Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

کاربردها و قیمت سم علف کش تریفلورالین (ترفلان)

سم علف کش تریفلورالین (Trifluralin) یک علف کش انتخابی متعلق به گروه سموم دی نيتروآنيلين است که طیف گسترده ای از علف های هرز یکساله را از بین می برد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم علف کش تریفلورالین (ترفلان) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم علف کش تریفلورالین (ترفلان) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم علف کش تریفلورالین (ترفلان) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم علف کش تریفلورالین (ترفلان) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم علف کش تریفلورالین (ترفلان) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم علف کش تریفلورالین (ترفلان) به روزرسانی می‌شود.

این علف کش که با نام تجاری ترفلان نیز در بازار شناخته می شود و به صورت مایع امولسیون شونده در دسترس است. ترفلان به صورت مخلوط با خاک استفاده می شود و با مهار تقسیم سلولی و رشد ریشه ها، علف های هرز را در مزارع مختلف از بین می برد.

قیمت خرید و فروش علف کش تری فلورالین در بازار ایران به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و شما می توانید به راحتی آنرا از فروشگاه های سموم کشاورزی خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مکانیسم اثر سم علف کش تری فلورالین (ترفلان)

این علف کش پس از مصرف از طریق هیپوکوتیل و بدون انتقال در کل گیاه باعث اختلال در تقسیم سلولی در ریشه ها شده و با ممانعت از رشد ریشه های کلفت و کوتاه و فاقد تارهای کشنده ، گیاه را از بین می برد.

کاربرد سم علف کش تریفلورالین (ترفلان)

این سم برای مقابله با علف های هرز باریک برگ و پهن برگ يكساله به صورت قبل از رويش در مزارع پنبه، چغندرقند، هويج، كلزا ، سيب‌ زمينی ، سويا، آفتابگردان، حبوبات (لوبيا) و كنجد استفاده شده و می ‌توان از آن در مزارع نخود، پياز، سير، انگور،  هويج، كاهو، گوجه ‌فرنگی ، توت‌ فرنگی، نيشكر و گياهان زينتی نيز استفاده نمود.

این علف کش بیشتر به شکل پیش کاشت یا پیش رویش به صورت مخلوط با خاک مورد استفاده قرار می گیرد. البته توجه داشته باشید کاربرد پیش کاشت این سم در برخی از گیاهان مثل چغندر قند، گوجه فرنگی، طالبی،  سیب زمینی ، خیار و هندوانه باعث خسارت به محصولات خواهد شد بنابراین باید در مراحل بعد از رویش گیاه و یا بعد از نشاء در مزارع کاشت این محصولات مورد استفاده قرار گیرد. تری فلورالین با ساير علف كش ‌ها كه به شکل اختلاط با خاک مصرف می شوند در كشت های ذکر شده قابل استفاده است.

نكته: این علف کش قادر نیست گندم و جو خودرو و خردل وحشی را به خوبی كنترل کرد.

کاربردها و قیمت علف کش تریفلورالین (ترفلان)
کاربردها و قیمت علف کش تریفلورالین (ترفلان)

مقدار و نحوه مصرف سم علف کش تریفلورالین (ترفلان)

این علف کش در مزارع آفتابگردان ، پنبه و سویا قبل از کاشت و به صورت مخلوط با خاک در عمق ۸ تا ۱۰ سانتی ­متری مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در مزارع چغندرقند به صورت مخلوط با ۴ تا ۵ لیتر کلریدازون و بعد از انجام عملیات تنک چغندرقند استفاده می شود.

ترفلان  را می توان روی علف های هرز در حال جوانه زنی نیز مورد استفاده قرار داد. در این شرایط پس از استفاده از سم باید آنرا به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق ۵ سانتی­ متری با خاک مخلوط کنید.

محصول

زمان مصرف مقدار مصرف

چغندر قند

مخلوط با ۴ تا ۵ لیتر سم کلریدازون پس از تنک کردن مزرعه ۲ تا ۲.۵ لیتر در هکتار

پنبه

قبل از کاشت مخلوط با خاک تا عمق ۸ تا ۱۰ سانتی متری

۲ تا ۳ لیتر در هکتار

آفتابگردان و سویا قبل از کاشت مخلوط با خاک

۱.۵ تا ۲.۵ لیتر در هکتار

ملاحظات اختصاصی سم علف کش تریفلورالین (ترفلان)

برای کسب بهترین نتیجه باید ۲ هفته قبل از کاشت محصولات از این سم استفاده کنید و آن را با خاک مخلوط نمایید. استفاده از ترفلان روی سطح بستر مناسب و خاک هایی با دانه­ بندی محکم در دمای مناسب و عدم وجود سرما ، باقیمانده محصولات قبلی و علف­ های هرز پایدار نتایج بهتری ایجاد خواهد کرد. نباید از این سم روی خاک ­های شنی، باتلاقی و یا خاک­ های محتوی بیش از ۱۰ درصد ماده معدنی استفاده کرد.

به یاد داشته باشید که بقایای این سم در شرایط آب و هوایی سرد یا خشک می تواند به کشت های بعدی آسیب برساند. از آنجاییکه ترفلان فشار بخار بالایی دارد سریعا تصعید شده و به دلیل تجزیه نوری بالا باید آنرا به سرعت با خاک مخلوط کنید وگرنه خاصیت علف کشی آن از دست می رود.

پس از اختلاط ترفلان با خاک هرگونه عمليات زراعی اعم از سله‌ شكنی، روتيواتور و حتی آبياری باعث کاهش تاثیرگذاری سم نخواهد شد. در رابطه با این سم اختلاط با خاک نياز به آبياری و بارندگی را منتفی می کند.

ملاحظات عمومی سم علف کش تری فلورالین (ترفلان)

هنگام استفاده از سم حتما از تجهیزات حفاظتی استفاده کنید تا احتمال تماس سم با بدن به حداقل برسد. از اینرو استفاده از ماسک ، دستکش، عینک و چکمه الزامی می باشد. همچنین موقع سمپاشی از خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری کنید.

در صورت تماس علف کش با هر قسمت از بدن فورا محل را با آب فراوان شستشو دهید و لباس های آلوده را به سرعت عوض کنید. اگر علائمی همچون سردرد ، سرگیجه ، تهوع و اختلال در بینایی را پس از سمپاشی تجربه کردید فورا با همراه داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. سم را در بسته بندی اصلی در جای خشک و خنک دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

قیمت سم علف کش تریفلورالین (ترفلان)

قیمت خرید و فروش سم علف کش تریفلورالین (ترفلان) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم علف کش تریفلورالین (ترفلان) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم علف کش تریفلورالین (ترفلان)

برای اطلاع از قیمت فروش سم علف کش تریفلورالین (ترفلان) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش آفت کش تریفلورالین (ترفلان) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم علف کش تریفلورالین (ترفلان)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا