Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

علف کش پوماسوپر چیست و چه کاربردی دارد؟

پوماسوپر (Puma super) یک علف کش سیستمیک با اثرات تماسی و انتخابی است که با نام فنوکساپروپ پی اتیل نیز در بازار شناخته می شود. این سم متعلق به گروه سموم آریلوکسی فنوکسی پروپیونات است که جهت کنترل علف های هرز باریک برگ در مزارع گندم و جو مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد آفت کش مینوز و سموم آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید علف کش پوماسوپر دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش علف کش پوماسوپر در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم و علف کش پوماسوپر در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت علف کش پوماسوپر نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش علف کش پوماسوپر به روزرسانی می‌شود.

 پوما سوپر ترکیبی از سموم  فنوکساپروپ پی اتيل + مفن پايردی اتيل است. قیمت خرید و فروش پوما سوپر در بازار به عوامل مختلفی بستگی دارد و در بطری های ۱ لیتری از فروشگاه های سموم کشاورزی قابل خریداری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مکانیسم اثر سم علف کش پوماسوپر

این علف کش پس از محلول پاشی از طریق برگ ها و بافت‌ های سبز گياه جذب شده و به نقاط مريستمی برگ، ساقه ، ريشه و در کل ساختار گیاه پخش می شود. این سم با مهار استيل كوآنزيم آ كربوكسيلاز از سنتز اسیدهای چرب جلوگیری کرده و در نهایت باعث پژمردگی ، زردی و خشکی برگ‌ ها شده و از رشد ريشه و ساقه نیز جلوگیری می کند.

کاربرد سم علف کش پوماسوپر

پوما سوپر برای کنترل علف‌ های هرز باریک برگ در مزارع گندم و جو مورد استفاده قرار می گیرد. این علف کش در سایر کشورها برای مقابله با علف های هرز دم روباهی، علف قناری، چمن معمولی و يولاف وحشی در گندم زمستانه و بهاره استفاده می شود.

برای حداکثر کارایی قبل يا بعد از افت ناگهانی دما يا در روزهای گرم و شب‌ های سرد از این علف کش استفاده نکنید.علاوه بر این  كاربرد پوما سوپر در مزارع تحت تنش تغذيه ای، خشکی، غرقاب، چرای دام ها و دارای خاک های فشرده توصیه نمی شود.

مقدار و موارد مصرف سم علف کش پوماسوپر

این علف کش در مرحله پنجه ‌زنی گندم و يا ۱ تا ۲ برگی تا تشكيل گره دوم در علف‌ های هرز به میزان ۸/۰ تا ۱ ليتر در هکتار مصرف می شود. بهترين زمان مصرف سم برای كنترل علف‌ های هرز از مرحله ۲ برگی تا مشاهده ليگول برگ پرچم در است. محلول پاشی با پوما سوپر برای خونی واش و چمن معمولی در مرحله ۲ برگی تا پايان پنجه ‌زنی صورت می گیرد.

استفاده از این علف کش در مرحله دوم بعد از سمپاشی پائيزه و بهاره و موقع مشاهده  طيف دوم جوانه ‌‌زنی علف ‌های هرز صورت می گيرد. در کشت محصولات برگ پهن مانند سبزیجات ، سیب زمینی ، چغندر قند ، لوبیا ، سویا ، نخود و گیاهان دانه روغنی و پنبه میزان مصرف این علف کش ۱ تا ۱.۲ لیتر در هکتار است.

علف کش پوما سوپر چیست و چه کاربردی دارد؟
علف کش پوماسوپر چیست و چه کاربردی دارد؟

ملاحظات اختصاصی سم علف کش پوماسوپر

حداکثر دوز پيشنهادی پوما سوپر دو برابر دوز توصيه شده است . اختلاط این سم با علف ‌كش های هورمونی باعث کاهش كارایی آن می شود ولی می ‌توانید آنرا با گرانستار مخلوط و استفاده کنید.

این سم در کنترل چچم نسبت به سایر علف کش های باریک برگ ضعيف تر عمل می كند. توجه داشته باشید که در صورت وقوع بارندگی تا ۱ ساعت

بعد از محلول پاشی این سم دچار باران شویی شده و از بین می رود.

خشکی ناشی از تنش‌ های رطوبتی در زمین های زراعی نیز باعث کاهش کارایی پوما سوپر خواهد شد. هنگام استفاده از این سم ، زمین زراعی باید رطوبت کافی داشته باشد. اگر تصمیم گرفتید از پوما سوپر استفاده کنید يک هفته قبل و بعد از محلول پاشی از انجام عمليات غلطک، چنگک و يا صاف کردن مزرعه خودداری کنيد.

این علف کش باعث زردی و سوختگی گندم و جو نمی شود و با علف کش های غیر هورمونی متداول در کشت های گندم و جو و بسیاری از حشره کش ها مانند دلتامترین و اندوگیاه ، قارچ کش ها ، کودهای مایع و تنظیم کننده های رشد در مزارع گندم و جو قابل اختلاط است.

ملاحظات زيست محیطی سم علف کش پوماسوپر

سميت این علف کش برای پستانداران ۲۰۹۰  ميلی گرم بر كيلوگرم ،  برای پرندگان ۲۰۰۰>  ميلی ‌گرم بر كيلوگرم و برای ماهی ‌ها ۴۶/۰ تا ۵۸/۰ ميلی ‌گرم بر ليتر است.

با توجه به موارد فوق این علف کش برای ماهی ‌ها و ساير موجودات آبزی خطرناک است بنابراین از آلودگی آب‌ های سطحی و نهرها با شستشوی ظروف آلوده به سم خودداری نمایید.

این سم در دمای ۵۰ درجه سانتی گراد به مدت ۹۰ روز پایدار است، نسبت به نور آفتاب حساس نیست اما در محیط اسیدی و قلیایی تجزیه می شود. ماندگاری و به عبارت دیگر نیمه عمر پوما سوپر در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد در PH=5 ، ۱۰۰۰ روز ، در PH=7 ، ۱۰۰ روز و در PH=9 ، ۴۲ روز است.

ملاحظات عمومی سم علف کش پوماسوپر

در زمان سمپاشی از لباس های محافظ ، ماسک ، دستکش و عینک استفاده کنید تا بدن شما در مواجهه مستقیم با سم قرار نگیرد. در صورت آلوده شدن لباس فورا آنرا تعویض کرده و محل را با آب فراوان شستشو دهید.

در صورت مشاهده علائم مسمومیت مانند هوع ، سردرد ، سرگیجه و اختلال در بینایی با در دست داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. علف کش را در بسته بندی اصلی ، در انبارهای خشک و خنک و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

قیمت سم علف کش پوماسوپر

قیمت خرید و فروش سم علف کش پوماسوپر برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم علف کش پوماسوپر مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم علف کش پوماسوپر

برای اطلاع از قیمت فروش سم علف کش پوماسوپر از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم علف کش پوماسوپر در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم علف کش پوماسوپر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا