Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیکشاورزی و دامپروری

سم مار کش چیست و چگونه مصرف و استفاده می شود؟

مارها به طور کلی حیوانات خجالتی هستند و نمی خواهند کاری با افراد داشته باشند. آنها می توانند مفید باشند زیرا آنها موش ، موش های صحرایی ، حشرات و سایر آفات را می خورند و می توانند غذایی برای حیوانات وحشی دیگر مانند شاهین ها باشند. اگرچه بیشتر گونه های مارها بی خطر هستند ، اما برخی از گونه های سمی وجود دارد که می تواند خطراتی برای افراد و حیوانات خانگی ایجاد کند.

مرکز اطلاعات ملی سموم دفع آفات ، منابع زیر را برای کمک به شما در یافتن راه هایی برای دور نگهداشتن مارها بدون ایجاد خطرات غیر ضروری برای شما ، خانواده ، حیوانات خانگی یا محیط زیست  ارائه داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید.

از آنجا که بعضی از مارها ممکن است خطرناک باشند ، اگر کاملا مطمئن نیستید با چه نوع ماری سر و کار دارید به آن نزدیک نشوید. با مارها طوری رفتار کنید که ممکن است سمی باشد. مارها در صورت آزار و اذیت به احتمال زیاد نیش می زنند. در صورت امکان برای کمک به شناسایی  از مار عکس بگیرید. منابع زیادی برای کمک به شما در شناسایی یک مار در دسترس است. پس از دیدن مار در هر جای خانه بدون انجام هیچ اقدامی فورا با آتش نشانی تماس بگیرید.

روش استفاده از سم مار کش

سموم دفع مار شیمیایی اکنون در دسترس هستند اما در صورت عدم استفاده صحیح از آنها ،می توانند خطراتی را برای افراد ، حیوانات خانگی یا محیط زیست به وجود آورند. اگر تصمیم دارید از این محصولات استفاده کنید ، همیشه تمام دستورالعمل های برچسب را بخوانید و آنها را دنبال کنید.

فقط از مواد دفع كننده ای كه به طور خاص روی برچسب آنها دفع مار درج شده است استفاده كنيد و طبق دستورالعمل های برچسب از آنها استفاده كنيد. سم کشنده مار را هم به همین ترتیب مورد استفاده قرار دهید.

مارها در جستجوی غذا و سرپناه وارد مناطقی می شوند که افراد در آن سکونت دارند. ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خانه و حیاط شما برای آنها کمتر جذاب باشد. بنابراین همیشه خانه و حیاط را تمیز نگه دارید. اگر حیوان خانگی شما دچار گاز گرفتگی و درد ، قرمزی ، تورم یا کبودی شده است ، فوراً حیوان خانگی خود را نزد دامپزشک خود ببرید.

سم مار کش چیست؟

یک سم مارکش قوی علاوه  بر نگهداری مناسب از باغ و مزارع به افراد و مارها کمک می کند تا از برخوردهای ناخواسته جلوگیری کنند. مواد دفع کننده مار از بو و صدا برای ایجاد یک محیط ناراحت کننده برای مارها استفاده می کنند ولی انسان نمی تواند آنها را تشخیص دهد. اما همه دفع کننده های مار یکسان نیستند. اگر به دنبال جلوگیری از برخورد با مارها هستید حتما از مواد دافع مار برای چمن ها یا باغ خود استفاده کنید. سم کشنده مار به تدریج عمل کرده و مانع لانه سازی و تخم گذاری مارها را خانه و باغ شما شده و در نهایت آنها را از بین می برد. برخی از این سموم شامل سم مار کش لیکوئید فنس هستند که یک سم مار کش بسیار قوی است و می توانید از آن در محیط های وسیع استفاده کنید.

سم مار کش چیست و چگونه مصرف چیست؟
سم مار کش چیست و چگونه مصرف چیست؟

نکات مهم قبل از استعلام قیمت و خرید سم مارکش

قبل از خرید و گرفتن قیمت سم مار خطرات مواد دفع کننده مار را در نظر بگیرید. برخی از ترکیبات دفع مار مبتنی بر رایحه دارای موادی هستند که برای افراد یا حیوانات خانگی که در تماس مستقیم با آنها هستند مضر است. همچنین ممکن است عطر و بویی قوی داشته باشند که باعث می شود حضور در منطقه ناخوشایند باشد.

هنگام استفاده از سم دور کننده مار برای اولین بار مراقب باشید زیرا اگر مارها در مجاورت شما باشند  ممکن است بیشتر تحریک و پرخاشگر شوند. افراد و حیوانات اهلی را در حین استفاده و بلافاصله پس از آن دور نگه دارید تا از برخورد با مارها جلوگیری شود. قیمت سم مار کش بر اساس نوع آن متفاوت است. مثلا در صورت وجود مار در باغ کوچک خودتان می توانید از پودر دفع کننده مار استفاده کنید. همچنسن می توانید با کاشت گیاهان دفع کننده مار مانند نعنا در باغ و زمین زراعی خودتان از ورود مارها  جلوگیری کنید.

ویژگی هایی سم مار کش خوب

مواد دفع کننده مار یا از ترکیبات معطر استفاده می کنند یا از امواج صوتی یا مافوق صوت که حواس را تحریک یا گیج می کنند تا مارها را از منطقه دور نگه دارد. بعضی از محصولات برای فضاهای کوچک یا استفاده در محیط خانه مناسب ترین هستند ، در حالی که محصولات دیگر برای مکان های بزرگ در فضای باز مناسب هستند. هنگام خرید مواد دافع مار ، این ویژگی ها را در نظر بگیرید تا مشخص کنید کدام محصول برای مکان مورد نظر شما مناسب است. سایر ویژگی های سم مار کش خوب شامل موارد زیر است:

استحکام – قدرت

بیشتر مواد دفع کننده مار ترکیبات بو دار هستند که مارها را با چالش مواجه می کند. مارها علاوه بر بوییدن از سوراخ های بینی خود مانند سایر موجودات ، از ارگان هایی که در سقف دهان خود دارند برای شناسایی دقیق بوها استفاده می کنند. آنها زبان خود را در هوا تکان می دهند و ذرات معطر را می گیرند که در درجه اول به آنها کمک می کند تا طعمه های خود را ردیابی کنند. بوی مواد دفع کننده مارها را تحریک یا گیج می کند.

قدرت بو ، نه بوی بد ، رمز موفقیت برای دور کردن مارها است. برخی از بهترین محصولات از رایحه های مطبوعی مانند دارچین و گل میخک استفاده می کنند. بهترین مواد دافع مار مبتنی بر رایحه غلظت بیشتری از مواد فعال دارند ، بنابراین عملکرد آنها بهتر است و ماندگاری بیشتری دارند.

مدت زمان

حتی فردی که بدترین فوبیای مار را دارد هر روز از استفاده مجدد سموم دافع مار خسته می شود. به علاوه ، محصولات با دوام طولانی تر از نظر بودجه به صرفه تر هستند. بهترین مواد دفع کننده مار تا یک ماه موثر هستند ، اگرچه باران شدید باعث می شود حتی بهترین محصولات نیز سریعتر از بین بروند. دفع کننده ها با اثرات طولانی مدت از غلظت های بالاتر مواد فعال و فرمولاسیون دانه ای مقاوم در برابر باران استفاده می کنند.

زمان ها و مکان هایی وجود دارد که سموم دافع مار مایع کاربرپسندتر از فرمول های دانه ای با ماندگاری طولانی است. در این موارد ، به دنبال فرمول قوی تر و با غلظت بالا باشید. باز هم ، رایحه قوی تر از همان ابتدا موثرتر است و ماندگاری بیشتری دارد.

سم مار کش چیست و چگونه مصرف چیست؟
سم مار کش چیست و چگونه مصرف چیست؟

روش استفاده از سم مارکش

محبوب ترین مواد دفع کننده مار اسانس ها و بوها هستند زیرا تقریباً در همه جا قابل استفاده می باشند. این محصولات از روغن های اساسی یا ترکیبات شیمیایی مختلفی استفاده می کنند که رایحه های قوی تولید می کنند تا حس بویایی مار را تحت فشار قرار دهند و توانایی آن را در تشخیص طعمه کاهش دهند و همچنین ممکن است یک تحریک کننده جسمی باشد. مارهای ناراحت و گیج به سادگی از ناحیه سمپاشی شده خارج می شوند. مواد دافع بر پایه بو برای استفاده در محیط داخلی و فضای باز موجود است.

یکی دیگر از گزینه های دفع مار صدای اولتراسونیک است. دستگاه های الکتریکی که به پریزهای برق خانگی متصل می شوند سر و صدایی خارج از محدوده شنوایی انسان منتشر می کنند که مارها تحمل نمی کنند. آنها سرانجام به دلیل ناراحتی منطقه را ترک می کنند. این محصولات دامنه محدودی دارند و آنها برای استفاده در محیط داخلی مناسب ترین هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا