Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

قرص لاغری صورت چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟

قرص لاغری صورت یکی از محصولاتی است که در رسانه ها بسیار تبلیغ می شود، آیا قرص لاغری صورت وجود دارد نظر شما چیست؟ آیا قرصی وجود دارد که بتواند به شما در از بین بردن چربی های صورت کمک کند؟ اگر وجود داشته باشند آیا موثر هستند؟  امروزه قرص های لاغری زیادی در بازار موجود است. آنها برای کمک به افراد در از بین بردن چربی و تسریع  لاغری کمک می کنند.

علاوه بر زیبا بودن یک چهره کامل تر در هنگام افزایش سن به عنوان یک ویژگی خوب محسوب می شود. چهره های چاق افراد را پیرتر نشان دهند در حالی که گونه های برجسته در یک صورت لاغر نماد جوانی هستند. چاق یا لاغر بون صورت نتیجه ژنتیک یا وزن اضافی در سراسر بدن است.

برخی از ترفندها  مانند زاویه و کانتور می توانند به رفع سریع چاقی صورت کمک کند. اما اگر می خواهید تغییر دائمی ایجاد کنید تعدیل شیوه زندگی می تواند به شما کمک کند.

اما آیا واقعا می توان با استفاده از قرص های لاغری صورت، چربی های صورت را از بین برد، این قرص ها چطور کار می کنند؟ آیا مصرف قرص های لاغری صورت عوارض جانبی یا خطری برای سلامتی شما دارد؟ برای اطلاع از اینکه آیا قرص های لاغری صورت فقط یک افسانه هستند یا واقعیت در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

قرص لاغری صورت چیست؟

قرص های لاغری صورت ادعا می کنند که به سوزاندن و از بین بردن چربی های صورت کمک می کنند. با مصرف روزانه  این قرص ها وزن شما کاهش یافته و صورت تان لاغر می شود. زیرا این قرص ها حاوی موادی هستند که چربی های صورت شما را تجزیه کرده و می سوزانند درنتیجه صورت شما را باریک  تر و با استخوان گونه تیز و خط فک مشخص زیباتر می کنند.

قرص لاغری صورت چطورکار می کنند؟

قرص های لاغری صورت حاوی یک یا چند ماده فعال هستند که به سوزاندن چربی ها، کاهش اشتها و کاهش جذب چربی کمک می کند. توجه داشته باشید که همه قرص های لاغری صورت مشابه نیستند و برخی از آنها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. برخی از قرص های لاغری صورت شامل موادی هستند که از تجزیه چربی  بخش های دیگر بدن جلوگیری می کنند. علاوه بر این هنگامی که روده ها چربی کمتری جذب می کنند کاهش وزن رخ می دهد.

قرص لاغری صورت چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟
قرص لاغری صورت چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟

آیا قرص های لاغری صورت ایمن هستند؟

قرص های لاغری صورت که در فروشگاه های مختلف می بینید به طور کلی برای مصرف انسان بی خطر است. از سوی دیگر، فقط به این دلیل که می توان آنها را بدون نسخه خریداری کرد به این معنا نیست که می توانید بیش از دوز توصیه شده از آنها استفاده کنید یا آنها را با سایر داروها بدون تجربه عوارض جانبی ترکیب کنید.

بهتر است در انتخاب قرص های لاغری صورت هوشیار باشید. توجه داشته باشید که همه قرص های لاغری بی خطر نیستند. بهتر است وضعیت سلامتی خود را در نظر بگیرید. در صورت مصرف داروهای تجویزی، از مصرف قرص های لاغری صورت خودداری کنید. آنچه برای دیگران خوب کار می کند ممکن است برای شما مفید باشد یا نباشد. همیشه با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید این قرص ها هیچ آسیب یا خطری برای سلامتی شما ایجاد نمی کنند.

عوارض جانبی قرص لاغری صورت چیست؟

FDA برخی از ترکیبات محبوب در کاهش وزن را به دلیل عوارض جانبی مضر که شامل موارد زیر است ممنوع کرده است

  • فشار خون بالا
  • اسهال
  • افزایش ضربان قلب
  • بی خوابی
  • تحریک پوستی
  • آسیب کبدی
  • مشکلات کلیوی
  • خونریزی از رکتوم

به عوارض جانبی که تجربه می کنید توجه داشته باشید و در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. در صورت احساس درد معده و خستگی باید فورا با پزشک خود مشورت کنید. برخی از عوارض جانبی می تواند سلامت شما را در معرض خطر قرار دهند بنابراین در صورت تجربه هر نوع عارضه ای با پزشک خودتان مشورت کنید.

آیا قرصی وجود دارد که باعث از بین رفتن چربی صورت شود؟

پاسخ منفی است، هیچ مطالعه ای وجود ندارد که ثابت کند قرص های لاغری صورت می تواند چربی صورت را از بین ببرند. در بین نظرات آنلاین مشتریانی که از قرص های لاغری صورت استفاده کرده اند برخی افراد ادعا می کنند که پس از مصرف  این محصولات نتایج مثبتی را تجربه کرده اند. به همین ترتیب، نظرات منفی نیز وجود دارد که می گوید آنها هیچ نتیجه ای دریافت نکرده اند.

از سوی دیگر، هنگام خرید قرص های لاغری صورت نمی توانید به بررسی ها و رتبه بندی ها اعتماد کنید. برخی از نظرات جعلی هستند و فقط برای ترغیب مردم به امتحان محصولات و افزایش فروش نوشته شده است. اگر می خواهید چربی صورت خود را از بین ببرید برای حفظ رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات لاغری  با پزشک خود مشورت کنید.

قرص لاغری صورت چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟
قرص لاغری صورت چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟

عوامل موثر بر کاهش چربی و لاغری صورت

در حالی که چیزی به نام از بین بردن چربی صورت با استفاده از قرص های لاغری صورت وجود ندارد  بسیاری از گزینه های ایمن و موثر وجود دارد که می توانید برای دستیابی به یک صورت باریک و تنیده انجام دهید.

ورزش

کاهش وزن یک تلاش جامع است. هنگامی که شروع به کاهش وزن بدن خود می کنید چربی های صورت نیز کاهش می یابند. برای چربی سوزی موثر می توانید تمرینات کاردیو و قدرتی انجام دهید. برای جلوگیری از ایجاد فشار بر بدن یا آسیب رساندن به خود  از تمرینات کاردیو با فشار کم شروع کنید.

شما می توانید تمرینات ساده ای را در خانه انجام دهید تا کمر شما باریک شود. فعالیت خود را تا رسیدن به تمرینات با شدت بالا که می تواند شما را قوی تر کند، ادامه دهید. در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید و از یک مربی برای ایجاد انگیزه در کاهش وزن خود استفاده کنید.

مصرف قند خود را محدود کنید

قند تصفیه شده یا فرآوری شده برای سلامت شما مفید نیست. خوردن غذاهای شیرین هر از گاهی اشکالی ندارد اما همه چیز باید در حد اعتدال باشد. اگر در مورد کاهش وزن تصمیم شما جدی است باید انواع  قند از جمله نوشابه ها و آب میوه ها را کنار بگذارید.

این نوشیدنی ها پر از شکر هستند و ارزش غذایی ندارند. با نوشیدن آب یا دمنوش گیاهی لاغری گیاهی به جای نوشیدنی های شیرین شروع کنید. از بستنی و دسرهای شیرین خودداری کنید. این روند باعث کاهش کالری دریافتی شما شده و به شما در کاهش وزن کمک می کند.

مقدار زیادی فیبر بخورید

بدن شما برای سالم بودن به فیبر نیاز دارد و فیبرها می توانند به کاهش چربی بدن کمک کند. از غذاهای غنی از فیبر مانند آناناس و سیب استفاده کنید. برای حمایت از کاهش وزن به فیبر محلول نیاز دارید. فیبرهای محلول به عنوان یک ژله در دستگاه گوارش عمل می کنند و به بدن شما احساس پری می دهند و اشتهای شما را مدیریت می کنند. این بدان معناست که احساس سیری می کنید و میل زیادی به غذا خوردن ندارید.

مقدار زیادی آب بنوشید

بدن شما برای هیدراته ماندن به آب نیاز دارد. نوشیدن آب زمانی اهمیت دارد که می خواهید وزن خود را کاهش دهید. اگر به اندازه کافی آب ننوشید، هنگام احساس تشنگی احساس گرسنگی خواهید کرد. عادت کنید هر جا که می روید یک بطری آب با خود ببرید. به مقدار آبی را که روزانه می نوشید کاملا دقت کنید تا بدن شما همیشه هیدراته بماند.

قرص لاغری صورت چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟
قرص لاغری صورت چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟

به اندازه کافی بخوابید

داشتن خواب کافی برای ایجاد تعادل بین هورمون های بدن بسیار مهم است. این هورمون ها هستند که متابولیسم شما را تحت کنترل نگه می دارند. وقتی خواب کافی ندارید سطح کورتیزول افزایش می یابد – هورمون استرس که به بدن شما می گوید با حفظ چربی، انرژی خود را حفظ کند. اجازه دهید بدن شما با خواب کافی جوان و لاغر شود.

از مصرف الکل اجتناب کنید

اگر به رژیم غذایی خود الکل اضافه کنید وزن شما  کاهش نمی یابد. الکل می تواند کالری خالی اضافه کند و اشتها و سطح هورمون تستوسترون شما را کاهش دهد. علاوه بر این میزان کالری دریافتی بدن از چربی سوزی را کاهش می دهد. هنگامی که الکل مصرف می شود  به ماده ای به نام استات تبدیل خواهد شد. این ماده به جای چربی برای تامین انرژی استفاده می شود و به بدن کمک می کند ذخایر چربی را حفظ کند. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید از نوشیدن الکل اجتناب کنید.

تمرینات لاغری صورت انجام دهید

تمرینات لاغری صورت می تواند به کشش ماهیچه ها و پوست صورت شما کمک کند و عضلات صورت شما را فعال کنند. تمرینات صورت زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. می توانید ویدیوهای آنلاین را بررسی کنید. می توانید هر روز چند دقیقه ورزش صورت انجام دهید تا چربی های صورت راحت تر از بین برود.

چای سبز بنوشید

چای سبز یک نوشیدنی سالم غنی از کافئین و آنتی اکسیدان است. این ترکیبات هر دو می توانند متابولیسم را افزایش داده و به شما در افزایش چربی سوزی کمک کنند. هر روز چای سبز بنوشید و آن را با ورزش و رژیم غذایی سالم ترکیب کنید تا نتایج مثبتی را مشاهده کنید.

رژیم غذایی سالم را رعایت کنید

کلید کاهش وزن، تغذیه سالم است. بر غذاهایی که می خورید نظارت کنید. از مصرف غذاهای چرب و سرشار از کربوهیدرات خودداری کنید. تا آنجا که ممکن است از غذاهای سرخ کرده پرهیز کنید. مصرف فست فود خود را محدود کنید. میوه و سبزیجات بخورید که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

قرص لاغری صورت چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟
قرص لاغری صورت چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟

سبک زندگی خود را تغییر دهید

اگر شیوه زندگی شما شامل خوردن فست فودها، نشستن طولانی مدت و نوشیدن الکل است، اکنون زمان تغییر است. از خوردن فست فودها خودداری کنید و تا آنجا که ممکن است غذاهایی را که  خودتان می پزید، بخورید. به این ترتیب، شما می دانید چه چیزی در غذای خود می خورید. هنگام پخت و پز، به غذاهای سالم پایبند باشید که بدن شما به راحتی می تواند آنها را هضم کند. حتی اگر چند دقیقه پیاده روی روزانه دارید، کمی ورزش کنید. این کار به عضلات شما کمک می کند چربی های موجود در بدن را حذف کنند.

از مصرف غذاهای شور خودداری کنید

مصرف زیاد سدیم منجر به احتباس مایعات در بدن می شود که باعث تورم و پف صورت و دیگر نواحی خواهد شد. کاهش مصرف سدیم می تواند ظاهر صورت شما را باریک کند. ساده ترین راه برای کاهش مصرف سدیم، خوردن غذاهای فرآوری شده کمتر است. بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، آمریکایی ها حدود ۷۰ درصد از سدیم دریافتی خود را از غذاهایی که در خارج از خانه خورده می شوند، مانند غذاهای بسته بندی شده و غذاهای رستورانی دریافت می کنند. بنابراین چیپس و شام های سرد را کنار بگذارید و سعی کنید کنید غذاهای تازه و خوشمزه بپزید.

نتیجه گیری

هیچ قرصی وجود ندارد که بتواند چربی صورت را از بین ببرد. هیچ مطالعه ای برای اثبات این که قرص های لاغری صورت که در بازار به فروش می رسد، می توانند به طور موثر چربی صورت را از بین ببرند، انجام نشده است. استفاده از قرص لاغری بر کل وزن شما تاثیر می گذارد. اگر می خواهید وزن خود را به طور موثر کاهش دهید، باید سبک زندگی خود را تغییر دهید، غذای سالم بخورید و ورزش کنید.

به قرص های لاغری که ممکن است عوارض جانبی داشته باشند و زندگی شما را در معرض خطر قرار دهند، وابسته نباشید. در عوض، می توانید به روش طبیعی، ایمن و تضمینی برای از بین بردن چربی، یعنی قرار دادن بدن خود در حال فعالیت پایبند باشید.

اگر تصمیم به مصرف قرص های لاغری گرفتید، حتما در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که هنگام مصرف قرص های لاغری چربی صورت خود را از دست بدهید. بهتر است با ورزش و تغذیه سالم وزن خود را کاهش دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا