Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید کربنات سدیم سنگین | کاربرد کربنات سدیم سنگین چیست؟

در این مقاله به ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کربنات سدیم سنگین در مصارف گوناگون صنعتی و غیر صنعتی می پردازیم. اگر قصد خرید کربنات سدیم سنگین را دارید، برای اطلاع از قیمت خرید و فروش کربنات سدیم سنگین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کربنات سدیم سنگین در انتهای این مقاله استفاده نمایید. به طور کلی درصد خلوص، حجم، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت کربنات سدیم سنگین مثل هر ماده شیمیایی دیگری هستند. لازم به ذکر است لیست فروشندگان انتهای این مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کربنات سدیم سنگین به روز می‌شود.

مراکز خرید و قیمت فروش کربنات سدیم سنگین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کربنات سدیم سنگین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سدیم کربنات سنگین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سدیم کربنات سنگین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کربنات سدیم سنگین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کربنات سدیم سنگین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

کربنات سدیم سنگین با فرمول شیمیایی Na۲CO۳ از نظر ترکیب و ساختار شیمیایی هیچ تفاوتی با کربنات سدیم ندارد؛ اما برخی ویژگی های فیزیکی آن موجب شده تا در موارد متفاوتی مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی باید گفت کربنات سدیم به دو دسته کربنات سدیم سنگین و کربنات سدیم سبک تقسیم می شود که هر کدام از آن ها را در زمینه های متفاوتی از صنعت بر می گزینند.

همانطور که می دانید کربنات سدیم از نظر ماهیت، به عنوان یک باز قوی شناخته شده و به شکل پودری سفید رنگ تولید شده و به خرید و فروش می رسد. کربنات سدیم در دنیای تجاری با نام های دیگری چون جوش شیرین و یا سودا اش نیز شناخته شده است و با انحلال در آب به صورت کربنیک اسید و سدیم هیدروکسید تجزیه می گردد.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی کاربرد های این ترکیب و همچنین ویژگی های انحصاری آن بپردازیم؛ تا انتهای این مطلب با نشریه جهان شیمی فیزیک همراه بمانید.

کربنات سدیم سنگین چیست؟ و قیمت خرید و فروش سدیم کربنات

گرچه در قسمت قبل تا حدودی با کربنات سدیم سنگین آشنایی پیدا کردید؛ اما در این بخش تلاش داریم تا شما را با تفاوت های میان کربنات سدیم سنگین با نوع سبک آن بیشتر آشنا کنیم. احتمالاً می پرسید اصلاً چرا به این ترکیب صفت سنگین اطلاق شده است؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

 

 

به طور کلی می توان گفت عمده ترین تفاوت میان نوع سنگین و سبک کربنات سدیم در شیوه تهیه صنعتی این دو ترکیب نهفته است. صنعت گران برای تهیه سودا اش سنگین ابتدا فرم سبک آن را تهیه کرده و سپس و با اعمال تغییراتی آن را به شکل دلخواه خود تبدیل می کنند.

کربنات سدیم سنگین با انجام فرآیند هیدراتاسیون بر روی کربنات سدیم سبک و طی واکنش آب پوشی ابتدا به صورت مونو هیدرات Na۲CO۳.H۲O در می آید. سپس این ترکیب تولید شده دهیدراته شده و با از دست دادن آب خود به صورت محصولی با ابعاد و چگالی بالا و به شکل کریستالی باقی می ماند.

به غیر از این روش، با استفاده از فرآیند سلوی نیز کربنات سدیم را در مقیاس صنعتی تولید می کنند. در این روش کربنات سدیم را از سنگ آهک یا همان کربنات کلسیم، آمونیاک و کلرید سدیم بدست می آورند. از جمله سایر فرآیند های شیمیایی که در طی تهیه این ترکیب مورد استفاده قرار می گیرند می توان به للانک و هو اشاره نمود.

 

مواد شیمیایی مرتبط با سدیم کربنات

 

"<yoastmark

آشنایی با کاربرد کربنات سدیم سنگین + قیمت فروش

از نظر کاربرد کربنات سدیم سنگین به طور کلی طبق آمار موجود، حدود ۵۰ درصد مصارف کربنات سدیم در حوزه تولید شیشه و فرآورده های شیشه ای متمرکز شده است. نوع سنگین این ترکیب نیز بیشترین کاربرد خود را در همین زمینه داشته و اغلب اوقات در تولید شیشه، کاشی سرامیک، لعاب و به عنوان عاملی مؤثر در روند ذوب سیلیس مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید در کشور ما کربنات سدیم به طور گسترده ای تولید شده و حتی به سایر نقاط جهان نیز صادر می گردد.

کاربرد کربنات سدیم سنگین در صنایع شیشه

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، نوع سنگین کربنات سدیم دارای ذراتی نسبتاً درشت بوده و چگالی بالاتری نسبت به فرم سبک خود دارد. این موضوع موجب شده تا این ترکیب به طور عمده ای در صنایع شیشه و همچنین در تهیه سرامیک، ظروف شیشه ای و به ویژه شیشه های سیلیس سودا-آهک مورد استفاده قرار گیرد.

در صنایع شیشه این ترکیب را به عنوان ماده اولیه و اصلی ترین جزء در فرآیند تولید شیشه می شناسند؛ چرا که این ترکیب به طور طبیعی دمای ذوب را کاهش داده و خاصیت قلیایی آن نیز در شکل دهی بهتر به شیشه کمک می کند.

شیشه های تهیه شده با پایه اصلی فرم سنگین کربنات سدیم در موارد مختلفی چون ساخت درب و پنجره، آینه های تخت، صفحات خورشیدی و شیشه های چند لایه خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. البته به غیر از این موارد، در ساخت ظروف شیشه ای چون بطری نوشیدنی های مختلف، ظروف غذا و دارو، بسته بندی فرآورده های آرایشی و همچنین ظروف آزمایشگاهی نیز از همین ترکیب استفاده می شود.

از آن جایی که سودا اش یا همان کربنات سدیم منشأ کاملاً طبیعی دارد و هیچ گونه ماده شیمیایی مصنوعی به آن اضافه نمی گردد بنابراین حضور آن در فراوردهای صنعتی هیچ گونه خطری را متوجه محیط زیست نمی سازد.

تفاوت کربنات سدیم و بیکربنات سدیم در موارد کاربرد و قیمت بازار

کربنات سدیم و بیکربنات سدیم کاربردهای زیادی در جهان دارند. این دو ترکیب شیمیایی برای صنایع مختلف بسیار مهم هستند. هر دو کاربردهای مشترک زیادی دارند و هر دو در سراسر جهان به مقدار زیادی تولید می شوند. این دو ماده علیرغم شباهت نامشان، یکسان نیستند و تفاوت های زیادی با هم دارند. تفاوت های اصلی این دو ترکیب شیمیایی عبارتند از:

از نظر فرمول شیمیایی
این دو ترکیب شیمیایی از نظر فرمول شیمیایی بسیار شبیه هم هستند. فرمول شیمیایی کربنات سدیم Na۲CO۳ و فرمول شیمیایی بی کربنات سدیم NaHCO۳ است. هر دو این مواد شیمیایی دارای پیوند یونی هستند که وقتی در آب حل می شوند یون سدیم (Na) با بار مثبت و یون کربنات با بار منفی (CO۳) در آب آزاد می شود. تنها تفاوت بی کربنات سدیم از نظر شیمیایی تولید یک یون هیدروژن (H) با بار مثبت است.

از نظر ظاهر
بی کربنات سدیم یک کریستال کوچک سفید رنگ است. این کریستال به راحتی در آب حل می شود و به عنوان یک باز ضعیف عمل می کند. اما کربنات سدیم یک پودر سفید رنگ است. این ترکیب شیمیایی خاصیت قلیایی بسیار قوی دارد. هر دو ماده در تماس با پوست بی ضرر هستند، اما می توانند باعث تحریک چشم شوند. در غلظت های پایین، هیچ کدام در صورت مصرف سمی نیستند و خطری برای سلامتی ندارند.

از نظر نام تجاری
این دو ترکیب شیمیایی در صنعت و تجارت نام های بسیار زیادی دارند. کربنات سدیم در صنعت اغلب به عنوان خاکستر سودا شناخته می شود. نام های دیگر این ترکیب شیمیایی شامل سودا اش، نمک دی سدیم اسید کربنیک، کربنات دی سدیم و سودای کلسینه شده است. بی کربنات سدیم بیشتر در صنعت و تجارت به عنوان جوش شیرین شناخته می شود. این ترکیب شیمیایی همچنین با نام های دیگری همچون بی کربنات سودا، نمک مونوسدیم اسید کربنیک، کربنات هیدروژن سدیم و کربنات اسید سدیم نیز شناخته می شود.

از نظر خواص و فواید
بی کربنات سدیم به عنوان جوش شیرین در بازار جهانی به فروش می رسد و کاربردهای خانگی بسیار متنوعی دارد. این ترکیب شیمیایی برای پخت و پز مفید است و بو را کاهش می دهد. از بیکربنات سدیم می توان به عنوان پاک کننده نیز استفاده کرد و به عنوان یک خاموش کننده آتش نیز کاربرد دارد.
کربنات سدیم نیز یک ماده پرکاربرد در طب سنتی برای کاهش اسیدیته به خصوص اسید معده است. رایج ترین کاربرد کربنات سدیم در تولید شیشه است. تقریبا نیمی از کربنات سدیم تولید شده در جهان، برای ساخت شیشه استفاده می شود. سایر کاربردهای کربنات سدیم شامل فرآوری مواد شیمیایی و ساخت صابون است.

از نظر روش تولید
کربنات سدیم را می توان به طور طبیعی در سطح زمین یافت کرد و یا می توان آن را به صورت مصنوعی در آزمایشگاه تولید کرد. ذخایر بزرگی از این ترکیب شیمیایی در کشورهای مانند ایالات متحده، چین، اوگاندا، کنیا، پرو، مکزیک، هند، آفریقای جنوبی، مصر و ترکیه سالانه کشف و استخراج می شود.
کربنات سدیم به صورت مصنوعی عمدتا با استفاده از فرآیند سولوی (Solvay) تولید می شود که در آن سدیم کلرید (نمک) و آمونیاک برای ایجاد کربنات سدیم باهم مخلوط می شوند. بی کربنات سدیم نیز یک ماده طبیعی است که با پمپاژ آب گرم از بسترهای معدنی تولید می شود. در این فرآیند بی کربنات سدیم ابتدا در آب حل می شود و سپس از محلول متبلور می گردد.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های کربنات سدیم (سنگین)

نام ماده سدیم کربنات (Sodium carbonate)
فرمول مولکولی Na₂CO₃
جرم مولکولی ۱۰۵.۹۸۸۸ g/mol
چگالی (دانسیته) ۲.۵۴ g/cm³
نقطه ذوب ۸۵۱ °C
نقطه جوش ۱,۶۰۰ °Cدرجه سلسیوس
انحلال‌پذیری در آب ۷۰ g/L (0 °C), 216 g/L (20 °C), 450 g/L (100 °C)
دیگر نام ها Soda ash, Washing soda, Soda crystals

قیمت کربنات سدیم سنگین

قیمت کربنات سدیم سنگین در بازار برحسب درصد خلوص، حجم، نرخ ارز و کشور تولیدکننده متفاوت است. شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید سدیم کربنات سنگین نمایید.

فروش ‌کربنات سدیم سنگین

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش سدیم کربنات سنگین از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان سدیم خوراکی در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

پرسش های رایج در مورد کربنات سدیم سنگین

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش کربنات سدیم سنگین را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت و فروشی کربنات سدیم سنگین در ایران، خریداران در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست این فروشندگان را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

خرید کربنات سدیم سنگین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کربنات سدیم سنگین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کربنات سدیم سنگین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سدیم کربنات سنگین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کربنات سدیم سنگین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

 




نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. هر چند که تو این صفحه به برخی از مهمترین تفاوت سدیم کربنات سبک و سنگین اشاره کردید؛ مثل کاربرد و طرز تهیه

    تصور من این هست که یک اینفوگرافی نموداری برای متمایز کردن تفاوت های سدیم کربنات سنگین و سبک خیلی می تونه به خواننده برای درک بهتر و ساختاریافته تر کمک کنه

    خصوصا برای افرادی مثل من که دانشجو هستن

  2. جدای از مقایسه قیمت کربنات سدیم سمنان مراغه، برای خرید از این کارخانه ها خیلی شک دارم؛

    می شود مقایسه ای بین این دو کربنات سدیم انجام دهید؟

    و از نظر قیمت و کیفیت به خریداران کمک کنید.

    با اینکه سایت های مختلف را بررسی کردم ، اما سایتی که این دو برند را به طور ساده و دقیق بررسی کند؛ پیدا نکردم

  3. کربنات سدیم سنگین سمنان

    قابل توجه کلیه کارخانجات شیشه و بلورسازی و کاشی و سرامیک و…

    _ فروش انواع حواله کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان
    _به دو صورت کیسه های ۵۰ کیلو گرمی و جامبوهای ۱تنی

    هزینه ارسال و باربری به سراسر ایران بر عهده خریدار است
    – هزینه ارسال محصول در تهران به شرط خرید عمده رایگان است

    تضمین قیمت و اصالت کالا و خرید بی واسطه از واردکننده تنها با تماس از طریق شماره ۰۹۱۲*******

  4. خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم؛
    من مدیر عامل یک کارگاه کوچک ساخت ظروف شیشه ای هستم.

    بار قبل از خرید سدیم کربنات ایرانی از یک تامین کننده تجربه خوبی نداشتم ، که متوجه نشدم آیا مشکل از ایرانی آن بود یا از جنس فروشنده ؛

    بنده را بسیار خوشحال می کنید که توضیح دهید ،

    برای اطمینان از خرید کربنات سدیم به چه ویژگی هایی باید توجه کنیم؟

  5. قیمت کربنات سدیم صنعتی با وزنی در حدود ۲ تن برای شهر تبریز در صورتی که هزینه ارسال باربری برعهده خود ما باشد؛ چقدر تمام می شود؟

    لطفا درخواست شماره واتساپ نکنید ؛ بلکه قیمت، مشخصات، مبدا ارسال و شماره تماس خود را زیر همین کامنت درج کنید

  6. خیلی سرچ کردم ، ولی واقعا نتونستم به اطلاعاتی که می خواستم برسم

    بین مراکز تولید کربنات سدیم در کشور، برند و کارخانه کربنات سدیم چه شرکتی هست؟ و در چه استانی قرار دارد؟

    به جز این سوال؛ آیا در قسمتی از سایت تون تولیدکنندگان مواد شیمیایی را هم رتبه بندی می کنید، یا اینکه فقط به معرفی فروشندگان می پردازید؟

  7. سلام
    هنگام خرید و بررسی قیمت کربنات سدیم آزمایشگاهی به نکته خیلی جالبی برخوردم ؛ وقتی از فروشندگان در مورد بهترین برند کربنات سدیم سوال می کردم، پاسخ هایی که می شنیدم گاها متناقض و براساس موجودی فروشنده بود نه واقعیت محصول ؛

    به همین دلیل از شما می خواهم، یک نقد و بررسی منصفانه و حرفه ای از برندهای کربنات سدیم انجام دهید.

  8. از نظر شما فروشندگانی که مبادرت به خرید و فروش کربنات سدیم سبک می کنند، چه ویژگی هایی باید داشته باشند تا من خریدار به راحتی به آنها اعتماد کنم؟ کلا شاخصه یک فروشنده قابل اعتماد و حرفه ای مواد شیمیایی را بیان کنید.

  9. شرکتی که توش کار می کنم برای تامین مواد اولیه خط تولید نیاز به همکاری با یک تامین کننده معتبر در حوزه خرید و فروش عمده کربنات سدیم دارد. شرایط برقراری ارتباط با واحد تامین کارخانه را دارم. فروشندگان علاقه مند با شماره من در زیر کامنت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا