Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

آشنایی با موارد مصرف سم حشره کش پی متروزین (چس)

پی متروزین (Pymetrozine) که با نام تجاری چس (CHESS) نیز شناخته می شود یک حشره کش سیستمیک و انتخابی برای شته ها در محصولات کشاورزی است. این سم شته کش متعلق به گروه تری آزین ها است که باعث فلج شدن خرطوم شته شده و آنرا از بین می برد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش پی متروزین (چس) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش پی متروزین (چس) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش پی متروزین (چس) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش پی متروزین (چس) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش پی متروزین (چس) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش پی متروزین (چس) به روزرسانی می‌شود.

کاربرد سم حشره کش پی متروزین (چس)

یکی از مهمترین ویژگیهای پی متروزین تاثیر بر شته های مقاوم به سموم فسفره آلی و کارباماتی است و می توان آنرا برای از بین بردن شته در بسیاری از محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار داد.

این حشره کش در بسته های ۱ و ۱.۵ کیلوگرمی در بازار موجود است بنابراین قیمت خرید و فروش آن بر اساس وزن بسته بندی متفاوت است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا ما را همراهی کنید.

موارد مصرف سم حشره کش پی متروزین (چس)

این آفت کش را می توان برای از بین بردن و کنترل شته توتون و جالیز، شته در انواع سبزیجات برگی، میوه، گیاهان زینتی، سبزیجات گلخانه‌ ای، مزارع پنبه و توتون، سفید بالک های گلخانه در پرورش گوجه فرنگی گلخانه ‌ای مورد استفاده قرار داد.

دوره کارنس پی متروزین برای اکثر محصولات ۱۴ روز، برای سیب زمینی و سبزیجات برگی ۷ روز و برای فلفل و خیار ۳ روز است. برای جلوگیری از مقاومت باید این حشره کش را به صورت متناوب با سموم دیگر مورد استفاده قرار داد.

مکانیسم اثر سم حشره کش پی متروزین (چس)

این حشره کش به محض استفاده در تمام گیاه پخش شده و شته ها با تغذیه از شیره گیاه به آن آلوده شده و خرطوم آنها فلج می شود. این مسئله از تغذیه آنها جلوگیری کرده و شته ها را بین یک تا چهار روز از بین می برد.

روش مصرف سم حشره کش پی متروزین (چس)

برای استفاده از این سم مقدار درج شده بر روی برچسب را با مقداری آب به خوبی مخلوط کنید سپس مخزن سمپاش را تا نیمه پر از آب کرده و محلول سم را به آن اضافه کنید. در حالی که همزن مخزن سمپاش روشن است آن را از آب پر کنید تا سم به خوبی مخلوط شود. به طور متوسط مقدار آب مورد نیاز جهت سمپاشی ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر در هکتار است.

بهترین زمان مصرف مشاهده اولین شته ها بر روی محصولات مختلف است و می توان در صورت نیاز سمپاشی را تکرار نمود. جهت محدود کردن ویروس هایی مانند ویروس پیچیدگی برگ سیب زمینی سم پاشی را باید در زمان سبز شدن ۹۰ درصد مزرعه انجام شود. حداکثر میزان مصرف پی متروزین برای سیب زمینی دو برابر میزان توصیه شده سم است.

برای محصولات خوردنی و گیاهان زینتی می توان سه و چهار برابر میزان توصیه شده از این سم استفاده کرد. برای استفاده بر روی گیاهان زینتی قبل از سم پاشی ابتدا سطح کوچکی را تست کنید.

آشنایی با موارد مصرف سم حشره کش پی متروزین (چس)
آشنایی با موارد مصرف سم حشره کش پی متروزین (چس)

مقدار مصرف سم حشره کش پی متروزین (چس)

  • سفید بالک گلخانه در سبزی و جالیز: ۱ کیلوگرم در هکتار
  • سفید بالک گلخانه ای در توتون: ۱ کیلوگرم در هکتار
  • کنه تار عنکبوتی در درختان جنگلی و گیاهان زینتی: ۲ در هزار
  • کنه گرد آلود خرما : ۲ تا ۲.۵ در هزار
  • کنه قرمز و کنه زرد شرقی در مرکبات: ۲ در هزار

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش پی متروزین (چس)

میزان سمیت پی متروزین برای پستانداران ۵۸۲۰ میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان ۲۰۰۰میلی ‌گرم بر کیلوگرم، برای ماهی‌ ها ۱۰۰میلی‌ گرم بر لیتر و برای دافنی ها ۸۷ میلی ‌گرم بر لیتر است.

این حشره کش برای حشرات مفید و زنبورها بسیار سمی و خطرناک است و نباید در زمان گلدهی مصرف شود همچنین موقع سمپاشی باید حاشیه کاربرقیمت متری مزرعه را مورد نظر قرار داد.

شرایط نگهداری سم حشره کش پی متروزین (چس)

مانند سایر سموم این حشره کش را در جای خشک و خنک، دور از تابش مستقیم آفتاب، در بسته ‌بندی اصلی با برچسب سالم و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی و به دور از مواد غذایی انسان و دام نگهداری کنید.

بهترین دما برای نگهداری این آفت کش بین صفر تا ۲۵+ درجه سانتی ‌گراد است. در صورت نگهداری در شرایط مناسب این سم تا دو سال پس از تاریخ تولید قابل استفاده است.

پی متروزین یا چس

پی متروزین یا چس، یک نوع سم دفع آفات است که توسط کشاورزان بسیار استفاده می شود. این سم بیشتر برای دفع و از بین بردن شته ها در کشاورزی استفاده می شود. کشاورزان از این سم برای محافطت گیاهان و محصولات خود از شر شته توتون، سفید بالک و شته جالیز استفاده می کنند.

قیمت سم چس

قیمت خرید و فروش سم چسبرحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم چس مورد نظر خود را خریداری نمایید. سم چس نوعی سم حشره کش موجود در بازار است. کشاورزان از این سم برای از بین بردن آفات و حشرات مضر استفاده می کنند.

قیمت سم پی متروزین

سم پی متروزین قیمت های متنوعی در بازار دارد. قیمت این سم ممکن است براساس عوامل زیادی مانند نوسانات ارز متغیر باشد. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم پی متروزین مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم چس

برای اطلاع از قیمت فروش سم چس از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم چس در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم چس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا