Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

کاربرد و ویژگی سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون)

دیمیلین (Dimilin) یک حشره کش تماسی – گوارشی است که با نام دیفلوبنزورون نیز در بازار خرید و فروش می شود. این سم متعلق به سموم گروه بنزوئيل اوره (IGR)است و با اختلال در سنتز کیتین آفات مختلف را از بین می برد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون) است. همچنین اگر تصمیم به خرید حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم دیمیلین (دیفلوبنزورون) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون) به روزرسانی می‌شود.

این حشره کش بر تمام مراحل رشد حشرات تاثیرگذار است ولی تاثیر بیشتری روی لاروهای جوان دارد. این سم برای کنترل طیف گسترده ای از آفات گیاهی از جمله پروانه دم طلایی و ابريشم باف ناجور درختان جنگلی، جوانه خوار كاج، برگ خوار نارون و بلوط و .. مورد استفاده قرار می گیرد.

دیفلوبنزورون با فرمولاسیون های (ODC 45%) و (WP 25%) در بازار موجود است و به همین دلیل قیمت فروش آن کمی متفاوت است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با این آفت کش ارائه می شود لطفا همراه ما بمانید.

مکانیسم اثر سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون)

پوسته خارجی حشرات از یک لایه سلول اپیدرمی با پوشش کوتیکول تشکیل شده است. دو جز اصلی کوتیکول حشرات پروتئین و کیتین هستند. به نظر می رسد کیتین که یک پلیمر استیل گلوکوزامین است همیشه به پروتئین پیوند خورده است. نسبت پروتئین به کیتین در کوتیکول گونه های مختلف متفاوت است. ساختار کوتیکول توسط تعاملات بین مولکول های پروتئین و بین پروتئین و کیتین حفظ می شود. کوتیکول را می توان به یک لایه نازک و بیرونی تشبیه کرد که از بدن حشره محافظت می کند.

دیمیلین با جلوگیری از سنتز کيتين و اختلال در تشکيل کوتيکول رشد حشرات را تحت تاثیر قرار می دهد. این آفت کش بر تمام مراحل ظهور کوتيکول جديد در بدن حشرات نابالغ تاثیرگذار است و آنها را از بین می برد.

کاربرد سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون)

دیفلوبنزورون یک قارچ کش / حشره کش است که به عنوان تنظیم کننده رشد حشرات مورد استفاده قرار می گیرد. این سم برای کنترل بسیاری از لاروهای برگ خوار، گیاهان جنگلی و زینتی (به عنوان مثال پروانه کولی، لارو پشه، زنگ زدگی) و برای از بین بردن کنه در گاو، آفات مرکبات، پنبه، قارچ، گیاهان زینتی، آب های راکد، درختان جنگل و در برنامه های برای جمعیت لارو پشه و پروانه کولی استفاده می شود.

در ایران بیشترین کاربرد این آفت کش در کنترل پروانه دم طلایی، پروانه خوار كاج، ابريشم باف ناجور درختان جنگلی، جوانه خوار كاج، برگ خوار نارون و بلوط، پروانه دم چنگال صنوبر و مينوز لكه گرد است.

در سایر کشورها برای کنترل لاروهای برگ ‌خوار در خزانه ‌ها يا نهالستان‌ ها، درختان و درختچه ‌های فضای سبز، شب پره جوانه‌ خوار در درختان سيب و گلابی، گياهان زينتی و شب پره تورتريكس در درختان و درختچه‌ های فضای سبز خزانه و نهالستان‌ های گياهان زينتی استفاده می شود.

این حشره کش قادر به کنترل برگ‌ خوارها در انواع كلم‌، مگس خانگی در دامپروری ‌ها و محل نگهداری فضولات حيوانی، آفات مكنده گلابی، شب پره جنگل و ميوه‌های هسته دار، كنه زنگار در سيب، گلابی، مگس سياريد در قارچ‌ های خوراکی و بسیاری از حشرات دیگر است.

کاربرد و ویژگی سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون)
کاربرد و ویژگی سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون)

مقدار مصرف سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون)

مینوز لکه گرد در سیب : ۰.۵ کیلو در هزار لیتر آب

سوسک برگ خوار نارون : ۳۰۰ گرم در هزار لیتر آب

پروانه مینوز برگ : ۵۰ گرم در ۳۰۰ سی سی روغن در ۱۰۰ لیتر آب

جوانه خوار کاج در درختان جنگلی : ۳۰۰ گرم در هزار لیتر آب

پروانه دم چنگالی صنوبر در درختان جنگلی : ۲۰۰- ۳۰۰ گرم در هزار لیتر آب

پروانه دم قهوه ای درختان جنگلی : ۳۰۰ گرم در هزار لیتر آب

پروانه دم طلایی و ابریشم باف ناجور در درختان جنگلی : ۳۰۰ گرم در هزار لیتر آب

ملخ مراکشی مزارع : ۲۰۰ میلی لیتر در هکتار علیه پوره ها

ملاحظات اختصاصی سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون)

این آفت کش بيشتر بر روی برگ خوارهای جوان مؤثر است. بيشترين تأثير سمپاشی در زمان شروع تفريخ تخم‌ ها رخ می دهد. توجه داشته باشید که در زمان سمپاشی هوایی نبايد سرعت باد از ۱۸ نات باشد و در تند باد حداکثر تا۲۰ نات می توان از این سم استفاده کرد. زمان استفاده از این حشره کش براساس نوع آفت و نوع محصول متغير است که برای بیشترین تاثیر باید مورد نظر قرار بگیرد.

برای حداکثر تاثیرگذاری جهت استفاده در محصولات كلم و پسيل گلابی از خيس كننده‌ ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای پیشگیری از مقاومت تعداد دفعات سمپاشی برای گلابی و سيب ۳ مرتبه، برای درختان هسته دار ۲ مرتبه،‌ برای كشمش سياه و انواع محصولات كلم ۲ بار در سال و در محيط كشت قارچ خوراکی یک بار در سال توصیه می شود.

بهتر است برای جلوگیری از خسارت های احتمالی قبل استفاده از سم آنرا در يک سطح كوچک جهت بررسی گياه‌ سوزی آزمایش کنید. از آنجاییکه دیمیلین فاقد اثرات سيستميک و نفوذی است تاثیری بر حشرات مکنده ندارد.

دوره كارنس این حشره کش برای سيب و گلابی و انواع كلم‌ ۱۴ روز است و می توان آنرا به صورت مخلوط با ساير آفت کش‌ ها يا بعد از آبياری برای قارچ خوراكی مورد استفاده قرار داد.

ملاحظات زيست محيطی سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون)

ميزان سميت دیمیلین برای پستانداران ۴۶۴۰ میلی ‌گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان ۴۶۴۰ میلی ‌گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ‌ها ۲/۰ میلی‌ گرم بر لیتر و برای دافنی ها ۱/۷ میکروگرم بر لیتر است. بنابراین باید از سم پاشی در حوالی آب های سطحی و شستشو ظروف سم در آب های جاری خودداری کرد. بدین منظور حفظ فاصله ۲۵۰ متری از آب‌ های سطحی و نهرها الزامی است. این حشره کش توسط جريان هوا در باغ ها تا ۲۰ متر و در تاکستان ها تا ۱۰ متر پخش می شود.

ملاحظات عمومی سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون)

این حشره کش را نبايد به صورت كمپوست و آب آبياری در گياهان زينتی استفاده کنید. دیفلوبنزورون برای استفاده روی گياهان زينتی با گل های رنگی مناسب نیست. در گیاهان و سبزیجات خوراکی باید طبق دستورالعمل برچسب از این سم استفاده شود و نبايد آنرا بر روی دام ها به صورت مستقيم بکار برد.
دیفلوبنزورون توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) به عنوان غیر سرطان زا طبقه بندی می شود. ۴- کلروآنیلین، متابولیتی از دی فلوبنزورون است که به عنوان ماده سرطان زا طبقه بندی شده است و پس از بلع دیفلوبنزورون تولید می شود. ولی مقدار کمی از این ماده که پس از مصرف به ۴- کلروآنیلین تبدیل می شود برای ایجاد سرطان کافی نیست.

سم دیفلوبنزورون

سم دیفلوبنزورون یک قارچ کش / حشره کش است که برای کنترل بسیاری از لاروهای برگ خوار و برای از بین بردن کنه در گاو، آفات مرکبات و کنترل جمعیت لارو پشه و پروانه کولی استفاده می شود.

در ایران از این سم برای کنترل پروانه دم چنگال صنوبر، مينوز لكه گرد، پروانه دم طلایی، پروانه خوار كاج، برگ خوار نارون و بلوط و بسیاری از آفات دیگر استفاده می شود. این سم به خوبی لاروهای برگ ‌خوار را در خزانه ‌ها يا نهالستان‌، درختچه ‌های فضای سبز و گياهان زينتی، دامپروری ها و باغ ها کنترل می کند.

قوی ترین سم حشره کش

با توجه به تنوع سموم حشره کش در بازار سموم کشاورزی شما به راحتی می توانید قوی ترین سم حشره کش را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. در بین سموم حشره کش قوی می توان به سم دیفلوبنزورون اشاره کرد که کارایی بالایی برای محصولات مختلف ارائه می دهد.

سم کرم کش آلو

کرم آلو در واقع نوعی پروانه است که بر روی میوه های مختلف تخم گذاری کرده و لاروها پس از خروج از تخم وارد میوه شده و با تغذیه از میوه به آن آسیب وارد می کنند. برای مبارزه با این آفات می توانید از سم کرم کش آلو استفاده کنید که در انواع مختلف در بازار موجود است.

سم آفت کش گیاهی

از آنجاییکه سموم آفت کش شیمیایی برای تغذیه انسان و همچنین محیط زیست و بسیاری از گونه های جانوران خطرناک هستند دانمشندان به تولید سموم آفت کش گیاهی روی آورده اند. استفاده از این سموم آسیب کمتری به محیط زیست وارد کرده و برای انسان و محیط زیست به اندازه سموم شیمیایی خطرناک نیست. بنابراین توصیه می شود تا جاییکه امکان دارد از سموم گیاهی استفاده نمایید.

 

قیمت سم دیمیلین

قیمت خرید و فروش سم دیمیلین برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم دیمیلین مورد نظر خود را خریداری نمایید.

قیمت سموم علف کش گندم

انواع مختلفی سموم علف کش گندم در بازار موجود است و شما می توانید برای اطلاع از قیمت آنها از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید.

فروش ‌سم دیمیلین

برای اطلاع از قیمت فروش سم دیمیلین از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش آفت کش دیمیلین در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم دیمیلین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا