Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

قیمت خرید و فروش سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول)

فن پروپاترین یک حشره کش – کنه کش غیر سیستمیک با اثرات تماسی – گوارشی است که با نام تجاری دانیتول نیز در بازار خرید و فروش می شود. این سم به شکل امولسیون ۱۰% در دسترس است و برای کنترل آفات گیاهی و همچنین دور کردن حشرات خسارات زا مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول) به روزرسانی می‌شود.

این آفت کش با تاثیر بر روی سیستم عصبی موجب فلجی حشرات شده و با اثرات ضربه ای آنها را از بین می برد. فن پروپاترین برای کنترل طیف گسترده ای از آفات مانند مگس‌های سفيد، مينوزها، حشرات برگ خوار و ساقه خوار قابل استفاده است. قیمت این سم بسته به شرکت تولید کننده و تغییرات قیمت ارز در بازار ایران متفاوت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این حشره کش در ادامه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

موارد مصرف سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول)

این حشره کش برای کنترل حالات متحرک انواع كنه‌ ها (غیر از كنه‌ های چهارپا) و حشراتی مثل مگس‌ های سفيد، مينوزها، حشرات برگ خوار و ساقه خوار، شته‌ ها، پسيل ‌ها روی درختان ميوه دانه ‌دار مورد استفاده قرار می گیرد. این سم همچنین برای کنترل آفات مركبات، انگور، سبزيجات و صيفی ‌جات، پنبه، گياهان گلخانه‌ ای و زينتی قابل استفاده است.

مكانيسم اثر سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول)

این آفت کش با اثر ضربه‌ ای عمل می کند. سمیت این حشره کش ناشی از مهار اعصاب بوده و با درجه حرارت رابطه مستقيم دارد. این حشره کش حساسيت ناحيه پس سيناپسی را به تحريكات عصبی با افزایش رها سازی گاما آمينو بوترک اسيد (GABA) كاهش داده و باعث ممانعت از انتقال پيام‌ های عصبی می ‌شود.

مقدار سم مورد نیاز برای مرگ و مير گسترده حشرات و كنه‌ها معمولاً بسيار بيشتر از مقداری است كه برای فلج كردن آن­ها مورد استفاده قرار می گیرد.

فن پروپاترین این سم چربی دوست است و به راحتی جذب لايه كوتيكول حشرات و سطح برگ می شود در مقابل باران شویی مقاوم است.

ویژگی حشره‌ كشی این سم به دوز توصيه شده برای هر آفت و پوشش لايه سم روی برگ بستگی دارد. این حشره کش علاوه بر اثر ضربه‌ ای در مقادیر بالا خاصيت دوركنندگی داشته و در مقادیر کم باعث جلوگیری از تغذيه آفات می شود.

مقدار و راهنمای مصرف سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول)

برای کنترل کنه قرمز اروپایی در درختان میوه سردسیری به مقدار ۲ در هزار، برای کنترل مینوز لکه گرد در سیب ۰/۷ تا ۰/۵ درهزار به محض تفریخ تخم، جهت کنترل مگس مینوز برگ در سویا مقدار ۱/۵-۱ لیتر در هکتار مورد استفاده قرار می گیرد.

این حشره کش برای کنترل کنه گالی در انگور، پشه گالی در انگور، سن کاپسیده، زنبورهای (saw fly)، کنه دو نقطه ای در انگور فرنگی نیز در سایر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.

  • برای کنترل برگخوار كارادرينا، برگخوار مصری (پرودنيا) كرم غوزه پنبه، کک، خرطوم كوتاه و مگس چغندر ۲ لیتر در هکتار
  • بيد چغندر (ليتا) و كنه دو نقطه‌ ای ۱.۵ تا ۲ لیتر در هکتار
  • برگ خوار كارادرينا، برگخوار مصری (پرودنيا) كنه تارتن، كرم غوزه پنبه، كرم خاردار پنبه و كنه دو نقطه‌ ای ۲ تا ۲.۵ لیتر در هکتار
  • سفيده كلم، عسلک پنبه و مگس سفيد گلخانه، كرم غوزه پنبه (هليوتيس)، تريپس، زنجره و شته، كنه دو نقطه‌ ای، برگ خوار كارادرينا، برگخوار مصری ۱.۵ تا ۲ لیتر در هکتار
  • مينوز لكه گرد سيب و پسيل گلابی ۰.۶ تا ۰.۸ لیتر در هزار
  • کنه قرمز مرکبات ۱ تا ۱.۵ لیتر در هزار
  • كنه قرمز اروپایی، كنه دو نقطه ‌ای و كرم سيب ۱.۵ تا ۲ لیتر در هزار

این آفت کش بر روی کنه های متحرک موثر بوده و سبب نابودی آنها می شود. برای کسب بهترین نتیجه حداکثر ۳ بار سم پاشی در طول سال برای تاکستان ها توصیه می شود.

قیمت خرید و فروش سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول)
قیمت خرید و فروش سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول)

ملاحظات عمومی در رابطه با سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول)

توجه داشته باشید که این سم با تركيبات قليایی مانند سم بردو قابل اختلاط نيست. این حشره کش با خاصیت دورکنندگی می تواند جلوی تغذیه کنه­ های بالغ را گرفته و باعث کاهش تعداد تخم و در نتیجه تعداد کلی آنها می شود.

این آفت کش در برابر نور خورشید مقاوم است ولی در طولانی مدت اکسید شده و از تاثیر آن کاسته می‌ شود. این سم به دلیل ویژگی تبخیری پایین دوام خوبی روی محصولات دارد ( تا حدود ۱۰ روز).

احتیاط های لازم رابطه با سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول)

استفاده از این سم روی هر محصول یا گیاهی توصیه نمی شود و فقط برای گیاهان ذکر شده بر روی برچسب قابل استفاده می باشد. توجه داشته باشید که آخرین نوبت سم پاشی برای انگور ۱۴ روز بعد از گل دهی است.

برای کنه های تارتن پنبه به هنگام طغیان کرم قوزه مصرف حشره کش به میزان ۱ لیتر در هکتار با نظر کارشناسان توصیه می شود.

هنگام استفاده از این سم حتما از وسایل حفاظتی مانند دستکش و ماسک، عینک، کلاه و لباس مخصوص استفاده کنید تا احتمال مسمومیت به حداقل برسد.

علائم مسمومیت شامل ضعف عضلات، تشنج و بی نظمی در تنفس است که به محض مشاهده با در دست داشتن برچسب سم باید به مراکز درمانی مراجعه کنید. دیازپام به عنوان پادزهر این حشره کش استفاده می شود هرچند پادزهر واقعی محسوب نمی شود و فقط برای تسکین سیستم اعصاب مرکزی استفاده می شود.

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول)

سمیت این حشره کش برای پستانداران ۷۰-۶۶/۷ میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان ۱۰۸۹ میلی گرم بر کیلوگرم و برای ماهی ها ۱/۹۵ میکروگرم بر لیتر است. در نتیجه برای ماهی ها و موجودات آبزی بسیار خطرناک است. به همین دلیل از سمپاشی حوالی محیط های آبی خودداری کنید و در صورت سم پاشی به کمک جریان هوا باید حاشیه ۱۸ متری از نهرها و آب های سطحی در نظر گرفته شود.

دانیتول برای زنبور عسل نیز بسیار خطرناک است بنابراین نباید از آن در دوره گلدهی گیاهان یا علف هرز یا زمان فعالیت شدید گرده افشان ها و زنبورعسل استفاده کرد.

نحوه نگه داری سم حشره کش فن پروپاترین (دانیتول)

سم را در مکانی به دور از تابش مستقیم نور آفتاب و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی و اهلی نگهداری کنید.

سم دانیتول فن والریت

سم دانیتول فن والریت یک حشره كش و كنه كش پيريتروئيدی است که با اثرات غير سيستمیک برای كنترل حشرات و كنه‌ های گياهی استفاده می شود. این سم به صورت امولوسیون و در بازار با نام تجاری دانیتول خرید و فروش می شود. این آفت کش ماندگاری بالایی دارد و تحت تاثیر نور خورشید اثر آن از بین نمی رود و با به صورت ضربه ای باعث از بین رفتن آفات گیاهی می شود. سم دانیتول فن والریت را می توانید برای مقابله با مگس سفيد، مينوزها، شته ‌ها و پسيل ها مورد استفاده قرار دهید.

فن پروپاترین سمیران

فن پروپاترین سمیران یک آفت کش گیاهی برای مقابله با حشرات و کنه ها است. این سم پس از استعمال به صورت ضربه ای عمل کرده و با اثرات تماسی- گوارشی و دور کننده آفات مخرب گیاهی را در مزارع و باغ ها از بین می برد.

دانیتول گل سم

دانیتول گل سم یک حشره کش و کنه کش بسیار قوی از گروه پاراتیروییدهاست. این سم با با غیر سیستمیک، تماسی و گوارشی و دور کننده آفات مختلف را دفع می کند است. این سم به صورت امولسیون EC 10% عرضه می شود و با تاثیرات عصبی موجب فلجی حشرات شده و آنها را از بین می برد. از این سم می توانید برای مقابله با حشرات و کنه های سبزیجات و صیفی جات، گیاهان زینتی و گلخانه ای استفاده نمایید.

کاربرد سم فن پروپاترین

سم فن پروپاترین با اثر ضربه‌ ای  و از طریق فلج كردن آفات گیاهی مختلف را از بین می برد. این سم به دلیل خاصیت چربی دوستی توسط لايه كوتيكول حشرات و سطح برگ ها جذب شده و مقاومت خوبی در برابر باران شویی و نور آفتاب دارد. این سم برای كنترل حالات متحرک انواع كنه‌ وحشرات برگخوار و ساقه خوار، شته‌ و پسيل‌ درختان ميوه، و سبزيجات و صیفی جات، گياهان گلخانه‌ ای و آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

سم دلتامترین

سم دلتامترین یکی از آفت کش های بسیار قوی و محبوب در کشاورزی است که به صورت امولسيون(EC2.5%)  برای مقابله با حشرات مكنده و جونده مورد استفاده قرار می گیرد. دلتامترین یکی از بی خطرترین سموم دفع آفات است که به خصوص نقش مهمی در کنترل ناقلین مالاریا دارد. دلتامترین از نظر قدرت حشره کشی بسیار پر قدرت است اما اکنون مقاومت نسبت به آن بسیار گسترش یافته است. این سم با تاثیرات عصبی بسیاری از آفات مانند شته ها، ملخ ها، پسیل ها و غیره را از بین می برد.

طریقه مصرف سم فن پروپاترین

طریقه مصرف سم فن پروپاترین برای گیاهان و آفات مختلف متفاوت است و شما بر اساس دستورالعمل سم می توانید برای مقابله با آفات مختلف آن را رقیق کرده و مورد استفاده قرار دهید.

قیمت سم فن پروپاترین

قیمت سم فن پروپاترین به فاکتورهای مختلفی از جمله نوسانات قیمت دلار در بازار ایران بستگی دارد. برای آگاهی از قیمت این سم می توانید به فروشگاه های اینترنتی فروش سموم کشاورزی مراجعه نمایید.

قیمت سم دانیتول

برای آگاهی از قیمت سم دانیتول بهتر است به فروشگاه های سموم کشاورزی به صورت حضوری یا اینترنتی مراجعه نمایید. زیرا قیمت این سم به فاکتورهای مختلفی از جمله ایرانی یا خارجی بودن و همچنین برند سم بستگی دارد.

دانیتول چیست

دانیتول یکی از سموم آفت کش موجود در بازار است که برای مقابله با طیف گسترده ای از حشرات و برخی کنه ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این سم و کسب بهترین نتایج بهتر است با کارشناسان کشاورزی مشورت نمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا