Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید آسپارتام | کاربرد آسپارتام (Aspartame)

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد آسپارتام و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید
واردات و فروش رزین رزین سختی گیر پرولایت
واردات و فروش رزین رزین سختی گیر پرولایت

همچنین اگر تصمیم به خرید آسپارتام دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش آسپارتام در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان شیرین کننده مصنوعی آسپارتام در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت آسپارتام نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش آسپارتام به روزرسانی می‌شود.

مراکز خرید و قیمت فروش آسپارتام در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش آسپارتام و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان آسپارتام در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده آسپارتام در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید آسپارتام در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش آسپارتام را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی است که به جای شکر در مواد غذایی و نوشابه ها مورد استفاده قرار می گیرد. Aspartame به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی کم کالری شناخته می شود که خیلی شیرین تر از شکر است و به دلیل ویژگیهای مطلوب در صنایع غذایی و دارویی استفاده گسترده ای دارد.
وبسایت نشریه جهان شیمی فیزیک خوانندگان عزیر را با این ماده در ادامه این مقاله بیشتر آشنا می کند.آسپارتام که به E951 نیز معروف است، جزء شیرین کننده های قوی همچون سوکرالوز و نئوتام محسوب می شود و قدرت شیرین کنندگی آن ۱۵۰ تا ۲۰۰ برابر بیشتر از قند است و به سختی انرژی تولید یا آزاد می کند.
این ترکیب از نظر عطر و طعم بسیار شبیه قند طبیعی است و بیش از سایر شیرین کننده های مصنوعی با ویژگیهای قند مطابقت دارد. این ماده برای تقویت طعم و رایحه میوه ها به مواد غذایی اضافه می شود و هیچ حس ناخوشایندی در خوراکیها به جا نمی گذارد.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

آسپارتام از نظر حجم مصرفی سومین قند مصرفی در صنایع غذایی پس از ساخارین و سیکلامات است. در حالیکه مصرف سیکلامات ممنوع شده و ساخارین هم از نظر طعم و ایمنی مورد پذیرش نیست به همین دلیل آسپارتام یک جایگزین خوش طعم و ایمن تر برای این قندهای مصنوعی است.

آسپارتام چگونه تولید می شود؟

آسپارتام حاصل ترکیب آمینواسیدهای آسپارتیک اسید و فنیل آلانین است که بطور طبیعی رخ می دهد. این ترکیب با استفاده از آمینواسیدها تولید می شود که منبع اصلی سنتز پروتئین در همه موجودات زنده هستند. جالب است بدانید که آسپارتیک اسید ماده ای بدون طعم است و فنیل آلانین هم طعم تلخی دارد ولی ترکیب این دو، ماده ای تولید می کند که ۲۰۰ برابر شیرین تر از قند است.
آسپارتام در صنعت با استفاده از باکتری های Brevibacterium flavum و Corynebacterium glutamicum از طریق تخمیر مستقیم اسیدهای آمینه L- آسپارتیک اسید و L- فنیل آلانین تولید می شود. فرآیند تخمیر با کشت خالص باکتری ها آغاز شده و در صورت وجود مواد مغذی به سرعت ادامه می یابد. وقتیکه آمینواسیدها به اندازه کافی تولید شدند فرآیندهای جداسازی و خالص سازی انجام می شود و با ایجاد تغییرات لازم آسپارتام تولید می شود.

 

کاربرد آسپارتام در صنایع غذایی

آسپارتام یک پودر کریستالی سفید و بی بو است که به راحتی در آب قابل حل است و معمولا” با آس سولفام با ترکیب ۳ به ۱ استفاده میشود. این ماده طعم تلخ یا فلزی خیلی کمی دارد که در سایر شیرین کننده های مصنوعی گزارش شده است.
با این حال، آسپارتام تمایل زیادی به واکنش با سایر طعم دهنده های غذایی دارد، بنابراین نمی تواند کاملاً جایگزین قند شود و در صورت استفاده از این ماده در غذاهای پخته شده، آب نبات و محصولات دیگر، دستور تهیه آنها باید اصلاح شود زیرا این ماده نباید تحت دما و حرارت بالا قرار بگیرد.
آسپارتام تحت نامهای مختلفی از جمله NutraSweet و Equal به بازار عرضه و فروخته می شود. شما ممکن است موقع خرید بسته های رنگارنگ غذایی و همچنین صرف غذا در رستوران بطور ناخودآگاه این ماده را مصرف کنید. آسپارتام در نوشابه های رژیمی، پودرهای شربت، آدامس، ژله و پودینگ، غلات صبحانه، محصولات لبنی و دسرهای خشک مخلوط وجود دارد.
آسپارتام در محصولات اسیدی بسیار پایدار است، اما هنگامی که مواد غذایی گرم می شوند تجزیه شده و طعم شیرین خود را از دست می دهد. بنابراین آسپارتام به طور عمده در نوشابه های رژیمی و سایر غذاهایی که سرد مصرف می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.

شیرین کننده های مصنوعی مشابه با آسپارتام

ایمنی آسپارتام برای سلامتی

از نظر FDA استفاده از آسپارتام به عنوان شیرین کننده برای انسانها بی خطر و ایمن است و نگرانی ناشی از مصرف این ماده برای انسان ناشی از این مسئله است که آسپارتام در حین پردازش در بدن به متانول تبدیل می شود که در مقادیر بالا سمی است. اما مقادیر کم این ماده نیز می تواند با متانول آزاد به دلیل افزایش جذب ترکیب شده و عوارض ایجاد کند.
متانول آزاد در برخی غذاها وجود دارد و هنگام حرارت دیدن آسپارتام هم تولید می شود این ماده سپس به فرمالدئید تبدیل می شود که یک ماده نوروتوکسین و سرطانزا است. ولی محققان معتقدند که با مصرف آسپارتام بدن به حداکثر مقدار سمی متانول نخواهد رسید و این ماده عوارضی برای سلامتی ندارد.
علاوه براین برخی از مصرف کنندگان اعلام کرده اند که با مصرف این شیرین کننده دچار سردرد و عوارض دیگری شده اند که باعث شده آنرا از رژیم غذایی خودشان کنار بگذارند. لازم به ذکر است که در صورت ابتلا به بیماری فنیل کتونوری باید بطورکلی این ماده را از رژیم غذایی خودتان حذف کنید.
البته در سالهای اخیر حرف و حدیث ها در مورد تاثیرات نامطلوب آسپارتام بر روی سلامتی انسان و در دسترس بودن شیرین کننده های طبیعی مانند استویا باعث کاهش مصرف این ماده در صنایع غذایی شده است. استفاده از شیرین کننده هایی طبیعی مانند ملاس، شهد میوه ها و عسل بدون هیچ عارضه ای بر سلامتی انسان، می تواند جایگزین ایمنی برای آسپارتام باشد.

فرمول ساختاری آسپارتام
آسپارتام در اتحادیه اروپا برای استفاده به عنوان یک افزودنی غذایی برای شیرین کردن انواع غذاها و نوشیدنی ها مانند نوشیدنی ها، دسرها، شیرینی ها، آدامس ها، ماست، محصولات کم کالری و کنترل وزن و به عنوان یک شیرین کننده های سفره مجاز است. مصرف کنندگان می توانند مواد غذایی حاوی آسپارتام را با مشاهده لیست مواد تشکیل دهنده روی برچسب محصول شناسایی کنند.

فرمول ساختاری آسپارتام شامل C14H18N2O5 است در محصولات دارویی، اغلب به عنوان جایگزین قند در قرص های جویدنی و مایعات بدون قند استفاده می شود. FDA استفاده از آسپارتام را در محصولات غذایی در سال ۱۹۸۱ تایید کرد.

کاربرد آسپارتام در صنایع غذایی

یکی از مهمترین موارد کاربرد آسپارتام این شیرین کننده مصنوعی در صنایع غذایی برای ایجاد ثبات بیشتر و بهبود طعم، رنگ و بافت و افزایش زمان ذخیره ‌سازی است. این تکنیک نه تنها در صنایع غذایی بلکه در صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع شیمیایی کشاورزی و صنایع دارویی نیز برای کنترل رهاسازی دارو قابل استفاده است.

استفاده از آسپارتام در تولید مواد غذایی به دلیل ناپایداری آن محدود است. اگرچه به صورت جامد پایدار است، اما در حالت محلول تجزیه می شود، به خصوص در دماهای بالا یا مقادیر pH بالای ۶ پایداری آن از بین می رود. آسپارتام همچنین پس از واکنش با برخی طعم دهنده ها شیرینی خود را از دست می دهد.

ساختار آسپارتام (گروه‌های کربوکسیلات و آمینو) به آن اجازه می ‌دهد تا به فلزات متصل شود و می ‌تواند فلزات سنگین را از غذا، نوشیدنی و بسته‌ بندی که این محصولات در آن سرو و نگهداری می‌شوند، کیلیت کند.

Aspartame بیش از ۳۰ سال است که توسط مصرف کنندگان در سراسر جهان در بیش از ۶۰۰۰ محصول غذایی و نوشیدنی، از نوشیدنی های گازدار و آدامس گرفته تا ژلاتین، آب نبات، دسر، ماست و قطره های سرفه بدون قند استفاده می شود.

عوارض آسپارتام

افراد مبتلا به بیماری فنیل کتونوری (PKU) باید مراقب مصرف فنیل آلانین خود، به ویژه کودکان باشند. در غیر این صورت تا زمانی که کمتر از دوز توصیه شده آن را مصرف کنید، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

نوشابه های شیرین شده با آسپارتام ممکن است حداکثر ۰.۶ گرم در لیتر داشته باشند. این بدان معناست که یک فرد با وزن ۶۰ کیلوگرم می تواند روزانه چهار لیتر نوشابه شیرین شده با این ماده بنوشد.

در طول سال‌ ها، مطالعات نشان داده‌ اند که با مصرف زیاد آسپارتام، خطر ابتلا به سرطان افزایش می ‌یابد. برخی از این مطالعات به طور گسترده در رسانه ها منتشر شده است که یکی از دلایلی است که بسیاری از مصرف کنندگان در مورد این شیرین کننده مردد هستند.

همه مطالعات شامل قرار گرفتن در معرض مادام العمر با دوزهای حداکثر ۸ گرم از این ترکیب شیمیایی به ازای هر کیلوگرم وزن بدن و به صورت روزانه است. این دوز که به بزرگسالان نسبت داده می ‌شود، معادل تقریباً ۲۴۰۰ قوطی نوشابه شیرین شده با این قند مصنوعی به صورت روزانه است.

قند آسپارتام چیست

آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی است که اغلب به عنوان جایگزین قند در غذاها و نوشیدنی های مختلف مصرف می شود. از نظر شیمیایی، آسپارتام یک متیل استر فنیل آلانین است. این ماده به صورت یک پودر دانه ریز است که در صنایع غذایی برای انواع محصولات استفاده می شود. ویژگی های منحصر به فرد پودر Aspartame آن را برای تولید قرص های شیرین کننده با فشرده سازی مستقیم مناسب می کند.
این شیرین کننده حاوی فنیل آلانین است و نباید توسط افراد مبتلا به اختلال ژنتیکی نادر به نام فنیل کتونوری (PKU) مصرف شود. مقررات اکثر کشورها ایجاب می کند که محصولات غذایی و آشامیدنی حاوی این شیرین کننده باید وجود آن را بر روی برچسب ذکر کنند که به افراد مبتلا به این بیماری در مورد وجود فنیل آلانین هشدار می دهد.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های آسپارتام

نام ماده آسپارتام (Aspartame)
فرمول مولکولی C14H18N2O5
جرم مولکولی ۲۹۴.۳۰۷ g·mol^−۱
چگالی (دانسیته) ۱.۳۴۷ g/cm^3
نقطه ذوب ۲۴۶–۲۴۷ درجه سلسیوس
نقطه جوش Decomposes
حلالیت Slightly soluble in ethanol
دیگر نام ها E951

میزان کالری آسپارتام

آسپارتام یک شیرین کننده کم کالری است که ۱۸۰ تا ۲۰۰ برابر شیرین تر از ساکارز (شکر سفره) است. از این قند مصنوعی برای شیرین کردن بسیاری از نوشیدنی های کم کالری و بدون کالری در سراسر جهان استفاده می شود.
این قند مصنوعی یکی از مواد غذایی است که امروزه به طور کامل مورد استفاده قرار می گیرد و بیش از ۲۰۰۱ مطالعه برای حمایت از ایمنی آن انجام شده است. استفاده از آن در بیش از ۱۰۰ کشور مجاز است. آسپارتام در بیش از ۶۰۰۰ محصول غذایی و نوشیدنی در سراسر جهان استفاده می شود و بیش از ۳۰ سال است که مورد استفاده قرار می گیرد.
هنگامی که این ماده به طور مداوم برای کمک به کنترل کالری دریافتی، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی معقول و متعادل، همراه با فعالیت بدنی منظم، استفاده می شود، می تواند برای کمک به مدیریت وزن مفید باشد.

آسپارتام و سرطان

تحقیقات هیچ ارتباط ثابتی بین مصرف آسپارتام و ایجاد هر نوع سرطان نشان نمی دهد. این قند مصنوعی بی خطر تلقی می شود و برای استفاده توسط FDA در مقادیری که مردم معمولاً آن را می خورند یا می نوشند، تأیید شده است. آسپارتام در فهرست مواد سرطان زا شناخته شده یا احتمالی توسط آژانس های فدرال یا بین المللی که آنها را تهیه می کنند، گنجانده نشده است.
یک مطالعه که در اوایل دهه ۲۰۰۰ در ایتالیا انجام شد، ارتباط بین دوزهای بالای Aspartame و لنفوم و سرطان خون را در موش‌ها نشان داد. با این حال FDA در نهایت تصمیم گرفت که دستورالعمل خود را در مورد این شیرین کننده را تغییر ندهد و به کاستی هایی در تحقیقات اشاره کرد.
مطالعات بهداشت عمومی در انسان نیز در جهت تقویت ایمنی آسپارتام بوده و توسط موسسه ملی سرطان (NCI) ارجاع داده شده است. آنها به مطالعه ای در سال ۲۰۰۶ روی رژیم غذایی ۵۰۰۰۰۰ فرد بازنشسته اشاره کردند که هیچ ارتباطی بین افزایش آسپارتام و لنفوم، سرطان خون یا سرطان مغز پیدا نکرد.
NCI همچنین به بررسی گسترده مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۳ اشاره می کند که هیچ ارتباطی بین چندین نوع سرطان دیگر و این قند مصنوعی مشاهده نشد. با این حال، تحقیقات در مورد این شیرین کننده و اثرات آن همچنان ادامه دارد.
تنها گروهی که آسپارتام برای خوردن یا آشامیدن برای آنها خطرناک تلقی می شود، افراد مبتلا به یک بیماری ارثی نادر به نام فنیل کتونوری (PKU) هستند. به این دلیل است که آسپارتام حاوی فنیل آلانین است که بیماران PKU در متابولیسم آن مشکل دارند.

قیمت داروی آسپارتام

آسپارتام به عنوان دارو در نظر گرفته نمی شود بلکه یک شیرین کننده است که برای کاهش مصرف کالری مورد استفاده قرار می گیرد. افرد دیابتی می توان بدون نگرانی از افزایش قند خون می توانند از این شیرین کننده استفاده کنند زیرا آسپارتام بدون هیچ تغییری از بدن دفع می شود و باعث افزایش قند خون نمی شود.

پرسش های رایج در مورد آسپارتام

خرید آسپارتام در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان آسپارتام متصل می ‌کند. برای خرید آسپارتام تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

گروه های عاملی آسپارتام

آسپارتام دارای یک گروه عاملی الکل، یک گروه عاملی آمینی، یک گروه عاملی آمیدی، یک گروه عاملی استری و یک حلقه بنزن (C6H6) است. این شیرین کننده در واقع یک متیل استر از یک دی پپتید است که به عنوان یک شیرین کننده غیرمغذی مصنوعی در بیش از ۹۰ کشور در سراسر جهان در بیش از ۶۰۰۰ محصول استفاده می شود.

قیمت آسپارتام

قیمت خرید و فروش آسپارتام برحسب درصد آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید آسپارتام نمایید. همانطور که گفته شد درصد خلوص مواد شیمیایی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن ها هستند. در مورد آسپارتام نیز شرایط به همین صورت است. برند شرکت تولیدکننده نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت آسپارتام است.

فروش ‌آسپارتام

شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش آسپارتام از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان آسپارتام در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

آسپارتام و دیابت

طبق گفته مرکز دیابت مصرف آسپارتام هیچ تهدید خاصی برای مبتلایان به دیابت ایجاد نمی کند و محصولات ساخته شده با آسپارتام می توانند به افراد مبتلا به دیابت کمک کنند تا بدون دریافت کالری یا کربوهیدرات زیاد، از این شیرین کننده مصنوعی استفاده کنند.

با اینکه این شیرین کننده مصنوعی حاوی کربوهیدرات نیست و تأثیری بر سطح قند خون ندارند باید در مصرف آن احتیاط کرد زیرا محصولات حاوی آسپارتام ممکن است دارای مواد دیگری باشد که کالری یا کربوهیدرات اضافه می کند. بنابراین پزشکان توصیه می کند که برچسب های تغذیه را با دقت بخوانید. بطور کلی غذاها و نوشیدنی ‌های حاوی این شیرین‌ کننده‌ مصنوعی در حالی که بی‌ خطر هستند، فقط باید به عنوان یک درمان کوتاه مدت مصرف شوند.

آسپارتام در نوشابه

آسپارتام چندین برابر شیرین‌ تر از شکر است بنابراین مقادیر کمی برای شیرین کردن غذاها مورد نیاز است که سهم انرژی آن در رژیم غذایی ناچیز است. به عنوان مثال، تنها ۱۹۰ میلی گرم Aspartame (حدود چهار کیلوژول) همان قدرت شیرین کنندگی ۴۰ گرم شکر (۶۸۰ کیلوژول) را دارد. به همین دلیل این شیرین کننده غیرمغذی به عنوان یک جایگزین به جای شکر در بسیاری از نوشابه ها استفاده می شود تا گزینه ای کم قند یا بدون قند و کالری برای افراد فراهم کند. تولید کنندگان در برخی از محصولات خود از آسپارتام استفاده می کنند زیرا می دانند که بسیاری از مردم خواهان انتخاب نوشیدنی هایی با طعم عالی ولی با شکر و کالری کمتر هستند.

آسپارتام در چه مواد غذایی وجود دارد

آسپارتام به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی کم کالری در صنایع غذایی بطور گسترده ای استفاده می شود. این قند مصنوعی در ترکیب با سایر شیرین کننده ها یا به تنهایی در بسیاری از محصولات لبنی، نوشیدنی های رژیمی، آدامس ها، غلات صبحانه و نوشابه های رژیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

آسپارتام چاق کننده است

آسپارتام یک قند مصنوعی و بدون کالری است. از آنجاییکه مصرف آن مانند قند طبیعی باعث افزایش قند خون و ترشح انسولین نمی شود طبیعتا باعث چاقی نخواهد شد. این شیرین کننده ها در صورت مصرف در حد تعادل و به عنوان جایگزین شکر در رژیم غذایی می توانند به کاهش وزن نیز کمک کنند.

آسپارتام و آسه سولفام

آسپارتام و آسه سولفام هر دو شیرین کننده های غیرمغذی هستند که کالری کمتری نسبت به قند معمولی دارند. آسپارتام در برابر حرارت پایداری ندارد و بیشتر برای تولید نوشیدنی های سرد مورد استفاده قرار می گیرد. آسه سولفام بسیار پایدار است و ۲۰۰ برابر شیرین تر از شکر است بنابراین با مقدار کمی از آن می توان به طعم شیرین دلخواه با کالری بسیار کمتر رسید.

شیرین کننده آسپارتام

شیرین کننده آسپارتام یک قند مصنوعی است که پایداری زیادی در برابر حرارت و ph ندارد. این قند مصنوعی در ترکیب با سایر شیرین کننده ها در داروها، خوراکی ها و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد. کالری این شیرین کننده صفر است و هیچ تاثیری بر سطح قند خون ندارد.

شیرین کننده آسپارتام در چه غذاهایی استفاده می شود

شیرین کننده آسپارتام در غذاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. آدامس، ژلاتین، بستنی و بسیاری از نوشیدنی ها حاوی این ترکیب هستند. آسپارتام ۲۰۰ برابر شکر معمولی شیرینی دارد و از نظر مقدار مصرف نیز در مواد غذایی به مقدار بسیار کمی از آن نیاز است.

آسپارتام در چه محصولاتی وجود دارد

آسپارتام به عنوان یک قند مصنوعی در بسیاری از محصولات آماده، داروها، قطره های خوراکی، خمیردندان ها و غیره یافت می شود. این ترکیب به عنوان طعم دهنده در بسیاری از محصولات به تنهایی یا در ترکیب با سایر شیرین کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مضرات آسپارتام

آسپارتام در حین متابولیزه شدن در بدن به فنیل آلانین تبدیل می شود که یکی از آمینواسیدهای طبیعی است. در افراد عادی این ترکیب هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند اما در صورت ابتلا به بیماری فنیل کتونوریا فرد دچار عوارض ناخوشایندی خواهد شد. همچنین سردرد، پرکاری تیروئید، فشارخون، افسردگی و آرتروز از مضرات مصرف بیش از حد آسپارتام هستند.

قرص آسپارتام

آسپارتام به شکل قرص و پودر در بازار موجود است. قرص آسپارتام به عنوان یک شیرین کننده توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص های کوچک قابل حمل بوده و برای شیرین کردن نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید آسپارتام مارک ویتا سوییت

آسپارتام مارک ویتا سوییت یک شیرین کننده قوی است که به غذاهای کم انرژی یا بدون قند اضافه می شود. آسپارتام از دو اسید آمینه،اسید آسپارتیک و متیل استر فنیل آلانین تشکیل شده است که پایه پروتئین ها هستند و به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی در نظر گرفته می شود زیرا این دو اسید باید در یک واکنش شیمیایی با هم ذوب شوند.

مزیت  این شیرین کننده مربوط به طعم آن، محتوای کم کالری آن و این واقعیت است که سطح گلوکز خون را افزایش نمی دهد و مقدار بسیار کمی از آن برای استفاده کافی است. به همین دلیل به صورت کسترده در بسیازی از مواد غذایی از جمله ماست، محصولات رژیمی و نوشابه های گازدار و آدامس های بدون قند و دسرهای منجمد استفاده می شود.

فروش آسپارتام چینی

آسپارتام چینی یکی از رایج ترین شیرین کننده های مورد استفاده در غذاها و نوشیدنی های رژیمی است. این شیرین کننده بیش از ۶۰ درصد از بازار شیرین کننده ها را به خود اختصاص داده است و در بیش از ۶۰۰۰ محصول غذایی یافت می شود که توسط  بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان مصرف می شود.

آسپارتام چینی به عنوان یک افزودنی غذایی است که ماندگاری شیرینی آن بیشتر از ساکارز است. به همین دلیل، اغلب آن را با سایر شیرین کننده های مصنوعی مانند آسه سولفام پتاسیم مخلوط می کنند تا طعمی شبیه شکر ایجاد کنند. این شیرین کننده اغلب در نوشابه های رژیمی مانند کوکای رژیمی یا پپسی رژیمی و همچنین محصولات غذایی بدون قند و رژیمی یافت می شود.

خرید آسپارتام

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید آسپارتام از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید آسپارتام، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان آسپارتام را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید آسپارتام با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

‫۴۵ دیدگاه ها

  1. بازتاب: انتخاب شما چیست؟ ساکارز یا قند مصنوعی سوکرالوز و آسپارتام
  2. درود فراوان
    من مدت کوتاهی هست که در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی در تبریز مشغول به فعالیت هستم
    اخیرا تصمیم گرفتم که خرید و فروش آسپارتام کنم
    به همین دلیل چون حس کردم که سایت جهان شیمی به طور تخصصی در حوزه مواد شیمیایی فعالیت می کنه،
    خواستم راهنمایی بگیرم، که آیا امکانش هست برای فروش عمده آسپارتام یک فروشنده و واردکننده معتبر معرفی کنین؟

  3. سلام
    در صورتی که سایت جهان شیمی کارشناس خبره ای خرید و فروش اسپارتام و سایر مواد شیمیایی داره، لطفا به سوال من جواب بدید
    آیا قیمت خرید آسپارتام به طور معمول در فصل های مختلفی از سال تغییر می کنه؟

  4. امیدوارم که آخر هفته خوبی داشه باشید
    دلیل اینکه کارخونه های تولیدکننده آبمیوه ها و نوشابه های صنعتی به طور کامل از شیرین کننده هایی مثل آسپارتام و سوکرالوز استفاده نمی کنن چیه؟
    آیا این مسئله به خاطر تفاوت قیمت شکر مصنوعی و شکر سفید هست؟ یا اینکه دلیل دیگه ای داره؟

  5. عید شما مبارک
    من در بالای این مقاله یک بنر معرفی فروشنده آسپارتام دیدم
    اولین چیزی که به ذهنم اومد؛ اینه که فروشندگان آسپارتام یا بقیه مواد شیمیایی که معرفی کنید چقدر قابل اعتماد هستن؟
    و اینکه آیا یک خریدار معمولی مثل من می تونه برای خرید آسپارتام به این فروشنده اعتماد کنه؟

  6. من یک انتقاد کوچیک نسبت به سایت شما دارم
    شما که مرجع خرید و فروش مواد شیمایی در ایران هستید، از شما انتظار دارم در برخی موارد مثل آسپارتام در نوشابه، اطلاعات بیشتری در مقاله درج کنید تا مردم با آگاهی بیشتری از این شیرین کننده استفاده کنند
    این کار جزئی از مسئولیت اجتماعی شماست

  7. برای یک زن ۵۵ ساله که به بیماری دیابت نوع دو مبتلا هست بهترین شکر رژیمی که پیشنهاد می کنید چیه؟
    بعضیا می گن شکر سفید بهتره بعضیا هم می گن شیرین کننده های مصنوعی مثل آسپارتام و سوکرالوز بهترن
    راستش من نمی تونم در این مورد ریسک بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید.

  8. من اخیرا در منزل کیک تهیه می کنم و روزانه به چند کافی شاپ می فروشم

    در حال حاضر از شکر سفید استفاده می کنم ولی به تازگی متوجه شدم که شیرین کننده های مصنوعی به صرفه تر و راحت تره

    قبل از اینکه با فروشندگان آسپارتام یا سوکرالوز که در سایت معرفی کردید، تماس بگیرم؛ ازتون مشاوره می خوام که برای تهیه کیک از همه نظر آسپارتام بهتره یا سوکرالوز؟

  9. درود
    آیا نگه داری آسپارتام در دازارمدت باعث فساد میشه؟
    می خوام از یه جایی که فروش عمده آسپارتام داره، آسپارتام بخرم ولی شک دارم

    ممکنه آسپارتام تو انبار خراب بشه؟
    شرایط نگه داری استاندارد آسپارتام چیه؟

  10. سلام ببخشید یه سوال داشتم

    مقاله تون خیلی خوب و کامل بود

    ما تو ایران تولید آسپارتام نداریم؟
    با توجه به استفاده های تجاری و صنعتی این ماده ارزشمند، چرا تا الان شرکتی برای تولیدش در داخل اقدامی نکرده؟

    اگه روزی این اتفاق بیفته؛ مسلما قیمت آسپارتام خیلی خیلی افت می کنه

  11. سلام

    آسپارتام در ادامس چیست؟
    یعنی به توی آدامس به جای شکر از آسپارتام استفاده می کنن؟

    من زیاد اهل آدامس خوردن و خریدن هستم، یه وقت ضرر نداشته باشه
    این آدامسایی که می گن طبیعی هستن و صمغ دارن، اونا هم توشون آسپارتارم هست؟

    ممنون

  12. سلام
    شما تو گفتید که میزان کالری آسپارتام خیلی کمه و مطالعات این موضوع تایید کرده
    آیا فقط افراد دیابتی می تونن از آسپارتام استفاده کنن؟
    یا افراد معمولی هم استفاده کنن، براشون مشکلی پیش نمیاد؟

  13. من می خوام برای کارگاه ؛ شکر مصنوعی مثل سوکرالوز و آسپارتام رو جایگزین شکر سفید کنم
    فقط می خوام بدونم این تغییر فقط توی کیفیت کیک هامون تاثیر داره؟
    یا تفاوت قیمت شکر مصنوعی و شکر سفید انقد هست ؛ که برای ما آورده مالی هم داشته باشه؟

  14. درود
    آیا آسپارتام در نوشابه می تونه خطرناک باشه؟
    توی ترکیبات نوشابه ها بیشتر شکر استفاده می شه یا آسپارتام؟

    آیا مطالبی که راجع به شیرین کننده های مصنوعی می گن ، بیشتر تبلیغات منفی هست یا واقعیت؟

  15. آیا امکان داره که یکی مرکز فروش اسپارتام در شهر مشهد معرفی کنید؟!
    که ما برای خرید آسپارتام مجبور نشیم از تهران اقدام کنیم.

    فروشندگان آسپارتام که تو سایت معرفی کردید ، قابل اعتماد هستند ولی همه فروشندگان در تهران مستقر هستند

    آیا اصلا در مشهد نماینده معتبری برای خرید مواد شیمیایی داریم؟!

  16. ما یک تولیدکننده کوچک مواد غذایی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز هستیم ، به شدت دنبال تامین کنند معتبر مواد شیمیایی هستیم که در فروش عمده آسپارتام ، سوربیتول و برخی رنگ های خوراکی متعهد و دارای سابقه باشه

    از سایت وزین جهان شیمی خواهش می کنم که به طور مستقیم این پل ارتباطی را برای ما برقرار سازد

    با تشکر هادی احمدی – مهندس صنایع غذایی

  17. آیا شرکت هایی که اقدام به فروش آسپارتام در تهران می کنن ، مجاز هستند که ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را روی فاکتور اضافه کنند؟
    چون تا الان ما به عنوان خریدار مواد شیمیایی مالیات بر افرزش افزوده پرداخت نمی کردیم و من تصورم این بود که شرکت های فروشنده مواد شیمیایی ملزم به افزودن این آیتم در فاکتور نیستند

  18. من خریدار یا فروشنده مواد شیمیایی نیستم ؛ ولی یک مسئله خیلی ذهنم رو مشغول کرده و گفتم از کاشناسان محترم سایت جهان شیمی سوال کنم . چون دیدم شما کامنت های بقیه رو با حوصله جواب می دید.

    قیمت شکر سفید از قیمت شکر مصنوعی مثل آسپارتام ، سوکرالوز و ساخارین به مراتب بالاتره ؛ تازه حجم شکر سفید هم خیلی بیشتر و هزینه حمل و نگه داری هم بهش اضافه میشه.
    پس چرا برخی از شرکت های صنایع غذایی به جای شکر مصنوعی از شکر سفید استفاده می کنن؟

  19. با سلام. در خصوص قرص آسپارتام،اولا می خواهم بدانم که از نظر کیفیت و میزان قند با انواع قرص سوکرالوز چه تفاوتی دارد؟ دوما؛ آیا افراد دیابتی هم می توانند با خیال راحت از قرص آسپارتام استفاده کنند؟ سوما؛ میزان مجاز مصرف قرص آسپارتام در هفته یا ماه چقدر می تواند باشد؟ این سوالات واقعا ذهن من را مشغول کرده و برای تصمیم گیری ام در مورد خرید قرص آسپارتام بسیار موثر است.

  20. یکی از رفقا مدتی از سوکرالوز به جای شکر سفید استفاده می کرد، اتفاقا خیلی هم راضی بود؛ هم اینکه سوکرالوز کم‌کالری هست و هم برای کنترل قند خون مناسب تر هست.
    میشه بگید که فواید آسپارتام هم مثل فواید سوکرالوز هست؟ میزان شیرینی آسپارتام نسبت به شکر سفید حدودا چقدره؟

  21. اولین ابهام من؛ آسپارتام چاق کننده است؟
    درصورتی که بخواهیم آسپارتام را برای مصارف روزانه؛ مثل صبحانه جایگزین شکر سفید کنیم، آیا همیشه استفاده از پودر آسپارتام بهتر است یا استفاده از انواع دیگر مثل قرص آسپارتام را هم برای همه توصیه می کنید؟ این دو ابهام من را برطرف کنید ، فکر کنم دیگر آماده هستم برای همیشه شکر سفید را حذف کنم.
    :D

  22. چنتا مقاله شما رو خوندم ؛ چیزهای جالبی در خصوص شیرین کننده ها دستم اومد، ولی خب ابهام هم بیشتر شد. اول اینکه آسپارتام و آسه سولفام از نظر میزان شیرین کنندگی چقدر فرق دارند؟ دوم اینکه چرا احساس می کنم، شیرین کننده سوکرالوز نسبت به آسپارتام و آسه سولفام در مصرف خانگی کاربرد بیشتری دارد؟

  23. عوارض آسپارتام برای فشار خون

    یکی از رفقای صمیمی من مشکل قند خون نداره ، ولی چندین سال هست؛ که هم مشکلات کبدی دست و پنجه نرم می کنه و هم فشار خون بالا.
    آیا از عوارض آسپارتام برای کسانی که کبد چرب گرید ۲ یا فشار خون بالا دارند؛ مورد مورد نگران کننده ای هست که در هنگام مصرف باید رعایت کنند؟

  24. خدایی! یه سوال دارم ، نگید مسخره است . قیمت شکر مصنوعی تو بازار همه جا یکی نیست . چیزی به نام شکر درجه یا درجه دو داریم؟ بعضی از انواع شکر کم شیرین تر از بقیه هست ، شکر مصنوعی تقلبی چطور قابل تشخیص هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا