Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم حشره کش گلادیاتور چیست و چگونه عمل می کند؟

گلادیاتور یک حشره کش و کنه کش ارگانوفسفره تماسی است که با مهار آنزیم کولین استراز باعث اختلال در سیستم عصبی حشرات شده و بدین ترتیب آنها را از بین می برد. این سم ترکیبی از كلرپايريفوس و كلرپايريفوس متيل است که برای از بین بردن موریانه ها نیز می توان از آن استفاده کرد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش گلادیاتور است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش گلادیاتور دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش گلادیاتور در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش گلادیاتور در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش گلادیاتور نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش گلادیاتور به روزرسانی می‌شود.

سموم ارگانوفسفره دسته ای سموم کشاورزی با کاربرد بسیار گسترده هستند و برای کنترل طیف گسترده ای از آفات گیاهی و حشرات مزاحم مورد استفاده قرار می گیرند. این سموم برای از بین بردن کنه ها ، کرم ها و حتی در برخی از موش کش ها مورد استفاده قرار می گیرند.

این سموم خیلی سریع اثر می کنند اما ماندگاری آنها کم است و استفاده از آن برای انسان ها و محیط زیست نیز خطرناک و آلوده کننده می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این آفت کش در ادامه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

موارد مصرف سم حشره کش گلادیاتور

حشره کش گلادیاتور به صورت منحصر به فرد برای کنترل آفات درختان برگ ریز ، کنه ها ، پسیلیدها و سایر آفات آسیب رسان در محصولاتی از جمله سیب ، مرکبات ، گلابی ، میوه های هسته دار و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد.

برای استفاده از این سم روی درختان سیب ، مرکبات ، گلابی ، میوه های هسته دار ، سبزیجات و سایر محصولات ابتدا برچسب را مطالعه نمائید. حشره کش / کنه کش گلادیاتور برای کنترل حشرات برگ خوار، کنه ها ، پسیل ها و پوره ها تهیه شده است و با عملکرد دوگانه کنترل طولانی مدتی برای بسیاری از آفات فراهم می کند. فرمولاسیون منحصر به فرد این سم باعث می شود به سرعت وارد بافت گیاهان شود و  در برابر باران شویی بسیار مقاوم بوده و کنترل فوق العاده ای در برابر آفات مختلف دارد.

مکانیسم اثر سم حشره کش گلادیاتور

این سموم با تاثیر بر یکی از ناقلین عصبی به نام استیل کولین اثرات خود را اعمال می کنند. این حشره کش با مهار آنزیم استیل کولین استراز باعث تداوم اثرات تحرک کننده عصبی استیل کولین در گیرنده های عصبی شده و بدین ترتیب منجر به فلج شدن حشره می شود. حشرات فلج قادر به حرکت نیستند در نتیجه به دلیل ناتوانی در تغذیه از گرسنگی خواهند مرد.

سموم ارگانوفسفره اکثرا سیستمیک هستند و پس از محلول پاشی وارد بافت گیاه شده و از طریق آوندها در سرتاسر گیاه پخش شده و اثرات خود را اعمال می کنند.

سم حشره کش گلادیاتور چیست و چگونه عمل می کند؟
سم حشره کش گلادیاتور چیست و چگونه عمل می کند؟

روش مصرف سم حشره کش گلادیاتور

این آفت کش به شکل محلول پاشی در غلظت یک درصد بر روی گیاهان و درخت ها استفاده می شود و برای از بین بردن کلنی موریانه ها به شکل تزریق محلول سم در خاک استفاده می شود تا بطور مستقیم تمام موریانه ها را از بین ببرد.

ملاحظات زيست محيطی سم حشره کش گلادیاتور

ميزان سميت این حشره کش برای پستانداران۲۳۰ میلی ‌گرم بر کیلوگرم و برای پرندگان جزء سموم کم خطر محسوب می شود. این سم برای ماهی ‌ها و ديگر موجودات آبزی بسیار خطرناک است. بنابراین باید از سمپاشی در اطراف رودخانه ها ، آبهای جاری و کلیه منابع آبی خودداری کرد.

برای استفاده از این سم حتما باید از لباس های محافظ ، دستکش ، کلاه و عینک استفاده کنید زیرا این سموم برای انسان مسمومیت زا هستند. در صورت مشاهده علائم مسمومیت پس از سمپاشی حتما با در دست داشتن برچسب سم به اولین مرکز درمانی در دسترس مراجعه نمائید.

این سموم را در ظروف در بسته در انبارهای خشک و خنک به دور از دسترس کودکان و تابش مستقیم نور آفتاب نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا