Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

معرفی کاربردهای سم حشره کش ایندوکساکارب (آوانت)

ایندوکساکارب (Indoxacarb) یک حشره کش غیر سیستمیک با اثر تماسی – گوارشی از گروه سموم اکسادیازین است. این سم برای کنترل آفاتی همچون کرم های قوزه، بید سیب زمینی، پیله خوارها، برگ خوارها، کرم های سیب و بسیاری از آفات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش ایندوکساکارب (آوانت) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش ایندوکساکارب (آوانت) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش ایندوکساکارب (آوانت) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش ایندوکساکارب (آوانت) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش ایندوکساکارب (آوانت) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش ایندوکساکارب (آوانت) به روزرسانی می‌شود.

مانند هر حشره کش دیگری به دلیل احتمال بروز مقاومت بهتر است از ایندوکساکارب را به صورت متناوب با یک حشره کش دیگر مانند پایروتروئید یا کاربامات استفاده کنید.

این آفت کش در ظروف ۲۵۰ سی سی در بازار خرید و فروش می شود. قیمت ایندوکساکارب بسته به شرکت تولید کننده و نوسانات قیمت دلار در بازار متغیر است و با نام تجاری آوانت نیز فروخته می شود.

موارد مصرف حشره کش ایندوکساکارب (آوانت)

ایندوکساکارب برای کنترل طیف ویسعی از آفات پروانه ای موثر است. آوانت بیشترین تاثیر را بر مرحله لاروی شب پره ها دارد و بهترین زمان سمپاشی وقتی است که آفت در مرحله لاروی سن ۱ است.

علاوه بر موارد ذکر شده این حشره کش برای کنترل آفت خوشه خوار مو، مینوز مرکبات، بید کلم در محصولاتی نظیر پنبه چغندر قند، حبوبات، سبزی و صیفی، ذرت، درختان میوه، انگور و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین ژل و طعمه ایندوکساکارب ۱۵% برای مبارزه با حشرات مزاحم خانگی در بازار وجود دارد و می توان از آن استفاده کرد.

مکانیسم اثر حشره کش ایندوکساکارب (آوانت)

این حشره کش با بلوکه کردن کانال های سدیمی سیستم عصبی حشره را مختل کرده و منجر به عدم تعادل حشرات و از بین رفتن آنها می شود. این سم ۴-۲ ساعت پس از محلول پاشی باعث مختل شدن تغذیه لاروها و فلج آنها شده و باعث می شود لاروها ۶۰-۲۴ ساعت بعد بمیرند.

ایندوکساکارب پس از سمپاشی بر روی برگ ها باقی مانده و لاروها را کنترل می ‌کند. این سم به دلیل چربی دوستی ویژگی تخم کشی نیز دارد زیرا به راحتی به درون غشاء تخم جذب شده و لاروها به هنگام خروج به محض تغذیه و تماس با سم از بین می روند.

با اینکه حشره کش آوانت جزء سموم سیستمیک دسته بندی نمی شود ولی به دلیل خاصیت چربی دوستی در کوتیکول مومی برگ ها حل شده و وارد بافت گیاه می شود.

معرفی کاربردهای سم حشره کش ایندوکساکارب (آوانت)
معرفی کاربردهای سم حشره کش ایندوکساکارب (آوانت)

روش و زمان مصرف حشره کش ایندوکساکارب (آوانت)

مقدار مصرف این حشره کش علیه کرم غوزه پنبه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی لیتر در هکتار و برای کنترل کرم پیله خوار نخود ۲۰۰ میلی لیتر در هکتار است. همچنین برای کنترل کرم سیب در مناطق کوهستانی در نسل اول کرم سیب ۰/۴۵ میلی لیتر در هزار مورد استفاده قرار می گیرد.

قابلیت اختلاط حشره کش ایندوکساکارب (آوانت)

در رابطه با این حشره کش تا به حال گیاه سوزی گزارش نشده است و در رابطه یا اختلاط با دیگر سموم نیز مشکلی مشاهده نشده است ولی بهتر است برای پیشگیری از هر مشکلی قبل از سمپاشی گسترده، مخلوط سموم را در یک بخش کوچک آزمایش کنید.

ملاحظات عمومی حشره کش ایندوکساکارب (آوانت)

مانند هر سم دیگری قبل از مصرف این حشره کش ابتدا برچسب آن را به دقت مطالعه کنید. موقع استفاده از سم برای جلوگیری از مسمومیت حتما از وسایل حفاظت شخصی مانند دستکش، کلاه، عینک و ماسک استفاده کنید.

در صورت تماس سم با پوست یا چشم ها فورا محل را با مقدار فراوانی آب شستشو دهید. این سم پادزهر اختصاصی ندارد و در صورت مصرف خوراکی درمان بر اساس علائم در مراکز درمانی انجام می شود. علائم مسمومیت شامل سردرد، سرگیجه، تهوع، اسهال و اختلال در بینایی است . در صورت تجربه هریک از این علائم با همراه داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. فاصله آخرین زمان سم پاشی تا برداشت یا به عبارتی دوره کارنس محصول بسته به نوع آفت ۲۱-۱۰ روز است.

سم آوانت اکسترا

سم آوانت اکسترا نوعی سم شیمیایی است که برای دفع و از بین بردن آفات به خصوص کرم غلاف خور استفاده می شود. این سم شیمیایی توسط بسیاری از شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی تولید و به کشاورزان عرضه می شود.

سم آوانت گوجه فرنگی

گوجه فرنگی توسط بسیاری از آفات مورد حمله قرار می گیرد. بنابراین کشاورزان از سموم شیمیایی برای دفع آفات و محافظت از محصولات خود استفاده می کنند. سم آوانت یکی از سموم بسیار پرکاربرد و مفید برای دفع و از بین بردن آفات و حشرات مضر برای بوته گوجه فرنگی است.

قیمت سم آوانت

قیمت سم آوانت در بازار ایران بسیار متنوع است. این سم توسط بسیاری از شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی ساخته می شود. قیمت سم آوانت بستگی به کیفیت، شرکت سازنده و نوسانات بازار ارز دارد. برای اطلاع از قیمت این سم شیمیایی، می توانید به سایت های فروش سموم شیمیایی مراجعه کنید.

دوره کارنس سم آوانت

دوره کارنس سم آوانت حدود ۱۰ روز است. دوره کارنس زمان خنثی شدن اثر سم را نشان می دهد. بنابراین ماندگاری سم آوانت بر روی گیاهان و محصولات حدود ۱۰ روز است. شما در طول این مدت زمان نباید اقدام به برداشت محصول کنید.

سم کرم کش قوی

سموم کرم کش قوی بسیاری در بازار وجود دارد. بعضی از این سم های بسیار قوی تر از انواع های دیگر هستند. قوی تری سم های کرم کش موجود در بازار سم سایپرمترین و پرفنفوس است. این سموم شیمیایی بر طیف گسترده ای از آفات تاثیر می گذارند و آنها را از بین می برند.

سم کرون برای مینوز

مینوز نوعی آفت است که خسارات زیادی را به گیاهان مختلف به خصوص گیاه گوجه فرنگی وارد می کند. مینوز نوعی شب پره است که از تمام قسمت های گیاه تغذیه می کند و باعث از بین رفتن محصول می شود. از این رو کشاورزان از سموم مختلفی برای از بین بردن این آفت مخرب استفاده می کنند. یکی از سم های مناسب برای از بین بردن مینوز، سم کرون است. این سم قابلیت از بین بردن طیف وسیعی از آفات را دارد. کشاورزان از سم کرون برای محافظت از گیاهان و محصولات خود در مقابله با آفت مینوز بسیار استفاده می کنند.

قیمت سم ایندوکساکارب

سم ایندوکساکارب نوعی سم شیمیایی است که برای دفع و از بین بردن آفات استفاده می شود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت روز سم ایندوکساکارب به نمایندگی های فروش محصولات کشاورزی در شهر خود یا سایت های اینترنتی فروش این سموم مراجعه کنید. توصیه می شود این سم را از فروشگاه های معتبر سموم شیمیایی را خریداری کنید.

سم اوانت هندی

سم آوانت توسط بسیاری از کشورها تولید و عرضه می شود. یکی از کشورهای تولید کننده سم آوانت کشور هند است. سم آوانت هندی کیفیت بسیار خوبی داشته و کارایی بالایی دارد. قیمت این سم نسبت به قیمت سم آوانت تولیدی توسط کشورهای اروپایی کمی پایین تر است.

سم پروفنوفوس

سم پروفنوفوس یک سم قوی و پرکاربرد در بخش کشاورزی است. این سم از گروه سموم تماسی و ارگانوفسفره است و برای دفع و از بین بردن آفات مختلف از جمله حشرات مکنده و جونده استفاده می شود. سم پروفنوفوس بسیار سریع عمل کرده و به داخل بافت های گیاه نفوذ می کند. بنابراین حشرات مضر با تغذیه از گیاه، سم را خورده و از بین می روند. کشاورزان از سم پروفنوفوس به دلیل قدرت بالای اثرگذاری بسیار استفاده می کنند.

سم لاروین

سم لاروین نام تجاری سم شیمیایی تیودیکارب است. این سم شیمیایی نوعی سم سیستمیک است که به داخل گیاه نفوذ کرده و طیف وسیعی از آفات را از بین می برد. میزان ماندگاری این سم برای محافظت از گیاهان و محصولات شما حدود دو هفته است. کشاورزان از سم لاروین برای از بین بردن آفاتی همچون سوسک ها، بید کلم، مینوز، کرم و کنه استفاده می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا