Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید پتاسیم یدید | کاربرد پتاسیم یدید چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد پتاسیم یدید و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید پتاسیم یدید دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش پتاسیم یدید در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان پتاسیم یدید در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت پتاسیم یدید نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش پتاسیم یدید به روزرسانی می‌شود.

پتاسیم یدید یک نمک بلوری محلول در آب است که عمدتا در صنایع دارویی کاربرد دارد. این ترکیب که در فهرست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی ذکر شده است مهمترین داروی اساسی مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی است زیرا یک منبع غنی از ید می باشد. این ماده افزودنی تجاری رایج نمک خوراکی است و از آن به منظور تولید نمک یددار استفاده می شود و کمبود آن منجر به مشکلات سلامتی مانند گواتر و کرتینیسم می شود.

پتاسیم یدید عمدتا در حاجب های اشعه ایکس، صنایع دارویی، صنایع غذایی، صنایع نساجی و فیلم های عکاسی استفاده می شود. پتاسیم یدید یک نمک پایدار غیر رادیواکتیو ید است که مانع از جذب ید رادیواکتیو توسط غده تیروئید می شود این غده را در برابر آسیب تابش محافظت می کند. غده تیروئید بیشترین حساسیت و قابلیت جذب ید رادیواکتیو را در بدن دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاربردهای این ترکیب در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش پتاسیم یدید در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش پتاسیم یدید و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان پتاسیم یدید در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده پتاسیم یدید در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید پتاسیم یدید در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش پتاسیم یدید را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد پتاسیم یدید

بازار جهانی پتاسیم یدید به دلیل استفاده از آن به عنوان حاجب اشعه ایکس، دارو، تغذیه، عکاسی و سایر موارد که شامل صنعت نساجی و صنایع شیمیایی است بسیار گسترده است. پتاسیم یدید به عنوان یک ماده حاجب داخل عروقی برای کاربردهای تصویربرداری استفاده می شود. محیط کنتراست اشعه X در تکنیک های تصویربرداری مبتنی بر اشعه ایکس مانند توموگرافی کامپیوتری و رادیوگرافی برای افزایش دید ساختارهای داخلی استفاده می شود.

کاربرد این ترکیب در بخش دارویی با سرعتی بیشتر از سایر بخش ها در حال افزایش است. پتاسیم یدید برای رفع مشکلات مربوط به تیروئید مانند سرطان تیروئید و انسداد تیروئید استفاده می شود. این ماده می تواند ید رادیواکتیو را جذب کرده و از تأثیر اثر رادیواکتیویته بر تیروئید جلوگیری کند. این ماده به عنوان یک مکمل اصلی غذایی در صنایع غذایی استفاده می شود.

یک رژیم غذایی سالم حاوی پتاسیم یدید به عنوان یک مکمل غذایی می تواند از بیماری هایی مانند گواتر، پرکاری تیروئید و کرتینیسم ناشی از کمبود ید جلوگیری کند. از این ترکیب در صنعت عکاسی فیلم استفاده می شود، جایی که از آن به عنوان یک جز اصلی برای تهیه امولسیون استفاده می شود. بخش های دیگر بازار پتاسیم یدید شامل صنایع استفاده نهایی مانند منسوجات و مواد شیمیایی است که در آنها به عنوان یک بازدارنده خوردگی استفاده می شود.

تاریخچه استفاده از ید + قیمت خرید و فروش

ید که اوایل قرن هفتم میلادی در اصل از جلبک دریایی به دست می آمد در ابتدا در درمان اختلالات تیروئید مورد استفاده قرار می گرفت. با گذشت زمان، کاربردهای جدید این ماده را تبدیل به دارو مفید و همه کاره کرد . این ماده خصوصاً در درمان بیماری های التهابی، ایمنی و یا عفونی مورد تاکید می باشد. پسوریازیس، اگزما، لوپوس ولگاریس و سفلیس نمونه هایی از اهداف درمان قدیمی ید هستند. بعداً از این ترکیب در درمان درماتوزهای التهابی مانند اریتم ندوزوم ، اریتم مولتی فرم و گرانولوم آنولار استفاده شد.

به دلیل اینکه دوز درمانی آن خیلی نزدیک به سمی بودن است، داروهای جدید قدرتمند در عمل جایگزین پتاسیم یدید شدند. از سوی دیگر، درک بهتر مکانیسم عملکرد آن منجر به ایجاد سوالاتی جدید در مورد دوز بهینه و استفاده مناسب آن، ایجاد چشم اندازهای خوش بینانه برای یک داروی شناخته شده، ایمن، ارزان و موثر شده است. این ماده یک گزینه درمانی ایمن و موثر برای درمان بیماری های پوستی است.

پتاسیم یدید چیست و از فواید درمانی و کاربردهای آن چه می دانید؟
پتاسیم یدید چیست و از فواید درمانی و کاربردهای آن چه می دانید؟

پرسش های رایج در مورد پتاسیم یدید

خرید پتاسیم یدید در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان یدید پتاسیم متصل می ‌کند. برای خرید پتاسیم یدید تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

پتاسیم یدید ترکیب یونی است یا مولکولی

فرمول پتاسیم یدید یکی از ساده ترین فرمول هایی است که باید به خاطر بسپارید. اگر می پرسید پتاسیم یدید چه نوع ترکیبی است باید بدانید یک ترکیب یونی است که با استفاده از هیدروکسید پتاسیم (KOH ) با ید به صورت صنعتی تولید می شود. این ترکیب غیر آلی یک نمک کریستالی سفید است که در بسیاری از زمینه ها مانند کاربردهای پزشکی، تجاری و صنعتی کاربردهای گسترده ای دارد. این ماده جامد سفید معمولاً وقتی در معرض هوای آزاد قرار می گیرد دچار اکسیداسیون می شود و رنگ آن به رنگ زرد در می آید.

پتاسیم یدید از یون هایی پتاسیم و ید ( K + I )ساخته شده و مانند نمک یونی رفتار می کند. همانطور که از نظر یونی بهم پیوسته اند، تعداد پتاسیم ۱ + و ید ۱ است. از آنجا که تمایل به کسب یا از دست دادن الکترون برای دستیابی به یک حالت پایدار وجود دارد، فرمول KI بدست می آید.

طرز تهیه پتاسیم یدید + قیمت خرید پتاسیم یدید

پتاسیم یدید (KI ) با واکنش ید با محلول داغ هیدروکسید پتاسیم تهیه می شود. این ماده به طور عمده به صورت محلول اشباع، ۱۰۰ گرم پتاسیم یدید در ۱۰۰ میلی لیتر آب استفاده می شود که تقریباً معادل ۵۰ میلی گرم در قطره است و می توان آنرا به آب، آب میوه یا شیر اضافه کرد.

پتاسیم یدید چه خاصیتی دارد

از پتاسیم یدید در درجه اول در معالجه و پیشگیری از گواتر ساده در مناطقی که رژیم غذایی از نظر ید دچار کمبود است و گواتر یک بیماری بومی است، استفاده می شود. گواتر از میزان کم هورمون تیروئید ناشی می شود. پتاسیم یدید معمولاً به این منظور به عنوان نمک یددار داده می شود. موارد دیگر استفاده شامل درمان پرکاری تیروئید، محافظت در برابر اشعه غده تیروئید، آماده سازی قبل از عمل بیماران مبتلا به بیماری گریوز و درمان برخی از بیماری های پوستی مانند اسپوروتریکوز لنفاوی جلدی و درماتوزهای التهابی است.

قیمت خرید و فروش پتاسیم یدید

از نظر حجم، آسیا و اقیانوسیه سهم قابل توجهی در بازار پتاسیم یدید در سال ۲۰۱۹ و به دنبال آن اروپا و آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده است . انتظار می رود این روند در دوره پیش بینی با توجه به افزایش تقاضا برای ترکیبات یدید در این مناطق ادامه داشته باشد. افزایش بیشتر جمعیت، عامل دیگری است که انتظار می رود بازار پتاسیم یدید در آسیا و اقیانوسیه را تحریک کند. پیش بینی می شود رشد سریع در بخش های غذایی و دارویی تقاضای این ماده را در چند سال آینده افزایش دهد. در اروپا، رشد پتاسیم یدید به پیشرفت اخیر در فناوری هایی نسبت داده می شود که به نوبه خود نیاز به این ترکیب را برای کاربردهای مختلف (به عنوان مثال توموگرافی کامپیوتری و (MRI) افزایش می دهد.

تقاضا برای این ماده در صنعت داروسازی به دلیل افزایش تعداد سندرم کمبود ید در منطقه آمریکای شمالی رو به افزایش است. در خاورمیانه و آفریقا با افزایش موارد گزارش شده از اختلالات کمبود ید، فرصت بازار پتاسیم یدید رو به افزایش است. در آمریکای لاتین، فرصت های بازار به ویژه در بخش تغذیه است.

پتاسیم یدید چیست و از فواید درمانی و کاربردهای آن چه می دانید؟
پتاسیم یدید چیست و از فواید درمانی و کاربردهای آن چه می دانید؟

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های پتاسیم یدید

نام ماده پتاسیم یدید (Potassium iodide)
فرمول مولکولی KI
جرم مولکولی ۱۶۶.۰۰ g/mol
چگالی (دانسیته) ۳.۱۳ g/cm3 solid
نقطه ذوب ۶۸۱ °C (954 K)
نقطه جوش ۱۳۳۰ °C (1603 K)
انحلال‌پذیری در آب ۱۲۸ g/100 ml (6 °C)
دیگر نام ها کالیم یدید

پتاسیم یدید چگونه عمل می کند + قیمت خرید و فروش

تفاوت بین ید پایدار و رادیواکتیو برای غده تیروئید امکان پذیر نیست پس هر دو را به یک اندازه جذب خواهد کرد. این ترکیب از ورود ید رادیواکتیو به تیروئید جلوگیری می کند و ید پایدار موجود در این ترکیب توسط غده تیروئید جذب می شود. از آنجا که KI حاوی ید پایدار زیادی است، غده تیروئید با جذب ید اشباع شده و برای ۲۴ ساعت آینده نمی تواند ید بیشتری – چه پایدار و چه رادیواکتیو – را جذب کند. پتاسیم یدید ممکن است صدرصد از فرد در برابر ید رادیواکتیو محافظت نکند این امر بسته به سه عامل محافظت از فرد را افزایش می دهد.

زمان بعد از آلودگی: هرچه شخص این ترکیب را زودتر مصرف کند، تیروئید زمان بیشتری برای پر شدن از ید پایدار خواهد داشت.

جذب: میزان ید پایداری که به تیروئید می رسد به سرعت جذب این ترکیب در خون بستگی دارد.

میزان قرار گرفتن در تماس با ید رادیواکتیو: با به حداقل رساندن میزان قرار گرفتن در معرض ید رادیواکتیو فرد می تواند ید پایدار را جذب کند.

چه کسی می تواند پتاسیم یدید مصرف کند + نکات خرید پتاسیم یدید

غدد تیروئید جنین و نوزاد بیش از بزرگسالان در معرض آسیب دیدگی ید رادیواکتیو قرار دارند. کودکان خردسال و افرادی که که دچار کمبود ید تیروئید هستند نیز در معرض آسیب تیروئید قرار دارند.

خرید پتاسیم یدید برای نوزادان (از جمله نوزادان شیرخوار)

نوزادان پس از قرار گرفتن در معرض ید رادیواکتیو بیشترین خطر ابتلا به سرطان تیروئید را دارند. به همه نوزادان، از جمله نوزادان شیرخوار، باید مقدار پتاسیم یدید توصیه شده برای نوزادان داده شود.

نوزادان (به ویژه نوزادان تازه متولد شده) باید یک دوز واحد KI دریافت کنند. بیش از یک دوز ممکن است منجر به مشکلات بعدی در رشد طبیعی شود که اقدامات محافظتی دیگری باید استفاده شود.

فروش پتاسیم یدید برای زنان باردار

از آنجا که همه اشکال ید از جفت عبور می کند، زنان باردار برای محافظت از جنین در حال رشد باید پتاسیم یدید مصرف کنند. زنان باردار به دنبال آلودگی داخلی با ید رادیواکتیو (یا احتمالاً آلودگی داخلی) باید فقط یک دوز KI مصرف کنند.

خرید و فروش پتاسیم یدید برای بزرگسالان

افراد بزرگسال بالای ۴۰ سال نباید از پتاسیم یدید مصرف کنند مگر اینکه پزشک یا مدیریت اورژانس اعلام کنند احتمال آلودگی با دوز ید رادیواکتیو در منطقه می باشد.

از پتاسیم یدید برای محافظت از غده تیروئید از دریافت ید رادیواکتیو استفاده می شود که ممکن است در هنگام اضطراری با تشعشعات هسته ای آزاد شود. ید رادیواکتیو می تواند به غده تیروئید آسیب برساند. پتاسیم یدید را فقط در موارد اضطراری تشعشعات هسته ای مصرف کنید. این ترکیب در گروهی از داروها به نام داروهای ضد تیروئید وجود دارد و با جلوگیری از ورود ید رادیواکتیو به غده تیروئید کار می کند.

پتاسیم یدید اگرچه می تواند شما را در برابر اثرات ید رادیواکتیو محافظت کند، اما شما را در برابر سایر مواد خطرناکی که ممکن است در هنگام اضطرار ترشح شود، محافظت نمی کند.

پتاسیم یدید چیست و از فواید درمانی و کاربردهای آن چه می دانید؟
پتاسیم یدید چیست و از فواید درمانی و کاربردهای آن چه می دانید؟

خرید پتاسیم یدید برای کمک به درمان بیماری های پوستی

مشخص نیست که این ترکیب چگونه به درمان مشکلات پوستی کمک می کند اما ممکن است با تأثیر بر روی نوتروفیل ها عمل کند. نوتروفیل ها نوعی گلبول سفید خون هستند که در مبارزه سیستم ایمنی بدن با باکتری ها مهم هستند .

به نظر می رسد پتاسیم یدید به ویژه در شرایطی که نوتروفیل ها در مراحل اولیه بیماری غالب هستند، بسیار موثر باشند. فعالیت این ترکیب در برابر قارچ ها احتمالاً به این دلیل است که قارچ ها را مستقیماً یا با تقویت مکانیسم های دفاعی ایمنی و غیر ایمنی بدن از بین می برد.

قیمت فروش و عوارض جانبی پتاسیم یدید چیست

استفاده از این ترکیب در دوره های کوتاه مدت و در دوزهای پایین دارای عوارض جانبی بسیار کمی است. شایعترین عوارض جانبی درد شکمی، اسهال ، حالت تهوع یا استفراغ است. عوارض جانبی حاد معمولاً در حین درمان از بین می روند زیرا بدن شما با دارو سازگار می شود یا با جلوگیری از افزایش سریع دوز، می توان آن را کاهش داد. عوارض جانبی کمتر شایع شامل کهیر و آنژیوادم در صورت، پاها، لب ها، زبان، گلو و لنفاوی غدد هستند.

با استفاده طولانی مدت از این ترکیب، بیماران ممکن است علائم یدیسم یا سمیت پتاسیم را تجربه کنند . علائم یدیسم شامل موارد زیر است:

  • سوزش دهان یا گلو
  • طعم فلزی
  • افزایش آب دهان
  • درد دندان و لثه
  • سردرد شدید

علائم سمیت پتاسیم شامل موارد زیر است:

  • گیجی
  • ضربان قلب نامنظم
  • بی حسی، سوزن سوزن شدن، درد یا ضعف در دست ها یا پاها

خرید یدید پتاسیم خوراکی

یدید پتاسیم خوراکی یک نمک متال هالید است که به عنوان یک ماده افزودنی در تامین ید در غذای انسان و نمک خوراکی استفاده می شود. همچنین به عنوان یک مکمل و افزودنی غذایی برای تامین ید در خوراک دام ها می تواند از اختلالات کمبود ید جلوگیری کند، رشد را افزایش دهد، سرعت تولید مثلا تولید تخم مرغ را افزایش دهد و راندمان خوراک را بهبود می بخشد.

پتاسیم یدید چه نوع ترکیبی است

پتاسیم یدید یک نمک یونی ساده و ترکیب معدنی است که به عنوان منبع یدید کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف و در برخی از واکنش های آلی دارد. این ماده درعکاسی در تهیه یدید نقره (I) برای فیلم عکاسی با سرعت بالا استفاده می شود:

KI(aq) + AgNO 3 (aq) → AgI( s ) + KNO 3 aq

در یک محلول اشباع پتاسیم یدید همچنین به عنوان خلط آور برای درمان احتقان ریه استفاده می شود.

قیمت فروش قرص یدید پتاسیم چیست

قرص یدید پتاسیم یک قرص محافظ و نه یک قرص درمانی است که یک دوز از آن برای ۲۴ ساعت می تواند از غده تیروئید محافظت کند. این قرص برای درمان پرکاری تیروئید با توجه به نظر پزشک و آزمایشات انجام شده با مشخص کردن دوز خاصی اغلب برای بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص ممکن است باعث ایجاد بثورات پوستی و مشکلات تیروئید در نوزادان شود.

پتاسیم یدید چه خاصیتی دارد + قیمت خرید و فروش پتاسیم یدید

پتاسیم یدید به صورت کریستال های بی بو، بی رنگ، شفاف یا تا حدودی مات یا پودر دانه ای سفید ظاهر می شود و کمی مرطوب است . این ترکیب یک نمک کریستالی سفید است که به دلیل اکسیداسیون یدید به ید با گرم شدن در هوا یا با ماندن طولانی مدت در هوای مرطوب زرد شود. در شرایط اسیدی، KI به دلیل تشکیل اسید هیدرویدیک (HI) که یک عامل احیا کننده قوی است به راحتی اکسیده می شود.

فروش یدید پتاسیم خوراکی

یدید پتاسیم خوراکی به عنوان یک افزودنی غذایی در رژیم غذایی انسان و همچنین به عنوان یک مکمل غذایی در خوراک دام استفاده می شود. در صنعت دارو از یدید پتاسیم خوراکی به عنوان عامل کنترل گواتر، در مشکلات ریوی طولانی مدت و برای تولید داروی اکسپکتورانت استفاده می شود و به شما کمک می کند تا مخاط موجود در مجاری تنفسی را دفع کنید و در نتیجه راحت تر نفس بکشید.

قیمت خرید قطره یدید پتاسیم

قطره یدید پتاسیم یکی از اولین داروهایی است که برای درمان آب مروارید استفاده می شود و همچنین در بازسازی عدسی و کاهش آسیب اپیتلیوم عدسی نیز مفید است. قطره یدید پتاسیم خوراکی را همراه با یک لیوان آب یا آبمیوه یا شیر برای بهبود طعم و کاهش ناراحتی معده مصرف کنید. حتما سعی کنید تمام مایع را بنوشید و اگر هنگام استفاده از قطره رنگ آن زرد مایل به قهوه ای شد از مصرف آن خودداری کنید

قیمت یدید پتاسیم

قیمت یدید پتاسیم در بازار ایران به فاکتورهای مختلفی از جمله خلوص محصول و نوسانات قیمت دلار بستگی دارد. برای آگاهی از جدیدترین قیمت آن می توانید به سایت های فروش مواد شیمیایی مراجعه کنید.

خرید یدیدپتاسیم

برای خرید یدید پتاسیم راه های زیادی وجود دارد. شما می توانید به مراکز فروش مواد شیمیایی مراجعه کنید یا اینکه با سفارش اینترنتی آن را خریداری نمایید.

فروش یدید پتاسیم

فروش یدید پتاسیم به دلیل کاربردهای زیاد این محصول بازار گسترده ای دارد. بسیاری از شرکت ها در حال حاضر این ماده شیمیایی را به بازار عرضه می کنند.

کاربرد یدید پتاسیم

از یدید پتاسیم می توان برای آماده سازی غده تیروئید برای برداشتن با عمل جراحی، درمان سایر اختلالات تیروئید پرکار (که پرکاری تیروئید است) و محافظت از مشکلات تیروئید در مواقع اورژانسی استفاده کرد. این ماده عمدتا در درمان و پیشگیری از گواتر ساده در مناطقی که رژیم غذایی دارای کمبود یدید است، استفاده می شود. بیماری گواتر معمولا ناشی از سطوح پایین هورمون تیرویید است.

مهمترین کاربرد یدید پتاسیم در سنتز آلی است که عمدتاً در تهیه آریل یدیدها در واکنش سندمایر، از آریل آمین ها استفاده می شود. یدید پتاسیم در درمان برخی بیماری های پوستی مانند اسپوروتریکوز لنفاوی پوستی و درماتوزهای التهابی با تاثیر بر نوتروفیل ها که نوعی گلبول سفید هستند، کمک می کند. استفاده از یدید پتاسیم به ویژه در شرایطی که نوتروفیل ها در مراحل اولیه بیماری غالب هستند بسیار موثرتر است.

قیمت فروش قرص یدید پتاسیم

قرص‌ یدید پتاسیم قرص‌هایی حاوی ید غیر رادیواکتیو هستند. با مصرف دوز صحیح یدید پتاسیم درست قبل یا در حین قرار گرفتن در معرض ید رادیواکتیو موجود در هوا، مقدار زیادی ید پایدار وارد بدن شده و مقدار ید رادیواکتیو وارد شده به تیروئید را کاهش داده یا مسدود می کند. همچنین ممکن است برای سایر مشکلاتی که پزشک شما تعیین کرده است با دوز مشخصی استفاده شود.

قرص یدید پتاسیم در دسته ای از داروها به نام داروهای ضد تیروئید قرار دارد. این دارو با جلوگیری از ورود ید رادیواکتیو درمواقع اضطراری از غده تیروئید محافظت می کند. اگر قرص یدید پتاسیم معده شما را ناراحت می کند آن را بعد از غذا یا همراه غذا مصرف کنید. دوز این دارو برای بیماران مختلف متفاوت خواهد بود بنابراین بهتر است با توجه به نظر پزشکتان این قرص را مصرف کنید

قیمت فروش یدید پتاسیم صنعتی

یدید پتاسیم صنعتی از تیمار ید با محلول داغ هیدروکسید پتاسیم تهیه می شود. محلول زرد کم رنگ به دست آمده تبخیر می شود تا خشک شود و باقیمانده با زغال چوب حرارت داده می شود تا یدات به یدید تبدیل شود. این نوع از یدید پتاسیم در صنعت، تجزیه و تحلیل شیمیایی برای آنالیز کروماتوگرافی و آنالیز نقطه ای به عنوان معرف تحلیلی استفاده می شود. همچنین درصنعت تولید مواد شیمیایی برای ساخت ترکیبات و رنگ های ید به عنوان ماده اولیه استفاده می شود.

یدید پتاسیم صنعتی با استفاده از کربنات پتاسیم و پرکننده های آهن تهیه می شود. در محلول ید، براده های آهن به هم زده می شوند تا یدید آهن تشکیل شود. سپس آن را با محلول غلیظ کربنات پتاسیم می جوشانند تا یدید پتاسیم تشکیل شود. یدید پتاسیم صنعتی در تحقیقات زیست پزشکی به عنوان یک عامل خاموش کننده فلورسانس در برخورد مواد فلورسنت استفاده می شود. همچنین در شیمی تجزیه در تیتراسیون یدومتریک با نشانگر نشاسته ای برای تجزیه و تحلیل اکسیژن محلول، کلر محلول، سولفید و سایر آنالیت ها در آب استفاده می شود.

خرید قرص پتاسیم یدید

قرص‌ پتاسیم یدید به تیروئید کمک می کند تا ید رادیواکتیو نتواند وارد آن شود. اگر تیروئید از قبل مملو از پتاسیم یدید باشد، نمی ‌تواند ید مضر باقی‌ مانده از حادثه هسته ای را جذب کند. این قرص ها ارزان هستند و در سرتاسر جهان فروخته می شوند و بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده آنها را ذخیره می کنند.

اما پتاسیم یدید در برابر انواع دیگر تهدیدات رادیواکتیو محافظت نمی کند. به عنوان مثال، یک بمب هسته ای می تواند انواع مختلفی از تشعشعات و مواد رادیواکتیو را آزاد کند که می تواند به بسیاری از قسمت های بدن آسیب برساند.

مقامات بهداشتی هشدار می ‌دهند که پتاسیم یدید باید فقط در موارد اضطراری هسته ‌ای خاص مصرف شود و اگر نزدیک به زمان قرار گرفتن در معرض مصرف شود، بهترین کارایی را دارد. ولی آنها نباید به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده شوند.

کاربرد و خطرات پتاسیم یدید

دوزهای پتاسیم یدید می تواند عوارض جانبی مانند بثورات پوستی، التهاب یا ناراحتی معده را به همراه داشته باشد. طبق دستورالعمل های سازمان غذا و داروی ایالات متحده، افراد بالای ۴۰ سال معمولا نباید قرص ید مصرف کنند، مگر اینکه قرار گرفتن آنها در معرض مواد رادیواکتیو بسیار بالا باشد.

پتاسیم یدید چه خاصیتی دارد + قیمت خرید و فروش

پتاسیم یدید یک منبع ید ضروری در چندین واکنش سنتز آلی است. کاربردهای متنوعی در پوشش ‌ها، خوراک دام، علوم زیستی، رنگدانه‌ ها، افزودنی ‌های پلیمری و مواد شیمیایی فرآیندی دارد.

از خواص شیمیایی یدید پتاسیم می توان به این مسئله اشاره کرد که یک عامل کاهش دهنده متوسط ​​است. این ترکیب در محیط های اسیدی بسیار سریع تر اکسید می شود. نشان داده شده است که حتی هوا ممکن است یدید پتاسیم را اکسید کند، همانطور که با ایجاد یک عصاره ارغوانی هنگام شستشوی ترکیب در دی کلرومتان مشاهده می شود. این ترکیب در شیمی آلی برای تولید آریل یدیدها از نمک های آرن دیازونیوم استفاده می شود.

فروش یدید پتاسیم خوراکی

غده تیروئید نمی تواند بین ید پایدار و رادیواکتیو تمایز قائل شود، هر دو را به یک اندازه می پذیرد. در صورت بروز حادثه هسته ای مواد رادیواکتیو در هوا منتشر می شود، بنابراین باید در اسرع وقت قرص یدید پتاسیم پایدار مصرف کنیم تا تیروئید با ید ایمن اشباع شود. پس از آن، ید رادیواکتیو دیگر فرصتی برای ورود ندارد و به این ترتیب از تجمع ید رادیواکتیو در غده تیروئید و آسیب ناشی از ید رادیواکتیو استنشاق یا بلعیده شده محافظت می‌ شود.

یک متخصص داروسازی می گوید اگر فردی در زمان وقوع فاجعه هسته ای قرص پتاسیم یدید مصرف نکند، غده تیروئید او در معرض ید رادیواکتیو قرار می گیرد. این بدان معنی است که شروع به تجمع در غده تیروئید می کند و به سلول ها تابش می کند که خطر ابتلا به سرطان تیروئید را به شدت افزایش می دهد.

قیمت خرید یدید پتاسیم مرک آلمان

یدید پتاسیم مرک آلمان یکی از محصولات باکیفیت موجود در بازار است و شما به راحتی می توانید آن را به صورت آنلاین یا حضوری خریداری نمایید.

در آخر توجه داشته باشید
افراد فقط با توجه به توصیه مقامات بهداشت عمومی یا مدیریت اورژانس باید پتاسیم یدید مصرف کنند. خطرات سلامتی مرتبط با مصرف خود سرانه این مکمل بسیار زیاد می باشد.
این ترکیب مانع از ورود ید رادیواکتیو به بدن می شود و این ترکیب نمی تواند اثرات سلامتی ناشی از ید رادیواکتیو را پس از آسیب رساندن به تیروئید، بهبود ببخشد. این ماده نمی تواند از تمامی اندام های بدن محافظت کند و فقط از غده تیروئید محافظت می کند.
پتاسیم یدید از بدن در برابر عناصر رادیواکتیو به جز ید رادیواکتیو نمی تواند محافظت کند. اگر ید رادیواکتیو در محیط وجود نداشته باشد، مصرف این ترکیب پیشنهاد نمی شود همچنین استفاده بی دلیل آن می تواند باعث آسیب به اندام های دیگر شود.
نمک مورد استفاده در غذا و غذاهای غنی از ید، مقدار کافی ید برای جلوگیری از ورود ید رادیواکتیو به غده تیروئید را ندارند. از نمک و غذا هیچ گاه به عنوان جایگزین استفاده نکنید.

 

خرید یدید پتاسیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید یدید پتاسیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید پتاسیم یدید ، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان یدید پتاسیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید پتاسیم یدید با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

 




نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. خیلی مقاله خوبیه, از خواندنش خیلی لذت بردم.
    تقریبا جواب همه سوالاتی که می خواستم پیدا کردم جز یک مورد؛

    مهمترین تفاوت پتاسیم یدید و پتاسیم یدات چیه؟ این رو تو مقاله در موردش توضیح بدید دیگه عالی میشه

  2. راستش رو بخواهید ، نه حوصله جستجو در برنامه دیجیکالا رو دارم و نه وقت این کار دارم؛ اگر کسی قبلا پتاسیم یدید دیجی کالا خرید، یه زحمت بکشه ،
    اولا بگه از چه فروشنده ای خرید کرده؟
    و دوما قیمت و کیفیت و ارسال چطور بوده؟

  3. چرا خبری از طرز تهیه پتاسیم یدید به شکل ویدیویی در مقاله نیست؟ بحث واکنش های شیمیایی در فرایند تولید مواد شیمیایی برای پژوهشگران و علاقمندان بسیار مهم و جالب است، فلذا پیشنهاد جدی دارم؛ روی فرایند تولید در تعداد بیشتری از مواد شیمیایی کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا