Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییمحصولات شیمیاییویژه

قیمت فروش و خرید اسید سولفوریک | کاربرد اسیدسولفوریک چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اسید سولفوریک و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اسید سولفوریک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اسید سولفوریک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اسید سولفوریک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اسید سولفوریک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اسید سولفوریک به روزرسانی می‌شود.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش اسید سولفوریک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اسید سولفوریک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سولفوریک اسید در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اسیدسولفوریک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اسید سولفوریک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اسید سولفوریک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

اسید سولفوریک یک مایع روغنی بی رنگ می باشد که با آزاد شدن گرما در آب حل می شود و برای فلزات و بافت ها خورنده است. این ترکیب در اثر تماس با چوب و بیشتر مواد آلی باعث خوردگی آنها می شود اما بعید است باعث آتش سوزی شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض غلظت کم یا غلظت زیاد این اسید می تواند منجر به اثرات سو بر سلامتی ناشی از استنشاق آن شود. این ترکیب نقش عمده ای در تولید کودها و شوینده ها دارد. همچنین به فراوانی در فرآیندهای صنعتی از حذف خوردگی از فلزات گرفته تا ساخت رنگ راه پیدا کرده است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

اسید سولفوریک یک اسید گوگرد است که از دو گروه اکسو و دو هیدروکسی تشکیل شده و به صورت کووالانسی به یک اتم گوگرد مرکزی پیوسته اند. به دلیل آب دوستی، اسید سولفوریک بی آب خالص در طبیعت وجود ندارد. فعالیت آتشفشانی بسته به میزان فعالیت می تواند منجر به تولید اسید سولفوریک شود و آئروسل های اسید سولفوریک حاصل از فوران می توانند سال ها در استراتوسفر باقی بمانند. این ذرات معلق در هوا یک جزء از باران اسیدی هستند هر چند فعالیت های آتشفشانی کمترین تاثیر را در بارش اسیدی دارند.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

اما کمیاب بودن این ماده در طبیعت مختص به سیاره زمین است. ونوس، داغترین سیاره منظومه شمسی، دارای جو متشکل از دی اکسید کربن است که اثر گلخانه ای شدیدی ایجاد می کند. اما همچنین در ابرهای غلیظ اسید سولفوریک غوطه ور است که به باعث درخشندگی این سیاره می شود.

تاریخچه کشف و قیمت اسید سولفوریک

اسید های معدنی از دوران باستان شناخته شده هستند، اسید سولفوریک از حدود قرن سیزدهم مورد استفاده کیمیاگران قرار گرفته است. این اسید ماده ای شیمیایی بود که از مدت ها قبل از اینکه کاملاً کشف شود، شناخته شده و مورد استفاده قرار می گرفت. با این وجود در قرن هفدهم، با سوزاندن مخلوطی از گوگرد و نمک پتاسیم یا نیترات پتاسیم، اسید سولفوریک در مقیاس صنعتی تولید می شد که نتیجه آن فرمول آشنای H۲SO۴ است. این اسید یکی از اسیدهای معدنی قوی در کنار اسید کلریدریک و نیتریک است.

 

 

اسید سولفوریک اکنون از دی اکسید گوگرد در یک فرآیند کاتالیزوری که برای اولین بار در دهه ۱۸۳۰ ابداع شد، ساخته می شود اما نتیجه همان است،یک اسید قوی که بسیار خورنده است و در صورت مخلوط شدن با آب مقدار قابل توجهی گرما تولید می کند. به همین دلیل است که همیشه این اسید باید به آب اضافه شود زیرا برعکس این عمل باعث پاشیده شدن اسید می شود که اسیب زیادی در پی دارد.

اسید سولفوریک چیست و از کاربردهای گسترده آن چه می دانید؟

کاربرد اسید سولفوریک

کاربرد اسید سولفوریک در زمینه های مختلف بسیار زیاد است. این اسید برای اهداف گسترده ای هم در صنعت و هم در داخل کشور استفاده می شود. این اسید در درجه اول در آسیا و آمریکای شمالی تولید می شود و در موارد زیر کاربرد دارد:

  • کودها
  • پاک کننده لوله ها
  • مواد شوینده
  • رزین های مصنوعی
  • داروسازی
  • کاتالیزورهای نفتی
  • حشره کش ها
  • ضد یخ
  • باتری ها
  • رنگدانه هایی مانند رنگ، مینا و جوهر چاپ

از آنجا که این اسید برای بسیاری از صنایع ضروری است، تولید ماده اولیه آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. گوگرد مورد نیاز از چندین منبع قابل دستیابی است. در ابتدا، گوگرد مورد نیاز را از برخی از ذخایر آتشفشانی در سیسیل استخراج میکردند. در ابتدای قرن بیستم این منبع ناکافی بود، اما پیدا شدن یک منبع جدید با ذخیره گوگرد بسیار زیاد در جنوب ایالات متحده که در زیر زمین ذخیره شده بود، استخراج آن را افزایش یافت.

ویژگی های فیزیکی و شیمیایی اسید سولفوریک + قیمت خرید و فروش

این اسید خالص در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد (۷۷ درجه فارنهایت) دارای وزن مخصوص ۱.۸۳۰ است. در ۱۰.۳۷ درجه سانتی گراد (۵۰.۷ درجه فارنهایت) منجمد می شود. تحت تاثیر حرارت، اسید خالص تا حدی به آب و تری اکسید گوگرد تجزیه می شود که ماده اخیر به شکل بخار فرار می کند تا زمانی که غلظت اسید به ۹۸.۳ درصد کاهش یابد. مخلوط اسید سولفوریک و آب در دمای ثابت ۳۳۸ درجه سانتی گراد (۶۴۰ درجه فارنهایت) در فشار جو می جوشد. اسید سولفوریک معمولاً با غلظت ۷۸، ۹۳ یا ۹۸ درصد عرضه می شود.

اصطلاح بخار اسید سولفوریک یا اولئوم، به محلول های تری اکسید گوگرد در ۱۰۰ درصد اسید سولفوریک گفته می شود. این محلول ها که معمولاً حاوی ۲۰، ۴۰ یا ۶۵ درصد تری اکسید گوگرد هستندبرای تهیه مواد شیمیایی آلی مورد استفاده قرار می گیرند. این اسید یکی از مهمترین ترکیبات ساخته شده توسط صنایع شیمیایی است. به معنای واقعی کلمه برای تولید صدها ترکیب مورد نیاز است.

اسید سولفوریک چیست و از کاربردهای گسترده آن چه می دانید؟

روش های تولید اسید سولفوریک

فرآیند تولید اسید سولفوریک دارای چهار مرحله است:

الف) استخراج گوگرد

ب) تبدیل گوگرد به دی اکسید گوگرد

ج) تبدیل دی اکسید گوگرد به تری اکسید گوگرد

د) تبدیل تری اکسید گوگرد به اسید سولفوریک

(الف) تولید و فروش اسید سولفوریک به روش استخراج گوگرد

مهمترین منبع گوگرد بازیابی آن از گاز طبیعی و نفت است که حاوی ترکیبات گوگردی هستند. هم سولفید آلی و هم هیدروژن هر دو باید قبل از استفاده به عنوان سوخت یا مواد شیمیایی از بین بروند.

منبع مهم دیگر گوگرد دی اکسید گوگرد حاصل از تصفیه فلز است. بسیاری از سنگ معدن های فلزی به صورت سولفید ظاهر می شوند و حرارت داده می شوند و به عنوان مثال در تولید سرب اکسید و دی اکسید گوگرد تشکیل می شوند :

در سراسر جهان حدود ۳۵٪ از گوگرد از طریق حرارت دادن سنگ سولفید از طریق دی اکسید گوگرد بدست می آید و این عمل در حال افزایش است. زیرا کارخانه هایی که به طور سنتی دی اکسید گوگرد را به اتمسفر منتقل می کردند، آن را به عنوان اسید سولفوریک بازیابی می کنند. به طور خاص، چین بیشتر اسید سولفوریک خود را از پیریت ها، سنگ معدن سولفید آهن تولید می کند.

اسید سولفوریک از سولفات آمونیوم، یک محصول جانبی در تولید پلی (متیل ۲-متیل پروپنوات) نیز بدست می آید و همچنین از اسید سولفوریک “مصرف شده” (یعنی استفاده شده) بازیابی می شود.

(ب) تولید و فروش اسید سولفوریک به روش تبدیل گوگرد به دی اکسید گوگرد

اگر گوگرد ماده اولیه باشد، ابتدا باید به دی اکسید گوگرد تبدیل شود. گوگرد مذاب در کوره پاشیده می شود و در انفجار هوای خشک در حدود ۱۳۰۰ K. سوزانده می شود. گوگرد با شعله آبی مشخص می سوزد:

از آنجا که از هوای اضافی استفاده می شود، گاز در حال ظهور حاوی حدود ۱۰-۱۲٪ دی اکسید گوگرد و ۱۰٪ اکسیژن است. این گازها بسیار گرم هستند و بنابراین از طریق مبدل های حرارتی (دیگهای بخار حرارت) منتقل می شوند.

گازها تا حدود ۷۰۰ K خنک می شوند و آب موجود در لوله های دیگ بخار به بخار تبدیل می شود. در ساخت یک تن اسید سولفوریک، یک تن بخار فشار قوی نیز تولید می شود.

ج) تولید و فروش اسید سولفوریک به روش تبدیل دی اکسید گوگرد به تری اکسید گوگرد (فرآیند تماس)

یک مخزن معمولی شامل یک مخزن استوانه ای است که به عنوان یک راکتور بستر ثابت با چهار بستر جداگانه کاتالیزوری شناخته می شود. مواد تا ۷۰۰ K گرم می شود، که از طریق آن دی اکسید گوگرد و هوا عبور می کند:

کاتالیزور، اکسید وانادیوم (V) روی سیلیس، به طور کلی به صورت گلوله های کوچک است که به آنها سولفات سزیم به عنوان یک پروموتر اضافه شده است. عملکرد پروموتر این است که نقطه ذوب اکسید وانادیوم (V) را پایین بیاورد تا در ۷۰۰ K ذوب شود.

همانطور که در نمودار نشان داده شده این فرآیند یک واکنش گرمازا است، بنابراین، برای عملکرد رضایت بخش تری اکسید گوگرد (نیاز به تبدیل بیش از ۹۹.۵٪)، تا آنجا که از لحاظ اقتصادی ممکن است از درجه حرارت پایین استفاده می شود. بنابراین، گرما از گاز خارج شده از هر بستر با استفاده از مبدل های حرارتی خارج می شود. تری اکسید گوگرد تولید شده بین بسترهای سوم و چهارم برداشته شده و به مرحله بعدی یعنی تبدیل تری اکسید گوگرد به اسید سولفوریک منتقل می شود.

د) تولید و فروش اسید سولفوریک به روش تبدیل تری اکسید گوگرد به اسید سولفوریک

تری اکسید گوگرد که در بستر سوم تشکیل شده است (و مقدار کمی از بستر چهارم) اکنون به اسید سولفوریک تبدیل می شود.

تری اکسید گوگرد با آب واکنش می دهد که واکنش را می توان به صورت زیر بیان کرد:

با این حال، از آنجا که یک افزایش دما اتفاق می افتد یک غبار اسید سولفوریک ایجاد می شود، که به سختی قابل کنترل است زیرا نمی توانیم از آب برای جذب آن استفاده کنیم. در عوض، اسید سولفوریک با غلظت حدود ۹۸٪ استفاده می شود. برای نگه داشتن دما در حدود ۴۰۰ K، گرما توسط مبدل های حرارتی حذف می شود.

 

مواد شیمیایی مرتبط با اسیدسولفوریک

 

موارد استفاده از اسید سولفوریک در جهان و قیمت فروش و خرید

این اسید یکی از بیشترین مواد شیمیایی صنعتی است که در جهان استفاده می شود. تولید کودها، به ویژه کودهای فسفاته از اسید فسفریک در فرایند مرطوب، عمده مصرف نهایی اسید سولفوریک است که بیش از ۶۰٪ کل مصرف جهانی در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است. انتظار می رود که کاربردهای شستشوی فلز و اکسید فولاد با سرعت بالاتری رشد کنند. حدود ۱۴٪ اسید سولفوریک جهانی برای حدود ۲۰ فرآیند شیمیایی مصرف می شود. عامل اصلی رشد مصرف این اسید در سطح جهانی، با کاهش ترتیب استفاده تولید اسید فسفریک، آبشویی فلزات، سولفات آمونیوم و دی اکسید تیتانیوم است.

نمودار پای زیر میزان مصرف جهانی اسید سولفوریک در سال ۲۰۲۰ را نشان می دهد:

 

بخشی از تجارت اسید سولفوریک که در نتیجه محدودیت های زیست محیطی رشد کرده است، بخشی است که این ترکیب را بازیابی می کند. مقررات سختگیرانه زیست محیطی همراه با تأمین خواسته های مشتری و دستیابی به کارایی عملیاتی منجر به افزایش هزینه های مربوطه و به روزرسانی طرح ها در بین تولید کنندگان اسید سولفوریک می شود.

پیش بینی می شود طی پنج سال آینده تقاضای جهانی برای اسید سولفوریک افزایش یابد. چین بازار عمده ای است که بیش از ۳۵٪ مصرف در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده و پس از آن آمریکای شمالی با حدود ۱۳٪ قرار دارد. این اسید در آفریقا، آمریکای لاتین، اروپای شرقی و غربی و خاورمیانه نیز کاربران زیادی دارد. پیش بینی می شود که تقاضا برای تولید کود نیاز به خرید اسید سولفوریک را طی دوره پیش بینی شده به طور پیوسته افزایش دهد در حالی که انتظار می رود تقاضا برای استفاده شیمیایی و صنعتی با مقادیر بالاتری رشد کند.

این ترکیب گاهی اوقات “سلطان مواد شیمیایی” هم نامیده می شود زیرا در سراسر جهان با مقادیر زیادی تولید می شود. در حقیقت، استفاده سرانه اسید سولفوریک به عنوان یکی از شاخص های توسعه فنی یک کشور در نظر گرفته شده است. تولید سالانه در ایالات متحده که تولید کننده برتر جهان است، بیش از ۳۹ میلیارد کیلوگرم (۸۶ میلیارد پوند) است و ارزانترین اسید فله ای است

حجم سالیانه تولید اسید سولفوریک

 

جهان ۲۳۱ میلیون تن
چین ۷۴ میلیون تن
آمریکا ۳۷ میلیون تن
هند ۱۶ میلیون تن
روسیه ۱۴ میلیون تن
مراکش ۷ میلیون تن

 

این ارقام مربوط به ۲۰۱۱ – ۲۰۱۲ است. پیش بینی می شد که تا سال ۲۰۱۲، تولید جهانی بیش از ۲۵۰ میلیون تن و ۲۶۰ میلیون تن و تا سال ۲۰۱۸ با روند صعودی حداقل تا سال ۲۰۲۳ پیشروی کند.

عوارض و خطرات اسید سولفوریک پس از فروش و خرید

اسید سولفوریک غلیظ بسیار خورنده است و در صورت عدم کنترل صحیح باعث سوختگی جدی می شود. این ماده شیمیایی نه تنها باعث سوختگی شیمیایی می شود، بلکه باعث سوختگی ثانویه حرارتی در نتیجه دهیدراته شدن بافت هم می شود. این ماده شیمیایی خطرناک در برخی موارد قادر به خورندگی پوست، کاغذ، فلزات و حتی سنگ است. اگر این ترکیب با چشم تماس مستقیم داشته باشد، می تواند باعث کوری دائمی شود. در صورت بلع، این ماده شیمیایی ممکن است باعث سوختگی داخلی، آسیب غیرقابل جبران عضو و احتمالاً مرگ شود.

قرار گرفتن در معرض آئروسل ها در غلظت های بالا منجر به تحریک شدید چشم و دستگاه تنفسی و آسیب به بافت ها می شود. قرار گرفتن مداوم در معرض آئروسل های اسید سولفوریک، حتی در غلظت های پایین، باعث فرسایش دندان های فرد می شود. در محیط های آزمایشگاهی یا صنعتی، استفاده از PPE ( تجهیزات حفاظت فردی) مناسب هنگام دست زدن به اسید سولفوریک مهم است. در خانه، به احتمال زیاد هنگام استفاده از پاک کننده اسیدی لوله ها، با مقادیر غلیظ این ماده مواجه می شوید. برای جلوگیری از این خطرات جدی (احتمالاً تهدید کننده زندگی)، رعایت نکات ایمنی روی برچسب پاک کننده ها بسیار مهم است.

اسید سولفوریک چیست و از کاربردهای گسترده آن چه می دانید؟

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های اسید سولفوریک

نام ماده سولفوریک اسید (Sulfuric acid)
فرمول مولکولی H₂SO₄
جرم مولکولی ۹۸.۰۷۹ g/mol
چگالی (دانسیته) ۱.۸۳ g/cm³
نقطه جوش ۳۳۷ °C
نقطه ذوب ۱۰ °C
حلالیت حل‌پذیری کامل (گرماده) انتالپی منفی
دیگر نام ها جوهر گوگرد

چگونگی استفاده ایمن از اسید سولفوریک

هنگام استفاده از اسید خالص در محیط آزمایشگاهی یا صنعتی، یا هنگام استفاده از محصولاتی که حاوی اسید سولفوریک غلیظ هستند، اولویت بندی اقدامات احتیاطی ایمنی مهم است. هنگام استفاده از این اسید باید از تجهیزات محافظتی زیر استفاده شود:

  • ماسک
  • دستکش بلند لاستیکی
  • چکمه و کفش ایمنی مخصوص
  • عینک ایمنی شیمیایی
  • محافظ صورت

اصول کمک های اولیه پس از مواجهه با اسید سولفوریک

قرار گرفتن در معرض این ماده می تواند به صورت تماس با پوست / بدن، بلع یا استنشاق بخارات صورت گیرد. هر نوع مواجهه می تواند خطرات جدی برای سلامتی شما داشته باشد و باید فوراً و به طور مناسب توسط یک پزشک متخصص کنترل شود تا آسیب ها و خطرات سلامتی را به حداقل برسانید.

تماس با پوست
اگر این اسید با پوست شما تماس گرفت، بلافاصله ناحیه آسیب دیده را به آرامی با آب ولرم حداقل برای ۳۰ دقیقه بدون وقفه شستشو دهید. بلافاصله به دنبال مراقبت های پزشکی باشید

تماس با چشم
اگر این اسید به چشم شما وارد شد، بلافاصله چشم (ها) را حداقل برای ۳۰ دقیقه با آب بشویید. بلافاصله به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

بلع
در صورت مصرف خوراکی بلافاصله دهان خود را با آب بشویید. استفراغ ایجاد نکنید. دهان خود را به طور مداوم با آب بشویید و در اسرع وقت به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

استنشاق
در صورت استنشاق آئروسل های این اسید، بلافاصله به دنبال هوای تازه و مراقبت های پزشکی باشید.

خرید و روش دخیره و دفع مناسب اسید سولفوریک

این ترکیب یا محصولاتی که حاوی آن غلیظ هستند باید در یک منطقه خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید و منابع گرمایی نگهداری شوند. برای جلوگیری از تجمع احتمالی بخارها، نباید این اسید را به مقدار زیاد در خانه نگهداری کرد. ظروف محصول باید به طور منظم توسط کارشناسان حرفه ای MSDS از نظر نشانه های آسیب یا نشت بررسی شود.
چه در حال تمیز کردن فاضلاب در خانه باشید و چه در حال کار با هر غلظت این ماده شیمیایی در محل کار حفظ ایمنی مناسب بسیار مهم است.

پرسش های رایج در مورد اسید سولفوریک

خرید اسید سولفوریک در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان اسید سولفوریک متصل می ‌کند. برای خرید اسید سولفوریک تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

خرید اسید سولفوریک در کشاورزی

این اسید در کشاورزی برای اصلاح خاک های شور و قلیایی استفاده می‌ شود. این ترکیب با نمک‌های کربناته (آهک) موجود در خاک واکنش می دهد و سطح شوری خاک را تعدیل می کند. اسید سولفوریک با کربنات کلسیم موجود در خاک واکنش داده سولفات کلسیم آبدار یا همان گچ کشاورزی را تولید می کند.
مقدار اسید مورد نیاز در کشاورزی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و بر اساس نوع خاک متغیر است. به عنوان مثال اگر شوری خاک ناشی از سدیم اضافی باشد با شوری حاصل از منیزیم متفاوت است و بر همین اساس مقدار اسید مورد نیاز نیز متفاوت خواهد بود.

کاربرد اسید سولفوریک

این اسید برای احیاء رزین های تبادل یون جهت تصفیه آب در پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این اسید قوی در صنعت چرم سازی برای از بین بردن آلودگی های چرم استفاده می شود و همچنین در آماده سازی پشم جهت تبدیل به نخ کاربرد دارد.
از آن در لاستیک سازی برای کنترل PH و شستشو استفاده می شود و در کارخانجات تولید روغن نباتی برای پاک کردن تجهیزات و تولید تفاله های دامی کاربرد دارد.
این اسید در تولید کودهای کشاورزی و همچنین تولید مواد چربی زدا، لوله بازکن ها و تولید کاغذ و کلر به وفور استفاده می شود. سولفوریک اسید همچنین در صنایع فولاد و آهن برای رسوب زدایی و بازیافت آمونیاک مورد استفاده قرار می گیرد. از این اسید در صنایع استخراج فلز از سنگ معدن استفاده می شود. این ترکیب برای تولید باتری های اتومبیل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید سولفوریک چه رنگی است + قیمت خرید

اسید سولفوریک مایعی بی ‌رنگ و بی بو با ویسکوزیته بالا است که در آب به خوبی حل می شود. این اسید قوی در همه آزمایشگاه ها و بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل خاصیت خوردندگی بالا باید هنگام استفاده از آن بسیار احتیاط کرد.

اسید سولفوریک چه نوع اسیدی است + قیمت فروش

اسید سولفوریک یک اسیدی معدنی و بسیار قوی است که به صورت طبیعی نیز در گازهایی آتشفشانی وجود دارد. این ترکیب در مقیاس بالا با استفاده از گوگرد تهیه می شود. این ترکیب در باران های اسیدی نیز وجود دارد و باعث آسیب به تجهیزات و ساختمان ها می شود.

قیمت اسید سولفوریک ۹۸ درصد یعنی چه

اسید سولفوریک ۹۸ درصد یعنی از هر ۱۰۰ گرم محلول ۹۸ گرم آن اسید است. این اسید در غلظت های ۳۵% و ۵۰% نیز در دسترس است. اسید سولفوریک ۹۸ درصد خاصیت خشک کنندگی و اکسید کنندگی شدیدی دارد و بافت های زنده و حتی سنگ را نیز تجزیه می کند بنابراین هنگام کار کردن با آن باید از تجهیزات حفاظتی استفاده کرد.

فروش الکترولیز اسید سولفوریک

یکی از روش های تولید سولفوریک اسید در آزمایشگاه استفاده از الکترولیز محلول مس (ll)سولفات است. در این روش کاتد باید فلزی با رسانایی خوب مانند مس باشد و آند نیز باید از جنس پلاتین یا زغال انتخاب شود تا با محلول واکنش ندهد.

خرید اسید سولفوریک ph

سولفوریک اسید یک اسید است همانطور که می دانید pH اسیدها زیر ۷ و ph بازها بالای ۷ است. از این اسید می توان برای از بردن خاصیت قلیایی محلول ها استفاده کرد زیرا به راحتی Ph را تغییر می دهد. PH این اسید ۲.۷۵ است.

حرارت دادن اسید سولفوریک

سولفوریک اسید یک اسید غلیظ و خورنده است که حل شدن آن در آب گرما ایجاد می کند. در صورت حرارت دادن اسید سولفوریک بخار ابر مانندی تولید می شود و واکنش آن به صورت زیر است:

(H2SO4(l) → H2O(g) + SO3

 ۲H2SO4(l) → ۲H2O(g) + 2SO2(g) + O2(g)

قیمت اسید سولفوریک

قیمت خرید و فروش اسید سولفوریک برحسب درصد آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید اسید سولفوریک نمایید. همانطور که گفته شد درصد خلوص مواد شیمیایی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن ها هستند. در مورد اسید سولفوریک نیز شرایط به همین صورت است. برند شرکت تولیدکننده نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت اسید سولفوریک است.

فروش ‌اسید سولفوریک

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش اسید سولفوریک از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان اسید سولفوریک در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید اسید سولفوریک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اسید سولفوریک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اسید سولفوریک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سولفوریک اسید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اسید سولفوریک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

 




نوشته های مشابه

‫۳۲ دیدگاه ها

  1. جوهر گوگرد
    محمد زکریای رازی رو کاشف اسید سولفوریک یا همان جوهر گوگرد می‌دونن.

    سولفوریک اسید در گذشته جوهر گوگرد یا هیدروژن سولفات خونده میشد
    یک اسید معدنی است که از عناصر گوگرد، اکسیژن و هیدروژن تشکیل شده
    یک مایع بی رنگ، بی بو و چسبناک است که در آب محلول هست و در واکنش هایی که بسیار گرمازا است، ساخته میشه.

  2. بازتاب: کاربرد اسید سولفوریک در صنعت چیست
  3. خسته نباشید به فرد یا افرادی که این مقاله مفید رو نوشتن

    سوالم اینه که آیا در اتحادیه یا صنف مواد شیمیایی مرجعی وجود داره که وقتی خواستیم؛ قیمت هر لیتر اسید سولفوریک یا سایر مواد شیمیایی رو استعلام کنیم؟
    یا اینکه هر فروشنده ای مجاز هست هر قیمتی خواست ارایه کنه

  4. قیمت عمده اسید سولفوریک با قیمت جزیی فروشی چند درصد تفاوت داره؟
    و از چند کیلوگرم خرید عمده به حساب میاد؟

    راستی ازتون ممنونم که به رایگان چنین مطلب خوبی منتشر کردید و به سوالات خریدارن و فروشندگان مواد شیمیایی هم جواب می دید.

    1. سلام تفاوت قیمت زیاد هست چون عمده تانکری میاد خالی میشه ولی خرد باید در بشکه بسته بندی بشه و قیمت بشکه پلاستیکی خیلی خیلی بالا رفته که سبب میشود قیمت تمام شده برای مشتری تا ۳ برابر هم بشود

  5. یکی از دوستان ما در بویین زهرا باغ پسته داره
    اخیرا با هم درباره قیمت اسید سولفوریک کشاورزی و میزان اسید سولفوریک استاندارد در هر هکتار صحبت می کردیم؛ حالا که مقاله شما رو مطالعه کردم، متوجه شدم خیلی از کشاورزان اطلاع درستی از این موضوع ندارند
    به نظر شما و با تجربه شما برای یک هتکار باغ پسته چه میزان اسید سولفوریک نیاز هست؟

  6. با سلام

    قیمت هر لیتر اسید سولفوریک ۳۵درصد ، ۵۰ درصد و ۹۸ درصد به صورت عمده و جزیی چقدر هست؟

    ما تاکنون اسید سولفوریک خریداری نکردیم و این اولین تجربه خرید ماست؛ لطف کنید به صورت آموزشی توضیح بدید که اجتناب از خطرات گازی یا پوستی اسید سولفوریک هنگام واکنش با آب چه کاری باید انجام بدیم.

  7. وقتتون رو بیهوده برای پیدا کردن قیمت اسید سولفوریک دیجی کالا نگذارید،

    تو بین اسیدها، دیجیکلا فقط اسید بوریک می فروشه؛ تازه اون هم مشخص نیست که فروشنده با چه کیفیتی اسید می فروشه

    من پیشنهاد می کنم، بهترین کار اینه از فروشنده ای که تو این مقاله پیشنهاد شده استفاده کنید و برای خرید یا استعلام قیمت اسید سوفلوریک باهاش تماس بگیرید

  8. درود
    در مورد قیمت اسید سولفوریک مرک می خواستم بدونم که به طور کلی قیمت اسید سولفوریک تابع چه عواملی در بازار هست؟

    و اینکه اگر ممکن هست؛ برندهای اسید سولفوریک رو به لحاظ کیفیت و قیمت با هم معرفی کنید

  9. بعضی از فروشندگان اسید سولفوریک ادعا می کنند که قیمت اسید سولفوریک فله با قیمت اسید سولفوریک بسته بندی مثلا کیسه های ۲۵ کیلویی متفاوت است ؛ آیا به لحاظ عرف بازار چنین چیزی درست؟

    من نیاز به ۳ کیلو اسید سولفوریک دارم ، قیمت فله آن برای من چقدر می شود؟

  10. قیمت اسید سولفوریک ۹۸درصد بین بهترین برند ایرانی و بهترین برند خارجی چقدر با هم تفاوت دارند؟

    و با سابقه و تجربه شما و اگر قیمت را هم کنار بگذاریم ؛ به لحاظ کارایی کدوم برند را پیشنهاد می کنید؟

    همچنین اگر ممکنه لیستی از تمام برندهای اسید استیک موجود در بازار را به ترتیب از بالاترین کیفیت تا پایین ترین کیفیت بدون درنظر گرفتن قیمت ارایه کنید

  11. احساس می کنم قیمت عمده اسید سولفوریک در بازار خیلی بیشتر از قیمتی هست که شرکت های بازرگانی برای فروش عمده اعلام می کنند

    همچنین می خواستم که درباره کاربرد اسید سولفوریک در باغات کشاورزی و میزان و شرایط استفاده از این اسید در این حوزه اطلاعات آموزشی برای کشاورزان و باغداران تولید و ارایه کنید

    به نظرم به جز خریداران و فروشندگان، باغداران و کشاورزان نیز می توانند از محتوای تخصصی شما در حوزه کشاورزی استفاده کنند

  12. احساس می کنم قیمت عمده اسید سولفوریک در بازار خیلی بیشتر از قیمتی هست که شرکت های بازرگانی برای فروش عمده اعلام می کنند

    همچنین می خواستم که درباره کاربرد اسید سولفوریک در باغات کشاورزی و میزان و شرایط استفاده از این اسید در این حوزه اطلاعات آموزشی برای کشاورزان و باغداران تولید و ارایه کنید به نظرم به جز خریداران و فروشندگان، باغداران و کشاورزان نیز می توانند از محتوای تخصصی شما در حوزه کشاورزی استفاده کنند

  13. ما خانوادگی باغدار هستیم،

    و من هم فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی هستم؛ مدتی است که مصمم به خرید اسید سولفوریک کشاورزی شده ام

    یک مشاوره کوچک می خواهم که میزان اسید سولفوریک برای زمین کشاورزی به چه پارامترهایی بستگی دارد؟

    معمولا خریداران چون خود اطلاعات کمی دارند؛ از پاسخ به چنین سوالاتی امتناع می کنند

  14. با عرض سلام،
    برخی از فروشندگان خصوصا برای فروش عمده اسید سولفوریک ادعا می کنند که قیمت اسید فسفریک در شهرستان بالاتر از تهران نیست و حتی این مواد را از انبار تهران تهیه نمی کنند بلکه از طریق سایر نقاط کشور خرید و فروش می شود .
    این ادعا چقدر درست است؟

  15. احتراما جواب بدهید که خرید اسید سولفوریک مس سرچشمه نسبت به سایر محصولات داخلی و خارجی چه مزیتی دارد و آیا اکثر خریداران از این اسید رضایت دارند؟

    بی جهت نیست که شما مرجع مواد شیمیایی در ایران هستید .

    ممنون که به این کامنت ها جواب می دهید.

  16. درود و وقت بخیر

    شما توی سایت جهان شیمی خیلی روی خرید باکیفیت و مقرون به صرفه مواد شیمیایی مثل اسید سولفوریک تاکید دارید

    می خواهم بدانم که آیا خرید اسید سولفوریک دیجی کالا از خرید تلفنی از فروشندگان اسید سولفوریک مناسب تر است؟ خصوصا اینکه الان خیلی از فروشندگان در دیجی کالا حضور دارند

    به طور کلی اگر لطف کنید و مورد مزایای خرید از دیجی کالا نسبت به سایر روش های تلفنی و آنلاین توضیح دهید

  17. سه هفته پیش از طریق یکی از سایت های تبلیغ آگهی ، با یک شرکت خرید و فروش اسید سولفوریک صنعتی آشنا شدم ؛

    متاسفانه بعد از خرید اسید سولفوریک از این شرکت ، فهمیدم که کیفیت مواد خریداری شده بسیار پایین و درجه چندم است،
    چطور می توانم از این فروشنده و شرکت مورد نظر به اتحادیه و صنف مواد شیمیایی شکایت کنم؟

    کلا شکایت های این چنینی بنا به تجربه شما از طریق اتحادیه قابل پیگیری هست؟

  18. خدمت تون عرض کنم، مراکزی که اقدام به فروش اسید سولفوریک باتری می کنند؛ اخیرا دچار نوسان قیمت زیادی شده اند.

    من هیچ اطلاعاتی در مورد اسید سولفوریک صنعتی ندارم، تنها برای استفاده شخصی خودم می خواهم بدانم؛ در حال حاضر کدام برند اسید سولفوریک باتری برای خودروهای شخصی مناسبتر است؟

  19. رضایی؛ کارشناس صنایع غذایی کارخانه ای معتبر در خراسان رضوی هستم.

    از فروشندگان عمده اسید سولفوریک تقاضا دارم که قیمت اسید سولفوریک ۹۸درصد را به همراه یک شماره تماس زیر این کامنت ثبت کنند. بعد از بررسی و استعلام قیمت یکی از همکاران بنده جهت دریافت اطلاعات بیشتر با فروشنده مورد نظر تماس خواهد گرفت.

    در نظر داشته باشید که قیمت اسید سولفوریک را به صورت فروش عمده اعلام نمایید.

  20. خدا رو شکر که در این روزهای قطعی اینترنت، باز هم به سایت جهان شیمی دسترسی داریم

    آیا استفاده از اسید سولفوریک در کشاورزی باعث افزایش کیفیت محصولات هم می‌شود؟

    قطعا شما و کارشناسان سایت تجربیاتی در استفاده از اسید سولفوریک کشاورزی دارید،
    لطفا یک توضیح کوتاه دهید که اسید سولفوریک با چه درصدی برای استفاده در کشت و پرورش گوجه و مرکبات مناسب است؟

  21. به جای اینکه در سایت‌های تبلیغاتی مثل نیاز روز که به طور تخصصی در حوزه شیمیایی کار نمی‌کنند؛ تصمیم گرفتیم از قدرت تبلیغاتی سایت جهان شیمی برای پیدا کردن فروشنده مناسبی که در زمینه فروش اسید سولفوریک صنعتی فعالیت کند، استفاده کنیم.

    یک ابهام داریم، که اگر برطرف کنید ممنون می شویم .

    برای قرارگیری یک بازرگانی به عنوان فروشنده پیشنهادی به جز پرداخت هزینه چه معیارها و شرایطی از سمت شما وجود دارد؟

  22. از اینکه کار خیلی از خریرادان اسید سولفوریک را راحت می کنید و فروشندگان منتخب و پیشنهادی را در مقاله معرفی می کنید جای خوشحالی داره، ولی من شخصا دنبال پیدا کردن اسید سولفوریک اصفهان و یک فروشنده قابل اعتماد و باسابقه در شهر اصفهان هستم نه در تهران. لطفاً در صورت امکان، بجز تهران فروشندگان در سایر شهرها را نیز معرفی کنید.

  23. قبل از اینکه سوالم رو با شما مطرح کنم، یک تجربه رو خدمت شما بگم. خیلی از فروشندگان اسید سولفوریک هیچ دانش فنی خاصی نسبت به این ماده شیمیایی ندارن و نه نظر می رسه که فقط دلال هستن. من خودم کشاورز هستم و بارها در خرید اسید سولفوریک کشاورزی این مورد رو به عینه دیدم. به همین خاطر فکر می کنم برای خریداران هیچ جایی بهتر از سایت شما نیست. یه زحمت بکشید بفرمایید که اسید سولفوریک برای چه نوع خاک ها و درختانی مناسب نیست؟

  24. من به نمایندگی از شرکت تولیدی ****** برای خرید و استعلام قیمت اسید سولفوریک فله پیام می گذارم و از همه شرکت های بازرگانی مواد شیمیایی که در زمینه فروش اسید سولفوریک تجارت می کنند، دعوت می کنیم که قیمت وزنی یا بشکه ای اسید سولفوریک را با اطلاعاتی که بازرگانی خود به این شماره ارسال کنند.

    ذکر این نکته ضروری است که حتما برند، گرید و آنالیز محصول به هنگام اعلام قیمت آورده شود.

  25. الان که کامنت های این مقاله و سایر مقالات سایت رو چک کردم، ابهامی برام بوجود اومد. مواد شیمیایی در وزن ها و شکل های مختلفی عرضه می‌شود. مثلا برای اسید سولفوریک بین قیمت اسید سولفوریک یک لیتری، فله و بشکه ای چه تفاوت هایی هست؟ و کدوم یکی برای خریدار بهتر و مقرون به صرفه تر هست؟ پاسخ شما قطعا ابهام و مشکل من رو حل می کنه.

  26. عزیزان جهان شیمی درود.
    میدونم که این بخش زودتر چک میشود، برای همین در این بخش خدمت شما پیام میدهم. امیدوارم عزیزی که این بخش رو چک میکنن، مدیریت رو هم در جریان بگذارن، شاید شروع راهی جدید برای شما و ما باشد✌️
    من قاسمی هستم، تولید کننده آب دیونیزه ، همچنین آب نرم. طراح و مجری پروژه های آب نرم برای سیستم های تبخیری و خنک کاری و تبادل دما مثل بویلر و خنک کاری با چیلر های جذبی،تراکمی و همچنین آب دی یونیزه برای صنایع دارویی صنعت لاستیک و شرکت های گاز و …
    در هر بخش با افتخار ، آماده تامین نیازهای مشتریان کنونی و آینده شما هستم. تجربه بیست ساله و دارا بودن زنجیره تامین و نیروهای متخصص و آموزش در محل و پشتیبانی راهبری و بهره برداری،و طراحی صفرتاصد سیستم تولید، مزیت کاری ماست.
    برای پیشرفت شما، آماده هرنوع همکاری هستم.
    سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا