماس این ماده با چشم یا پوست افراد هنگام کارکردن محل را با آب فراوان شستشو داده و در صورت استنشاق این ماده شیمیایی حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید.
منو پروپیلن گلیکول هنگام ذخیره سازی باید در جای خشک و خنک و دور از حرارت و گرما نگهداری شود. از ذخیره سازی این ترکیب شیمیایی در مجاورت ترکیبات اکسید کننده، اسیدها، مواد قلیایی خودداری کنید.

خواص مونو پروپیلن گلیکول

مونو پروپیلن گلیکول یک ماده بی رنگ، بدون طعم یا بو است که از پروپیلن اکسید تولید می شود. فرمول شیمیایی آن C۳H۸O ۲ است. این ماده شیمیایی به طور گسترده در صنعت استفاده می شود. باور نکردنی است که این ماده شیمیایی در بسیاری از غذاهایی که هر روز می خورید، یافت می شود و حتی بخشی از ضد یخ خودروها را نیز تشکیل می دهد. تطبیق پذیری این ماده شیمیایی در صنایع مختلف شگفت انگیز است.
خاصیت اصلی این ماده، قوام روغنی و بی رنگ بودن آن است. این یک محصول ضروری، برای نگهداری برخی از مواد غذایی در صنعت تولید است. بیایید به برخی از خواص کلیدی مونو پروپیلن گیلیکول نگاهی بیندازیم.

  • این یک ماده بسیار مرطوب است که نشان دهنده توانایی آن در حفظ یا جذب آب است. این خاصیت محصولات را هیدراته نگه می دارد و در غیر این صورت می تواند آنها را به خوبی آبرسانی کند.
  • برخلاف سایر مواد الکلی مونوپروپیلن گلیکول فرار نیست.
  • اگرچه قابل اشتعال نیست اما محصولی است که در تماس با آتش می تواند باعث انفجار شود.
  • ظاهر بی رنگ
  • قوام ویسکوز
  • طعم کم شیرین
  • ماهیت غیر خورنده
  • نوسانات کم
  • غیر سمی بودن

اگرچه ارتباط نزدیکی با اتیلن گلیکول دارد. اما در مقایسه با اتیلن گلیکول که یک ماده بسیار سمی است، مونو پروپیلن گیلیکول به عنوان یک ماده شیمیایی غیر سمی در نظر گرفته می شود. حتی دارای E-Number (E1520) در صنایع غذایی است.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های مونو پروپیلن گلیکول

نام ماده مونوپروپیلن گلیکول (Propylene glycol)
فرمول مولکولی C3H8O2
نقطه جوش ۱۸۸.۲ °C
چگالی (دانسیته) ۳۱.۰۳۶ g/cm3
نقطه ذوب -۵۹ °C
دیگر نام ها MPG

علت کاربرد مونو پروپیلن گلیکول در کرم

پروپیلن گلیکول معمولا در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم، برای امولسیون کردن اجزای روغن به اجزای مبتنی بر آب استفاده می شود. پروپیلن گلیکول همچنین به لوازم آرایشی کمک می کند تا از ذوب شدن در حرارت بالا و یخ زدن در دمای پایین جلوگیری کنند. مقادیر کم استفاده شده از این ماده شیمیایی در لوازم آرایشی خطری برای سلامتی ندارد، مگر برای آنهایی که حساسیت دارند.
پروپیلن گلیکول در محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم به عنوان یک مرطوب کننده نیز عمل می کند. این ماده شیمیایی رطوبت را به خود جذب می کند و برای افزایش حفظ رطوبت در پوست و مو به لوازم آرایشی اضافه می شود. پروپیلن گلیکول به خوبی توسط پوست تحمل می شود و نباید باعث قرمزی یا تحریک شود. در ادامه نگاهی دقیق تر به عملکرد پروپیلن گیلکول در محصولات آرایشی و بهداشتی می اندازیم.

رطوبت را حفظ می کند
پروپیلن گلیکول دارای خواص مرطوب کننده است به این معنی که آب را به داخل پوست شما می کشد. همچنین به عنوان یک مانع برای حفظ رطوبت در پوست شما عمل می کند و به هیدراته ماندن آن کمک می کند.

از سد پوستی محافظت می کند
تصور می ‌شود که خواص مرطوب ‌کنندگی پروپیلن گلیکول به محافظت و ترمیم سد بیرونی پوست کمک می‌ کند. اگر با شرایطی مانند اگزما یا پسوریازیس سر و کار دارید، کرم حاوی این ماده شیمیایی می ‌تواند برای شما بسیار عالی باشد.
کمک می کند تا پوست شما شاداب تر به نظر برسد.
این ماده شیمیایی باعث آبرسانی بیشتر پوست می شود در نتیجه پوست شما به احتمال زیاد ظاهری درخشان و با طراوت خواهد داشت.
به سایر مواد کمک می کند تا بهتر عمل کنند.
پروپیلن گلیکول در واقع به سایر مواد کمک می کند تا به پوست شما بهتر راه پیدا کنند. در نهایت، این ماده شیمیایی کمک می کند تا مواد مغذی بهتر به پوست شما برسند و بتوانند بهترین نتایج ممکن را برای شما به ارمغان بیاورند.

تولید پروپیلن گلیکول

پروپیلن گلیکول به دلیل کاربردهای فراوان در صنایع مختلف در درجه های مختلف تولید می شود. تولید پروپیلن گلیکول را می توان به ۲ دسته اصلی دسته بندی کرد.

درجه صنعتی
از گلیسرول برای تولید پروپیلن گلیکول درجه صنعتی استفاده می شود. درجه صنعتی این ماده در کاربردهای صنعتی مانند ایجاد ضد یخ غیر سمی یا به عنوان حلال در صنعت رنگ و پلاستیک استفاده می شود و اغلب خلوص بالایی دارد.

درجه تجاری
درجه تجاری زمانی به دست می آید که اکسید پروپیلن هیدرولیز شود. درجه تجاری پروپیلن گلیکول در کاربرد های غذایی، آرایشی و بهداشتی و انواع داروها استفاده می شود. زیرا خلوص کمتری دارد و به طور کلی ایمن تر است.

عوارض پروپیلن گلیکول

مقالات عجیب و غریبی وجود دارد که پروپیلن گلیکول را به عنوان یک سم یا سرطان زا نشان می دهد. اما اینگونه نیست. نگرانی ‌ها از این واقعیت ناشی می ‌شوند که این ماده از نفت گرفته می ‌شود که یک سرطان ‌زای احتمالی است. اما این دو ماده کاملا یکسان نیستند.

در واقع، پروپیلن گلیکول با گرید تجاری توسط سازمان‌ های بزرگی مانند گروه کاری محیط ‌زیست ایمن و احتمالا غیرسمی در نظر گرفته می‌ شود. بنابراین برای اکثر افراد، استفاده از لوسیون حاوی آن نباید نگران کننده باشد. اما پروپیلن گلیکول می تواند پوست برخی افراد را تحریک کند و باعث واکنش آلرژیک شود به خصوص اگر پوست حساسی داشته باشند. بنابراین اگر پوست حساس یا آلرژی پوستی دارید قبل از استفاده از محصولات حاوی این ترکیب شیمیایی، تست پچ را انجام دهید. برخی دیگر از عوارض این ترکیب شیمیایی عبارتند از:

  • برای کسانی که ممکن است عملکرد کبدی ضعیفی داشته باشند و قادر به تجزیه این ترکیب نیستند، می تواند برای کبد و کلیه ها سمی باشد.
  •  برای نوزادان و زنان باردار ایمن نیست زیرا تجزیه این ماده برای آنها دشوارتر است.
  • مشکلات قلبی عروقی و علائم بیماری قلبی، معمولا با قرار گرفتن در معرض این ماده مرتبط است.
  • دوزهای زیاد این ترکیب شیمیایی می تواند باعث تشنج در انسان و آسیب کلیه و کبد در حیوانات شود.

پرسش های رایج در مورد مونو پروپیلن گلیکول

چطور می توانم بهترین فروشنده مونو پروپیلن گلیکول را پیدا کنم؟
برای پیدا کردن بهترین فروشنده مونو پروپیلن گلیکول، شما می ‌توانید از فروشندگان منتخبی که پیشنهاد کرده‌ایم؛ استفاده نمایید. این فروشندگان به لحاظ تجربه و سابقه فروش، مورد تایید جهان شیمی هستند و صلاحیت آنها برای خرید و فروش مونو پروپیلن گلیکول به طور مرتب بررسی می‌ شود.

کاربرد پروپیلن گلیکول

ماهیت غیر سمی و اختلاط پذیر آن با حلال ها، پروپیلن گلیکول را برای طیف وسیعی از کاربردها مناسب می کند. از سیگار الکترونیکی گرفته تا ضد یخ، این ترکیب شیمیایی در صنایع مختلف استفاده می شود. برخی از کاربردهای این ترکیب شیمیایی عبارتند از:

فروش پروپیلن گلیکول در برای تولید داروها
این ترکیب شیمیایی اغلب در داروهای خوراکی، موضعی و حتی داخل وریدی استفاده می شود که به بدن در جذب مواد شیمیایی کمک می کند.

قیمت و کاربرد پروپیلن گلیکول در در محصولات غذایی
این ترکیب شیمیایی به عنوان یک مرطوب کننده، حلال و نگهدارنده در صنایع غذایی استفاده می شود. اغلب در محصولات پخته شده استفاده می شود و دارای شماره E1520 است.

قیمت خرید پروپیلن گلیکول در رزین های پلی استر
درصد زیادی از کل پروپیلن گلیکول تولید شده در ساخت رزین های پلی استر غیراشباع با کارایی بالا استفاده می شود.

قیمت فروش پروپیلن گلیکول در ضد یخ غیر سمی
غیرسمی بودن آن به این ترکیب شیمیایی به آن اجازه می دهد، تا جایگزین ایمن برای محلول های ضد یخ حاوی اتیلن گلیکول باشد.

قیمت پروپیلن گلیکول برای دود مصنوعی
این ترکیب یکی از مواد شیمیایی اصلی مورد استفاده در ماشین های دود و مه است که اغلب در تمرینات تئاتر و آتش نشانی استفاده می شود.

خرید پروپیلن گلیکول در برای سیگار الکترونیکی
پروپیلن گلیکول ماده اصلی در کارتریج های مایع سیگار الکترونیکی است. این ترکیب شیمیایی مسئول طعم و لطافت بخار است.

کاربرد پروپیلن گلیکول در دامپزشکی
همچنین این ترکیب شیمیایی می تواند برای درمان حیوانات نیز استفاده شود. این ماده بیشتر به عنوان یک درمان خوراکی استفاده می شود و حتی در برخی از خوراک های حیوانات یافت می شود.

استفاده از پروپیلن گلیکول در تولید مایع یخ زدایی
این ترکیب در ضد یخ های غیر سمی استفاده می شود، زیرا مانند اتیلن گلیکول می تواند نقطه انجماد آب را کاهش دهد. به همین دلیل است که از آن به عنوان مایع یخ زدا در هواپیما استفاده می شود.

پروپیلن گلیکول در شوینده
این ماده شیمیایی را می توانید در بسیاری از محصولات مختلف از جمله مواد شوینده پیدا کنید. از این ماده شیمیایی به دلیل هزینه کم، در این ترکیبات استفاده می شود. پروپیلن گلیکول به عنوان یک عامل نرم کننده، نگهدارنده، مرطوب کننده و حلال در صابون ها، پاک کننده ها و دئودورانت ها استفاده می شود.

قیمت مونو پروپیلن گلیکول ام پی جی

قیمت خرید و فروش مونو پروپیلن گلیکول برحسب درصد آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید مونو پروپیلن گلیکول نمایید. همانطور که گفته شد درصد خلوص مواد شیمیایی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن ها هستند. در مورد مونو پروپیلن گلیکول نیز شرایط به همین صورت است. برند شرکت تولیدکننده نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت مونو پروپیلن گلیکول است.

مونو پروپیلن گلیکول اسکای کره

مونو پروپیلن گلیکول اسکای کره یک مایع شفاف، بی رنگ و چسبناک با بوی مشخص است که به عنوان حلال در آب محلول و یک ماده جاذب رطوبت است، به این معنی که می تواند مولکول های آب سخت را جذب کند. این ماده به دلیل سمیت کم و با کاهش نقطه انجماد در هنگام مخلوط شدن با آب به عنوان یک ماده بسیار پرمصرف در طیف طیف گسترده ای از صنایع استفاده می شود. این محصول در مخازن فولادی ضد زنگ یا فولاد نرم ذخیره و جابجا می شود که آن را با کامیون های تانک حمل می کنند. جابجایی این ماده به عنوان ماده خطرناک طبقه بندی نمی شود زیرا برای سلامتی خطرناک نیست. نقطه اشتعال آن ۱۰۳ درجه سانتی گراد و وزن مخصوص ۱.۰۴ است.

مونو پروپیلن گلیکول چینی

مونو پروپیلن گلیکول چینی یک ماده آلی بدون رنگ، مزه و بو است که با داشتن خواص هیدرولوژیکی و به دلیل وضعیت آن به عنوان یک الکل پلی هیدرولیک و قابلیت امتزاج پذیری در آب به طور گسترده در بخش های مختلف صنعت مدرن استفاده می شود. این محصول از هیدراتاسیون پروپیلن اکساید به دست می آید، بنابراین ماده ای نسبتاً آسان برای تولید است.

در بازار این ترکیب در دو گرید فنی برای مصارف صنعتی و مونوپروپیلن گلیکول USP برای استفاده انسانی در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است. بر خلاف سایر مواد آلی، این ماده با دو گروه هیدروکسیل موجود در ساختار شیمیایی مشخص می شود، بنابراین بافت چسبناک تر و چگالی قابل توجهی بالاتری نسبت به اکثر الکل ها دارد. علاوه بر این، برای انسان مضر نیست زیرا جزء مواد سمی طبقه بندی نشده است.

مونو پروپیلن گلیکول SKC کره

مونوپروپیلن گلیکول SKC کره دارای قوام روغنی و بی رنگ است. این محصول بسیار مرطوب است که نشان دهنده توانایی آن در حفظ یا جذب آب است و با داشتن این خاصیت محصولات را هیدراته نگه می دارد یا در غیر این صورت می تواند آنها را آبرسانی کند. بر خلاف سایر مواد الکلی، مونوپروپیلن گلیکول فرار نیست. این ماده در صنعت داروسازی برای افزایش ظرفیت چسبندگی و هیدراتاسیون داروهای موضعی متعدد مانند کرم ها و پمادها استفاده می شود.

همچنین اغلب به عنوان یک نگهدارنده استفاده می شود، زیرا برای حفظ ویژگی های شیمیایی فرمول آن ایده آل است. مونوپروپیلن گلیکول کره همچنین موجب می شود که داروهای موضعی را بتوان زیر دمای اتاق نگه داشت تا حس خنک و دلپذیری را برای کاربران هنگام استفاده از محصول ایجاد کند. همچنین باعث بهبود و بازسازی پوست نیز می شود.

مونو پروپیلن گلیکول کره ای

مونو پروپیلن گلیکول کره ای یک حلال با ویسکوزیته بالاتر از آب است که برخی از مایعات نامحلول را متصل و تثبیت می کند. این محصول به دلیل داشتن خاصیت تطبیق پذیری دارای طیف گسترده ای از کاربردهای خانگی و تجاری و صنعتی است. مونو پروپیلن گلیکول مایعی غیر فرار و غیرقابل اشتعال است و اگرچه رسانای خوبی برای گرما است اما گرما را به راحتی آزاد می کند که این خاصیت باعث شده است به عنوان یک مبرد عالی در سیستم های تهویه به کار برده شود. بنابراین جای تعجب ندارد که از این ماده مطبوع به عنوان مایع خنک کننده در یخچال های خانگی استفاده شود.

فروش ‌مونو پروپیلن گلیکول MPG

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش مونو پروپیلن گلیکول از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان مونو پروپیلن گلیکول در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید مونو پروپیلن گلیکول

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید مونو پروپیلن گلیکول از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید مونو پروپیلن گلیکول، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان مونو پروپیلن گلیکول را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید مونو پروپیلن گلیکول با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. بازتاب: کارایی مونو پروپیلن گلیکول، استون و اروزیل در صنایع چیست؟
  2. خسته نباشید
    سایت خوبی دارید،
    من تهیه کننده تئاتر هستم،
    برای شبیه سازی دود در صحنه ها به خرید پروپیلن گلیکول نیاز دارم.

    آیا وبسایت شما امکان خرید اینترنتی پروپیلن گلیکول را فراهم می کند؟
    البته من گشتی تو سایت زدم؛ متوجه نشدم چطور باید خرید کنم.

  3. ما دیروز قصد داشتیم برای خرید پروپیلن گلیکول خوراکی یک لیتری اقدام کنیم

    یکی از فروشندگان پروپیلن گلیکول بطری پلاستیکی آرمان سینا موجود داشت و فروشنده دیگه پروپیلن گلیکول چینی.
    دقیقا نمی دونیم که باید کدوم یکی رو خریداری کنیم.

    لطفا راهنمایی کنید

  4. سلام
    اینکه “پروپیلن گلیکول چیست” طبعا سوالیست که خیلی ها دارند و با کمی تحقیق در موردش اطلاعات کسب می کنند
    همونطور که خودتون هم در این مقاله و مقالات دیگه توضیح دادید

    اما سوال مهمتری وجود داره و اون اینکه؛ آیا پروپیلن گلیکول یک افزودنی غذایی سالم است؟

    من در این زمینه ابهام دارم؛ چون سازمان غذا و داروی آمریکا اون رو تایید کرده، ولی اتحادیه اروپا فقط مصرف صنعتی اون رو مجاز اعلام کرده نه مصرف غذایی, نظر شما چیه؟

  5. با سلام و خسته نباشید

    از پروپیلن گلیکول کاربرد غذایی و استفاده در خط تولید بیسکوییت می خوایم استفاده کنیم

    لطفا بگید کدوم نوع آلمانی، کرده ای، چینی یا ژاپنی برای استفاده خوراکی پروپیلن گلیکول مناسب تر و به صرفه تر هست؟

  6. شرکت ما یکی از باسابقه ترین شرکت های بارزگانی مواد شیمایی برای فروش عمده پروپیلن گلیکول هست
    که در دو نوع کره ای و چینی در انبار موجود می باشد،
    مدیریت شرکت علاقه مند است که شرکت ما هم جزو فروشندگان پیشنهادی پروپیلن گلیکول در سایت جهان شیمی باشد

    لطفا مراحل تبلیغات در جهان شیمی را اعلام بفرمایید

  7. سلام و عصر جمعه تون بخیر

    من مرد ۶۰ ساله ای هستم که دو سال پیش عمل آب مروارید انجام دادم؛ آیا بدون نسخه پزشک امکان استفاده از داروی پروپیلن گلیکول دارم؟
    خشکی چشم که از عوارض عمل هست، گاهی من اذیت می کنه، از طرفی از عوارض احتمالی داروی پروپیلن گلیکول به صورت قطره چشمی کمی نگرانم
    آیا مواردی از عوارض استفاده دارو در افراد بعد از جراحی آب مروارید دیده شده؟

  8. سلام
    من چند وقتی هست؛ برای ترک سیگار از سیگار الکترونیکی استفاده می کنم
    الان تو مقاله خوندم که تو این دستگاه از پروپیلن گلیکول استفاده میشه،
    آیا سیگار الکلترونیکی علیرغم تبلیغاتی که میشه می تونه خطرناک باشه؟
    عوارض پروپیلن گلیکول که تو سیگار الکترونیکی هست، چقدر می تونه مضر باشه؟

  9. با توجه به کاربرد پروپیلن گلیکول در کرم و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی دوتا سوال خدمت شما دارم
    پروپیلن گلیکول چه تاثیری روی پوست دارد؟
    همچنین آیا پروپیلن گلیکول در تمام کرم ها و رژلب های معتبر و شناخته شده بازار وجود دارد؟

  10. خرید اینترنتی پروپیلن گلیکول از چه سایتی به نظرتون بهتره؟ الان سایت های فروش آنلاین خیلی زیاد شدن ولی به همون میزان هم انتخاب یک فروشنده خوب برای خریدارها مهمتر شده. یک راهنمایی خوب بکنید.

  11. کسی هست که تجربه استفاده از پروپیلن گلیکول ایرانی رو داشته باشه؟ اگر میشه یک لطفی کنه و زیر این کامنت برای سایر خریداران نظرش رو بنویسه

    از سایت جهان شیمی هم ، به خاطر این بستر خوب ممنونم

  12. برای خرید پروپیلن گلیکول خوراکی یک لیتری به کجا باید پیام بدم؟ هر چند از کامنت ها و محتوای سایت فهمیدم که کار شما فروش نیست و صرفا معرفی کننده هستید؛ با این حال می خواهم بدانم برای خرید پروپیلن گلیکول چه کمکی از دست شما برمیاد؟

  13. همان‌طور که در مقاله گفتید؛ از عوارض پروپیلن گلیکول احتمال سرطانزا بودن آن هست، ولی طبق نظر مراکز استاندارد غذایی در گریدهای خوراکی چنین چیزی اثبات نشده. لطف کنید چند رفرنس از مقالات در این زمینه معرفی کنید یا لینک آنها را بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا