Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبصنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید کربنات سدیم سبک | کاربرد کربنات سدیم سبک چیست؟

در این مقاله به ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کربنات سدیم سبک در مصارف گوناگون صنعتی و غیر صنعتی می پردازیم. اگر قصد خرید کربنات سدیم سبک را دارید، برای اطلاع از قیمت خرید و فروش کربنات سدیم سبک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کربنات سدیم سبک در انتهای این مقاله استفاده نمایید. به طور کلی درصد خلوص، حجم، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت کربنات سدیم سبک مثل هر ماده شیمیایی دیگری هستند. لازم به ذکر است لیست فروشندگان انتهای این مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کربنات سدیم سبک به روز می‌شود.

مراکز خرید و قیمت فروش کربنات سدیم سبک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کربنات سدیم سبک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سدیم کربنات سبک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سدیم کربنات سبک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کربنات سدیم سبک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کربنات سدیم سبک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

کربنات سدیم سبک نوعی از کربنات سدیم بوده که در گرید شیمیایی طبقه بندی شده و از نظر برخی ویژگی های فیزیکی با کربنات سدیم سنگین متفاوت می باشد. همین ویژگی های فیزیکی متفاوت موجب شده تا نوع سبک کربنات سدیم کاربرد های انحصاری خود را داشته باشد و در موارد متفاوتی مورد استفاده قرار گیرد.

به طور کلی می توان گفت عاملی که باعث تفاوت نوع سنگین و سبک کربنات سدیم می شود، چگالی و اندازه کریستال هایی است که در قالب پودری سفید رنگ دیده می شوند. در حقیقت فرم سبک و سنگین کربنات سدیم به غیر از ویژگی های فیزیکی که گفته شد تفاوت دیگری با یکدیگر ندارند. فرم سبک همانطور که از نامش نیز پیداست چگالی کمتری داشته و اندازه ذرات تشکیل دهنده آن نیز کوچکتر از فرم سنگین می باشد.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

برخلاف کربنات سدیم سنگین، فرم سبک این ترکیب در موارد متنوعی تر کاربرد داشته و در حوزه هایی چون تولید مواد شوینده، کاغذ سازی، تصفیه آب و فاضلاب و همچنین به عنوان تنظیم کننده PH و عامل بافری نیز به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

برای آشنایی بیشتر با کاربرد های این ترکیب و همچنین اطلاع از چگونگی تولید آن در صنعت، تا انتهای این مطلب با نشریه جهان شیمی فیزیک همراه بمانید.

کاربرد کربنات سدیم سبک چیست؟ + قیمت خرید و فروش سدیم کربنات

فرم سبک و سنگین کربنات سدیم یا همان سودا اش دارای وزن مولکولی یکسانی هستند (۱۰۵.۹۹)، حلالیت مشابهی دارند (حداکثر ۳۳.۲ درصد در دمای ۳۴.۴ درجه سانتی گراد) و هنگام انحلال در آب نیز محلولی با میزان PH یکسانی را تولید می کنند.

کربنات سدیم سبک دارای چگالی معادل ۰.۷۷ گرم بر سانتی متر مکعب بوده که تقریباً نصف چگالی فرم سنگین به حساب می آید. هنگام اندازه گیری از نظر وزنی، مقدار وزن شده از فرم سبک با فرم سنگین برابر خواهد بود؛ این در حالی است که اندازه گیری این ترکیب ها از نظر حجمی متفاوت خواهد بود. به این صورت که با اندازه گیری حجمی یکسان از این دو ترکیب، فرم سبک همواره وزن بیشتری از فرم سنگین خواهد داشت.

 

 

اندازه کوچک دانه های سودا اش سبک موجب ایجاد پودری یکدست و نرم شده و تفاوت ظاهری آن با سودا اش سنگین به سادگی و حتی با چشم نیز قابل رؤیت می باشد. این پودر فاقد بو یا خاصیت سمی بوده و به عنوان یک ترکیب پایدار و غیر قابل اشتعال شناخته شده است که تا حدود ۰.۵ درصد حاوی کلرید سدیم می باشد. جالب است بدانید جوش شیرین از ترکیب سودا اش سبک با مولکول های آب اضافی تولید شده و به طور وسیعی در صنایع تولیدی مواد شوینده و صابون ها مورد استفاده قرار می گیرد تا خاصیت شویندگی آن ها را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

"<yoastmark

آشنایی با کاربرد کربنات سدیم سبک در صنعتو قیمت خرید

به طور کلی حدود ۵۰ درصد از کاربرد های کربنات سدیم در حوزه صنایع شیشه متمرکز شده و به فرم سنگین این ترکیب مربوط می شود. ما بقی کاربرد کربنات سدیم سبک و سودا اش با درصد هایی پراکنده در زمینه های چون صنایع غذایی و دارویی، تولید مواد شوینده، برطرف کردن سختی آب، تولید مواد شیمیایی و… به فرم سبک یا به گرید کربنات سدیم خوراکی مرتبط می باشد. در ادامه قصد داریم برخی از مهم ترین و البته رایج ترین کاربرد های کربنات سدیم سبک در صنعت را مورد بررسی قرار دهیم.

مواد شوینده
همانطور که اشاره شد، تولید کنندگان مواد شوینده و صابون ها بزرگترین مشتری سودا اش سبک در جهان به حساب می آیند و به طور گسترده ای این ترکیب را در تولیدات خود به کار می برند. کربنات سدیم سبک خاصیت پاک گنندگی ترکیبات شوینده لباسشویی را بالا برده و به لطف قابلیت امولسیون کنندگی اش لکه های روغن و آلودگی های روی پارچه را به خوبی از بین می برد.

 

مواد شیمیایی مرتبط با کربنات سدیم (سبک)

 

به غیر از این مورد، حضور کربنات سدیم سبک در مواد شوینده باعث نرم شدن آب سخت می گردد و به این ترتیب مواد شوینده با سرعت و سادگی بیشتری در آب حل شده و ایجاد کف می کنند. البته به غیر از مواد شوینده لباس یا ظروف، سودا اش سبک در تولید شامپو نیز کاربرد دارد و در این زمینه به عنوان تنظیم کننده PH مورد استفاده قرار می گیرد. تولید کنندگان لوازم بهداشتی به غیر از شامپو در خمیردندان ها نیز از این ماده به عنوان یک عامل ساینده و تمیز کننده بهره می برند.

"<yoastmark

فروش کربنات سدیم سبک برای نرم کردن آب

همانطور که می دانید آب سخت به آبی گفته می شود که حاوی ترکیبات کلسیم یا منیزیم باشد؛ این یون ها با روش های سختی گیری از آب قابل حذف هستند. کربنات سدیم سبک یکی از ترکیباتی است که می توان از آن در جهت نرم کردن آب و از بین بردن سختی موقت یا دائمی آب از آن استفاده نمود. از آن جایی که کربنات سدیم در آب محلول است و کربنات کلسیم و کربنات منیزیم در آب نامحلول هستند، بنابراین برای نرم کردن آب و حذف یون های Mg۲+ و Ca۲+ می توان از سودا اش سبک استفاده کرد. در طی فرآیند تصفیه آب با فرم سبک کربنات سدیم می توان فاکتور های سخت کننده آب را به صورت رسوبات جامد و نامحلول جداسازی کرد و از آب خارج ساخت.

خرید کربنات سدیم سبک به عنوان پیش ماده برای تولید مواد شیمیایی دیگر

بی کربنات سدیم یا همان جوش شیرین که یکی از اجزای اصلی خاموش کننده های آتش به حساب می آید، اغلب از کربنات سدیم تولید می شود. البته در طی فرآیند تولید سودا اش سبک به روش سولوی، بی کربنات سدیم یا جوش شیرین به صورت محصول جانبی نیز تولید می شود. در این روش برای حذف ناخالصی های آمونیاک، محصول نهایی را حرارت می دهند و در طی این فرآیند مقداری NaHCO۳ تجزیه می گردد.

به غیر از جوش شیرین، از سودا اش سبک به جهت تولید بی سولفیت سدیم، بوراکس و همچنین برای خنثی سازی اسید سولفوریک در صنایع تولید پنبه نیز استفاده می شود.

خرید و فروش کربنات سدیم سبک (سودا اش)

سودا اش نام دیگر کربنات سدیم (Na۲CO۳) است. سودا اش یک ماده شیمیایی قلیایی است، که از سنگ معدن ترونا (Trona) یا آب نمک های حاوی کربنات سدیم طبیعی (که هر دو به عنوان سودا اش طبیعی شناخته می شوند)، ناکولیت معدنی (به عنوان بی کربنات سدیم طبیعی شناخته می شود)، تصفیه و تولید می شود. سودا اش را می توان به صورت مصنوعی نیز در آزمایشگاه تولید کرد.

برای تولید این ترکیب شیمیایی یک سری مراحل تصفیه از سنگ معدن ترونا (Trona) مورد نیاز است. ابتدا سنگ معدن خام خرد و غربال می شود. سپس سنگ معدن خرد شده حرارت داده می شود. در این فرآیند، سنگ معدن ترونا تجزیه می شود و سودا اش خام تولید می گردد.

این ترکیب شیمیایی در آب به راحتی حل می شود. شیل های (Shale) نامحلول ته نشین شده و از محلول به وسیله فیلتراسیون جدا می شوند و به معدن بازگردانده می شوند. سپس سودا اش تحت فرآوری های بیشتر قرار می گیرد تا درصد خلوص بالاتری بدست آورد و برای استفاده در صنایع مختلف مناسب باشد.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های کربنات سدیم (سبک)

نام ماده سدیم کربنات (Sodium carbonate)
فرمول مولکولی Na₂CO₃
جرم مولکولی ۱۰۵.۹۸۸۸ g/mol
چگالی (دانسیته) ۲.۵۴ g/cm³
نقطه ذوب ۸۵۱ °C
نقطه جوش ۱,۶۰۰ °Cدرجه سلسیوس
انحلال‌پذیری در آب ۷۰ g/L (0 °C), 216 g/L (20 °C), 450 g/L (100 °C)
دیگر نام ها Soda ash, Washing soda, Soda crystals

کاربرد سودا اش و قیمت خرید

سودا اش به عنوان منبع سدیم در تولید خمیر دندان استفاده می شود و در بسیاری از سفید کننده ها و پودرهای شستشو کاربرد دارد. این ترکیب در مواد غذایی و محصولات آرایشی و همچنین در تولید مواد شیمیایی کشاورزی مانند کود کاربرد دارد. در آزمایشگاه ها به عنوان یک الکترولیت عالی در فرآیند الکترولیز مورد استفاده قرار می گیرد. از این ماده در تولید پودر شربت و نوع خاصی از کیک ها استفاده می شود. در آب اکواریوم از این ماده نیز برای نتظیم میزان اسیدیته بکار می رود.

سودا اش کاربردهای متنوعی دارد. این ترکیب شیمیایی روزانه زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد. تولید شیشه بزرگترین کاربرد سودا اش است که در تولید ظروف، عایق فایبر گلاس یا شیشه های تخت برای منازل، ساختمان های تجاری و صنایع خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. از این ترکیب شیمیایی همچنین برای تمیز کردن هوا و نرم کردن آب استفاده می شود. تولید کنندگان مواد شیمیایی از سودا اش به عنوان واسطه ای برای تولید محصولات خود استفاده می کنند.

قیمت کربنات سدیم سبک

قیمت کربنات سدیم سبک در بازار برحسب درصد خلوص، حجم، نرخ ارز و کشور تولیدکننده متفاوت است. شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید سدیم کربنات سبک نمایید.

فروش ‌کربنات سدیم سبک

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش سدیم کربنات سبک از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان سدیم خوراکی در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

پرسش های رایج در مورد کربنات سدیم سبک

چرا فروشندگان کربنات سدیم سبک در سایت جهان شیمی مورد اعتماد هستند؟
خریداران کربنات سدیم سبک می ‌دانند که پیدا کردن شرکت‌های بازرگانی خوشنام و باتجربه کربنات سدیم سبک، کار راحتی نیست. به همین دلیل کارشناسان جهان شیمی با بررسی پیوسته شرکت ‌های متقاضی، فروشندگانی معتبر، مورد اعتماد و باسابقه را به خریداران کربنات سدیم سبک معرفی می ‌کنند.

خرید کربنات سدیم سبک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کربنات سدیم سبک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کربنات سدیم سبک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سدیم کربنات سبک را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کربنات سدیم سبک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

 




نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: همه چیز در مورد قیمت کربنات سدیم
  2. کارخانه کربنات سدیم سبک مراغه یکی بزرگ ترین تولیدکنندگان کربنات سدیم در خاورمیانه است و انصافا به لحاظ کیفیت و مرغوبیت درجه یک است.

    آیا شما می توانید راهنمایی کنید ؛
    که شرایط دریافت نمایندگی کربنات سدیم سبک مراغه در شهرهایی که نمایندگی فروش وجود ندارد چیست؟

  3. سلام. وقت شما بخیر

    برای سدیم کربنات سبک بنده دو سوال مهم خدمت شما دارم؛

    شرایط نگه داری سدیم کربنات سبک در انبار می تواند زمینه ساز اشتعال و آتش سوزی شود؟

    همچنین نگه داری سدیم کربنات سبک در منطقه ای که رطوبت بالایی دارید, می تواند باعث کاهش کیفیت آن شود؟

  4. سلام و عرض تسلیت بابت ایام محرم

    من از طرف یک مجموعه دانشگاهی برای خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی به شما پیام میدم
    لطفا بفرمائید قیمت کربنات سدیم آزمایشگاهی چند است ؛
    همچنین به این شماره در تلگرام پیام دهید تا لیست سایر مواد آزمایشگاهی را جهت استعلام قیمت و خرید برای شما ارسال کنم .

  5. مهمترین تفاوت کربنات سدیم صنعتی و خوراکی چیست؟

    حالا که این سوال بنده را پاسخ می دهید؛ این را هم توضیح دهید، که مرکز خرید کربنات سدیم صنعتی در تهران که بتوانیم به بهترین قیمت کربنات سدیم صنعتی دسترسی داشته باشیم کجاست؟

    من تا حالا حوزه شیمیایی سایتی ندیدم که کارشناسان اون سایت به سوالات خوانندگان جواب بدن.

    خیلی از شما ممنونم

  6. در حوزه واردات، بین کشورهایی تولید کننده کربنات سدیم سبک هستند؛
    کدوم کشور کربنات سدیم مرغوب تری تولید می کنه؟

    همچنین تو این چند سال اخیر, عمده واردات کربنات سدیم ایران از چه کشورهایی صورت می گیرد؟

  7. بین خرید سدیم کربنات ایرانی و چینی شک دارم ، خصوصا اینکه به لحاظ قیمت با هم تفاوت دارند و تا الان هم سدیم کربنات ایرانی نخریدم

    خواهش می کنم این دو نوع را بررسی اجمالی کرده و به من و خیلی از خریداران دیگر کمک کنید

  8. سلام بر کارشناسان باتجربه جهان شیمی

    شرکت ما قصد خرید عمده کربنات سدیم را دارد از آنجا که مبلغ فاکتور ما به نسبت بالا می باشد لطفا نظر مشورتی خود را در رابطه با کیفیت و قیمت کربنات سدیم سمنان و مقاسیه آن با سایر رقبا بیان بفرمائید .

  9. برای خرید کربنات سدیم مراغه نیاز به بررسی و استعلام آنالیز کربنات سدیم مراغه داریم

    آیا امکان ارسال آنالیز این ماده شیمیایی از طریق ای میل ، واتساپ یا قرار دادن در کنار کادر فروشندگان وجود دارد؟

    خیلی هم عجله دارم، خواهش می کنم در این مورد به بنده کمک کنید

  10. کسی خبر داره ؛ از چه سایتی می تونم اطلاعاتی درباره قیمت جهانی کربنات سدیم به دست بیارم؟

    هرچقدر از سایت خوبتون تشکر کنم کمه. خیلی افسوس می خورم که هنوز برخی از فعالان مواد شیمیایی از قدرت و اعتبار شما خبر ندارن.

  11. درود و روزبخیر.

    چه دلیلی وجود دارد که قیمت خرید پرکربنات سدیم در هفته های اخیر نوسانات زیادی داشته است؟ قطعا افزایش قیمت دلار یکی از عوامل این نوسانات بوده است. اما آیا بحث تامین و واردات نیز در این بالا پایین شدن ها تاثیر داشته است؟ خواهشمندم راهنمایی کنید.

  12. کسانی که مایل به خرید سدیم کربنات ایرانی با قیمت مناسب ، ارسال به موقع و کیفیت عالی در انواع و اقسام گریدها و برندهای داخلی و خارجی دارند؛ از طریق شماره زیر در تلگرام پیام بگذارند .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا