Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید آب اکسیژنه | کاربرد آب اکسیژنه چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد آب اکسیژنه و موارد مصرف گوناگون آن است.

واردات و فروش رزین رزین سختی گیر پرولایت
واردات و فروش رزین رزین سختی گیر پرولایت

همچنین اگر تصمیم به خرید آب اکسیژنه دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش آب اکسیژنه در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان آب اکسیژنه در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت آب اکسیژنه نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش آب اکسیژنه به روزرسانی می‌شود.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش آب اکسیژنه در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش آب اکسیژنه و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان آب اکسیژنه در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده آب اکسیژنه در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید آب اکسیژنه در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش آب اکسیژنه را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

آب اکسیژنه یا پراکسید هیدروژن ترکیبی شیمیایی با فرمول H2O2 است. این ترکیب در شکل خالص، خود مایعی به رنگ‌ آبی بسیار کمرنگ است که کمی ویسکوزتر از آب است. این ماده به عنوان اکسید کننده، ماده سفید کننده و ضد عفونی کننده استفاده می شود. پراکسید هیدروژن غلیظ یک نوع اکسیژن واکنش پذیر است و به عنوان نیروی محرکه در موشک سازی استفاده می شود. شیمی این ترکیب تحت تأثیر ماهیت پیوند پراکسید ناپایدار آن قرار دارد.

این ترکیب فقط با داشتن یک مولکول اکسیژن اضافی از آب متفاوت است. اما این مولکول اضافی آن را به یک اکسید کننده قدرتمند تبدیل می کند. به همین دلیل پراکسید هیدروژن یک ترکیب پاک کننده همه کاره است و البته به همین دلیل شما باید با احتیاط از آن برای افراد و حیوانات خانگی استفاده کنید.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

پراکسید هیدروژن در اثر تماس با هوا یا آب به سرعت و به راحتی تجزیه می شود بنابراین ایمن تر از مواد شیمیایی کلردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این ترکیب در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

حقایقی در رابطه با آب اکسیژنه و قیمت خرید و فروش

آب اکسیژنه در سال ۱۹۱۸ توسط تنارد کشف شد. این ترکیب ساده ترین پراکسید (ترکیبی با پیوند منفرد اکسیژن – اکسیژن) موجود و یک ترکیب ناپایدار است که در حضور نور به آرامی تجزیه می شود. به دلیل بی ثباتی، پراکسید هیدروژن معمولاً با یک تثبیت کننده در یک محلول اسیدی ضعیف در بطری تیره رنگ ذخیره می شود. اگر این سوال برای شما پیش آمده که آب اکسیژنه اسید است یا باز، در جواب آن به شما می گوییم که این ترکیب یک اسید ضعیف است.

 

 

پراکسید هیدروژن در سیستم های بیولوژیکی از جمله بدن انسان نیز یافت می شود. آنزیم هایی که از پراکسید هیدروژن استفاده می کنند و یا آنرا تجزیه می کنند به عنوان پراکسیداز طبقه بندی می شوند. مبحث آب اکسیژنه چیست علوم ششم توضیحات کاملی در رابطه با این ماده ارائه می دهد.

نقطه جوش H2O2 تقریبا ۱۵۰.۲ درجه سانتی گراد (۳۰۲.۴ درجه فارنهایت) است که ۵۰ درجه سانتی گراد (۹۰ درجه فارنهایت) بالاتر از آب است. البته در عمل گرم شدن تا این دما باعث تجزیه حرارتی بالقوه انفجاری پراکسید هیدروژن خواهد داشت. این ترکیب ممکن است در دمای پایین و تحت فشار کم به صورت ایمن تقطیر شود.

آب اکسیژنه چیست و از کاربردهای فوق العاده آن چه می دانید؟
آب اکسیژنه چیست و از کاربردهای فوق العاده آن چه می دانید؟

ساختار آب اکسیژنه

پراکسید هیدروژن (H2O2) یک مولکول غیر مسطح با تقارن C2 (پیچ خورده) است که اولین بار توسط Paul-Antoine Giguère در سال ۱۹۵۰ با استفاده از طیف سنجی مادون قرمز نشان داده شد. اگرچه پیوند O − O یک پیوند منفرد است، اما مولکول دارای یک مانع چرخشی نسبتاً بالا (۴۵/۲۹ کیلوژول در مول) است. تقریباً ۱۰۰ درجه زاویه دو طرفه بین دو پیوند O-H باعث کایرال شدن مولکول می شود. H2O2 کوچکترین و ساده ترین مولکولی است که انانتیومری را به نمایش می گذارد.

ساختارهای مولکولی H2O2 در حالت گازی و بلوری به طور قابل توجهی متفاوت است. این تفاوت به اثرات پیوند هیدروژن نسبت داده می شود که در حالت گازی وجود ندارد.

روش تولید آب اکسیژنه و قیمت فروش

امروزه پراکسید هیدروژن تقریباً به طور انحصاری توسط فرآیند آنتراكینون تولید می شود که شركت شیمیایی آلمان BASF در سال ۱۹۳۹ آن را تولید و ثبت كرد. در این واکنش در حضور اکسیژن، آنترا هیدروکینون تحت اکسیداسیون قرار می گیرد و اتم های هیدروژن ناپایدار گروه های هیدروکسی به مولکول اکسیژن منتقل می شوند تا پراکسید هیدروژن تولید کرده و آنتراکینون را بازسازی کنند.

آب اکسیژنه همان وایتکس است؟

وایتکس یا هیپوکلریت سدیم محلولی حاوی ۱۰ تا ۱۶ درصد هیپوکلریت سدیم (Nacl) در آب به رنگ زرد است که به عنوان گند زدا، بو زدا، رنگ زدا و سفید کننده مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب به علت تولید کلر آزاد دارای خاصیت ضدعفونی کننده می باشد. این ماده ناپایدار است و به تدریج در اثر نور و حرارت خاصیت خود را از دست می دهد. بنابراین وایتکس و آب اکسیژنه دو ترکیب کاملا متفاوت هستند. وایتکس در برخی موارد خصوصا ضدعفونی کردن سطوح می تواند جایگزین آب اکسیژنه باشد.

طرز تهیه آب اکسیژنه ۳ درصد و قیمت خرید

طرز تهیه آب اکسیژنه در منزل به این صورت است که ابتدا آب اکسیژنه موجود در بازار که معمولا با غلظت ۳۵% فروخته می شود را خریداری کرده و آنرا برای استفاده به عنوان ضدعفونی کننده به آب اکسیژنه ۳ درصد تبدیل می کنیم. برای این منظور آب اکسیژنه ۳۵ درصد را به نسبت ۱ به ۱۰ با آب مخلوط می کنیم. برای رقیق سازی بهتر است آب مقطر استفاده کنید زیرا آب شرب دارای برخی ناخالصی های تاثیرگذار است. توجه داشته باشید که این ماده به شدت خورنده است و برای کار کردن با آن حتما باید از دستکش و عینک محافظ استفاده نمائید. آب اکسیژنه برای پوست نیز خورنده است و هنگام کار با آن جوانب احتیاط را رعایت نمائید.

آب اکسیژنه چیست و از کاربردهای فوق العاده آن چه می دانید؟
آب اکسیژنه چیست و از کاربردهای فوق العاده آن چه می دانید؟

 

مواد شیمیایی مرتبط با آب اکسیژنه

 

قیمت خرید و فروش و کاربرد آب اکسیژنه

اصلی ترین کاربرد آب اکسیژنه سفیدکردن کاغذ است و در حدود ۶۰٪ از تولید پراکسید هیدروژن در جهان برای این هدف استفاده می شود. دومین کاربرد عمده صنعتی این ترکیب تولید پرکربنات سدیم و سولفات سدیم است که به عنوان سفید کننده های ملایم در مواد شوینده لباس استفاده می شود.

این ماده در تولید پراکسیدهای آلی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که دی اکسید دی بنزوئیل نمونه ای با حجم بالا است. این ماده در پلیمریزاسیون، به عنوان ماده سفید کننده آرد و برای درمان آکنه استفاده می شود. اسیدهای پراکسی مانند اسید پراستیک و اسید متا کلروپراکسی بنزوئیک نیز با استفاده از پراکسید هیدروژن تولید می شوند. از این ماده برای ایجاد مواد منفجره مبتنی بر پراکسید آلی، مانند پراکسید استون استفاده شده است.

از پراکسید هیدروژن در برخی فرآیندهای تصفیه فاضلاب برای حذف ناخالصی های آلی استفاده می شود. H2O2 می تواند ترکیبات گوگرددار موجود در زباله ها را اکسید کند و بوی آنها را کاهش دهد.

پراکسید هیدروژن دارای کاربردهای خانگی مختلفی است و در درجه اول به عنوان یک ماده تمیز کننده و ضد عفونی کننده استفاده می شود. این ترکیب برای سفید شدن دندان نیز استفاده می شود و در ترکیب بیشتر خمیردندان های سفید کننده وجود دارد.

بهتر است بدانید

برخی از باغبانان و استفاده کنندگان از روشهای کشت هیدروپونیک از محلول پراکسید هیدروژن ضعیف در محلولهای آبیاری استفاده می کنند. تجزیه خود به خود این ترکیب، اکسیژن آزاد می کند که رشد ریشه گیاه را افزایش می دهد و به درمان پوسیدگی ریشه (مرگ ریشه سلولی به دلیل کمبود اکسیژن) و انواع دیگر آفات کمک می کند.

همچنین از پراکسید هیدروژن در آبزی پروری برای کنترل مرگ و میر ناشی از میکروب های مختلف استفاده می شود. این ترکیب در پزشکی به عنوان یک ماده ضد میکروب و ماده اکسید کننده استفاده می شود. همچنین از آن به عنوان ضد عفونی کننده OTC برای پاکسازی زخم ها استفاده می شود.

آب اکسیژنه چیست و از کاربردهای فوق العاده آن چه می دانید؟
آب اکسیژنه چیست و از کاربردهای فوق العاده آن چه می دانید؟

آگاهی از قیمت، آب اکسیژنه را از کجا بخریم؟

پراکسید هیدروژن معمولاً به عنوان محلول در آب در دسترس است. برای مصرف کنندگان، این ترکیب معمولاً با غلظت ۳ و ۶ درصد وزنی در داروخانه ها در دسترس است. غلظت ها گاهی اوقات بر حسب حجم گاز اکسیژن تولید شده توصیف می شوند.

برای استفاده آزمایشگاهی، محلول های ۳۰ درصد وزنی رایج ترین هستند. گریدهای تجاری از ۷۰ تا ۹۸ نیز موجود است اما به دلیل پتانسیل بالای محلول های بیش از ۶۸ برای تبدیل کامل به بخار و اکسیژن این گریدها به طور بالقوه خطرناک تر هستند و در دسترس همه نمی باشند.

این ترکیب را می توان در غلظت های مختلف از شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی تهیه نمود و آب اکسیژنه داروخانه در غلظت ۳% موجود است که بیشتر برای ضدعفونی کردن سطوح عرضه می گردد.

تجزیه آب اکسیژنه فیزیکی است یا شیمیایی؟

پراکسید هیدروژن از نظر ترمودینامیکی ناپایدار است و به سرعت به آب و اکسیژن تبدیل می شود که یک تغییر شیمیایی است. پراکسید هیدروژن همچنین می تواند توسط آنزیم کاتالاز از نظر بیولوژیکی تجزیه شود. تجزیه پراکسید هیدروژن اکسیژن و گرما را آزاد می کند. این مسئله می تواند خطرناک باشد زیرا ریختن پراکسید هیدروژن با غلظت بالا بر روی یک ماده قابل اشتعال می تواند باعث آتش سوزی فوری شود.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های آب اکسیژنه

نام ماده پراکسید هیدروژن (Hydrogen peroxide)
فرمول مولکولی H2O2
جرم مولکولی ۳۴.۰۱۴۷ g/mol
چگالی (دانسیته) ۱.۴۵ g/cm³
نقطه جوش ۱۵۰.۲ °C
دیگر نام ها هیدروژن پراکسید

کاربرد و قیمت فروش آب اکسیژنه

کاربردهای رایج آب اکسیژنه یا پراکسید هیدروژن شامل موارد بسیار زیادی از کمک های اولیه و مراقبت های شخصی گرفته تا تمیز کردن و ضدعفونی کردن سطوح و مناطق پر رفت و آمد می شود. آب اکسیژنه را می توان در اکثر جعبه های کمک های اولیه خانگی یافت کرد. اما این ماده شیمیایی در فعالیت ها و مناطقی از جمله لباسشویی، باغبانی، برآورده کردن نیازهای حیوانات خانگی، آشپزخانه ها و موارد دیگر نیز کاربرد دارد. هدف اصلی پراکسید هیدروژن تمیز کردن، ضدعفونی کردن یا سفید کنندگی است. برخی از کاربردهای این ماده شیمیایی در صنایع مختلف عبارتند از:

موارد استفاده در آشپزخانه

در آشپزخانه می توان از آب اکسیژنه برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن پیشخوان ها، ماشین ظرفشویی، سطل های زباله و ظروف آشپزی استفاده کرد. همچنین می توان از آن برای شستن سبزیجات نیز استفاده کرد که به افزایش عمر مفید این محصولات کمک می کند.

شیشه و چینی

پراکسید هیدروژن را می توان رقیق کرد و برای براق کردن سطوح شیشه ای از جمله آینه ها بدون ایجاد لکه استفاده کرد. همچنین می توان از آب اکسیژنه برای تمیز کردن و سفید کردن سطوح چینی نیز استفاده کرد تا به رنگ اصلی خود را بازگرداند.

پزشکی

معمولا از پراکسید هیدروژن به عنوان یک ضد عفونی کننده برای درمان زخم های جزئی برای جلوگیری از عفونت استفاده می شود. همچنین می توان از آن به عنوان دهانشویه، برای از بین بردن باکتری های عامل بوی بد و سفید کردن دندان ها نیز استفاده کرد.

ضدعفونی کننده دست

به دلیل توانایی آن در از بین بردن باکتری ها، آب اکسیژنه اغلب به عنوان یک ماده در ضدعفونی کننده های دست استفاده می شود. پراکسید هیدروژن همچنین یک عنصر کلیدی در فرمول ضدعفونی کننده های دست مورد تایید سازمان WHO و FDA است که برای تولید دسته ای بزرگ و کوچک ضدعفونی کننده های مایع دست استفاده می شود.

کاربردهای صنعتی

حدود ۵۰ درصد از تولید آب اکسیژنه در جهان در سال ۱۹۹۴ برای سفید کردن خمیر و کاغذ استفاده می شده است. این ماده شیمیایی به عنوان یک جایگزین بی خطر برای محیط زیست برای سفید کننده های مبتنی بر کلر در نظر گرفته می شود. بنابراین استفاده از آن در صنعت روز به روز رو به افزایش است.

سایر کاربردهای صنعتی عمده برای این ماده شیمیایی، شامل ساخت سدیم پرکربنات و سدیم پربورات است. از این محصولات به عنوان سفید کننده ملایم در شوینده های لباسشویی استفاده می شود. آب اکسیژنه در تولید پراکسیدهای آلی خاص، مانند دی بنزوئیل پراکسید که در پلیمریزاسیون و سایر فرآیندهای شیمیایی استفاده می شود، نیز کاربرد دارد. از آب اکسیژنه در تولید اپوکسیدهایی مانند اکسید پروپیلن نیز استفاده می شود.

آب اکسیژنه را از کجا بخریم

شما می توانید آب اکسیژنه را با درصد های مختلف از فروشگاه های اینترنتی و داروخانه های معتبر خریداری کنید.

 

پرسش های رایج در مورد آب اکسیژنه

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش آب اکسیژنه را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت و فروشی آب اکسیژنه در ایران، خریداران در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست این فروشندگان را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

آب اکسیژنه قیمت

قیمت آب اکسیژنه بر اساس درصد این ماده شیمیایی متفاوت است. قیمت آب اکسیژنه گرید صنعتی (۳۵%)، ۱۱۰ هزار تومان برای ۲.۵ لیتر و ۸۴۰ هزار تومان برای ۲۰ لیتری آن است. این قیمت ها بسته به فاکتورهایی مانند تغییر قیمت دلار می تواند تغییراتی داشته باشد. بنابراین برای اطلاع از قیمت آن می توانید به سایت های اینترنتی فروش محصولات شیمیایی مراجعه کنید.

جایگزین آب اکسیژنه چیست و قیمت فروش

محصولات مختلفی به عنوان جایگزین برای آب اکسیژنه وجود دارد. برخی از این جایگزین ها عبارتند از:

بنزیل پراکسید دارای خواص ضد باکتریایی مانند آب اکسیژنه است. از این ترکیب شیمیایی می توانید به عنوان جایگزین آب اکسیژنه در درمان آکنه استفاده کنید. همچنین از روغن های خاص یا گلیسیرین یا یک قطره گوش OTC می توانید به عنوان جایگزین برای آب اکسیژنه برای شستشو گوش استفاده کنید.

طرز تهیه آب اکسیژنه در منزل

تهیه آب اکسیژنه در منزل به روش های مختلفی امکان پذیر است. شما می توانید با انجام هر یک از این روش ها این ماده شیمیایی پرکاربرد را در منزل خود تهیه کنید. در ادامه ما برای شما تعدادی از این روش ها را ارائه داده ایم. بنابراین با ما همراه باشید.

روش اول طرز تهیه آب اکسیژنه در منزل
در این روش شما نیاز به مواد اولیه، از جمله باریم پراکسید، سولفوریک اسید، باریم کربنات و یخ دارید. برای ساخت آب اکسیژنه شما باید مقداری اسید سولفوریک را درون یک ظرف بریزید و به آرامی به آن باریم کربنات اضافه کنید. این کار را باید درون یک حمام یخ انجام دهید. با این عمل شما رسوب باریم سولفات و آب اکسیژنه را دارید. با استفاده از صافی رسوب را جدا کنید. مایع باقی مانده پراکسید هیدروژن است.

روش دوم طرز تهیه آب اکسیژنه در منزل
در این روش شما نیاز به مواد اولیه، از جمله باریم پراکسید و سولفوریک اسید دارید. برای انجام این فرآیند شما ابتدا باید مقداری باریم پراکسید را درون یک ظرف ریخته و به آن مقداری آب اضافه کنید. آن را به خوبی بهم زده، تا خمیر یک دستی را بدست آورید. سپس درون یک ظرف دیگر مقداری سولفوریک اسید ریخته و درون حمام آب یخ قرار می دهیم. سپس کم کم خمیر باریم پراکسید را به اسید خود اضافه می کنیم و بهم می زنیم. در انتها محلول بدست آمده را صاف کنید. مایع به دست آمده، آب اکسیژنه است.

قیمت فروش و ویژگی آب اکسیژنه چیست

آب اکسیژنه دارای ویژگی های بسیار زیادی است. این ماده شیمیایی یک مایع تقریبا شفاف و کم رنگ در حالت خالص است. هیدروژن پراکسید، بویی شبیه اسید نیتریک دارد. پراکسید هیدروژن ویسکوزیته ای بالاتر از آب دارد و چگالی آن حدود ۴۰ درصد از آب بیشتر است.

فرم غلیظ خالص پراکسید هیدروژن در حدود ۱۵۰ درجه سانتی گراد به جوش می آید. اما در این دما دچار تجزیه حرارتی و واکنش انفجاری می شود. به همین دلیل است که آب اکسیژنه، معمولا به شکل رقیق ذخیره می شود. همچنین برای جلوگیری از واکنش آن با نور، آن را در ظروف تیره رنگ نگهداری می کنند.

باید به خاطر داشت که ما هیچ دانش عملی در مورد نقطه جوش آب اکسیژنه نداریم. این دما فقط یک دمای فرضی است. زیرا پراکسید هیدروژن قبل از رسیدن به نقطه جوش منفجر می شود. آب اکسیژنه ماهیتی اسیدی دارد و یک عامل اکسید کننده بسیار قوی است. از دیگر ویژگی های آب اکسیژنه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هیچ اثری از باقی مانده مواد شیمیایی باقی نمی گذارد
  • بوهای ناشی از گاز سولفید هیدروژن را از بین می برد
  • زیست تخریب پذیر است
  • آب و خاک را آلوده نمی کند
  • اگر آن را در سیستم های آبیاری اعمال کنید، رسوبات آلی را از آنها پاک می کند.
  • با تولید رادیکال‌های آزاد به عنوان یک ضدعفونی ‌کننده سطح عمل می‌ کند.

آب اکسیژنه ترک

آب اکسیژنه ترک یکی از مواد پرکابردی است که به عنوان یک کاتالیزور به برخی از واکنش های شیمیایی برای تسریع انجام واکنش کمک می کند به همین دلیل اغلب در صنایع و آزمایشگاه های تحقیقاتی استفاده می شود. شهرت آب اکسیژنه ترک به این دلیل است که تنها ماده میکروب کشی است که از اکسیژن و آب تشکیل شده و دارای کاربردها و فواید بی شماری است.

این محصول به عنوان یک ماده پاک کننده و ضد عفونی کننده و جایگزینی مناسب برای سفید کننده ها برای اهداف نظافتی تولید و به بازارعرضه شده است. این ماده همچنین به عنوان سالم ترین و باکیفیت ترین ضدعفونی کننده طبیعی در نظر گرفته شده است که  درجه مواد غذایی آن غلظت سه درصد دارد و درصد باقی مانده آن آب است.

آب اکسیژنه پاشا ترکیه

آب اکسیژنه پاشا ترکیه یک مایع بی رنگ تا آبی کم رنگ است که دارای بوی تند و زننده ای است. این ماده نسبت به آب کمی سنگین تر و چسبناک تر است و بسیار شبیه آب است. این ماده شیمیایی به عنوان یک آنتی اکسیدان اثر تخریب کننده ای دارد و آلودگی ها و انواع عوامل بیماری زا را به راحتی از بین می برد.

آب اکسیژنه دارای خواص ضدعفونی کننده بالایی است اما کاملا با مایع سفید کننده (وایتکس) متفاوت است. آب اکسیژنه پاشا ترکیه به صورت گرید صنعتی ۳۵ تا ۵۰ درصد و گرید خوراکی ۳۵ تا۵۰ درصد تولید و در بازار به فروش می رسد. این آب اکسیژنه باکیفیت بطور گسترده در صنایع مختلف، مصارف خانگی و در تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی و داروسازی و پزشکی اغلب به عنوان یک عامل ضدعفونی کننده استفاده می شود.

آب اکسیژنه ایرانی

آب اکسیژنه ایرانی مایعی بی رنگ و یک ترکیب معدنی ساده با غلظت های متفاوت است که در غلظت های بسیار کم اغلب در منازل یافت می شود. این ماده برای مصارف خانگی به کار برده می شود و غلظت های بالا در صنایعی مانند نساجی، فوم و سوخت موشک استفاده می شود. آب اکسیژنه که نام دیگر آن پراکسید هیدروژن با فرمول H2O2 است، از مولکول های آب و یک اتم اکسیژن اضافی تشکیل شده است که در دمای اتاق رنگ آن مایل به رنگ آبی است.

این ماده از گذشته تا تاکنون کاربرد و مصارف بسیار زیادی داشته است و در برخی موارد نیز موجب کاهش آلودگی محیط زیست می شود. در صنایع شیمیایی یک ماده پرکاربرد و محبوب است و به شیوه ای ایمن تر، کارآمدتر و ابتکاری استفاده می شود. استفاده از آب اکسیژنه و مشتقات آن فقط  به عنوان سفیدکننده سنتی یا تولید مواد شیمیایی دارویی محدود نمی شود، بلکه این ماده شیمیایی در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

آب اکسیژنه صنعتی

آب اکسیژنه صنعتی به صورت یک ماده حلال بی رنگ و بسیار ناپایدار به عنوان ضدعفونی کننده استفاده می شود. این آب اکسیژنه در غلظت های بین ۳۵% تا ۶۰% تولید و در بسته بندی های پلاستیکی و شیشه ای به بازار عرضه می شود. آب اکسیژنه صنعتی به چندین روش تولید می شود اما اصلی ترین روش تولید آن در جهان اکسیداسیون آنتراهیدروکینون نام دارد.

این ترکیب اغلب در استخراج اورانیوم، اکسیداسیون یونهای فلزی، خالص سازی یون کبالت، استخراج طلا، صنایع کاغذ و سلولزی و.. مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این آب اکسیژنه برای ضدعفونی کردن دست ها و یا پوست جانوران مناسب نیست و از نوع صنعتی آب اکسیژنه فقط می توانید برای ضدعفونی کردن سطوح استفاده کنید.

آب اکسیژنه خوراکی

آب اکسیژنه خوراکی یک مایع بی رنگ و کمی چسبناک تر از آب است که به عنوان اکسید کننده، سفید کننده و ضد عفونی کننده در صنایع مختلف استفاده می شود. این ترکیب معمولا در غلظت های ۳۵% تا ۵۰% در گرید خوراکی و دارویی تهیه و به بازار به فروش می رسد.

هزینه تولید این نوع آب اکسیژنه بسیار بالاست و معمولا در کارخانجات محصولات تترایک تهیه می شود. آب اکسیژنه خوراکی به عنوان یک ضدعفونی کننده ضعیف برای جلوگیری از عفونت در زخم ها، خراشیدگی ها و بریدگی ها به کار می رود و همچنین در داروسازی و خصوصا در تولید داروهای سرماخوردگی و در لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مو نیز اغلب مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت آب اکسیژنه خوراکی چیست

آب اکسیژنه زیر ۳% را در گرید خوراکی دسته بندی می کنند. از این گرید برای تهیه دهان شویه استفاده می شود. خوردن مقدار کمی از این ماده شیمیایی خطری ندارد. اما خوردن مقدار زیاد آن، می تواند عوارض جانبی برای سلامتی داشته باشد. بنابراین بهتر است از خوردن آب اکسیژنه اجتناب کنید.

قیمت آب اکسیژنه

قیمت خرید و فروش آب اکسیژنه برحسب درصد آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید آب اکسیژنه نمایید. همانطور که گفته شد درصد خلوص مواد شیمیایی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن ها هستند. در مورد آب اکسیژنه نیز شرایط به همین صورت است. برند شرکت تولیدکننده نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت آب اکسیژنه است.

فروش ‌آب اکسیژنه

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش آب اکسیژنه از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان آب اکسیژنه در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید آب اکسیژنه

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید آب اکسیژنه از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید آب اکسیژنه، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان آب اکسیژنه را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید آب اکسیژنه با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

نوشته های مشابه

‫۲۴ دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید خدمت شما. ممنون از مطلب خوبتون و اطلاعات کاملی که ارائه کردید. در مورد استفاده از آب اکسیژنه در زمینه کشاورزی سوالی داشتم. آیا این محصول شما را میشه به عنوان تقویت کننده درخت میوه هایی مثل سیب و گیلاس استفاده کرد؟ طریقه مصرفش رو برای درختان لطفا اطلاع رسانی کنید و اگر میشه در مورد قیمت و نحوه ارسالش بفرمایید. من چند وقتیه که دنبال آب اکسیژنه کشاورزی هستم ولی متاسفانه سایت های مواد شیمیایی یا قیمت های خیلی بالایی دارند، یا نحوه استفاده رو اطلاع ندارن و محصولشون صنعتی هستش غیر از شما و آب اکسیژنه تهران اسید که فکر می کنم بشه برای مصرف کشاورزی و درخت میوه ازش استفاده کرد. در ضمن ما ارومیه هستیم. لطفا هزینه ارسال رو هم بفرمایید.

  2. من امروز دنبال این بودم که قیمت آب اکسیژنه دیجی کالا چقدر هست؟
    چون قبلا آب اکسیژنه رو دیجی کالا پیدا کرده بودم، درنهایت به محلول ضدعفونی کننده هیدروژن پراکساید رسیدم؛

    متاسفانه تو صفحه محصول به جز کامنت معرفی هیچ نظر مثبت و منفی ودیگری وجود نداشت، به همین خاطر از شما یا دوستانی که این محصول را از دیجی کالا خریدند؛ خواهش می کنم از کیفیت این محصول یا تجربه خرید آب اکسیژنه از دیجیکالا نظرشون بگن

  3. سلام و خسته نباشید
    برای استفاده آب اکسیژنه تو کشاورزی میزان مجاز در هر هکتار، و دوره مصرف رو بگید؟

    برای کاربرد کشاوری با توجه به قیمت آب اکسیژنه صنعتی و کیفیت مطلوب؛
    کدوم برند آب اکسیژنه پاشا ترکیه، آب اکسیژنه اونیک آلمان یا آب اکسیژنه سولوی بلژیک رو توصه می کنید؟

  4. من تا الان فکر می کردم ک آب اکسیژنه تنها برای ضدعفونی کردن استفاده میشه؛
    اما تو مقاله شما خوندم که آب اکسیژنه خوراکی به عنوان دهانشویه کاربرد داره

    آیا آب اکسیژنه برای کودکان بی ضرر هست؟ و چه میزان آب اکیسژنه خوراکی رو می شه روزانه استفاده کرد؟

    از اینکه سایت خوب تون مثل سایت سایر شرکت های شیمیایی فقط برای خریداران و فروشندگان استفاده نمی شه و به درد ما مردم عادی هم می خوره، ازتون تشکر می کنم

  5. من سی سال تجربه آرایشگری و تجربه کار با انواع و اقسام مواد شیمیایی رو دارم ؛
    پراکسید هیدروژن برای ضدعفونی خیلی مفید و موثر هست، اما باید خدمت خانم های مخترمی که الان دارن کامنت من رو می خونن بگم؛ مصرف زیاد آب اکسیژنه برای مو مضر هست و می تونه باعث ریزش مو بشه

    خصوصا اینکه این روزهای رنگ کردن موهای تیره بیشتر از زمان های قدیم بی خانم ها متداول شده
    البته آب اکسیژنه برای مو هم چندان ارزون نیست ، ولی اصل سلامت موها هست که به خطر می افته

  6. شرکت ما به عنوان فروشنده معتبر آب اکسیژنه، برندهای آب اکسیژنه پاشا ترکیه، آب اکسیژنه اونیک آلمان ، آب اکسیژنه سولوی بلژیک می باشد.
    اگر تمایل به خرید و استعلام قیمت آب اکسیژنه ۳۵ درصد و ۵۰ درصد از برندهای مذکور دارید ؛
    می توانید از طریق شماره ۰۹۱۲xxxxxx خریداری کنید.

    همچنین از سایت محترم جهان شیمی تقاضا داریم ؛ شرایط قرارگیری و معرفی به عنوان فروشندگان پیشنهادی آب اکسیژنه را برای ما ارسال نماید.

  7. سوالی در ذهنم پیش اومد که هیچ جایی را مناسب تر از سایت شما ندیدم که بپرسم

    اول اینکه آیامی توان به طور مستقیم هم برای سفید کردن از آب اکسیژنه استفاده کرد؟
    مثلا به شکل دهانشویه

    دوم اینکه برای خرید و بهترین قیمت آب اکسیژنه برای دندان از چه سایت یا فروشگاه آنلاینی می تونیم استفاده کنیم؟

  8. من صاحب یک آرایشگاه در کرج هستم

    امروز داشتم درباره قیمت آب اکسیژنه کوچک در اینترنت جستجو می کردم که به طور اتفاقی مقاله شما رو خوندم

    و دیدم که خیلی خوانندگان سایت شما در خصوص آب اکسیژنه و سایر مواد شیمیایی از شما سوال می کنند؛

    تمایل دارم که بدونم نظر شما در خصوص برند بهترین و مرغوبترین برند آب اکسیژنه موجود در بازار ایران چیه؟

  9. وقت شما بخیر
    می خواستم بدانم که کاربرد آب آکسیژنه در کشاورزی به چه صورت است ؟

    درچه مواردی مجاز هستیم از آب آکسیژنه برای کشاورزی استفاده کنیم ؟

    در کاربرد کشاورزی، آب آکسیژنه برای چه نوع خاک و زمین کشاورزی مناسب است ؟

  10. با درود

    یک سوال تخصصی ویژه از شما دارم

    من سال هاست که آرایشگر هستم و به دلیل برخی مشکلات و بیماری ها بنا به توصیه پزشک بهتر است که از آب اکسیژنه استفاده نکنم ؛

    لطف کنید ؛ شرح دهید و دقیقا ذکر کنید
    «جایگزین آب اکسیژنه چیست؟»

    البته منظور از جایگزین آب اکسیژنه به عنوان کاربردهای تجاری در صنف آرایشگران برای کسانی هست که به طور مداوم از آن استفاده می کنند

    و منظور بنده مصارف خانگی نیست

    تشکر ویژه

  11. عرض خسته نباشید خدمت مدیران و کارشناسان محترم سایت جهان شیمی

    یکی از مضرات آب اکسیژنه استنشاق آن به طور طولانی مدت است ؛ به طور ویژه برای کسانی که شغلشان به گونه ای است که مجبور هستند برای زمان طولانی از آب اکسیژنه استفاده کنند

    شما هم در مقاله به مضرات آب اکسیژنه به خوبی اشاره کردید اما بیان نکردید که برای حفاظت و در امان ماندن از این مضرات باید از چه راهکارهایی استفاده کنیم

    اگر این نکات و راه کارها را به طور مفصل در مقاله بیان کنید فکر می کنم برای کسانی که در ساعت های طولانی با آب اکسیژنه سر و کار دارند خیلی خیلی مفید خواهد بود

  12. من فعال حوزه شیمیایی نیستم و به عنوان یک خریدار و فعال آب اکسیژنه اینجا نظرم را ثبت نمی کنم ؛ ولی بسیار به این حوزه و این صنعت علاقه دارم

    از خیلی از افراد در مورد کاربردهای آب اکسیژنه شنیدم و خصوصا اینکه این ماده شیمیایی ارزشمند بسیار بسیار در صنایع و شرکت تولید مختلف کاربردهای زیادی دارد

    فقط از شما سوال دارم و اون اینکه ؛ نام دیگر آب اکسیژنه چیست؟

    با تشکر از کمکی که به بنده و امثال بنده می کنید

  13. آب اکسیژنه خرید

    برای خرید آب اکسیژنه مرغوب و با کیفیت پیشنهاد می کنید، که از فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی، آب اکسیژنه خریداری کنیم یا فروشندگان مواد شیمیایی؟

    چندین سال هست، که برای محل کارم از بازار آب اکسیژنه می خرم. خرید آب اکسیژنه از فروشندگام معرفی شده توسط شما چه مزیتی دارد؟

  14. واقعیتش رو بخواید، در مورد آب اکسیژنه دو سوال داشتم؛ که پاسخ یکی رو در سایت پیدا کردم.

    سوال دیگر هم مربوط به خرید آب اکسیژنه ۳درصد هست،
    برای ضدعفونی کردن با استفاده از آب اکسیژنه حداقل درصد مورد نیاز باید چقدر باشد؟
    در مورد سایر درصدها متناسب با کاربردشان اگر می شود، نکاتی بیان کنید.

  15. برای ضدعفونی کردن محل کارم ، به تجربه و اطلاعات شما نیاز دارم؛

    چگونه از آب اکسیژنه ۳۵% محلولی برای ضد عفونی بسازیم؟

    و برای درست کردن این محلول ضدعفونی که برای محیط های کاری و تجاری مناسب باشد؛ بهتر است از کدام برند آب اکسیژنه استفاده کنیم؟

  16. وقت بخیر و ادب و احترام

    با توجه به گران شدن برخی از اقلام در بازار ، ممکن است عده ای از فروشندگان وسوسه شوند که مثلا آب اکسیژنه با خلوص پایین تر یا با کیفیت نامطلوب به خریداران بی‌تجربه بفروشند؛ من خودم یکی از این خریرادان کم تجربه هستم.

    تشخیص اصالت‌سنجی و کیفیت مواد شیمیایی مثلا هنگام خرید آب اکسیژنه خوراکی فقط از طریق ویدیو و عکس امکان‌پذیر است؛ لطفا روی چنین محتواهایی نیز کار کنید.

  17. آیا خرید آب اکسیژنه برای ضدعفونی میوه‌ها و سبزیجات را توصیه می‌کنید؛ یا اینکه بهتر است صرفا از آب اکسیژنه برای ضدعفونی سطوح استفاده شود؟

    برندهایی که در مقالات تون معرفی می کنید، برای خرید و فروش مواد شیمیایی به صورت عمده است، در صورتی که مثلا برای همین آب اکسیژنه، من دنبال انتخاب و خرید آب اکسیژنه از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی هستم.

    اگر برندهای تجاری برای مصرف‌کنندگان عادی را هم معرفی و مقایسه کنید؛ برای طیف بیشتری از مخاطبان سایت کاربردی تر می‌شود‌.

  18. فکر می کنم فروشندگان آب اکسیژنه که در پایین مقاله معرفی کردید ، فقط فروش عمده دارند نه فروش جزیی؛ البته این حدس من است و هنوز با فروشنده بالا تماس نگرفته ام. خواستم بپرسم که اولا فروش جزیی هم انجام می‌شود؟ و دوما قیمت آب اکسیژنه کوچک برای ارسال به جنوب چند است؟

  19. ما یک آزمایشگاه معتبر یکی از دانشگاه های تهران هستیم؛ به خرید آب اکسیژنه پاشا ترک نیاز داریم. گرید و درصد خلوص مورد نیاز بعد از دریافت نمونه اولیه توسط آزمایشگاه به فروشنده اطلاع داده خواهد شد. لطفا از طریق شماره ***** دکتر ****** برای ارایه اطلاعات و پیشنهاد فروش تماس بگیرید.

  20. روز بخیر. به پیشنهاد و توصیه یکی از رفقا تصمیم به خرید اینترنتی آب اکسیژنه گرفتم. البته تو سایت شما چک کردم، دیدم که هنوز خرید اینترنتی ندارید. اما چون سایت معتبری هستید از شما خواهش می کنم، یکی از فروشندگان منتخب آب اکسیژنه را که فروش آنلاین و اینترنتی دارد به همراه آدرس سایتش معرفی کنید.

  21. شاید خیلی از خوانندگان این مقاله پاسخ چنین سوالی رو ندونن، و اون اینکه؛ برای ضد عفونی کردن از چه نوع آب اکسیژنه ای می شود استفاده کرد؟ راستش با کمی جستجو شاید به پاسخ این سوال رسید، ولی بیشتر برندهای معرفی شده آب اکسیژنه تبلیغاتی هستند. به همین خاطر فکر می کنم که شما بتونید، بدون رویکرد تبلیغاتی و از جنبه فنی و کیفی یک برند خوب آب اکسیژنه برای ضدعفونی کردن معرفی کنید.

  22. عرض احترام خدمت شما. ضمن تشکر از شما که کامنت یکی دیگر از مقالات را پاسخ دادید؛
    در مورد مضرات آب اکسیژنه برای افرادی که سالی چندین بار رنگ کردن مو از آن استفاده می کنند، مختصر توضیح دهید. خیلی از مردم فکر می‌کنند؛ آب اکسیژنه هیچگونه ضرری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا