Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

معرفی کاربردها و قیمت علف کش پرتیلاکلر (ریفیت)

پرتیلاکلر (Pretilachlor) یک علف کش انتخابی و سیستمیک متعلق به گروه کلراستامید است که برای مقابله با طیف وسیعی از علف های هرز باریک برگ و پهن برگ در مزارع  برنج مورد استفاده قرار می گیرد.

این علف کش با مهار سنتز اسیدهای چرب با زنجیره بلند و جلوگیری از تقسیم سلولی گیاهان ناخواسته موجود در مزارع شالی را از بین می برد. بدین ترتیب قدرت رقابت بین علف های هرز و محصول اصلی از بین رفته و رشد محصول اصلی در مزارع افزایش می یابد.

با استفاده مناسب از علف کش ها بازدهی مزارع افزایش یافته و می توان به راحتی از شر علف های هرز که قبلا با زحمت فراوان حذف می شدند، راحت شد. قیمت پرتیلاکلر در بازار ایران وابسته به فاکتورهای مختلفی است و می توانید آنرا از فروشگاه سموم کشاورزی با نام تجاری ریفیت نیز تهیه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مکانیسم اثر سم علف کش پرتیلاکلر (ریفیت)

این علف کش پس از محلول پاشی به سرعت توسط هیپوکرتیل، مزوکوتیل و کلئوپتیل گیاه جذب می شود. جذب ریشه ای این سم نیز به مقدار کم  صورت می گیرد.این علف کش با توقف تقسیم سلولی و جلوگیری از سنتز اسیدهای چرب با زنجیره های بلند رشد علف های هرز را متوقف کرده و آنها را از بین می برد.

مقدار و موارد مصرف سم علف کش پرتیلاکلر (ریفیت)

این علف کش برای کنترل علف های هرز نازک برگ یکساله مانند سوروف و برخی از علف های هرز دیگر مانند قاشق واش و اویارسلام در مزارع برنج به صورت پیش رویشی مورد استفاده قرار می گیرد.

پرتیلاکلر را ۳ روز پیش از کاشت تا ۷ روز بعد از نشاء و قبل از دو برگی شدن سوروف ها می توانید استفاده کنید . مقدار مصرف این سم ۱.۵ تا ۲ لیتر در هکتار است.

برای سمپاشی آب خروجی مزرعه را بسته و سپس سم را به شکل یکنواخت داخل آب بپاشید. همزمان با جذب آب در مزارع برنج اثر این سم نیز از بین خواهد رفت و ماندگاری آن در مزارع ۳۰ روز می باشد.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش پرتیلاکلر (ریفیت)

کاربرد این علف کش در مزارع کشت برنج به صورت مستقیم  ممکن است به محصول آسیب وارد کند. پس از سمپاشی آب مزرعه را ۷۲ ساعت بسته نگهدارید و اگر آب کم شد به آرامی آب را وارد مزرعه کنید.

این علف کش  برای ارگانیسم های آبزی بسیار سمی و خطرناک است و ممکن است اثرات طولانی مدتی در محیط های آبی به جا بگذارد. بنابراین از آلوده کردن آبهای جاری به هر نحوی خودداری نمایید. ریفیت روی گیاهان غیر هدف باعث گیاه سوزی نمی شود و به سرعت در خاک تجزیه می شود.

ملاحظات عمومی سم علف کش پرتیلاکلر (ریفیت)

هنگام استفاده از این علف کش حتما از تجهیزات حفاظتی مانند ماسک ، دستکش ، عینک و لباس محافظ استفاده کنید. در صورت تماس علف کش با پوست فورا محل را با آب فراوان شستشو دهید.

در صورت بروز علائم مسمومیت از جمله تهوع ، سردرد ، سرگیجه  و اختلال در بینایی حتما همراه با برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. علف کش را در جای خشک و خنک به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در بسته بندی اصلی نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا