Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

کاربردها و قیمت خرید سم علف کش تیوبنکارب (ساترن)

تیوبنکارب یک علف کش سیستمیک و انتخابی متعلق به گروه تیوکاربامات است که برای مقابله با علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم علف کش تیوبنکارب (ساترن) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم علف کش تیوبنکارب (ساترن) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم علف کش تیوبنکارب (ساترن) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم علف کش تیوبنکارب (ساترن) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم علف کش تیوبنکارب (ساترن) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم علف کش تیوبنکارب (ساترن) به روزرسانی می‌شود.

کاربرد سم علف کش تیوبنکارب (ساترن)

این علف کش به شکل مایع امولسیون شونده عرضه می شود و با نام تجاری ساترن نیز در بازار خرید و فروش می شود. قیمت این علف کش بسته به قیمت دلار در بازار ایران متفاوت است.

این سم علف های هرز پهن برگ در محصولات غذایی مانند برنج را از بین می برد. تیوبنکارب پس از سمپاشی توسط ریشه و برگ ها جذب شده و در کل گیاه منتشر می شود و حدود ۳ هفته در برنج ماندگار است.

تیوبنکرب یک علف کش سیستمیک پیش رویشی است که رشد علف های هرز در حال ظهور جلوگیری می کند و می توان از آن برای کنترل علف های هرز چمن ها ، کاهو ، کرفس و کاسنی فرنگی استفاده کرد. تیوبنکارب را می توان با استفاده از تجهیزات اسپری زمینی یا با هواپیما استفاده کرد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

مکانیسم اثر سم علف کش تیوبنکارب (ساترن)

این علف کش پس از مصرف توسط کولئوپتیل، مزوکوتیل و ریشه و برگ ها جذب شده و در توسط آوندهای چوبی و آبکش در تمام قسمت های گیاه پخش می شود. این علف کش به راحتی از طریق خاک جذب ریشه شده و خیلی کم در معرض آبشویی قرار می گیرد.

علف کش ساترن با اختلال در سنتز اسید چرب ، جلوگیری از رشد جوانه های انتهایی (مریستم) و مهار فتوسنتز علف های هرز را نابود می کند.

مقدار مصرف سم علف کش تیوبنکارب (ساترن)

این علف کش در مزارع برنج به مقدار ۵-۶ لیتر در هکتار قبل از رویش و یا بلافاصله بعد از رویش و قبل از دوبرگی شدن سوروف مورد استفاده قرار می گیرد. نیمه عمر این سم ۲ تا ۳ هفته است.

کاربردها و قیمت خرید سم علف کش تیوبنکارب (ساترن)
کاربردها و قیمت خرید سم علف کش تیوبنکارب (ساترن)

سمیت سم علف کش تیوبنکارب (ساترن)

در مطالعه بر روی حیوانات آزمایشگاهی ، به طور کلی نشان داده شده است که این آفت کش دارای سمیت حاد کمی است. سمیت دهانی و پوستی آن نیز کم است و در صورت استنشاق و یا تماس با چشم ها عملاً غیر سمی است.

آزمایشات از نظر جهش زایی نیز منفی بودند. قرار گرفتن در معرض این سم از طریق رژیم غذایی و باقی مانده های تیوبنکارب در محصولات غذایی نیز در افراد متفاوت است. تحمل این علف کش در محصولاتی مانند کرفس ، کاهو ، گل مینا (اسکارول) ، برنج (دانه و کاه) و کالاهای حیوانی شامل شیر و تخم مرغ و محصولات جانبی چربی ، گوشت و گوشت گاو ، گراز ، مرغ ، گوسفند ، بزها و اسب از نظر EPA قابل قبول است.

ملاحظات زیست محیطی سم علف کش تیوبنکارب (ساترن)

این علف کش در آب کمی پایدار است و به طور کلی خیلی متحرک نیست  و تمایل دارد به مواد آلی خاک متصل شود. این سم در مقابل تخریب توسط هیدرولیز و در شرایط بی هوازی پایدار است. عمدتا با مواد جامد معلق و رسوبات موجود در آب توسط منعقد کننده ها از بین رفته و در نتیجه بیشترین خطر احتمالی تیوبنکرب در آب آشامیدنی از بین می رود.

خطر این سم برای پرندگان و پستانداران کم است ولی برای ماهی ها و بی مهرگان آبزی جزء سموم خطرناک محسوب می شود. بنابراین باید از آلوده کردن آب های جاری و رودخانه ها به این سم و خصوصا شستشوی ظروف آلوده به سم خودداری کرد.

ملاحظات عمومی سم علف کش تیوبنکارب (ساترن)

هنگام استفاده از این سم از تجهیزات حفاظتی مانند ماسک ، دستکش ، کلاه و عینک استفاده کنید تا تماس سم با بدن به حداقل برسد. در صورت تماس این علف کش با بدن فورا لباس های آلوده را تعویض کرده و محل آلوده را با آب و صابون شستشو دهید.

در صورت مشاهده علائم مسمومیت از قبیل سردرد ، سرگیجه ، اختلال در بینایی و تهوع با در دست داشتن برچسب سم به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید. سم را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در بسته بندی اصلی نگهداری کنید.

قیمت سم علف کش تیوبنکارب (ساترن)

قیمت خرید و فروش سم علف کش تیوبنکارب (ساترن) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم علف کش تیوبنکارب (ساترن) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم علف کش تیوبنکارب (ساترن)

برای اطلاع از قیمت فروش سم علف کش تیوبنکارب (ساترن) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم علف کش تیوبنکارب (ساترن) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم علف کش تیوبنکارب (ساترن)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا