Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

آشنایی با سم حشره کش اكسی ديمتون متيل (متاسیستوکس)

اكسی ديمتون متيل (Oxydemeton Methyl) یک سم سیستمیک با اثر تماسی- گوارشی است که برای از بین بردن حشراتی مانند کنه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این سم با نام تجاری متاسیستوکس نیز در بازار خرید و فروش می شود و برای کنترل حشرات مكنده مانند شته ها، تريپس ها و زنجرک ها فوق العاده است. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش اكسی ديمتون متيل (متاسیستوکس) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش اكسی ديمتون متيل (متاسیستوکس) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش اكسی ديمتون متيل (متاسیستوکس) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش اكسی ديمتون متيل (متاسیستوکس) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش اكسی ديمتون متيل (متاسیستوکس) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش اكسی ديمتون متيل (متاسیستوکس) به روزرسانی می‌شود.

این حشره کش جزء سموم ارگانو فسفره است و با مهار آنزیم کولین استراز و اختلال در سیستم عصبی منجر به فلجی حشرات و از بین رفتن آنها در اثر گرسنگی می شود زیرا توانایی تحرک حشرات را از بین می برد.

قیمت اكسی ديمتون متيل بر اساس نوسانات قیمت ارز و همچنین شرکت سازنده آن متغیر است و در بطری های ۱ و ۵ لیتری عرضه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

موارد مصرف اكسی ديمتون متيل (متاسیستوکس)

این سم در ایران برای کنترل پروانه ميوه‌ خوار پسته، شته سبز غلات، شته سبز درختان ميوه سردسيری، تريپس پنبه، زنجرک سبز و زنجرک ناقل بيماری كرلی تاپ، شته در چغندر، آفات سويا، شپشک خونی نارون و شته سبز توتون مورد استفاده قرار می گیرد.

برای کنترل این آفات ۱ تا ۵/۱ در هزار يا ۵/۰ تا ۱ ليتر در هکتار به صورت محلول ‌پاشی مورد استفاده قرار می گیرد.

متاسیستوکس در برخی کشورها همچنین برای کنترل شته، زنبورهای چوب خوار، آفات مكنده حشره ای در درختان ميوه، تاكستان ‌ها، سبزيجات، غلات و گياهان زينتی بکار می رود.

مقدار و روش مصرف اكسی ديمتون متيل (متاسیستوکس)

این سم به ميزان ۱ تا ۵/۱ در هزار يا ۱ تا ۵/۰ ليتر در هكتار به صورت محلول پاشی مورد استفاده قرار می گیرد.

توجه داشته باشید که این حشره کش ممکن است در برخی گیاهان زینتی باعث گیاه سوزی شود. این سم با اکثر آفت ‌كش‌ ها به جزء تركيبات قليايی قابل اختلاط می ‌باشد.

مکانیسم اثر اكسی ديمتون متيل (متاسیستوکس)

همانطور که گفته شد این حشره کش متعلق به گروه ارگانوفسفات ها بوده و یک سم قوی با اثرات فوری و تاثیرات طولانی است.

این سم سیستمیک پس از سمپاشی توسط شاخ و برگ درختان جذب شده و از طریق آوندها به تمام قسمت های گیاه منتقل می شود و با اثرات قدرتمند آفات گیاهی را از بین می برد.

ملاحظات زيست محيطی اكسی ديمتون متيل (متاسیستوکس)

ميزان سميت متاسیستوکس برای پستانداران۵۰ میلی‌ گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان ۳۷-۳۴ میلی ‌گرم بر کیلوگرم، برای ماهی‌ ها ۴۴۷-۱۷ میلی ‌گرم بر لیتر، برای دافنی ۱۹/۰ میلی ‌گرم بر لیتر می باشد. بنابراین این حشره کش برای پرندگان و ماهی ‌ها بی خطر محسوب می شود.

مانند تمام سموم هنگام کار با این سم باید از وسایل محافظ مانند ماسک، دستکش، عینک و لباس مخصوص استفاده کنید و در حین سمپاشی از خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری نمائید. علائم مسمومیت با این سم شامل سرگیجه، تهوع، اسهال و اختلال در بینایی است که با مشاهده آنها باید به مراکز درمانی مراجعه کنید.

سم حشره کش سیستماتیک

سم حشره کش سیستماتیک به سمی گفته می شود که پس از سمپاشی به هر شکلی توسط سیستم های آوندی در تمام ساختار گیاه پخش می شود و اثرات خود را اعمال می کند. در حال حاضر سموم سیستماتیک بسیاری در بازار موجود است و شما می توانید برای حفاظت از محصولات زراعی خود در برابر آفات آسیب رسان از آنها استفاده نمایید.

سم اکسی دیمتون متیل

سم اکسی دیمتون متیل یک سم سیستمیک تماسی- گوارشی است از گروه سموم ارگانوفسفره است که با اختلال در سیستم عصبی منجر به فلجی حشره و از بین بردن آن می شود. شما می توانید برای مبارزه با آفات زراعی مختلف از این سم استفاده نمایید.

دوره کارنس سم اکسی دیمتون متیل

دوره کارنس سم اکسی دیمتون متیل برای اکثر محصولات ۲۱ روز است. در این دوره برای در امان بودن از عوارض سموم آفت کش باید از مصرف محصولات سمپاشی شده خودداری نمایید. برای هر نوع سمی دوره کارنس یا بازداری متفاوت است و بر روی برچسب سم ذکر شده است.

قیمت سم اکسی دیمتون متیل

قیمت سم اکسی دیمتون متیل به عوامل مختلفی از جمله برند سم و نوسانات قیمت دلار در ایران بستگی دارد. برای خرید این سم می توانید به فروشگاه های اینترنتی معتبر مراجعه نموده و آن را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

سم اکسی دیمتون متیل اریا

سم اکسی دیمتون متیل اریا یکی از سموم حشره کش خوب موجود در بازار است که می توانید با مشورت کارشناسان کشاورزی برای حفاظت از محصولات خودتان از آن استفاده نمایید.

قیمت سم متاسیستوکس

برای آگاهی از قیمت سم متاسیستوکس بهتر است به صورت حضوری به فروشگاه های سموم کشاورزی مراجعه نمایید یا آن را به صورت اینترنتی خریداری نمایید. قیمت این سم نیز مانند سایر سموم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا