Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

قیمت خرید و فروش سم حشره کش تیودیکارب (لاروین)

تیودیکارب (Thiodicarb) که با نام تجاری لاروین نیز شناخته می شود یک حشره کش سیستمیک با اثرات تماسی – گوارشی است که متعلق به گروه کاربامات ها است. این حشره کش روی طیف گسترده ای از آفات تاثیر گذار است و بطور ویژه لارو پروانه ها را به خوبی کنترل می کند. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد حشره کش تیودیکارب (لاروین) است. همچنین اگر تصمیم به خرید حشره کش تیودیکارب (لاروین) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش حشره کش تیودیکارب (لاروین) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان حشره کش تیودیکارب (لاروین) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم تیودیکارب (لاروین)  نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش حشره کش تیودیکارب (لاروین) به روزرسانی می‌شود.

سموم کارباماتی دوامی حدود دو هفته ای بر روی گیاهان دارند و می توان از آنها برای ضد عفونی بذرها نیز استفاده کرد. قیمت خرید و فروش حشره کش تیودیکارب در بازار ایران به علت تغییرات قیمت دلار متغیر است و از تمام فروشگاه های سموم کشاورزی قابل تهیه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربرد سم حشره کش تیودیکارب (لاروین)

این حشره کش را می توان برای کنترل لارو پروانه های آفت مانند کرم قوزه، بید کلم، خوشه خوار انگور و سوسک ها مورد استفاده قرار گرفت. لاروین تا حدودی روی تخم و اشکال بالغ حشرات نیز موثر است.

این سم به دلیل قدرت نفوذ بالا برای ضدعفونی گیاهچه های حاصل از سبز کردن بذور بسیار مناسب است.این حشره کش را می توان برای کنترل محصولاتی مانند نخود، لوبیا، پنبه و برنج مورد استفاده قرار داد.

لاروین را می توان برای ضد عفونی بذر در تریپس پنبه و مقابله با کرم غوزه به روش محلول پاشی مورد استفاده قرار داد. تیودیکارب اثرات حلزون کشی نیز دارد و می توان آنرا به منظور کنترل این آفات نیز بکار برد.

مکانیسم اثر سم حشره کش تیودیکارب (لاروین)

سموم کارباماتی از جمله تیودیکارب مانند سموم ارگانوفسفره عمل می کنند و مهار کننده آنزیم کولین استراز هستند ولی از نظر زمان اثر و پایداری نسبت به سموم فسفره ضعیف تر هستند.

کاربامات ها با مهار آنزیم کولین استراز باعث می شوند استیل کولین بطور مداوم رشته عصبی بعدی را تحریک کند و از بازگشت عصب به حالت عادی جلوگیری می کنند بنابراین به دلیل تجمع استیل کولین در سیناپس موجود زنده را در اثر تحریکات و تشنجات مکرر از بین می برد.

روش مصرف سم حشره کش تیودیکارب (لاروین)

این آفت کش را می توان برای کنترل کرم غوزه پنبه، برای پروانه چوبخوار پسته به شکل محلول و برای تریپس پنبه با ضد عفونی بذر پنبه مورد استفاده قرار داد.

قیمت خرید و فروش سم حشره کش تیودیکارب (لاروین)
قیمت خرید و فروش سم حشره کش تیودیکارب (لاروین)

مقدار مصرف سم حشره کش تیودیکارب (لاروین)

  • کرم قوزه پنبه: محلول پاشی به مقدار ۱ کیلو گرم در هکتار
  • پروانه چوبخوار پسته: محلول پاشی به نسبت ۱.۵ در هزار
  • ضد عفونی بذر پنبه برای کنترل تریپس پنبه به نسبت ۵ در هزار

یکی دیگر از کاربردهای لاروین استفاده به عنوان طعمه مسموم است که معمولا توسط سبوس برنج یا گندم به نسبت ۱ به ۲ به شکل پلت برای مقابله با کرم ریشه و ساقه در اطراف طوقه گیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

میزان مصرف این آفت کش برای کنترل سخت بالپوشان، ناجوربالان و دوبالان در پنبه، ذرت، سویا، انگور، میوه، سبزیجات و دیگر محصولات ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ گرم در هکتار است.

تیودیکارب برای تیمار بذرها به میزان ۲۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ گرم در تن جهت کنترل حلزون و راب ها در غلات و دانه های روغنی مورد استفاده قرار می گیرد.

ملاحظات اختصاصی سم حشره کش تیودیکارب (لاروین)

در صورت استفاده از دوزهای توصیه شده تیودیکارب باعث گیاه سوزی نمی شود. این آفت کش با ترکیبات اسیدی و قلیایی، برخی فلزات سنگین، نمک های موجود در برخی قارچ کش ها مثل مانکوزب (به غیر از فرمولاسیون WP) و بردو ناسازگار است و نباید آنها را باهم مخلوط کرد.

این حشره کش به شکل مایع و پودری در دسترس است. نوع پودری در بسته های نیم و یک کیلوگرمی و نوع مایع در حجم نیم و یک لیتری عرضه می شود.

تیودیکارب تا دمای ۶۰ درجه سانتی گراد پايدار است ولی در پی اچ ۹ به سرعت هيدروليز می شود. بطورکلی این ترکیب توسط ترکیبات قليایی و اسيدی و املاح فلزی به سرعت تجزیه می شود. پس از سمپاشی پایداری سم روی گياهان حدود دو هفته و دوره کارنس آن ۲۲ روز است.

ملاحظات عمومی سم حشره کش تیودیکارب (لاروین)

ميزان سميت تیودیکارب برای پستانداران ۴۶۷-۶۶ میلی ‌گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان ۵۶۲۰-۲۰۲۳ میلی ‌گرم بر کیلوگرم ، برای ماهی ‌ها ۳/۳-۴/۱ میلی ‌گرم بر لیتر و برای دافنی ها ۰۲۷/۰ میلی ‌گرم بر لیتر است.

از آنجاییکه سميت گوارشی این حشره کش برای انسان و جانوران خونگرم بسيار زياد است باید مراقبت های لازم اعمال کرد اما سميت پوستی آن تقریبا پايين است. لاروین را در بسته بندی اصلی و در جای خشک و خنک به دور از دسترس کودکان، حیوانات خانگی و مواد غذایی نگهداری کنید.

کاربرد سم حشره کش تیودیکارب

سم حشره کش تیودیکارب، یک سم تماسی – گوارشی است که کاربرد بسیار زیادی در صنعت کشاورزی دارد. کشاورزان از این سم برای دفع آفات از محصولات خود استفاده می کنند. سم حشره کش تیودیکارب ماندگاری متوسطی بر روی گیاهان دارد. شما می توانید از این سم برای ضد عفونی بذرهای گیاهان نیز استفاده کنید. سم حشره کش تیودیکارب برای دفع آفات در محصولاتی مانند پنبه، گوجه فرنگی، برنج و لوبیا استفاده می شود.

سم لاروین برای گوجه فرنگی

یکی از صیفی جات پرمصرف در دنیا، گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی در زندگی امروزه برای تهیه غذاهای گوناگون استفاده می شود. از گوجه فرنگی در صنایع غذایی برای تولید رب و سس نیز استفاده می شود. کشاورزان زیادی در جهان این محصول را کشت و برداشت می کنند. گوجه فرنگی مانند سایر گیاهان، مورد حمله آفات بسیار زیادی قرار می گیرد. بنابراین حفاظت و نگهداری از این صیفی جات بسیار مهم است.

سم لاروین یکی از سم های مناسب برای دفع آفات از گوجه فرنگی است. از این سم برای دفع و از بین بردن آفات گوجه فرنگی مانند کرم میوه خوار استفاده می کنند. برای جلوگیری از آسیب به گیاه و محصولات از این سم به مقدار مناسب استفاده کنید.

سم لاروین برای انگور

یکی دیگر از میوه های پرکاربرد و مهم در سراسر جهان، انگور است. انگور دارای خواص و ترکیبات بسیار مهمی است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است. از این میوه برای تهیه آب میوه، دسر و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. کشاورزان زیادی این محصول را کاشت و برداشت می کنند. انگور نیز ممکن است مورد حملات آفات و حشرات مضر قرار گیرد. از مهمترین آفات این محصول می توان به شپشک آردآلود، شته، کنه و زنجرک ها اشاره کرد.

در گذشته کشاورزان برای دفع این آفات از سم لاروین استفاده می کردند. اما امرزوه استفاده از این سم برای دفع آفات انگور، به دلیل ماندگاری بالا و ایجاد مشکلات سلامتی برای انسان ممنوع شده است.

سم تیودیکارب

تیودیکارب یک سم حشره کش بسیار پرکاربرد در صنعت کشاورزی است. این سم برای دفع سریع آفات استفاده می شود. دوام سم حشره کش تیودیکارب حدود ۲ هفته است. این سم با ایجاد اختلال بر روی سیستم عصبی حشرات باعث از بین رفتن آنها می شود.

سم لاروین برنج

برنج یکی از محصولات اقتصادی و قابل توجه است. این محصول در کشورهای بسیار زیادی به عنوان یک وعده غذایی استفاده می شود. کشت و برداشت برنج به دلیل شرایط رشد این گیاه و آفاتی که به آن حمله می کنند، بسیار سخت است. از این رو کشاورزان برای محافظت از محصولات خود از سم کش یا آفت کش استفاده می کنند. یکی از سم های مورد استفاده و پرکاربرد برای دفع آفات برنج، سم لاروین است. از سم لاروین به صورت طعمه در اطراف گیاه برای دفع و از بین بردن کرم ساقه خور استفاده می شود.

نمایندگی فروش سم لاروین

نمایندگی های زیادی در سطح کشور برای فروش سم لاروین وجود دارد. شرکت های بسیار زیادی این سم را به دلیل پرکاربرد بودن، وارد کشور می کنند. شما می توانید این سم را از سایت های فروش این شرکت ها خریداری کنید. توصیه می شود از نمایندگی های معتبر سم لاروین را خریداری کنید.

عوارض سم لاروین

کشاورزان از سم لاروین برای دفع آفات از محصولات خود استفاده می کنند. این سم بسیار کاربردی است. اما باید توجه داشته باشید مصرف بیش از حد آن ممکن است عوارض جانبی برای محصولات و سلامتی انسان در پی داشته باشد. مصرف بیش از حد سم لاروین ممکن است باعث گیاه سوزی و از بین رفتن گیاه و محصول شما شود. توصیه می شود هنگام استفاده از این سم، از وسایل ایمنی مانند ماسک، دستکش و عینک استفاده کنید.

قیمت سم تیودیکارب (لاروین)

قیمت خرید و فروش سم تیودیکارب (لاروین) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم تیودیکارب (لاروین) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

قیمت سم حشره کش تیودیکارب

قیمت سم حشره کش تیودیکارب، براساس تغییرات قیمت ارز ممکن است متفاوت باشد. کیفیت و حجم این سم در قیمت آن نیز بسیار تاثیرگذار است. برای اطلاع از قیمت سم حشره کش تیودیکارب می توانید به سایت های فروش محصولات شیمیایی و کشاورزی مراجعه کنید.

فروش ‌سم تیودیکارب (لاروین)

برای اطلاع از قیمت فروش سم تیودیکارب (لاروین) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش آفت کش تیودیکارب (لاروین) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم تیودیکارب (لاروین)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا